Ga naar inhoud

Comic Van De Dag


Gilles

Recommended Posts

Cadaver Dogs of Winter is een heel goed en sfeervol revenge verhaal. De tienerdochter van een plattelandsdokter (small town America up north) wordt vermoord terug gevonden in de bossen, en Doc trekt dan maar zelf op onderzoek uit. Het kon zo een Sin City verhaal geweest zijn, ook door de prachtige Z/W tekeningen, ware het niet dat het zich dus op het platte land afspeelt, in het noorden; Noir in de sneeuw. De sneeuwlandschappen in contrast met de zwarte tekeningen... heel sterk. Het is ook een strip van weinig woorden, en dat past helemaal bij deze setting. Een revenge verhaal is natuurlijk al vaker verteld, het is dus de manier waarop het verhaal verteld wordt die hier belangrijk is, en ik vind het heel sterk gedaan. 
Ik zal de Fillbach Brothers weer in het oog moeten houden. Ik dacht namelijk dat ze na Maxwell Strangewell (aanrader) gestopt waren met strips maken. 

Ooit schreef ik dit over Maxwell Strangewell. Ik was nog jong. kuch http://www.stripinfo.be/recensie.php?recensie=327

 

CDOW-cover-150dpi-.jpeg

 

IR-CDoW01.jpg

 

CDOW_WEB_p9_1024x1024.jpg

Link naar reactie

"Pit Mado's laser-sword chopping action against the sense that the world isn't real and fracturing around you; that each action you take is meaningless as you fail, again and again, to justify your own existence."

 

Dedande City... De Dag der Doden... Een privedetective zonder identiteit of herinneringen. Een meisje dat mixtapes maakt om met de Loa te kunnen communiceren. Vismensen die Dagon vereren. Ms. Bridgette die de hulp van de detective komt inroepen. De grenzen tussen biologie en analoge technologie vervagen. Het wordt wat vreemd in dit boek, hoe verder je leest...

 

"... as you reach the mirror road where there is no up nor down. Where the meaningless of angles becomes apparent and you can feel your bones outside of your skin."

 

Een nostalgisch en occult beladen misdaadverhaal. Een surrealistische neonnachtmerrie. Of hoe je het ook wil noemen... Limbo is er een geschikte titel voor. Deze zesdelige minireeks is nu uit in trade. Mooi getekend ook.

 

I LIKE. :)

post-503-0-70330300-1465159057_thumb.jpeg

post-503-0-35588800-1465159199_thumb.jpeg

post-503-0-58316900-1465159308_thumb.jpeg

post-503-0-86376100-1465159500_thumb.png

post-503-0-61981700-1465159611_thumb.jpeg

post-503-0-09797000-1465159724_thumb.png

post-503-0-04135100-1465159868_thumb.jpeg

post-503-0-25283700-1465160047_thumb.png

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Cadaver Dogs of Winter is een heel goed en sfeervol revenge verhaal. De tienerdochter van een plattelandsdokter (small town America up north) wordt vermoord terug gevonden in de bossen, en Doc trekt dan maar zelf op onderzoek uit. Het kon zo een Sin City verhaal geweest zijn, ook door de prachtige Z/W tekeningen, ware het niet dat het zich dus op het platte land afspeelt, in het noorden; Noir in de sneeuw. De sneeuwlandschappen in contrast met de zwarte tekeningen... heel sterk. Het is ook een strip van weinig woorden, en dat past helemaal bij deze setting. Een revenge verhaal is natuurlijk al vaker verteld, het is dus de manier waarop het verhaal verteld wordt die hier belangrijk is, en ik vind het heel sterk gedaan. 

Ik zal de Fillbach Brothers weer in het oog moeten houden. Ik dacht namelijk dat ze na Maxwell Strangewell (aanrader) gestopt waren met strips maken. 

Ooit schreef ik dit over Maxwell Strangewell. Ik was nog jong. kuch http://www.stripinfo.be/recensie.php?recensie=327

 

 

 

 

 

Ziet er goed uit!

Waar koop je Cadaver Dogs of Winter?

Link naar reactie

Via amazon.de of bookdepository.com kan je ook al wel eens iets vinden.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Queen & Country (Rucka): Operation Stormfront

Dit is een reeks waar ik regelmatig met veel plezier naar teruggrijp om een verhaal uit te lezen en het blijft steengoed. Ik hoop dat Rucka nog eens een nieuw verhaal over Tara Chase uitbrengt.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

De mens heeft leven op andere planeten ontdekt en er zijn soldaten nodig om de Aardse kolonies te beschermen. Criminelen krijgen de gelegenheid om soldaat te worden en zo hun straf in te korten. Maar de oorlogen blijven duren en kleine criminaliteit wordt steeds zwaarder bestraft om zo de troepen te kunnen blijven voorzien van vers kanonnenvlees. Samara Simmons komt op Midlothian terecht.

 

Een knap, toegankelijk SF-verhaal vol spanning. Er zit vaart in, maar het is nooit ten koste van de sfeer. GRAAG gelezen.

post-503-0-52943500-1465634639_thumb.jpeg

post-503-0-10233200-1465634736_thumb.jpeg

post-503-0-58092900-1465634823_thumb.jpeg

post-503-0-34358100-1465634930_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Quinn_zpseymnfzki.jpg

 

De Conner/Palmiotti zijn veruit de beste HQ comics die ik tot nu toe gelezen heb. Harley Quinn is hier geen supervillain maar meer een lichtjes (nouja) gestoorde superkluns.

In Power Outage komt zij Power Girl tegen die haar geheugen verloren heeft en overtuigt haar dat zij een superhelden duo vormen.

In Power Girl zijn beiden in een parallel universum (een knipoog naar Zazdoz inclusies de hoofden en besnorde Sean Connery) terecht gekomen waar zij Vardox moeten redden. Vardox is een Burt Reynolds/Tom Selleck besnorde superstud die door Oreth Odeox gevangen gehouden wordt.

Volkomen van de pot gerukt en heel grappig.

 

edit: lap zeg een dt vout :D

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...