Ga naar inhoud

Internationaal Strip Festival Rotterdam 2 - 23 & 24 April 2016


Recommended Posts

Hermann komt naar eigen zeggen inderdaad. Met de trein.... Dus verwacht een namiddagse signeersessie... Max 2 uur. (Dan kan hermann ca 45 dedi's doen)

 

Maar voor de firm believers..... Het ZOU natuurlijk kunnen dat hij al om 10 uur staat te popelen. Dan de hele dag tekent... Tussendoor even snel een broodje kaas naar binnen schuift en zo de dag vult tot 18 uur. En de dag daarop weer... Maar dan tot 17 uur..

 

Een van bovenstaande statements berust op feiten....

Link naar reactie

Hermann komt naar eigen zeggen inderdaad. Met de trein.... Dus verwacht een namiddagse signeersessie... Max 2 uur. (Dan kan hermann ca 45 dedi's doen)

 

Maar voor de firm believers..... Het ZOU natuurlijk kunnen dat hij al om 10 uur staat te popelen. Dan de hele dag tekent... Tussendoor even snel een broodje kaas naar binnen schuift en zo de dag vult tot 18 uur. En de dag daarop weer... Maar dan tot 17 uur..

 

Een van bovenstaande statements berust op feiten....

 

 

Max 2 uur. (Dan kan hermann ca 45  120   dedi's doen).  Eén per minuut, meer tijd besteed hij niet aan een tekening. Tenminste de keren dat ik hem meegemaakt heb. 

Link naar reactie

Degene die Hermann 'inhuurt' kan kiezen uit 2 opties. Of minder dédi's die wat meer uitgewerkt zijn of enkel personages en profil. Ik meen 50 in 2 uur of 20 in 2 uur. Maar ik heb zeker wel waardering voor hem, het is iemand die zonder de verplichting van het maken van dédi's zeer aimabel gezelschap is en die toch maar wel al die signeersessies doet.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Er zijn tegenwoordig meerdere opties voor mobiele betaling. Eigenlijk is het vreemd dat 95% van de betaling op een stripbeurs nog cash gaat, al heeft dat ook wel z'n charme.

 

Wij hebben zelf zo'n ding van iZettle - in Breda werkte die prima, maar in Rijswijk weigerde hij dienst.

 

Dus ik zal die flexpin een checken...

 

 

Erik

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

Het is niet een kwestie van de apparatuur .

 

Al jaren is er of geen wisselgeld en/of is de kassa er nog niet  en/of ontbreekt de rekenmachine (en die heeft de kassier zeer hard nodig) en zo verder . Er is altijd wel wat :e010: .

 

Gelukkig zijn er de tekenaars :e002: en daar ben ik dan ook benieuwt naar.

Link naar reactie

Maar alle gekheid op een stokje... Respect Frans... Je steekt je nek uit en ik heb nog geen beurs van je meegemaakt die me tegenviel wat tekenaars betreft

 

Ik zie dat Frans op Facebook is begonnen met het aankondigen van gasten. Naast (verrassend :e002: ) Hermann is Maza als tweede interessante tekenaar aangekondigd. 

 

Jammer genoeg vergeet hij om het op de Reep te vermelden - de strip site die er echt toe doet.

Link naar reactie

Dus zinloos omdat te verwijzen naar lege site. Integendeel men kan denken dat er geen tekenaars zijn. Dat blijkt hierboven.

 

Als er geen site is, en dat kan keuze zijn, er ook niet naar doorsturen.

Link naar reactie

Na lang beraad ben ik genoodzaakt het festival dit jaar te annuleren. Relatief te weinig standhouders in verhouding tot de zeer hoge huur van de locatie noodzaken mij om dit te doen. Ik vind het risico te groot en hoop dat u dit begrijpt. Ik ben zeer teleurgesteld, ook gezien de prachtige lijst aan tekenaars welke ik weer had samengesteld!

Link naar reactie

Echt jammer. Voor ons van Windmill Comics was de editie van vorig jaar niet alleen een thuiswedstrijd, maar ook wat verkoop ook nog eens onze beste beurs/festival van het jaar.

 

Persoonlijk denk ik dat de huidige overkill aan beurzen en festivals weleens de reden kan zijn voor het afhaken van standhouders. We hebben net de Stripdagen in Rijswijk gehad. Binnenkort de voorjaar editie van FACTS, Dutch Comic Con, Begin juni Stripdagen Haarlem en niet veel later Amsterdam Comic Con.

 

Laten we hopen dat de wat kleinere beurzen en festivals niet het loodje gaan leggen door al die dure Cons.

www.windmill-comics.com

Link naar reactie

Denk dat de comics con er nie veel mee temaken heeft de meeste standhouders verkochten niet genoeg om terug tekomen persoonlijke omstandigheden spelen ook mee soms van de standhouders

De meest standhouders hadden goede verkopen! Ditmaal waren een aantal of op vakantie, dan wel gingen comicons proberen. Ook vielen een paar af welke normaal al nooit op beurzen staan en gewoon waren geweest omdat het vorige keer de eerste keer was.

Daar tegenover hadden ook nieuwe standhouders zich aangemeld !

Grootste probleem was en is de exorbitant hoge huur van de zaal :e001:

Link naar reactie

De meest standhouders hadden goede verkopen! Ditmaal waren een aantal of op vakantie, dan wel gingen comicons proberen. Ook vielen een paar af welke normaal al nooit op beurzen staan en gewoon waren geweest omdat het vorige keer de eerste keer was.

Daar tegenover hadden ook nieuwe standhouders zich aangemeld !

 

Grootste probleem was en is de exorbitant hoge huur van de zaal :e001:

 

Dan zoek je toch een andere zaal op een andere lokatie die goedkoper is?

 

Zo'n bijzondere eisen worden er nu ook weer niet aan een zaal voor een stripfestival gesteld. 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...