Ga naar inhoud

Suggesties Reeksen Standaard Uitgeverij


Gast Kontiki

Recommended Posts

Bij mij gaat de voorkeur uit naar een S & W nevenreeks waar ieder (bij)figuur z'n eigen album krijgt, a la XIII mysteries. Bv,

* Suske op Amoras

* Jerom in de oertijd

* Het rondspokende Spaanse spook  

* de avonturen van Theofiel 

* de drie feeën uit de zingende zwammen

* de zwarte madam 

* JM Lambiek uit de Bokkerijders

etc.  

Link naar reactie

Iets met de rode ridder ,want die is toch door de jaren heen zeer populair gebleven.

Een remake van de beste verhalen door telkens een andere tekenaar : Bosschaert , Marvano , Jarbinet , Delitte ,J-F Charles , enz...

Stel je voor dat een Swolfs het verhaal 'De Moloch ' hertekend , kan wel iets worden....

Link naar reactie

Bij mij gaat de voorkeur uit naar een S & W nevenreeks waar ieder (bij)figuur z'n eigen album krijgt, a la XIII mysteries. Bv,

* Suske op Amoras

* Jerom in de oertijd

* Het rondspokende Spaanse spook  

* de avonturen van Theofiel 

* de drie feeën uit de zingende zwammen

* de zwarte madam 

* JM Lambiek uit de Bokkerijders

etc.  

 

Hoe zou het met Rikki zijn ?

Link naar reactie

Rikki dook nog eens op in een verhaal van Marc Verhaegen.

 

Ook een leuke draad: Rikki, de aan lager wal geraakte bokser kan kiezen: of verder de goot in en lijfwacht worden van een louche nachtclubeigenaar of clean geraken en als een soort Rocky wereldkampioen worden en en passant Wiske terugveroveren op Suske die toch niet de ideale schoonzoon bleek te zijn.

 

Of zoiets.....

Link naar reactie
* Jerom in de oertijd

 

Dat hebben ze al twee keer gedaan.

 

Denk dat je moeilijk kan spin-offen met de Rode Ridder. Hij is zelf al een beetje overal geweest, het Oude Rome, Japan, de ruimte... Te weinig 'shock-effect' ook...

 

 

Vele jaren geleden heeft Standaard me eens gevraagd om een scenario te schrijven voor een reeks rond een jonge Rode Ridder. Toen dat er uiteindelijk toch niet kwam heb ik een reeks voorgesteld rond de zoon van Johan. Hij heeft ooit een waternimf bezwangerd en haar dan schaamteloos verlaten. Niet alleen heeft die jongen dus nooit zijn vader gekend, door zijn niet menselijke moeder heeft hij ook nog eens extra vaardigheden en mogelijkheden. Ik vind nog steeds dat een reeks waarin hij op zoek gaat naar zijn vader potentieel heeft.

 

Rikki is toch wel de meest tragische SusWis figuur, als een zielig vogeltje door Koekkoek Sus uit het nest gekieperd....

 

Rikki dook nog eens op in een verhaal van Marc Verhaegen.

 

Hij bleek al die jaren in de gevangenis te zitten, letterlijk vergeten door zijn zus en tante. Tragischer is een verhaal van Suske en Wiske nooit geweest.

Link naar reactie

Eerder dan spin-offs (hoe goed zo ook mogen zijn) zou mijn suggestie aan SU zijn om kleinere (startende) onafhankelijke reeksen wat meer ruimte en promo te geven. Leer/Help mensen die minder met strips begaan zijn het medium ontdekken. De Vlaamse strip zou er wel bij varen...

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie
 

Ik heb de eerste drie albums van de reeks Amoras hier staan, 't is een leuke miniserie. Helaas zegt de pessimist in me dat de geldruikende kleppenkijkers bij Standaard weer denken dat ze het succes telkens zullen kunnen herhalen. Wel, volgens mij kunnen ze dat misschien nog een keer en heel misschien een derde keer. 

 

Nee, volgens mij is er gewoon nood aan een echte "commercant" zoals Vandersteen en een beetje goodwill van de uitgeverij(en) om nieuwe (über)commerciële een vaste plaats op de markt te geven. 

 

Ze mogen bij Standaard Uitgeverij denken wat ze willen, Suske en Wiske is een product van de vorige eeuw. De oude reeks dooft hier langzaam maar zeker verder uit, en zal dat in Nederland op termijn zeker ook nog doen. Dat probleem lossen ze echt niet op met tijdelijke oplossingen zoals miniseries en spinoffs. 

 

 

'k Ga weer eens de pretbederver spelen door mezelf te citeren. Dit zei ik ruim een maand geleden in het J.Rom-topic. 'k Blijf bij deze uitspraak. 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...