Bonte Posted October 20, 2015 Share Posted October 20, 2015 Nogal regelmatig moet ik wat scannen voor allerhande redenen, op vraag van iemand, voor een uitgave of gewoon om eens door te sturen. Iedereen zal dat wel eens voorhebben dus het zou leuk zijn om de mooie prentjes die je daarjust gescand hebt gewoon random hier te posten.Zelf start ik met een achterkaft van een Robbedoes album omdat ik enkele pagina's moest scannen voor Balloon. Quote Link to comment
Bonte Posted October 20, 2015 Author Share Posted October 20, 2015 De Groote Avonturen 1923 op vraag van een verzamelaar Quote Link to comment
Krimson Posted October 21, 2015 Share Posted October 21, 2015 Ik dacht al dat er ene ziek was Quote Link to comment
ed hengeveld Posted October 21, 2015 Share Posted October 21, 2015 Leuk idee! Hier een aankondiging voor de eerste aflevering van 'Simon van de Rivier' in weekblad Kuifje 1973-03, die ik scande voor gebruik in de integrale uitgave van Uitgeverij Sherpa. Quote Link to comment
ed hengeveld Posted October 21, 2015 Share Posted October 21, 2015 Vorige week via eBay dit nummer van Pilote uit 1968 gekocht voor de mooie Blueberry cover. Quote Link to comment
ed hengeveld Posted October 21, 2015 Share Posted October 21, 2015 Een leuke middenplaat uit weekblad Sjors 1967-24, getekend door Dick Fijnheer, waarop een aantal bekende artiesten uit die tijd. Noem ze allemaal! Quote Link to comment
roi de la bd Posted October 21, 2015 Share Posted October 21, 2015 Vorige week via eBay dit nummer van Pilote uit 1968 gekocht voor de mooie Blueberry cover. Â Blueberry-1968_Pilote-460a.jpg Zeker een mooie cover, Ed! Ik heb twee bundelingen van Pilote uit ongeveer die periode. De covers waren altijd wel mooi. Quote Link to comment
roi de la bd Posted October 21, 2015 Share Posted October 21, 2015 Ook bedankt aan Bonte voor de scans. Quote Link to comment
Bonte Posted October 21, 2015 Author Share Posted October 21, 2015 Graag gedaan. Â Mafprint originelen voor een tentoonstelling uitgave, vooral bekend vanwege het experimentele blad Spruit van begin jaren '70. Â Â Â Quote Link to comment
WAdriaensen Posted October 21, 2015 Share Posted October 21, 2015 Vandersteen-figuren in Spruit! Ik heb onlangs gesproken met Yaack, die als scenarist werkte voor de Studio's en ook een paar verhalen geschreven heeft voor Ercola. Hij vertelde dat Vandersteen ooit heel boos is geworden toen hij naar het toilet ging van de commune en merkte dat de muren volgeplakt waren met pagina's uit Suske en Wiske Quote Link to comment
nobody Posted October 22, 2015 Share Posted October 22, 2015 Ik durfde deze topic bijna niet openen: Bonte onder de scanner? Nee toch! Â Maar hey, wreed leuke draad. Quote Link to comment
linthout Posted October 22, 2015 Share Posted October 22, 2015 Ik was er gerust in. Bonte ziet er nog gezond uit. Meestal. Quote Link to comment
Bonte Posted October 22, 2015 Author Share Posted October 22, 2015 Hm, toen m'n vader nog geen wit haar had dachten m'n klanten dat hij m'n broer was, dat zegt wel iets over m'n vader maar ook over mij. Quote Link to comment
Bonte Posted October 22, 2015 Author Share Posted October 22, 2015 Vandersteen-figuren in Spruit! Â Â Â Ik ben niet zeker of die pagina in Spruit stond, kan ook Ercola zijn ofzo. Quote Link to comment
Bonte Posted October 22, 2015 Author Share Posted October 22, 2015 De laatste scans voor de uitgave van "Marc Sleen in Ons Volk", eindelijk. We gingen eerst een bundeling maken zonder de Pollopof gags maar we gaan er nu toch alles in plaatsen, zo is het echt compleet. Â Â Quote Link to comment
Bonte Posted October 22, 2015 Author Share Posted October 22, 2015 Vorige week via eBay dit nummer van Pilote uit 1968 gekocht voor de mooie Blueberry cover.  Blueberry-1968_Pilote-460a.jpg  Mooie covers bij Pilote Quote Link to comment
Bonte Posted October 22, 2015 Author Share Posted October 22, 2015 die laatste pagina was een knaller van een aap  Quote Link to comment
Bonte Posted October 22, 2015 Author Share Posted October 22, 2015 Scans uit KZV voor een uitgave van de auteur Edgar Ley ism Romeins Archeologisch Museum te Oudenburg, planning volgend jaar. Â De cover van Benito Jacovitti was te mooi om niet in te scannen, die zal uiteraard niet in het boek komen. Â Â Â Quote Link to comment
DirkReep Posted October 22, 2015 Share Posted October 22, 2015 Net ontdekt: je bedoelt "Zojuist onder de scanner". Laat ze maar komen. Quote Link to comment
Suske Posted October 22, 2015 Share Posted October 22, 2015 Eén van de 70 stickers die ik al heb ingescand voor een volgend jaar te verschijnen stripstickercatalogus. Quote Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986 Link to comment
roi de la bd Posted October 22, 2015 Share Posted October 22, 2015 Kramikske! bedankt voor deze scan. Quote Link to comment
Suske Posted October 22, 2015 Share Posted October 22, 2015 Kramikske! <3 bedankt voor deze scan. Deze is speciaal voor jou: Quote Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986 Link to comment
roi de la bd Posted October 22, 2015 Share Posted October 22, 2015 Ha! Heel leuk. Dank je wel! Ik weet niet waarom maar dat vind ik echt een leuk figuurtje. Die stickers waren vast voor de vlaamse bakkers. Vroeger zag je ook wel eens houten (?) Kramikskes voor de deur van bakkers. Quote Link to comment
Simon Posted October 22, 2015 Share Posted October 22, 2015 Was er vroeger zelfs geen brood van Kramikske? Quote Link to comment
Daan Posted October 22, 2015 Share Posted October 22, 2015 Ik had heel vroeger een vriendje op de lagere school bij wie ik vaak tussen de middag at. Hij was Vlaming, heette Koen, en had een dedicace van Kramikske. Zonder die originele tekening had ik pas veel later over dedi's geleerd en was mijn stripliefhebberij waarschijnlijk nooit zo groot geworden. Het was ook een van de eerste figuurtjes die ik probeerde na te tekenen. Ik heb het hoofdje nog altijd in de vingers. Dankjewel Koen! Quote Link to comment
Bonte Posted October 22, 2015 Author Share Posted October 22, 2015 Ik schrik ervan hoeveel jij scant op een dag. Ik heb wel een kopieermachine als scanner, een druk op de knop en de scan staat via het netwerk op m'n computer. Elke dag wordt er wel iets gescand, vooral op dagen zoals vandaag dat de winkel gesloten is. Quote Link to comment
Bonte Posted October 22, 2015 Author Share Posted October 22, 2015 Vanavond nog een laatste scan van een Buth kortverhaaltje uit De Post gewoon om te bewaren voor later want de knipsels gaan naar een verzamelaar van de Belgica. Doet me er aan denken dat ik die 300 pagina's kortverhalen voor het album nog moet doen, dat is ook voor binnenkort. Dat wordt effe zwoegen. Â Quote Link to comment
roi de la bd Posted October 23, 2015 Share Posted October 23, 2015 Was er vroeger zelfs geen brood van Kramikske? Er waren in ieder geval wel broodzakken met Kramikske erop. Quote Link to comment
Theodoor Posted October 23, 2015 Share Posted October 23, 2015 Vanavond nog een laatste scan van een Buth kortverhaaltje uit De Post [...]. Doet me er aan denken dat ik die 300 pagina's kortverhalen voor het album nog moet doen, dat is ook voor binnenkort.  Gaat dat over de kortverhalen à la Oom Wim die Buth tekende voor 't Kapoentje? Quote a thing of beauty is a joy forever (John Keats 1795-1821) Link to comment
Bonte Posted October 24, 2015 Author Share Posted October 24, 2015 Inderdaad, de meeste zijn al gescand maar ze moeten nog verwerkt worden, de cover is al klaar, een mooie tekening van de Belgica van Gilbert Declercq. Quote Link to comment
Theodoor Posted October 24, 2015 Share Posted October 24, 2015 Dat wordt dan een (dik) album van zo'n 300 pagina's, als ik het goed begrijp. Worden alle verhalen chronologisch opgenomen (ca. de eerste 75 dan) of wordt er een selectie gemaakt op basis van eigen voorkeur of op basis van bekendheid van de beschreven persoon? Quote a thing of beauty is a joy forever (John Keats 1795-1821) Link to comment
Bonte Posted October 26, 2015 Author Share Posted October 26, 2015 Dat wordt dan een (dik) album van zo'n 300 pagina's, als ik het goed begrijp. Worden alle verhalen chronologisch opgenomen (ca. de eerste 75 dan) of wordt er een selectie gemaakt op basis van eigen voorkeur of op basis van bekendheid van de beschreven persoon? Ik neem enkel op hetgeen ik in originele pagina's heb, overnemen van de kranten is niet te doen vanwege de kwaliteit.  Wie volledige verhalen heeft in originelen mag de scans doorsturen voor opname in het boek. Quote Link to comment
Bonte Posted October 26, 2015 Author Share Posted October 26, 2015 Buth levensverhalen  Quote Link to comment
pudifar Posted October 26, 2015 Share Posted October 26, 2015 Ik las deze verhalen van Buth destijds zeer graag in het Kapoentje. Die verhalen waren altijd leerzaam (Pasteur ed.), en soms staken er ook wrede elementen in het verhaal. (ik herinner mij een levende verbranding in een soort rieten pop bij de Kelten)  Ik was nooit fan van Thomas Pips maar die levensverhalen vond ik top. Jammer dat ze nooit allemaal in album zijn gebundeld! Quote Link to comment
Bonte Posted January 14, 2016 Author Share Posted January 14, 2016 Scans van Berck z'n verhalen voor de bundeling, wat een gigantisch werk om die tekst over te zetten. Â Quote Link to comment
ed hengeveld Posted January 14, 2016 Share Posted January 14, 2016 Op verzoek van Ballon Media wat scans gemaakt uit oude Kuifje-weekbladen. Ze zijn bezig met een uitgave van Het Gele Teken zoals dat verhaal in 1953/54 in het blad verscheen, maar ze liepen aan tegen drie plaatjes met lege tekstballonnen. Twee plaatjes hadden in mijn exemplaren van Kuifje wel tekst, de derde niet. Quote Link to comment
Hamirubi Posted January 14, 2016 Share Posted January 14, 2016 Dit blijft toch de mooiste topic van De Reep! Mooie vondsten. Ed, is de publicatie in Kuifje anders dan de modale albumuitgave? Quote I'am a locksmith. And I'm a locksmith. Link to comment
ed hengeveld Posted January 14, 2016 Share Posted January 14, 2016 Dit blijft toch de mooiste topic van De Reep! Mooie vondsten. Ed, is de publicatie in Kuifje anders dan de modale albumuitgave? Niet significant anders, hoewel er bij latere verhalen wel plaatjes gewijzigd zijn. Deze komende uitgave heeft per bladzijde ook de titelstrook van destijds en de korte inhoud van het voorafgaande. Voor mij heeft dat sterk te maken met de sfeer van het weekblad van destijds. Leest toch anders. Quote Link to comment
Kippenvel Posted January 14, 2016 Share Posted January 14, 2016 Leuk  Verschijnt binnenkort Quote Link to comment
Recommended Posts