Ga naar inhoud

Rode Duivels


Recommended Posts

Kompany en van Buyten als koppeltje centrumverdedigers, dat zijn niet te snelsten, tikte retep eufemistisch. Maar Lecram toch de belgen zijn kansloos tegen Duitsland. Waar Portugal de angstgegner is van Oranje daar is Duitsland de angstgegner im kwadrat von die Belgier. Hebben de Belgen ooit van de Duitsers gewonnen (56 jaar geleden misschien ?) als het om een echie gaat dan. Hupsakee:

 

 

WK eindronde: Dld 2 maal winst B 0

EK Eindronde: DL 2 maal winst B 0

EK kwalificatie: DLd 4 maal winst B 0

Link naar reactie

Ik kan het mij niet herinneren. Het ergste is dat bijna alle wedstrijden door Duitsland met 1 doelpunt verschil gewonnen zijn en dat België in vele gevallen helemaal niet slechter was.

 

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_voetbalinterlands_Belgi%C3%AB_-_Duitsland

 

Klopt. Bovendien heeft der Willy een hemeltergend ontzag voor de Duitse competitie. Beide ploegen spelen wat hetzelfde ook. Veel oprukkende, roterende middenvelders en een verdediging die blijft staan, en dit met 1 centrale spits. Het verschil is dat die bij de Duitsers Müller heet, en bij ons Lukaku. Die Muller houdt oa Podolski op de bank... Weelde is dat.  

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Duitsland is ook nog nooit zo on-duits geweest qua voetbal...........

 

En jongens, Muller, prima werker, maar nu ineens een wereldster.... :e010: :e010:, vaak genoeg bankzitter bij Bayern.

Ook een beetje matennaaier.....er was natuurlijk helemaal niks aan de hand. 

 

Duitsland heeft een prima team, nergens zwakke plekken, overal ervaren krachten, maar speelt ieder toernooi een zwakke wedstrijd eindigend in uitschakeling........en dat kan zomaar tegen Belgie zijn.

Link naar reactie

 

 

Duitsland heeft een prima team, nergens zwakke plekken, overal ervaren krachten, maar speelt ieder toernooi een zwakke wedstrijd eindigend in uitschakeling........en dat kan zomaar tegen Belgie zijn.

 

Dat klopt, maar geef mij toch maar Portugal.

 

Intussen is de (verwachte) opstelling bekend: Courtois, Alderweireld, Van Buyten, Kompany, Vertonghen, Witsel, Dembélé, De Bruyne, Hazard, Chadli, Lukaku.

De Algerijnen verrassen blijkbaar. Hun verwachte spits op de bank, en hun rechtsachter die steeds naar voren trekt, zit ook op de bank.

 

Het wordt een gesloten match  :e001:

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Tsjonge jonge.....laatste pot voor Dembele en Chadli, die waren heeeel slecht.

Felliani geweldige invalbeurt net als Mertens'.

Hele zwakke wedstrijd voor van Buyten en Lukaku.

DeBruyne, Witzel, Kompany, Hazard, Alderweireld, Courtois en Vertonghen redelijk tot goed.

 

Maar een zware onvoldoende voor Wilmots, wat een slechte beginopstelling......

 

Prachtige doelpunten trouwens, maar jullie hoeven je geen zorgen te maken wie je de tweede ronde treft, als je zo speelt is ook Portugal waarschijnlijk een brug te ver. Maar de drie punten zijn binnen....

 

@retep en consorten, voetbal is geen scorebord logica....niemand is kansloos tegen Duitsland, kan volgende week weer anders zijn. Kijk naar Nederland, wat waren ze slecht achterin en dat soort gezeur.....allemaal napraat geneuzel....hahaha

 

Misschien win je er nu nog twee en dan ben je weer favoriet

Link naar reactie

Oei oei oei.....Wilmots vond het nog goed......"een wedstrijd duurt negentig minuten" en dat soort geneuzel.

Goed gewisseld.....neeeeeee.......slechte beginopstelling........

Nog twee finales zegt ie.......hahahaha......mijn god, dan maar van Gaal....hahaha......

 

Aan de andere kant, België wint.......tegen een best nog aardig team, dus met Rusland knokken om eerste plaats.....moet kunnen.

 

Morgen vrees ik trouwens ook een moeilijke wedstrijd voor Nederland, we hebben goed gespeeld, maar niet zo goed als de scorebord praters denken. Net als Algerije is ook Australië taai.

Link naar reactie

Hahaha......Zwendel vind dat je tegen het thuisland moet spelen? 5/6 voddig wereldkampioen en uit op wraak.....hahaha

Alle supporters en scheidsrechters tegen......en Neymar......

 

Nee, Nederland mag van mij tegen elke ploeg, maar Brazilië komt tot minimaal halve finale, anders ontspoort het hele land, dus FIFA zorgt daar wel voor.

Nee Zwendel, dan gaan we naar huis, maar misschien tegen Kroatië ook wel, ik vond Mexico niet echt groots, dus Kroatië kan daar gewoon van winnen. Brazilië wint natuurlijk makkelijk van Kameroen en wordt eerste in de poule.

Link naar reactie

Kroatie is een zeer middelmatig team, daar wint Nederland met de vingers in de neus tegen.

 

Confrontaties tussen Zuid Amerikaanse en Europese teams is heel wat anders. Mexico speelde heel goed en zette Brazilie regelmatig te kakken. Zonder Neimar zijn die een ander Portugal.

 

En de scheids, kweenie. Ze hebben misschien toch een bolwassing gekregen, die van vandaag deed het goed.

Link naar reactie

Weet je dat hij nog gespeeld (op de bank gezeten eigenlijk) heeft bij hahahaha Antwerp?

 

Rusland - Korea was trouwens ook een flutmatch. Korea is evenwel geen walkover, die waren even goed (slecht?) als de Russen.

 

En kijk vooral eens naar de goal van Korea. Die komt in het overzicht van ergste flaters van keepers ooit.

 

Link naar reactie

Ik weet niet waar Zwendel zijn info vandaan heeft (of verzonnen) maar dit is de officiele lezing:

 

Guy Thys over Louis van Gaal: "Hij kon goed koppen. Technisch was hij een begaafde voetballer. En tactisch inzicht had hij ook. Alleen was Louis aan de trage kant, dat had met zijn morfologie te maken. Het was moeilijk om met hem op de tegenaanval te spelen. Daar was hij te langzaam voor.", na actieve carrière jeugd-, assistent-, hoofd-, bondscoach en technisch directeur van o.a. AZ Alkmaar, Ajax Amsterdam, FC Barcelona, Nederland, FC Bayern München.

 

http://www.rafcmuseum.be/spelersarchief/spelersfiche.php?id=238

 

57 wedstrijden in Competitie, beker en euro en maar liefst 51 vriendschappelijke matchen. En dat terwijl Louis helemaal niet vriendelijk was.

Link naar reactie

Wat een laffe rotwedstrijd. van Buyten was meer bezig zijn haar goed te doen dan verdedigen.

 

Cursiefje van http://www.humo.be/actua/290918/onze-man-aanschouwt-het-wk-big-dan

 

Hoe zou Daniel Van Buyten deze nacht geslapen hebben? Negentig minuten lang hebben tien Algerijnen hem keihard met zijn neus op zijn gebreken gedrukt. ‘Gij kunt niet voetballen, gij!’ schreeuwden ze.

Ze deden het oorverdovend stil, woorden kwamen er zelfs niet aan te pas. Telkens als Van Buyten aan de bal kwam, ruimden ze plaats: een groene loper van wel dertig meter lang en vijf meter breed rolden ze voor zijn voeten uit. Niemand ging in duel met hem. Want: hij kan toch niet voetballen. Dat had hun coach er keihard ingestampt. ‘Als we die grote van Bayern München laten opbouwen, stort de boel vanzelf in elkaar,’ iets van die strekking. Kreeg Kompany de bal, dan schoot er meteen een spits of middenvelder naartoe. Kompany mocht duidelijk niks.

Als voetballer voel je dat meteen.

Zo veel ruimte in zo’n belangrijke wedstrijd, dat kan maar één ding betekenen.

‘Ze denken dat ik niet kan voetballen.’

Dus wil je koste wat het kost bewijzen dat ze ongelijk hebben.

‘Wacht maar,’ denk je.

En de Algerijnen hebben gewacht.

Negentig minuten lang.

Van Buyten was niet één keer gevaarlijk, geen enkele pas zorgde voor dreiging.

Op den duur keek er amper nog een speler zijn richting uit als hij de bal had.

Veel coaches zouden Van Buyten hebben gewisseld. Niet om hem te straffen – Van Buyten deed verdedigend weinig verkeerd – maar om de Algerijnen uit hun kot te lokken. Vermaelen, Lombaerts, Ciman, Alderweireld centraal: die zouden wél een verdediger naar zich toe hebben getrokken, waardoor het middenveld al wat meer ademruimte had gekregen. Of Van Buyten wisselen voor Origi, dat had ook gekund: één spits meer en één verdediger minder, tegen een ploeg die in de tweede helft toch nooit meer over de middellijn kwam, het zou niet eens zo gedurfd zijn geweest.

Wilmots deed het niet. Uit schrik? Of uit respect voor Van Buyten? Het laatste wellicht. En Van Buyten verdient ook respect: hij werkt keihard, stelt de laatste maanden nooit teleur in de nationale ploeg en bovendien is het een vent die deugt tot op het bot.

Maar hij kan niet uitvoetballen.

En soms wil je dat wel kunnen.

Soms kun je ook uit respect iemand naar de bank halen. Om hem een vernedering te besparen. Negentig minuten lang, oorverdovend stil: ‘Gij kunt niet voetballen, gij!

Dat moet Van Buyten gevoeld hebben.

Tenzij hij dit heeft gedacht: ‘Doe maar, Algerijnen, ik ben 36, ik heb een topcarrière achter de rug, ik hoef niks meer te bewijzen en als we straks winnen, ga ik vannacht heel goed slapen.’ 

In dat geval: ‘Goeiemorgen, Daniel.’

En ook: respect!

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...