Ga naar inhoud

Het Laatste Woord


Yncke

Recommended Posts

Gast Kameraad Mauser

Mijnheer Versieren is stripliefhebber en heeft Walthéry en Franquin in zijn verzameling. Niet slecht voor een theoretisch marxistische historicus die een analyse maakt aangaande het kapitalisme volgens Smith door de ogen van Foucault.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Hoog tijd om jouw Keynes-karikatuur online te zwieren!

Graag, maar ik heb weer eens een ban van 30 dagen aan mijn broek.  En ik vind mijn paswoord van mijn Kameraad Mauser account niet direkt terug...

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Jullie lijken trouwens erg hard op elkaar (op de libertair-neo marxistische breuklijn na).

Ergens wel. Niet zo heel verwonderlijk. Marxisten  ( sommigen toch ) willen verandering. Welvaart. Het eindigen van de klassenstrijd.

 

Marxisme wil dit door een grote centrale overheid. Ancaps/anarcho's via markt.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Ik denk vaak dat ik de Slinger van Foucault moet lezen, maar het komt er nooit van;

Hier en daar wist Foucault wel wat interessante zaken te zeggen. Maar veel van die Franse filosofen benaderden economie en maatschappij op een aparte manier. Waardoor veel van hun analyses vrij zweverig waren. En veelal antikapitalistisch. Ontkennen van menselijke drijfveren, zaken over het hoofd zien inzake welvaartscreatie enz...

 

Veel van die lui hun theorieën worden nog steeds aangehangen door contemporair links. Vooral in Frankrijk, in academische kringen.

Link naar reactie

Yep. Ik snap niet waarom mensen daar niet door geraken. Vlot leesbaar, veel humor...

Wel, zestienjarige ikke moest niets van het boek hebben en noemde het een typisch ouwelullenboek waarin iets te doorzichtig uitgeweid werd over de complexen van de auteur. Overigens vond hij de humor toch maar erg flauw en had hij betere moppen gehoord aan de toog van het jeugdhuis.  "Schweinepüppefleish" is wat tegenwoordig doorgaat voor een "dad joke".

Nadien had ikke, een jaar ouder en toch al iets wijzer, Claus nog één kans gegeven met "Château Migraine" maar vond dat herkenbaarheid en humor nogal vaak met elkaar verward werden.

 

"Wil"... Hmm, ik ben nogal voorzichtig als het over literaire hypes gaat. Het is al te vaak gebeurd dat ik thuis kwam met een lege doos van een dikke kilo.

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Gelukkig hebben ze daar een parking. Alhoewel hun LEZ ook wel een flinke tegenvaller is.

Wat echt wel flink zuigt is Gent. Fucking klootzakskes zijn da jong... nie mier mét'nauto in ons' stad ze moat.

Gelukkig hebben ze al een strop rond hun nek. Nu nog genoeg bomen vinden en het probleem lost zich wel op. We zullen wel vlug moeten zijn want misschien heeft Schauvliege ze al om gezaagd.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...