Ga naar inhoud

Comic Van De Dag


Gilles

Recommended Posts

Hier nog wat art van Bloody Mary, recent als tpb uitgegeven.

 

Eerste verhaal lijn van Bloody Mary gelezen van Garth Ennis en Carlos Ezquerra. Heerlijk over de top geweldspektakel over soldaten met parasieten die niet stuk te krijgen zijn enz.!! Wel grappig dat het in 2012 afspeelt en dat sommige dingen toch wat anders zijn gelopen dan wordt verteld :) Zeer graag gelezen, ben benieuwd naar het vervolg!!

 

attachicon.gif1jpg.jpg

 

attachicon.gif2.jpg

 

attachicon.gifbloody-mary-garth-ennis-e-arte-de-carlos-ezquerra-96-pgs-13820-MLB221894320_9132-F-e1455322167870-672x372.jpg

 

attachicon.gificobloodymaryins02.jpg

Link naar reactie

Weet ik eigenlijk niet. Vroeger wel eens geweest, maar was erg rommelig (vooral 2ehands boeken en strips en dan niet de beste kwaliteit). Hij rookte ook in winkel, dus alles stonk. Sindsdien niet meer geweest. Misschien is het er nu wel beter. Zou eens kunnen gaan kijken.

Link naar reactie

"There's an acronym you'd see a lot on prepper message boards: "SHTF." That's "prepper" as in "preparer." Survavalist. Someone making plans for the apocalypse. But there's a lot of different kinds of apocalypses. Natural disaster. Nuclear exchange. Super-plague. And the catch-all: SHTF. Stands for "shit hit the fan." Civilization's collapsed. Every man for himself. The reason's almost beside the point. War, martial law, food riots... Bottom line, the world's gone all to hell. Some preppers liked to argue about what was most likely to get it off. Me, I never much thought the "why" of it mattered. Because, at the end of the day, all that really counts is that the shit has most definitely hit the fan. And if you weren't ready... you, my friend, are fucked."

 

Met de laatste story arc, lopende van #drieennegentig t.e.m. honderd is het afgelopen met CROSSED BADLANDS. Christos Gage laat nog een laatste keer zijn Smokey los. Ook een paar andere gezichten van vroeger keren terug... Geen groots einde, maar wel passend voor deze reeks, als je de humor ervan inziet.

 

Ergens ga ik deze reeks toch wel missen.

post-503-0-27430100-1470074255_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Fury Max kwam een paar dagen geleden binnen. Vandaag uitgelezen. I like it. Na Preacher was het het volgende dat ik van Ennis las. Maar dit smaakt naar meer. Totaal anders dan de normale comicsreeks van Marvel. Dat is uiteraard ook de bedoeling van de Max imprint. Ennis zijn run op Punisher max wordt een van mijn volgende aankopen. Zij er nog meer goede Max titels? Alias bijvoorbeeld?

Link naar reactie

De eerste drie bundels van Supreme Power waren de hoofdreeks van JMS. Alles wat daarna kwam, waren spin offs, die over één bepaald personage gingen, en niet door JMS geschreven. Leuk, maar totaal niet van het niveau van de hoofdreeks. 

 

Terror Inc... ja, de eerste bundel was zeer goed. De tweede hielp alles om zeep, door zo slecht te zijn. 

 

Geen MAX, maar de eerste twee verhaallijnen van The Ultimates (Ultimates 1 en euh... Ultimates 2, dus) zijn ook zéér goed. Die van Millar. Toen was die nog goed ;) zoals bijvoorbeeld Wanted (Image) ook bewijst. Daarna herhaalde hij zich steeds :P 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Princess Ugg arcs 1 & 2 (Naifeh): gevaarlijk zo iets anders na het fantastische Courtney Crumrin', maar dit is me zeer bevallen. Goed verhaal en tekeningen in de gekende Naifeh-ietwat-hoekige-stijl. Ditmaal mét neuzen. Ondertussen is hij hier wel even mee gestopt, hopelijk wordt de draad binnenkort weer opgepikt. *****

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Princess Ugg arcs 1 & 2 (Naifeh): gevaarlijk zo iets anders na het fantastische Courtney Crumrin', maar dit is me zeer bevallen. Goed verhaal en tekeningen in de gekende Naifeh-ietwat-hoekige-stijl. Ditmaal mét neuzen. Ondertussen is hij hier wel even mee gestopt, hopelijk wordt de draad binnenkort weer opgepikt. *****

Er komt ooit nog een vervolg, maar nu is hij dus bezig met Night's Dominion.

Link naar reactie

Ik heb WE STAND ON GUARD bijna uitgelezen. Nooit gedacht dat ik een comic van Brian K Vaughan nog goed zou vinden...

Het zal te maken hebben met de schitterende tekeningen van Steve Skroce en het feit dat het over Canada gaat (i love that country) en het feit dat de Amerikanen weer neergezet worden als hyprocritical imperialist bastards who are raging a war for selfish reasons and are trying to sell it as something else.

 

Ik weet nog niet hoe het eindigt en of het dus mogelijk is om er nog een vervolg aan te breien, maar ik zeg alvast al ja.

 

post-624-0-27558400-1471585983_thumb.jpgpost-624-0-36736600-1471585982_thumb.pngpost-624-0-42527500-1471585981_thumb.jpg

Link naar reactie

Bezig met het herlezen van Black Summer van Warren Ellis en Juan Jose Ryp. Destijds werd ik al omver geblazen door het ultra violent spektakel en nu nog steeds :)!! Kort gezegd gaat het over een Superhelden groep waarvan de leider het in zijn bol krijgt en het complete Witte Huis afmaakt, waardoor er een oorlog ontstaat tussen superhelden en de regering. Warren Ellis in betere tijden!!

 

post-531-0-42573400-1472552675_thumb.jpg

 

post-531-0-28953500-1472552510_thumb.jpg

 

post-531-0-28088300-1472552691_thumb.jpg

 

post-531-0-40487700-1472552708_thumb.jpg

Link naar reactie

Crossed 100 (trade 1) door Alan Moore en  Gabriel Andrade

 

Na (hardnekkig) aanraden van Gojira heb ik deze reeks toch een kans gegeven. Ik had de eerste trade van de 'gewone' Crossed gelezen en was niet echt onder de indruk en dan druk ik me nog zacht uit.

Maar deze reeks heb ik wél graag gelezen: het verhaal zit goed (je wordt er middenin gedropt zonder al te veel uitleg, maar beetje bij beetje krijg je een beter beeld) en de tekeningen zijn voor een keer niet die 'typische' Avatar tekeningen (overgedetailleerd, weinig verschil in lijndiktes en elke vloeistof ziet er uit als uitgeharde polyester).

 

Wat me wel opviel bij het herlezen: zoals vaak speelt Alan Moore met taal -deze keer heeft hij getracht een taal te gebruiken zoals deze die zou ontstaan na 100 jaar chaos. Dit zijn dingen die ik graag lees maar anderzijds, misschien is het een truc om de lezer af te leiden van het verhaal...

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...