Ga naar inhoud

Rode Duivels


Recommended Posts

Eerlijk is eerlijk.......Chili tot nu toe beste team......hopelijk gelijkspelletje, dat zal heel zwaar worden.

 

Ik zie jullie niet winnen tegen dit Chili, tenzij Van Gaal zich weer ingraaft en het counterspelletje speelt zoals tegen Spanje. En dan zijn jullie eerste, Kroatie of Mexico zijn (net) haalbare kaarten. De kaskraker Chili-Brazilië zie ik eindigen in het voordeel van Chili.  

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Ik zie jullie niet winnen tegen dit Chili, tenzij Van Gaal zich weer ingraaft en het counterspelletje speelt zoals tegen Spanje. En dan zijn jullie eerste, Kroatie of Mexico zijn (net) haalbare kaarten. De kaskraker Chili-Brazilië zie ik eindigen in het voordeel van Chili.  

 

Nee joh, Brazilie gaat door al moet de scheidsrechter de bal er zelf inschoppen, de grensrechters chilenen tackelen of de ballenjongens zelf de ballen naar de brazilianen ingooien......

Link naar reactie

haha....Kool Thing raakt alle gevoel voor realiteit kwijt..................niemand wint dit toernooi van Brazilie, dan wordt het land volledig lam gelegd en dat kan de regering en de FIFA niet gebruiken.

En Chili heeft geen achtergrond, een geweldige ploeg. maar heeft geen ervaring met winnen, dus kansloos tegen Brasil, vrees ik.

 

Ben wel met Kool Thing eens dat Nederland zwaar overschat wordt.......we hebben 1 goede helft gehad, waarin dan ook alles meezat en we hebben Robben, die is zo groots.

 

P.s hebben jullie mijn vorige berichten gezien over Belgie (het lukt me helaas niet meer te quoten op de reep)....hahaha.......ik wil bondscoach Belgie worden  

Link naar reactie

Jaja, ik heb het nog wel eens over dat anti Nederland gevoel dat bij veel belgen heerst. Aardig stukkie in de gazet hierover:

 

Een anti-Hollands kantje, dat vele Vlamingen van jongs af aan ingelepeld krijgen. En dat gretig in stand wordt gehouden door stereotypes, vooral in de media. Het is altijd lekker subversief als stereotypes ondermijnd kunnen worden. Zoals een pre-WK waarin de Nederlanders zich eerder bescheiden opstelden, en vele Belgen een grote, wat verwaande bek opzetten. Dat anti-Nederlandse populaire gevoel moet een van de meest standvastige verwezenlijkingen van België zijn. Want uiteraard nauw verwant met het Belgische separatisme van de 19de eeuw.

 

 

 

http://www.standaard.be/cnt/dmf20140618_01146484

Link naar reactie

Ik maak me graag druk, dat weet je toch wel. Als ik me niet meer druk ga maken dan is het mis met me. Maar die ollander haat heeft me altijd geintrigeerd, is het vergelijkbaar met de anti duitse gevoelens die in Nederland heersten ? Of heeft het meer met de vlaamse Calimero geist te maken, een onverklaarbaar fenomeen (want waarom zou je niet blij zijn vlaming te zijn ?).

Link naar reactie

Ik maak me graag druk, dat weet je toch wel. Als ik me niet meer druk ga maken dan is het mis met me. Maar die ollander haat heeft me altijd geintrigeerd, is het vergelijkbaar met de anti duitse gevoelens die in Nederland heersten ? Of heeft het meer met de vlaamse Calimero geist te maken, een onverklaarbaar fenomeen (want waarom zou je niet blij zijn vlaming te zijn ?).

 

Ik kan alleen maar voor mezelf spreken, natuurlijk, maar ik denk dat haat een groot woord is. Ik denk eerder lichtjes incompatibele elementen in de volksaard.

De luidruchtige, overdreven zelfzekere 'Ollander - zeker in groep - komt voor mij toch vaak als storend en arrogant over. Als je rustig op een Frans terrasje wilt genieten van een picontje en de zon, en het hele terras word overstemd door die ene tafel 'Ollanders, dan komt dat de sympathie niet ten goede, bijvoorbeeld.

 

Het gebrek aan wat de Vlaming als arrogantie ervaart, ervaart de Nederlander als calimerogedrag. Zoals ik dat zie, zijn dat twee omschrijvingen voor 't zelfde verschil, alleen vanuit een ander perspectief.

Link naar reactie

Jaja, ik heb het nog wel eens over dat anti Nederland gevoel dat bij veel belgen heerst. Aardig stukkie in de gazet hierover:

 

Een anti-Hollands kantje, dat vele Vlamingen van jongs af aan ingelepeld krijgen. En dat gretig in stand wordt gehouden door stereotypes, vooral in de media. Het is altijd lekker subversief als stereotypes ondermijnd kunnen worden. Zoals een pre-WK waarin de Nederlanders zich eerder bescheiden opstelden, en vele Belgen een grote, wat verwaande bek opzetten. Dat anti-Nederlandse populaire gevoel moet een van de meest standvastige verwezenlijkingen van België zijn. Want uiteraard nauw verwant met het Belgische separatisme van de 19de eeuw.

 

 

 

http://www.standaard.be/cnt/dmf20140618_01146484

 

 

Ik denk dat die man twintig jaar achter loopt. Of zelf anti-nederlands is.

Ik ondervind dat anti-nederland gevoel toch niet meer bij de mensen die ik ken, en zelf ben ik zelfs pro-NL.

Link naar reactie

Ik kan alleen maar voor mezelf spreken, natuurlijk, maar ik denk dat haat een groot woord is. Ik denk eerder lichtjes incompatibele elementen in de volksaard.

De luidruchtige, overdreven zelfzekere 'Ollander - zeker in groep - komt voor mij toch vaak als storend en arrogant over. Als je rustig op een Frans terrasje wilt genieten van een picontje en de zon, en het hele terras word overstemd door die ene tafel 'Ollanders, dan komt dat de sympathie niet ten goede, bijvoorbeeld.

 

Het gebrek aan wat de Vlaming als arrogantie ervaart, ervaart de Nederlander als calimerogedrag. Zoals ik dat zie, zijn dat twee omschrijvingen voor 't zelfde verschil, alleen vanuit een ander perspectief.

 

Is het dan allemaal perceptie ? is de hollander direkt, recht door zee, zelfverzekerd en duidelijk of is het een luidruchtige drammer ?

je ziet het aan het voetbal, nederlanders zeggen: we gaan die wedstrijd winnen en belgen zetten zich liever in de underdogpositie en hanteren een wat laffe speelstijl. Ach ik hoorde eens van een kameraad dat zijn vlaamse vader (die al 44 jaar in nederland woont) nog steeds in zijn nopjes is wanneer nederland een sportwedstrijd verliest (al is het maar handbal of boogschieten).

 

In nederland bestonden die gevoelens ook t.a.v. Duitsland. De oorlog, 1974 en het gegeven dat die mannschaft het matennaaien heeft uitgevonden zorgden ervoor dat wij tot diep in de 20e eeuw de duitsers liever zagen verliezen. Dit gevoel is langzaam weggevloeid. De duitsers blijken best wel vriendelijke lui te zijn, 1988 was belangrijk, het duitse bier is prettig en de voetballers schwalben er wat minder op los.  

Link naar reactie

D'er is er maar éne die het altijd maar over een calimero-syndroom heeft, en dat is louter toe te schrijven aan het feit dat hij zelf aan een übermensch syndroom lijdt.

 

En de jij bak wordt ook niet geschuwd, Mask stelt me nooit teleur ! Wat een kanjer !

 

Overigens kwam ik er op omdat ik dat artikel in de Standaard van vandaag las. Ik keek of er nog wat zurige Joris Vermassen stukjes in de krant stonden....

Link naar reactie

Ik ben wel altijd voor de underdog..............behalve bij Nederland natuurlijk.

Maar bij Brazilie-Mexico, Urugauy-Costa Rica, Duitsland-Ghana of Belgie-Algerije neig ik toch graag naar de verrassing.

 

Anti Duits ben ik ook niet meer, vroeger wel, maar het Duitse voetbal is ten positieve veranderd, ze verliezen zelfs ieder toernooi :e005:.   

Link naar reactie

Gisteren was ik toch supporter voor Australië. Ook zij hadden een geweldige spits en toevallig een keeper die speelt bij een echt underdogploegje... Aan de andere kant kon ik wel de kwaliteit van de goals van Nederland appreciëren, maar ik geef toe - een gelijkspel zou mij meer plezier gedaan hebben. 

 

Wat Yncke zegt, kan ik volledig beamen. Sleurhut-Nederlanders en andere Flodders wil ik op vakantie het liefst vermijden. Daarom hebben we ook dit jaar een strak plan, en gaan weer op vakantie naar Nederland. De mooiste wedstrijd is nog altijd Belgie-Nederland met die goal van Georges Grun. Dat was een nationaal delirium. 

 

Oh ja, ik zie het Chili van gisteren Brazilië onder en van de mat schoppen. Corrupte Fifa, scheidsrechterlijke dwalingen, bugs in de doellijntechnologie, etc. gaan dit niet tegen kunnen houden. 

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Wat is dat toch voor rare praat Zwendel. Laat ik het eens herhalen: in Amerika wint een Zuid Amerikaans land en in Europa een europees land (enige uitzondering is Zweden). Je zag ht in argentie: gedoe om de brace van van de kerkhof, omkoping van een heel voetbal elftal. Brazilie kan en zal niet in de eerste of tweede ronde stranden. Brazilie haalt zeker de (halve) finale. Als dit niet gebeurt breekt de pleuris los. Omkoping van tegenstanders, scheidsrechters die met penanties voor Brazilie strooien, lijnrechters die alleen maar buitenspel vlaggen, ballenjongens die vertragen, alles maar dan ook alles wordt in het werk gesteld om brazilie door te laten gaan. De economische, politieke en orde belangen zin gewoon weg te groot.

Link naar reactie

Italie naar huis?

Uruguay staat nog gewoon derde.

 

Brazilië gaat absoluut de halve finale halen. Ze kregen tegen Mexico ook gewoon vijf open kansen, dus nu allemaal niet overdrijven.

 

België krijg ik steeds beter gevoel bij, ik weet niet, ik heb het gevoel dat ze makkelijk winnen van Rusland (een van de zwakste ploegen tot op heden) en geluk gaan krijgen in de achtste finale.....misschien wel tegen VS.

Dan ben je zomaar al bij de laatste acht. Argentinië was onthutsend slecht de eerste pot, dus ja......de haardos van Felliani komt in gevaar?...

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...