Ga naar inhoud

Suggesties Reeksen Standaard Uitgeverij


Gast Kontiki

Recommended Posts

Ik heb net het persdossier als pdf opgevraagd zodat ik het kan delen met onze lezertjes. Er staan extra beelden en interessante info in, bijvoorbeeld een verantwoording voor de nieuwe reeks en al een schimmige vooruitblik op nog meer spin-off-reeksen.

Onze eerstvolgende update is pas woensdag.

Link naar reactie

J.Rom die aansluit bij de Avengers en de oversteek naar de JoeEsEei is gemaakt!

 

Nog spin-offs, wat gaan ze daar dan nog voor verzinnen? Nog interessante nevenfiguren genoeg natuurlijk (Theofiel, Arthur, Sus Antigoon, Vitamitje => Cars...). Of krijgt Krimson zijn eigen reeks? Een krimineel vennootschap van Krimson met Anatool en Olrik of zo? Dan ben je wel cross-over uitgeverijen bezig natuurlijk wat lastiger zal worden).

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Suske en Wiske die met de teletijdmachine naar de Rode Ridder worden gestraald.

BOEM!

Instant kassa kassa!

Teveel stijlverschil. Suske en Wiske die naar Robert en Bertrand worden gestraald zou beter werken.

 

Ik blijf wachten op de cross-over van Suske en Wiske met Jommeke (hoofdtekenaar en inkter van S&W hebben aan beide reeksen gewerkt, dus technisch kan het zonder al te veel moeite), maar dan moeten twee uitgeverijen wel samenwerken.

Link naar reactie

Teveel stijlverschil. Suske en Wiske die naar Robert en Bertrand worden gestraald zou beter werken.

 

Ik blijf wachten op de cross-over van Suske en Wiske met Jommeke (hoofdtekenaar en inkter van S&W hebben aan beide reeksen gewerkt, dus technisch kan het zonder al te veel moeite), maar dan moeten twee uitgeverijen wel samenwerken.

Urbanus heeft ooit een mooie cross-over gehad met Suske en Wiske. 

Zie Urbanus nr 30 Dertig Floppen, grap "De Dolle Dokter". 

 

Kenners weten waarover ik het heb!   :e007:

Link naar reactie

Het is moeilijk om nog origineel te zijn in het superheldengenre, de amerikaanse comic markt bestaat grotendeels uit superhelden van allerlei slag. (Worden daar trouwens nog veel superhelden met nieuwe krachten uitgevonden?)

 

post-461-0-60812600-1416857558_thumb.jpg 

 

Een van de leuke nieuwe helden die ik me kan herinneren uit de Walt Simonsen tijd is Beta Ray Bill, dus met wat fantasie wordt dat Beta Ray Bessy? 

Link naar reactie

Teveel stijlverschil. Suske en Wiske die naar Robert en Bertrand worden gestraald zou beter werken.

 

Ik blijf wachten op de cross-over van Suske en Wiske met Jommeke (hoofdtekenaar en inkter van S&W hebben aan beide reeksen gewerkt, dus technisch kan het zonder al te veel moeite), maar dan moeten twee uitgeverijen wel samenwerken.

 

Ik zeg ook niet dat het in de huisstijl moet getekend zijn. Een beetje zoals die Franse suske en wiske door verschillende tekenaars (wat is daar ondertussen van?)

 

Robert&Bertrand zou ook een goeie zet zijn en een ideale opstap naar een nieuwe reeks van R&R

 

Jommeke vind ik persoonlijk dan weer te jong voor een sus&wis crossover, dan moet je al echt helemaal voor de kindjes kiezen en dan weet ik niet of zij het concept zouden snappen.

Link naar reactie
Jommeke vind ik persoonlijk dan weer te jong voor een sus&wis crossover, dan moet je al echt helemaal voor de kindjes kiezen en dan weet ik niet of zij het concept zouden snappen.

 

Wat valt daar niet aan te snappen? Suske, Wiske en Jommeke samen tegen Krimson en de Koningin van Onderland.

De kindjes snapten toch ook De Zeven van Huppeldepup en Kiekebanus?

Link naar reactie

Van mij mag Robert & Bertrand zeker terugkomen, als sfeervolle Belle Epoque-strip, met een vleugje steampunk misschien, maar natuurlijk ook een beetje harde realisme, zoals Agent n°17 die aan de morfine zit, Joeki die kinderarbeid verricht, Robert en Bertrand hebben wat teveel genoten van het leven en genieten nu vooral van hun syfilis, enz...

 

Nu ik er over nadenk: de originele reeks was eigenlijk helemaal niet slecht (buiten de laatste albums misschien)...

Link naar reactie

Robertrand moet niet noodzakelijk compleet herdacht worden. Gewoon een ietwat hedendaagsere tekenstijl zou ook al kunnen helpen.

 

Een reeks met prequelalbums van S&W-personages lijkt me ook wel leuk: hoe zijn Rikkie en Wiske hun ouders verloren en hoe kwamen ze bij hun tante terecht (iets met de oorlog wellicht), hoe zag Suske's jeugd op Amoras eruit, hoe zag het leven van Sus Antigoon eruit, een album rond Lambik als loodgieter/detective, wat gebeurde er met Jerom tussen de verhalen 'De malle mergpijp' en 'De dolle musketiers' (wat is er gebeurd dat ze de sterkste man ter wereld konden opsluiten in die kooi?)...

 

Moest Standaard meelezen; ik heb nog wat tijd over :e012:

Link naar reactie

Robertrand moet niet noodzakelijk compleet herdacht worden. Gewoon een ietwat hedendaagsere tekenstijl zou ook al kunnen helpen.

 

Een reeks met prequelalbums van S&W-personages lijkt me ook wel leuk: hoe zijn Rikkie en Wiske hun ouders verloren en hoe kwamen ze bij hun tante terecht (iets met de oorlog wellicht), hoe zag Suske's jeugd op Amoras eruit, hoe zag het leven van Sus Antigoon eruit, een album rond Lambik als loodgieter/detective, wat gebeurde er met Jerom tussen de verhalen 'De malle mergpijp' en 'De dolle musketiers' (wat is er gebeurd dat ze de sterkste man ter wereld konden opsluiten in die kooi?)...

 

Moest Standaard meelezen; ik heb nog wat tijd over :e012:

 

 

 

De jonge jaren van Barabas ... 

 

Wat is er met Odilon gebeurd? ... 

 

Als SU de "grim and gritty" kant op wilt blijven gaan voor de exploitatie van zijn IP's liggen er genoeg mogelijkheden op tafel ;-)

Link naar reactie

In het recentste nummer van Stripschrift (uit september alweer) stond een artikel over homostrips en de zeer lage verkoop ervan. Toch maar geen Roze Ridder dus.

 

Maar zoals hierboven al eens werd gezegd: een Red Knight-label à la Robbedoes met telkens weer andere auteurs per one-shot moedig ik ten zeerste aan. Dan kan je net zo goed buitenlandse tekenaars uitnodigen om een verhaal te maken. Liefst een album van telkens 64 pagina's, dubbel zo dik als een gewone RR. Geef het uit in november/december en houd de rest van de reguliere RR-productie dan op 3 albums per jaar.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...