Ga naar inhoud

Rip Pom (Jozef Van Hove)


Gast bazarov

Recommended Posts

Mijn oprechte deelneming,aan zijn nabestaanden.

Ik las geen Sus en Wis of Nero,maar wél Piet Pienter en Bert Bibber!!!

 

Ik heb het genoegen gehad,om hem één keer te ontmoeten. Mieke leefde toen nog,ik hoop dat ze elkaar (waar dan ook) gevonden hebben!!!

 

Ik zal mijn tekening,of zoals Pom schreef 'Dit was mijn laatste stuiptrekking' nog méér koesteren!!

Link naar reactie

Sorry, maar ik heb nooit het fan zijn van Piet Pienter en BB gesnapt. Ik heb een 10-tal albums en - ja - ik heb een tiental albums. Ik heb er eigenlijk niets mee. Ik ben ook niet opgegroeid met de reeks.  

 

Wat niet wegneemt dat het altijd jammer is als iemand sterft. Mijn deelneming aan de familie en de fans. 

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Sorry, maar ik heb nooit het fan zijn van Piet Pienter en BB gesnapt. Ik heb een 10-tal albums en - ja - ik heb een tiental albums. Ik heb er eigenlijk niets mee. Ik ben ook niet opgegroeid met de reeks.  

 

Wat niet wegneemt dat het altijd jammer is als iemand sterft. Mijn deelneming aan de familie en de fans. 

2

 

Zit nu wel al heel de tijd met het deuntje van de dodenmars in mijn hoofd ( Pom Pom Po-Pom Pom Po-Pom Po-Pom Po-Pom )

Link naar reactie
Gast Natte aap

zeg mannekes, is dat nu bijna gedaan met dat gezaag over den oorlog? Maak een draadje over collaborateurs en ga daar gerust verder over al dan niet collaboreren met den Duits of Den Amerikaan of de Spanjaard met spotprenten uit 1567. Maar laat dat hier achterwege aub.

Link naar reactie

zeg mannekes, is dat nu bijna gedaan met dat gezaag over den oorlog? Maak een draadje over collaborateurs en ga daar gerust verder over al dan niet collaboreren met den Duits of Den Amerikaan of de Spanjaard met spotprenten uit 1567. Maar laat dat hier achterwege aub.

 

2

Link naar reactie
Gast Natte aap

Luister eens, nat aapje,

 

Jozef Van Hove was een groot striptekenaar.

 

Voor de rest liep hij achter De Vlag.

 

Dat zou kunnen, maar dat van die vlag interesseert mij volgende week pas terug.

Link naar reactie

Mijn oprechte deelneming,aan zijn nabestaanden.

Ik las geen Sus en Wis of Nero,maar wél Piet Pienter en Bert Bibber!!!

 

Ik heb het genoegen gehad,om hem één keer te ontmoeten. Mieke leefde toen nog,ik hoop dat ze elkaar (waar dan ook) gevonden hebben!!!

 

Ik zal mijn tekening,of zoals Pom schreef 'Dit was mijn laatste stuiptrekking' nog méér koesteren!!

 

nog eens een respectvolle post tussen al het onkruid.

ik las als kind enkel jommeke en daarna de rode ridder en piet pienter. met sus en kon ik niets (een paar uitzonderingen daar gelaten), met nero of kiekeboe al helemaal niets.

Pom was enorm onderschat als tekenaar en verteller, ik kan nog steeds pp&bb lezen nu. Heb hem ook één keertje ontmoet en dat was een onvergetelijke namiddag bij erg warme mensen.

Wat de oorlog betreft: geen van ons weet waarover hij praat. we hebben het niet meegemaakt en hopelijk zullen er steeds genoeg mensen pro-europa zijn om het grootste voordeel daarvan te beseffen. (waarmee ik niet wil zeggen dat er geen werk aan is, integendeel).

Nooit meer oorlog! Rust zacht, Jozef.

Link naar reactie

Het ga je goed in wat hierna komt Pom, en bedankt om mijn jeugd op te vrolijken met de spannende en grappige avonturen van PP & BB...

Wanneer ik je werk nu lees ervaar ik een weemoed naar dat 'simpele' Vlaanderen van de jaren 50 en 60... Gek hé, ik was toen zelfs nog niet geboren... :)

 

PS : wie PP & BB niet vat... geen probleem hoor, jullie verlies. (en voor wie nog eens 'nen effort' wil doen, en zich de koude oorlog nog herinnert :probeer 'de dubbelkoolzure soda-bom' eens, een top album (van de vele)

Link naar reactie

Zeer spijtig nieuws, misschien dood maar nog lang niet vergeten

 

En eindelijk eens de moeite genomen om deze practige plaat online te zetten

 

http://www.2dgalleries.com/art/piet-pienter-en-bert-bibber-17-de-vloek-van-toetan-kanon-25959
http://www.comicartfans.com/gallerypiece.asp?piece=1125520
 

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie

Ik weet nog dat ik niks moest hebben van die mannen met holle oogjes, tot ik De Dubbelganger cadeau kreeg. Toch maar gelezen en ik was meteen verkocht.

Eigen tekenstijl, houterig en toch op één of andere manier "zwierig" (zeker als Susan haar jiu-jitsu bovenhaalt), die reclameboodschappen :-)

Al herhaaldelijk alle albums gelezen en steeds van genoten. Merci Pom, hopelijk ben je nu herenigd met je Mieke (we kunnen altijd hopen dat het toch waar is dat we onze geliefden dan terugzien hé...).

En merci voor de mooie hommage Tom.

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

In de knocky stond er nog een artikeltje over laatst over de voortzetting van de reeks. Zou mooi zijn als dat zou kunnen.Toch één van mijn favorieten.

Het ga je goed Pom.

 

Volgens Knocky en de stripspeciaalzaak is Ben Seys daar op het gemak mee bezig.

Alhoewel het nu wellicht niet meer duidelijk is waar de rechten van de reeks zitten. Daar zal ongetwijfeld nog over gediscussieerd worden.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...