Ga naar inhoud

Trieste Gebeurtenis


Freakzilla

Recommended Posts

Vragen worden gesteld over robotenauto's:

 

Let ook op de foto: dat is een Audi, geen Tesla.

En je kunt vergelijkbare foto's maken met o.a. Volvo.

Die Robotten sind gelandet!

 

http://www.faz.net/aktuell/wirtschaft/wirtschaftspolitik/algorithmische-moral-wen-soll-das-roboterauto-im-zweifelsfall-opfern-14323790.html

Link naar reactie

Op de Fiat Tipo Station Wagon zit ACC. Dat is een adaptieve cruisecontrol, die dus in de eerste plaats zorgt voor een vaste snelheid, maar ook altijd de voorligger in de gaten houdt, zodat de afstand tot de voorligger veilig blijft. Er zit ook een AEB op, die automatisch remt als een hindernis je auto komt, dus ook als die voorligger te dichtbij komt.

Dat is dus ook een stukje automatisch rijden dat erg handig is in geval je wordt afgeleid.

Link naar reactie

Waarom zeggen jullie niet gewoon heel beleefd maar kordaat: "Neen, geen interesse. Dank U!"?

Ik moet bij zulke telefoontjes altijd denken "Ach, die doen ook maar hun job. Wees blij dat jij je boterham niet op dergelijke manier moet verdienen."

 

Wat supergoed werkt, is onmiddellijk persoonlijk worden. Hé tof dat je belt? Ik heb dat ook nog gedaan? Met hoeveel zitten jullie? Heb je niet warm met die headset? Heb je ook lange shiften? Word je betaald per klant? Al toffe gesprekken gehad :-)

 

Toen ik zelf nog verantwoordelijke was van een callcenter, was er ooit iemand die een telefoon beantwoordde met een voetbalclaxon. De dame had gelukkig maar een week gehoorschade. Met heel het team hebben we die mens een maand lang telefonisch gestalkt. Vrees niet, het was toen ik nog in Duitsland werkte, en voor de robinsonlijst. 

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Damn, ik heb een leesbril nodig, nu begrijp ik waarom het de laatste paar jaar zo moeilijk ging om strips te lezen. 10 cm verder zie ik het nog perfect waardoor het een tijdje duurde voordat ik het door had. :(

 

Jaja Bonte, je wordt een oude man. Dat wordt een multifocale bril....

Link naar reactie

Waarom zeggen jullie niet gewoon heel beleefd maar kordaat: "Neen, geen interesse. Dank U!"?

Ik moet bij zulke telefoontjes altijd denken "Ach, die doen ook maar hun job. Wees blij dat jij je boterham niet op dergelijke manier moet verdienen."

Dat is ook zo. En iemand die beleefd een vraag stelt, kan van mij beleefd antwoord krijgen en dan moet het ophouden. En dat deed het meestal ook. Oxxio ging z'n boekje zeer ver te buiten in het genoemde voorbeeld. Maar dat is het gebruik van een voetbalclaxon ook, dat is gemeen.

Het bel me niet register is idd een uitkomst. Wordt nu uitsluitend nog gebeld door bedrijven waar ik toch al wat van heb. Zoals indertijd UPC.

"Goedemiddag, u spreekt met UPC. Bel ik u gelegen?" - kijk, zo hoort het - en het kon wel even.

"Wij hebben een geweldig aanbod voor u. Als vaste klant van UPC krijgt u voor een gereduceerd tarief nu digitale televisie - u heeft nu nog analoog zie ik - mèt gratis HBO! Dan kan u Game of Thrones zien!! Met onze eigen Carice van Houten!!!"

"Oh. Mag dat ook zonder Carice van Houten?"

Dat was geen optie. Dus geen HBO dan maar.

"Real stupidity beats artificial intelligence every time."

-- (Terry Pratchett, Hogfather)

Link naar reactie

Dank u. Ik heb dus geen Game of Thrones gezien. Wel kan ik vertellen dat luitjes uit Game of Thrones geen behoefte hebben aan bewegwijzering. Maar wij wel. Zodoende verdwaalden wij een beetje rondom Castle Ward, en bij navraag leerden we dat alle bewegwijzering was verwijderd want er werd wel eens gefilmd voor Game of Thrones. Tja, staat ook zo ongelukkig als ze een draak eerst naar z'n National Trust Ledenpas vragen....

"Real stupidity beats artificial intelligence every time."

-- (Terry Pratchett, Hogfather)

Link naar reactie

De Tesla S laat de Duitsers niet los

 

De kwestie is dat de software van de Tesla S automatische upgrades kent (waar door sommige leden van het forum al bezwaren tegen werden geopperd), en die software-updates zouden de typegoedkeuring in gevaar kunnen brengen, indien de veiligheid van de updates niet is bewezen. In het ergste geval, zouden de auto's zelfs uit de vaart kunnen worden genomen.

Een Duits ministerie begint daarom een onderzoek.

Sommige woordvoerders wezen erop dat het een routinekwestie is, maar het brengt de Tesla S wel in moeilijk vaarwater.

Een van de probleem is, dat door de automatische softwareupdates iedere Tesla S eigenlijk een experimenteel model zou zijn, waarvoor je dus geen typegoedkeuring voor de openbare weg zou kunnen krijgen.

 

zie http://tinyurl.com/hu5s4r4

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Windows 10. Een scanner installeren...

​Daar ben ik dus nu mee bezig. Ik zie de melding; "enkele benodigde bestanden ophalen" en "dat kan enkele minuten duren" staan. Ik ga dus nu eerst nog wat boodschappen doen en ik durf er op wedden dat het niet zal lukken. 

Link naar reactie

Zou in elk geval lekker anarchistisch zijn.

 

Ik heb eens linux geprobeerd, maar mijn modem werkte er niet mee, en daardoor is dat uiteindelijk een doodgelopen experiment geworden.

Sneu.

 

Gisteren ook een telefoontje gekregen.

Niet van een verkoper, maar een koper: hij vroeg me ergens in de buurt van Brussel Cobol te programmeren.

Het is al twintig jaar geleden dat ik nog met Cobol ben bezig geweest.

Echt wel een merkwaardige vraag.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Ik dacht dat jij op Linux zat?

Jaja. Mint rebecca op mijn oude. Maar ik denk om er eens Knoppix op te gooien. Eerst een hoop data saven op een externe disk.

 

De nieuwe heeft standaard windows 10. Op deze zal ik eens zien om een CS pakket te installeren.

Link naar reactie
Gast bazarov

Zou in elk geval lekker anarchistisch zijn.

 

Ik heb eens linux geprobeerd, maar mijn modem werkte er niet mee, en daardoor is dat uiteindelijk een doodgelopen experiment geworden.

Sneu.

 

Gisteren ook een telefoontje gekregen.

Niet van een verkoper, maar een koper: hij vroeg me ergens in de buurt van Brussel Cobol te programmeren.

Het is al twintig jaar geleden dat ik nog met Cobol ben bezig geweest.

Echt wel een merkwaardige vraag.

Je zou verbaasd zijn hoeveel legacy software er is. Gezien niemand nog die oude programmeertalen aanleert wordt de vraag steeds groter.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Windows...you gotta love it...

Scanner installeren en hij wordt niet herkent. Nu ja, een publiek geheim, maar een mens probeert het toch maar eens.

Scanner aansluiten op de de andere laptop met linux en dat marcheert dan weer probleemloos.

 

Ik vraag mij af of je die laatste windows versie eigenlijk wel kan verwijderen...

Link naar reactie

Windows...you gotta love it...

 

Scanner installeren en hij wordt niet herkent. Nu ja, een publiek geheim, maar een mens probeert het toch maar eens.

 

Scanner aansluiten op de de andere laptop met linux en dat marcheert dan weer probleemloos.

 

Ik vraag mij af of je die laatste windows versie eigenlijk wel kan verwijderen...

Misschien downgraden naar Win8. Dat werkt prima.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Wel ik heb nu 2 laptops, de een met windows gebruik ik met photoshop, die creative suite, maar zonder internet. Anders is het weer ellende met die updates enz...

De andere, daar staat een linux OS op en die gebruik ik om in te scannen, te internetten en data op te slaan

Ik denk om het zo te laten.

Link naar reactie

Nu moeten we zelfs onze PMD zak gaan beginnen sorteren. Dit weekend ben ik oranje zakken gaan moeten kopen. Daar moet de zachte plastiek in gedaan worden. Hoeveel bakken en zakken gaan ze nog bij verzinnen...

 

Totdat je zoveel moet scheiden dat je 24 stinkende halfvolle zakken overhoudt.

Link naar reactie

Nu moeten we zelfs onze PMD zak gaan beginnen sorteren. Dit weekend ben ik oranje zakken gaan moeten kopen. Daar moet de zachte plastiek in gedaan worden. Hoeveel bakken en zakken gaan ze nog bij verzinnen...

 

Wij zitten in een proefproject met paarse PMD-zakken: er mag veel meer in dan in de klassieke blauwe: folies, botervlootjes... Ik ben fan.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Ik heb de harde schijf eens vervangen omdat die te klein werd, misschien brengt dat een oplossing.

Ik ga morgen eens een factory reset proberen. Het is ook niet dat ik er nog zoveel op speel. Het is echter een heel goede BR speler. In tegenstelling tot de Samsungs en Philips die ik al gehad heb speelt (speelde :() hij alle BR's feilloos.

Link naar reactie

Korte navraag bij iemand die, zo is mijn ervaring, overal*) verstand van heeft:

Het is de harde schijf. Harde schijf vervanging is de oplossing en waarschijnlijk eenvoudig.**)

 

 

*) Mits van doen hebbende met computers en alles daaraan gerelateerd, m.n. gaming.

**) Maar aangezien ik niet zo iemand ben die zo van alles weet, weet ik dat niet zeker.

"Real stupidity beats artificial intelligence every time."

-- (Terry Pratchett, Hogfather)

Link naar reactie

Korte navraag bij iemand die, zo is mijn ervaring, overal*) verstand van heeft:

Het is de harde schijf. Harde schijf vervanging is de oplossing en waarschijnlijk eenvoudig.**)

 

 

*) Mits van doen hebbende met computers en alles daaraan gerelateerd, m.n. gaming.

**) Maar aangezien ik niet zo iemand ben die zo van alles weet, weet ik dat niet zeker.

Ik kan het altijd eens proberen, heb al gepruts met harde schijven van PC's, nog niet met die van consoles.

En ik zou toch liefst voor mijn collectie een werkende PS3 hebben, de enige die ze nu nog verkopen is dat model met die 12GB en dat is toch echt niks (en duur bovendien :()

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...