Ga naar inhoud

Comic Van De Dag


Gilles

Recommended Posts

post-712-0-78878400-1462184189_thumb.jpg

post-712-0-25400300-1462184189_thumb.jpg

 

Punisher Max - Born tp : ​deze trade kwam vorige week terug beschikbaar. Ik had hoge verwachtingen en die werden volledig ingelost. Het verhaal gaat over de laatste weken van Frank Castle in Vietnam en geeft een inzicht over hoe Frank Castle the punisher werd. Ennis zorgt terug voor een heel sterk verhaal en Darick Robertson brengt het overtuigend in beeld. Niet zo duister als de rest van de max reeks, maar toch nog zeer geslaagd.

 

Deze trade werd ook opgenomen in de nieuwe bundelingen van Punisher Max en staat daar als eerste verhaal. In feite ben ik blij dat ik het verhaal maar gelezen heb na de andere van Ennis. Tijdens zijn run legt Ennis meer de nadruk op de dood van Castle zijn gezin als 'trigger'. Ik was dan ook verbaasd dat Aaron in zijn run een heel andere insteek gaf, maar die sluit in feite mooi aan bij dit verhaal. Waardoor ik Aaron zijn deel nu meer kan appreciëren.

 

Link naar reactie

"TIME HEALS ALL WOUNDS? YEAH, BUT THE SCARS SURE AS FUCK STICK AROUND, DON'T THEY. BUT I AIN'T LEAVIN' THEM WITH SCARS. THE ONLY WAY I'M LEAVIN' THEM IS IN MANGLED HEAPS OF PISS AND BLOOD."

 

Een beetje grimmiger dan gewoonlijk, maar anders wel weer graag gelezen.

post-503-0-64012800-1462227413_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Naast de laatste nieuwe B-girl is deze BLACK CANARY VOL. ONE: KICKING AND SCREAMING ook zo'n fris nieuw begin. Geschreven door Brenden Fletcher en hoofdzakelijk getekend door Annie Wu. Pia Guerra tekent ook een hoofdstuk en een beetje, maar de stijl van Wu past volgens mij veel beter bij het gegeven. Niet dat Guerra slecht tekent.

 

Zeven comics lang punk rock mayhem met een band named Black Canary. :) Government agents, schaduw monsters, ninja... Voor elk wat wils in dit boek. Dit spreekt me nog meer aan dan B-girl. Gewoon omdat Babs aan Gotham geplakt blijft en Dinah all over the US rockt. :)

 

Als ze eens wat nieuws willen proberen, dan is iets als dit meer dan wel genoeg, geen behoefte aan universe changing events. Meer dan wel genoeg!

 

HEY HO LET'S GO! :)

post-503-0-10884700-1462298740_thumb.jpeg

post-503-0-56763000-1462298765_thumb.jpeg

post-503-0-89733000-1462298790_thumb.jpeg

post-503-0-21313100-1462298810_thumb.jpeg

post-503-0-88585300-1462298888_thumb.jpeg

post-503-0-55175400-1462298915_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

The Walking Dead: The Alien. Een one-shot door BKV en Marcos Marin. Enkel te lezen via download op panelsyndicate.com. Leuk tussendoortje voor TWD fans. Een Amerikaan zit vast in een door zombies bevolkt Barcelona. Wanneer hij in de problemen komt als hij een kind probeert te redden, wordt hij op zijn beurt gered door een echte ridder. Uiteraard in zwart wit tot er de laatste pagina's toch wat kleur aan te pas komt, om het drama wat te verhogen. En natuurlijk is er een connectie met de hoofdreeks, aja.

 

Blijkt dat deze one-shot een soort deal was tussen BKV en Kirkman toen die maar bleef zagen om The Private Eye te mogen uitgeven bij Image. 

 

post-704-0-31609400-1462358990_thumb.jpg

Link naar reactie

"I gave myself up ta him... an' then he tossed me into a vat of chemicals that bleached my skin like his! It was a romantic gesture, but at the time I was freaked out. He made me understand that in order ta be free, I hadda push aside what I knew an' become a whole new person. Someone who could be anything they wanted. The sex kitten, the seductress, the innocent, the aggressor, the antagonist, the victim, the ditz... He really loved the ditz, so I played along."

 

HOT IN THE CITY en POWER OUTAGE.

 

Om het kort te houden: I worship the paper she's printed on. :)

post-503-0-53592100-1462467993_thumb.jpeg

post-503-0-32734600-1462468015_thumb.jpeg

post-503-0-46237100-1462468039_thumb.jpeg

post-503-0-07588100-1462468061_thumb.jpeg

post-503-0-91316300-1462468101_thumb.jpeg

post-503-0-54217200-1462468247_thumb.jpeg

post-503-0-41093800-1462468313_thumb.jpeg

post-503-0-65071600-1462468349_thumb.jpeg

post-503-0-24338800-1462468371_thumb.jpeg

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

Savage Dragon Archives vol. 6 (Erik Larsen)

 

In deze bundel zitten de nummers 125 tot 150 van de lopende reeks. Zo kan ik de koppeling maken met de nieuwe TPBs, die ik vanaf 151 zal volgen (in bundel 'Identity Crisis'). De voormalige knuffel van zijn dochter neemt de wereld over en Dragon krijgt jan en alleman over zich heen. Hij nam de despoot immers in huis. Tegelijk krijgen we korte fragmenten van Dragons zoon, die nu ook een jonge tiener geworden is. We merken dat Dragon stilaan wat ouder wordt en dat de volgende generatie zich klaar maakt. Stevig amusement van de meester van suspens en superheldenvertier.

 

SavageDragonArchives_Vol06-1.png

Link naar reactie
Gast bazarov

Miracleman: A dream of flying

Miracleman: The red King syndrome

Miracleman: Olympus

 

 

Na zo veel jaren (en nog wat extra, omdat ik traag ben :) ) kun je dit terug lezen in mooie trades.

 

Is dit een absoluut meesterwerk zoals vaak beweerd? Neen, ja, een beetje.

 

Neen, ik heb niet zo veel comics gelezen ondertussen (traag en dan nog eens vaak herlezen) maar in vergelijking met veel recenter werk is het niet zo innovatief.

 

Ja! Als je weet hoe oud dit is (en jij wellicht ook ondertussen ) dan is dit terecht een klassieker. De kern van het verhaal is tijdloos, op een grandioze manier gebracht en het raakt je als lezer op zo veel vlakken (emotioneel, rationeel en alles wat er tussen waart).

 

Een beetje, de som van bovenstaande. Soms is het tekenwerk gedateerd, soms de vertelstijl maar de kern van het verhaal is dat nooit!

Link naar reactie

Miracleman: A dream of flying

Miracleman: The red King syndrome

Miracleman: Olympus

 

 

Na zo veel jaren (en nog wat extra, omdat ik traag ben :) ) kun je dit terug lezen in mooie trades.

 

Is dit een absoluut meesterwerk zoals vaak beweerd? Neen, ja, een beetje.

 

Neen, ik heb niet zo veel comics gelezen ondertussen (traag en dan nog eens vaak herlezen) maar in vergelijking met veel recenter werk is het niet zo innovatief.

 

Ja! Als je weet hoe oud dit is (en jij wellicht ook ondertussen ) dan is dit terecht een klassieker. De kern van het verhaal is tijdloos, op een grandioze manier gebracht en het raakt je als lezer op zo veel vlakken (emotioneel, rationeel en alles wat er tussen waart).

 

Een beetje, de som van bovenstaande. Soms is het tekenwerk gedateerd, soms de vertelstijl maar de kern van het verhaal is dat nooit!

Je hebt inderdaad soms een nostalgische/historische bril nodig, maar dat is even goed zo voor Watchmen, V of DKR. Alleen waren die van hun conceptie tot nu altijd in print en waren de verwachtingen daardoor misschien wat minder gespannen. Ach, het is moeilijk dat echt te kwantificeren. Veel hangt af van hoe open je ervoor bent? Ik verslind het met een grote lepel.

Link naar reactie

De recente reeks van Harley Quinn vind ik erg goed. Ik heb er in geen jaren iets van in handen genomen omdat ik vreesde dat het teveel zoals Deadpool was. Die laatste vind ik meestal te geforceerd grappig. Er zijn wel een paar betere delen, het meeste vind ik echter onleesbaar. De film vond ik wel te doen.

Maar Harley Quinn...Ja, dat vind ik leuk.

Link naar reactie

Descender vol. 2: Machine Moon graag gelezen. Maar de tekeningen staken me veel meer tegen dan in het vorig volume. Vooral in het begin, daarna herpakte hij zich een beetje. Het verhaal en de personages zijn natuurlijk van de bovenste plank. DIT is een space opera in the making. 

 

Black Magick vol. 1: Awakening (part1) is opnieuw een aanrader geschreven door Greg Rucka (en een aanrader van Image, het wordt afgezaagd ;) ), prachtig getekend door Nicola Scott. Veel wordt nog niet prijs gegeven, maar er gebeurt toch al veel :), het heeft iets te maken met oude mysteries van heksen, en andere genootschappen. De heksen waarvan sprake zijn allemaal mooie, moderne vrouwen, die al eeuwen heks zijn, door reïncarnatie of door lang leven, dat wordt nog niet uitgelegd, en die nu politie agente of onderwijzeres zijn. Rowan Black is politie inspecteur, en zo begint het verhaal. Rucka zorgt ervoor dat je al na één comic volledig verslaafd bent aan zijn nieuwe reeks. Hij doet dat wel vaker (Lazarus, bijvoorbeeld). Love it. De prachtige tekeningen van de Australische Nicola Scott zijn in B&W, behalve als er iets ernstigs gebeurt, en dat zorgt voor extra effect. 

 

black-magick-1.jpg

Link naar reactie

Wayward vol 1

Duidelijk geinspireerd door anime en manga zowel que plot als personages en tekenwerk maar op een goeie manier. Het is geen comic die een manga wil zijn maar eerder een comic die ons een duitenstaanders blik geeft op Japan en haar meest populaire entertainment medium. De veelvoorkomende anime en manga tropes zitten ook hierin maar net even op een andere manier en het is net wat rauwer en donkerder dan veel van dit soort verhalen.

 

Aan de andere kant het plot komt pas echt op gang in de allerlaatste chapter en tot dan toe meandert het behoorlijk zonder een duidelijk verhaalstructuur. Ook de personages zijn nog redelijk onderontwikkelt en missen nog echt een persoonlijkheid behalve dat het westerse variaties zijn op anime en manga stereotypes. Ook het tekenwerk mist nog een beetje een eigen stijl. 

 

Maar ik zie dit allemaal nog helemaal goed komen in latere delen en die zullen zeker volgen want ondanks mijn kritieken hierboven ben ik zeker hooked.

 

Voorlopige score: ***1/2

 

 

Wayward05-14-Colors-b785c.jpg

 

Saga vol 1

De meningen over deze reeks zijn duidelijk verdeeld en ik kan zien waarom. De dialogen zijn eh...nogal apart en dat is niet ieder kopje thee en het hele universum dat Vaughn geschapen heet valt op zn zachtst gezegd onconventioneel te noemen. Surrealistisch zou een ander woord kunnen zijn. Het is niet direct De Waters van Dodemaan maar het is ook zeker geen Star Wars als je begrijpt wat ik bedoel.

 

Dat gezegd hebbende mijn kopje thee is dit absoluut! Hoewel ook ik erg moest wennen aan de dialogen en sfeer in de reeks en in het begin mij er zelfs ietwat aan irriteerden ging dat al vlug over naarmate ik meer en meer opgeslokt werd in het verhaal. En wat een goed verhaal is het! De opbouw is perfect met een zeer aangenaam tempo. De hoofd verhaallijn gaat gestaag vooruit en de hoofdpersonen zijn sympathiek zonder al te goody two shoes te zijn. Maar meer nog dan dat waren het de nevenpersonages en hun verhaallijnen die mij helemaal verkochten. Zowel Prince Robot IV als The Will zijn fantastische anti-helden en ik kan niet wachten om te zien waar hun verhaallijn naartoe gaat. 

 

Hoewel om eerlijk te zijn was ik waarschijnlijk al verkocht toen ik het prachtige tekenwerk van Fiona Staples zag. Op het eerste gezicht is het vrij grof maar o wat brengt zij veel details aan, in haar platen en wat een mooie en originele character designs! 

 

Kortom, een boeiend en origineel universum, een perfect verhaalstructuur en zeer goede personages.I'm 100% sold! De dialogen weerhouden mij ervan om te zeggen dat dit het beste is wat ik in lange tijd gelezen heb maar één van de betere reeksen is het zeker wel. Die andere delen zullen dan ook absoluut nog volgen en vlug ook vermoed ik.

 

Voorlopige score: ****1/2

 

18tnikb9c0zyrjpg.jpg

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Die Lady Mechanika verschijnt binnenkort ook in vertaling bij Dark Dragon, misschien ook een mogelijkheid voor de geïnteresseerde koper  :e002:

 

 

Fuck no!! dat moet in het Engels!!

 

 

Saga vol 1

De meningen over deze reeks zijn duidelijk verdeeld en ik kan zien waarom. De dialogen zijn eh...nogal apart en dat is niet ieder kopje thee en het hele universum dat Vaughn geschapen heet valt op zn zachtst gezegd onconventioneel te noemen. Surrealistisch zou een ander woord kunnen zijn. Het is niet direct De Waters van Dodemaan maar het is ook zeker geen Star Wars als je begrijpt wat ik bedoel.

 

Dat gezegd hebbende mijn kopje thee is dit absoluut! Hoewel ook ik erg moest wennen aan de dialogen en sfeer in de reeks en in het begin mij er zelfs ietwat aan irriteerden ging dat al vlug over naarmate ik meer en meer opgeslokt werd in het verhaal. En wat een goed verhaal is het! De opbouw is perfect met een zeer aangenaam tempo. De hoofd verhaallijn gaat gestaag vooruit en de hoofdpersonen zijn sympathiek zonder al te goody two shoes te zijn. Maar meer nog dan dat waren het de nevenpersonages en hun verhaallijnen die mij helemaal verkochten. Zowel Prince Robot IV als The Will zijn fantastische anti-helden en ik kan niet wachten om te zien waar hun verhaallijn naartoe gaat. 

 

Hoewel om eerlijk te zijn was ik waarschijnlijk al verkocht toen ik het prachtige tekenwerk van Fiona Staples zag. Op het eerste gezicht is het vrij grof maar o wat brengt zij veel details aan, in haar platen en wat een mooie en originele character designs! 

 

Kortom, een boeiend en origineel universum, een perfect verhaalstructuur en zeer goede personages.I'm 100% sold! De dialogen weerhouden mij ervan om te zeggen dat dit het beste is wat ik in lange tijd gelezen heb maar één van de betere reeksen is het zeker wel. Die andere delen zullen dan ook absoluut nog volgen en vlug ook vermoed ik.

 

Voorlopige score: ****1/2

 

18tnikb9c0zyrjpg.jpg

 

YoZQ_f-maxage-0_s-200x150.gif

 

:)

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...