nobody Geplaatst: 1 augustus 2015 Geplaatst: 1 augustus 2015 ZOO 1, 2 & 3 nog eens herlezen. Het was alweer van 2007 geleden, toen deel 3 uitkwam. Voor mij is dit één van de beste stripreeksen. Heel sfeervol en emotioneel, maar ook gruwelijk wanneer nodig, het speelt zich tenslotte af rond WOI, alhoewel het geen oorlogsstrip is. Toen deel 3 pas uit was, vond ik dat lichtjes tegenvallen. Maar nu ik het eens opnieuw gelezen heb, al die jaren later, moet ik inzien dat deel drie even sterk is als de andere delen, alleen is deel 3 wat ... euh... donkerder (ik probeer spoilers te vermijden, natuurlijk).PRACHTIGE tekeningen, zeer sterk scenario en echte dialogen. En dan is er Manon, natuurlijk. Dit zijn tekeningen van Manon die niet uit de strips komen Er is pas een Integraal uitgekomen. hint hint Quote
Timhardt Geplaatst: 2 augustus 2015 Geplaatst: 2 augustus 2015 Helemaal akkoord met mijn confrater hierboven. Beetje vergeten toch ook, ondertussen. En jammer dan Frank P niets meer doet (qua strips). Quote
mojo Geplaatst: 2 augustus 2015 Geplaatst: 2 augustus 2015 Is die al niet eeuwen bezig aan een Robbedoes verhaal? Quote This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”
Timhardt Geplaatst: 2 augustus 2015 Geplaatst: 2 augustus 2015 Beetje vergeten? Ik las'm twee weken geleden nog. Jij wel, maar in het algemeen wordt het weinig aangeraden, zie ook recommendation game bijvoorbeeld. Quote
Gast Kontiki Geplaatst: 3 augustus 2015 Geplaatst: 3 augustus 2015 Er is ook sprake van een Ragebol-integrale. Voorlopig enkel in het Frans. Behalve Robbedoes werkt hij aan een eigen versie van Little Nemo waarvan al één luxedeel is verschenen van drie geplande delen, alleen in het Frans. Er was nog iets anders, dacht ik, maar ik vind het niet direct terug. Quote
Elvis Geplaatst: 3 augustus 2015 Geplaatst: 3 augustus 2015 Ragebol , vooral de eerste 3 albums zijn schitterend. Dik aanbevolen ! Ik weet niet of ze nog makkelijk te vinden zijn.... Quote
Tweetie Geplaatst: 3 augustus 2015 Geplaatst: 3 augustus 2015 Ragebol , vooral de eerste 3 albums zijn schitterend. Dik aanbevolen ! Ik weet niet of ze nog makkelijk te vinden zijn.... Leuke strip, voor mij zelfs een klassieker. Hoewel ze niet een echt hoge oplage zullen hebben gehad, staan er wel een aantal op Catawiki. Aangezien het hardcovers waren, zul je ze op rommelmarkten e.d. niet snel vinden. Quote
retep Geplaatst: 3 augustus 2015 Geplaatst: 3 augustus 2015 Ragebol is een aardige strip, een beetje poetisch en dromerig. De tekeningen zijn dik in orde, deel 1 tm 3 kunnen idd zonder risico worden gelezen. De scenario's van deel 4 en 5 zijn wat minder. De boeken zijn op internet en beurzen nog volop te verkrijgen. Quote
Gast Kontiki Geplaatst: 3 augustus 2015 Geplaatst: 3 augustus 2015 Die eerste drie ga jij heel goed vinden, timhardt. Bijna op maat gesneden voor je. Quote
linthout Geplaatst: 3 augustus 2015 Geplaatst: 3 augustus 2015 Ik vind Ragebol een vreselijke titel en ik vind dat figuurtje er vreselijk uitzien. 'De droom van de walvis'..BAH! De strip lijkt alles in zich te hebben waar ik een hekel aan heb. Maar toch ga ik het eens proberen, omdat jullie er zo vol lof over zijn. Er zitten zelfs mensen op dit formum waarvan ik vind dat ze enigszins een goede smaak hebben, die deze strip geweldig vinden! Dus, weg met mijn vooringenomenheid, ik probeer het! En nu nog zo'n strip vinden...Bij Adhemar zal dat wel in zijn bakken steken zeker? Quote
Madam Kito Geplaatst: 3 augustus 2015 Geplaatst: 3 augustus 2015 Ragebol is echt een strip voor dromerige tieners. Ik herinner me dat ik van De droom van de walvis nog een soort remake/plagiaat versie heb gemaakt en nog een tijdje allerlei boompjes en blaadjes en grassprietjes probeerde te tekenen zoals Frank dat deed. De manier waarop hij de natuur tekende was geweldig. Maar vreemd genoeg ben ik hem in zijn later, meer realistisch getekend werk niet gevolgd. Zoo spreekt me vooral omwille van de tekeningen niet aan, maar ik weet niet goed waarom want Frank is duidelijk geen slechte tekenaar. Quote
Kobus Geplaatst: 3 augustus 2015 Geplaatst: 3 augustus 2015 Droom van de Walvis en De Beeldhouwers van het licht heb ik stukgelezen.Prachtige boeken vol dromerige plaatjes.Schaf deze maar blind aan. Geen weggegooid materiaal.Op Catawiki wordt deze boeken voor een klein bedrag aangeboden. Quote
Tweetie Geplaatst: 3 augustus 2015 Geplaatst: 3 augustus 2015 De 5 delen uit de serie Ragebol zijn qua aanschaf geen dure boeken. En het zijn allemaal oneshots, dus je kunt er eentje kopen om te kijken of het bevalt. Als ik het me goed herinner, zijn de delen een t/m drie wat sterker dan de laatste twee. Quote
Kool Thing Geplaatst: 3 augustus 2015 Geplaatst: 3 augustus 2015 De droom van de walvis is mijn tijdmachine naar het Brussel van toen ik er studeerde. Prachtige strip! Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !
Kool Thing Geplaatst: 3 augustus 2015 Geplaatst: 3 augustus 2015 De laatste 2 ragebols zijn niet goed, maar ik heb wel nog eens een reis door Japan gepland op basis van dat reisverhaaltje. De beste gids ever Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !
Madam Kito Geplaatst: 3 augustus 2015 Geplaatst: 3 augustus 2015 Ik vond het indertijd raar dat Frank Robbedoes kon gebruiken in zijn eigen stripje De Eland. Maar het was wél een leuk stripje (en altijd over het hoofd gezien als het over de verschillende Robbedoes tekenaars gaat) Quote
Campesino Geplaatst: 3 augustus 2015 Geplaatst: 3 augustus 2015 Er is ook sprake van een Ragebol-integrale. Voorlopig enkel in het Frans. Behalve Robbedoes werkt hij aan een eigen versie van Little Nemo waarvan al één luxedeel is verschenen van drie geplande delen, alleen in het Frans. Er was nog iets anders, dacht ik, maar ik vind het niet direct terug. Little Nemo is in 2 talen verschenen. Zelf heb ik hem in het Engels gekocht een paar jaar geleden in Angouleme Quote A Veces Angel - A Veces Demonia - Pero Siempre Yo !
roi de la bd Geplaatst: 4 augustus 2015 Geplaatst: 4 augustus 2015 Dat album van l'Elan zou ik graag eens vinden! Ragebol vind ik geweldig. Die albums lees ik heel graag. Toen ik Droom van de walvis voor het eerst in Robbedoes las was ik al meteen verkocht. Het eerste album van Zoo heb ik ook maar ik ben er nooit aan toe gekomen om de andere delen ook te kopen. Waarom is me een raadsel want ik vind het echt mooi getekend/ geschilderd. Misschien juist tè mooi? Quote
marioboon Geplaatst: 4 augustus 2015 Geplaatst: 4 augustus 2015 Ik was destijds ook een gigantische Frank-fan. Wilde ooit sparen voor een origineel van Ragebol maar die waren 20 jaar geleden al te duur voor mij. De laatste 2 delen van Ragebol echter heb ik niet meer gekocht en ook Zoo 3 aan me voorbij laten gaan. Waarom? Misschien omdat er teveel tijd tussen stak en de "verliefdheid" doodgebloed is? Trouwens, een tip voor wie Zoo leuk vond, moet deze strip ook maar es kopen (enkel in het Frans wel) Veel minder "heavy" als Zoo maar ik denk wel dat de schrijver er door beïnvloed is. Quote
Timhardt Geplaatst: 4 augustus 2015 Geplaatst: 4 augustus 2015 Dat album van l'Elan zou ik graag eens vinden! Ragebol vind ik geweldig. Die albums lees ik heel graag. Toen ik Droom van de walvis voor het eerst in Robbedoes las was ik al meteen verkocht. Het eerste album van Zoo heb ik ook maar ik ben er nooit aan toe gekomen om de andere delen ook te kopen. Waarom is me een raadsel want ik vind het echt mooi getekend/ geschilderd. Misschien juist tè mooi? Dat had ik ook, jaren geleden. Pas na een tijd me erover gezet en het verhaal ook kunnen lezen, dat blijft tot de laatste pagina echt subliem. Quote
roi de la bd Geplaatst: 4 augustus 2015 Geplaatst: 4 augustus 2015 Misschien toch maar eens proberen. Daar zit ik al een tijdje aan te denken... Quote
Gast Kontiki Geplaatst: 4 augustus 2015 Geplaatst: 4 augustus 2015 Dat boekje van L'Elan heb ik vorig jaar nog kunnen kopen via PriceMinister. Daar heb ik trouwens al heel veel Franse strips kunnen kopen die je doorgaans niet meer in winkels vindt. Quote
Recommended Posts