Ga naar inhoud

Frank


nobody

Recommended Posts

ZOO 1, 2 & 3 nog eens herlezen. Het was alweer van 2007 geleden, toen deel 3 uitkwam. Voor mij is dit één van de beste stripreeksen. Heel sfeervol en emotioneel, maar ook gruwelijk wanneer nodig, het speelt zich tenslotte af rond WOI, alhoewel het geen oorlogsstrip is. Toen deel 3 pas uit was, vond ik dat lichtjes tegenvallen. Maar nu ik het eens opnieuw gelezen heb, al die jaren later, moet ik inzien dat deel drie even sterk is als de andere delen, alleen is deel 3 wat ... euh... donkerder (ik probeer spoilers te vermijden, natuurlijk).
PRACHTIGE tekeningen, zeer sterk scenario en echte dialogen. 
En dan is er Manon, natuurlijk.  :hartje:

 

post-585-0-94244100-1438453062_thumb.jpg

 

post-585-0-28640200-1438453077_thumb.jpg

 

post-585-0-56342500-1438453078_thumb.jpg

 

post-585-0-44942900-1438453079_thumb.jpg

 

Dit zijn tekeningen van Manon die niet uit de strips komen ;)

zoo02ap.jpg

 

Er is pas een Integraal uitgekomen. hint hint

Link naar reactie

Er is ook sprake van een Ragebol-integrale. Voorlopig enkel in het Frans.

Behalve Robbedoes werkt hij aan een eigen versie van Little Nemo waarvan al één luxedeel is verschenen van drie geplande delen, alleen in het Frans. Er was nog iets anders, dacht ik, maar ik vind het niet direct terug.

Link naar reactie

Ragebol , vooral de eerste 3 albums zijn schitterend. Dik aanbevolen ! Ik weet niet of ze nog makkelijk te vinden zijn....

 

Leuke strip, voor mij zelfs een klassieker. Hoewel ze niet een echt hoge oplage zullen hebben gehad, staan er wel een aantal op Catawiki. Aangezien het hardcovers waren, zul je ze op rommelmarkten e.d. niet snel vinden.  

 

post-461-0-66772300-1438597295_thumb.jpg

Link naar reactie

Ik vind Ragebol een vreselijke titel en ik vind dat figuurtje er vreselijk uitzien.

'De droom van de walvis'..BAH!

De strip lijkt alles in zich te hebben waar ik een hekel aan heb.

Maar toch ga ik het eens proberen, omdat jullie er zo vol lof over zijn.

Er zitten zelfs mensen op dit formum waarvan ik vind dat ze enigszins een goede smaak hebben, die deze strip geweldig vinden!

Dus, weg met mijn vooringenomenheid, ik probeer het!

En nu nog zo'n strip vinden...Bij Adhemar zal dat wel in zijn bakken steken zeker?

Link naar reactie

Ragebol is echt een strip voor dromerige tieners. Ik herinner me dat ik van De droom van de walvis nog een soort remake/plagiaat versie heb gemaakt en nog een tijdje allerlei boompjes en blaadjes en grassprietjes probeerde te tekenen zoals Frank dat deed. De manier waarop hij de natuur tekende was geweldig. Maar vreemd genoeg ben ik hem in zijn later, meer realistisch getekend werk niet gevolgd. Zoo spreekt me vooral omwille van de tekeningen niet aan, maar ik weet niet goed waarom want Frank is duidelijk geen slechte tekenaar.

 

Ragebol-Droom.jpg

Link naar reactie

Er is ook sprake van een Ragebol-integrale. Voorlopig enkel in het Frans.

Behalve Robbedoes werkt hij aan een eigen versie van Little Nemo waarvan al één luxedeel is verschenen van drie geplande delen, alleen in het Frans. Er was nog iets anders, dacht ik, maar ik vind het niet direct terug.

Little Nemo is in 2 talen verschenen.

Zelf heb ik hem in het Engels gekocht een paar jaar geleden in Angouleme

A Veces Angel - A Veces Demonia - Pero Siempre Yo !

Link naar reactie

Dat album van l'Elan zou ik graag eens vinden!

Ragebol vind ik geweldig. Die albums lees ik heel graag. Toen ik Droom van de walvis voor het eerst in Robbedoes las was ik al meteen verkocht.

 

Het eerste album van Zoo heb ik ook maar ik ben er nooit aan toe gekomen om de andere delen ook te kopen. Waarom is me een raadsel want ik vind het echt mooi getekend/ geschilderd. Misschien juist tè mooi?

Link naar reactie

Ik was destijds ook een gigantische Frank-fan.

Wilde ooit sparen voor een origineel van Ragebol maar die waren 20 jaar geleden al te duur voor mij.

De laatste 2 delen van Ragebol echter heb ik niet meer gekocht en ook Zoo 3 aan me voorbij laten gaan. Waarom? Misschien omdat er teveel tijd tussen stak en de "verliefdheid" doodgebloed is?

 

Trouwens, een tip voor wie Zoo leuk vond, moet deze strip ook maar es kopen (enkel in het Frans wel)Couv_171787.jpg

cerise_extr.jpg

 

Veel minder "heavy" als Zoo maar ik denk wel dat de schrijver er door beïnvloed is.

Link naar reactie

Dat album van l'Elan zou ik graag eens vinden!

Ragebol vind ik geweldig. Die albums lees ik heel graag. Toen ik Droom van de walvis voor het eerst in Robbedoes las was ik al meteen verkocht.

 

Het eerste album van Zoo heb ik ook maar ik ben er nooit aan toe gekomen om de andere delen ook te kopen. Waarom is me een raadsel want ik vind het echt mooi getekend/ geschilderd. Misschien juist tè mooi?

 

Dat had ik ook, jaren geleden. Pas na een tijd me erover gezet en het verhaal ook kunnen lezen, dat blijft tot de laatste pagina echt subliem.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...