dirk (monsieur toupet) Posted November 1, 2015 Posted November 1, 2015 Ik ga het er ook nog eens op wagen. Ik weet niet of ik het volhoud. Het gekozen formaat is misschien te ambitieus. techniek: -schets in blauw potlood -fijne afwerking met vulpotlood -digitale lettering Quote
Yncke Posted November 1, 2015 Posted November 1, 2015 Tof dat je meedoet! Benieuwd waar dat naartoe zal gaan. Quote yncke.be
Yncke Posted November 3, 2015 Posted November 3, 2015 Dat eerste kader is heel goed geslaagd qua gevoel van beweging. Quote yncke.be
Yan Posted November 3, 2015 Posted November 3, 2015 dirk, foutje in de tweede plaat, als iemand onderhands, met de palmen naar boven spat, staan de duimen aan de buitenzijde. Quote It could be worse, it could be raining !
Kristof Berte Posted November 3, 2015 Posted November 3, 2015 Er zitten nog wel enkele foutjes in, maar geen enkel dat mij stoort. Leuke, herkenbare setting. Vooral de houdingen van de personages zijn goed, zelfs als ze stilstaan zit er toch een soort beweging in. Het zijn echte mensen, geen poserende poppetjes. Het ontbreken van een kader is een goeie vondst, past bij de sfeer. Fijn werk. Quote 'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook
Yncke Posted November 3, 2015 Posted November 3, 2015 't Is nog altijd een NaNoMangO, he. Foutjes zijn een beetje onvermijdelijk, want je kunt 't niet laten liggen voor een dag om 't met een verse blik te bekijken... Quote yncke.be
dirk (monsieur toupet) Posted November 3, 2015 Author Posted November 3, 2015 Potdorie. Dat van die duimen is stom! Inderdaad weinig tijd voor zelfreflectie. Ik moet ook letten op de grootte van de hoofden. Ik heb de neiging die steeds te groot te tekenen, gewend als ik ben aan de "dikke neuzen stijl". dag 3 Ik neem een erg rustige aanloop. Ik teken een idee uit dat ik oorspronkelijk had voorzien voor een strip van 3-4 pagina's. Ik kan dus rustig de tijd nemen om de hoofdpersonages te introduceren (en het moment uitstellen dat ze naar buiten moeten - met auto's, gebouwen en al die tijdverslindende decors). Quote
Yncke Posted November 3, 2015 Posted November 3, 2015 Hmmm... benieuwd of die deeltjesversneller iets van doen zal hebben in 't verhaal. Quote yncke.be
dirk (monsieur toupet) Posted November 4, 2015 Author Posted November 4, 2015 dag 4 (het uur van plaatsen wordt steeds later - tijd dat het weekend wordt) Quote
Yncke Posted November 4, 2015 Posted November 4, 2015 Ik vind die panty een mooi en realistisch detail. Even moeten speuren wat er vreemd was, maar inderdaad: vreemd. O.o Quote yncke.be
Yncke Posted November 5, 2015 Posted November 5, 2015 "Stoort het?" XD Je bent goed bezig de spanning op te bouwen. Quote yncke.be
dirk (monsieur toupet) Posted November 7, 2015 Author Posted November 7, 2015 Vrijdagavond was er even geen tijd voor potlood en papier, dus vandaag een dubbele portie. Quote
roi de la bd Posted November 7, 2015 Posted November 7, 2015 Oei, spannend! Leuk om te volgen, dirk. Quote
Kristof Berte Posted November 8, 2015 Posted November 8, 2015 Het hoofd van de vrouw in de laatste prent doet mij zelfs aan Loisel denken. Die blik zit helemaal goed. Quote 'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook
Yncke Posted November 8, 2015 Posted November 8, 2015 Wow! Wat een indrukwekkend uitgewerkt stadszicht, en dat in een NaNoMangO! O.o Respect! Quote yncke.be
Yan Posted November 8, 2015 Posted November 8, 2015 Rotondes vind je in België overal. @Bashdrive: inderdaad wat het gelaat betreft (met het haar is iets mis - maar dat compleet terzijde) Quote It could be worse, it could be raining !
dirk (monsieur toupet) Posted November 8, 2015 Author Posted November 8, 2015 't Is Berchem. Ik wandel elke dag door die buurt met mooie herenhuizen op weg naar mijn werk. Ik heb er wel even Street View bij genomen als extra leidraad. Zo'n plaatje lukt me enkel in het weekend. Quote
dirk (monsieur toupet) Posted November 9, 2015 Author Posted November 9, 2015 In ijdele overmoed dit weekend ook nog gewerkt aan Stan & Huib, met als resultaat dat de tijd ontbrak om onderstaande plaat gisteren nog te scannen. Twijfelachtig of ik er vandaag nog een 9de uitgeperst krijg. Het begint te wegen. Gelukkig is er woensdag terug een vrije dag. Quote
Yncke Posted November 9, 2015 Posted November 9, 2015 De lichaamstaal van Miche in 't vijfde kader werkt mooi! Quote yncke.be
dirk (monsieur toupet) Posted November 10, 2015 Author Posted November 10, 2015 Dit is nog die voor gisteren. Quote
Yncke Posted November 10, 2015 Posted November 10, 2015 't Zou inderdaad een tof idee zijn voor verborgen camera. Quote yncke.be
Hamirubi Posted November 10, 2015 Posted November 10, 2015 M. Night Shyamalan! Quote I'am a locksmith. And I'm a locksmith.
Guest Kameraad Mauser Posted November 10, 2015 Posted November 10, 2015 Of iets dichter bij huis: Quote
dirk (monsieur toupet) Posted November 11, 2015 Author Posted November 11, 2015 pagina 10 en 11. Quote
dirk (monsieur toupet) Posted November 12, 2015 Author Posted November 12, 2015 Terug bijgebeend. dag 12 Quote
Yncke Posted November 12, 2015 Posted November 12, 2015 Thumbs up voor het inhaalmanoevre! :-) Quote yncke.be
dirk (monsieur toupet) Posted November 13, 2015 Author Posted November 13, 2015 dag 13 Ik ga dit weekend eens het vervolg uitschrijven. Ik weet hoe het moet eindigen en wat ik er nog in wil. En dat zijn geen 15 pagina's meer. We zijn toch nog niet halfweg de maand. Maar ik wil dit verhaal niet onnodig rekken. Ik begin dan wel een ander verhaal, in een andere stijl. Quote
Yncke Posted November 15, 2015 Posted November 15, 2015 Heel mooie sfeerschepping met dat vliegtuig. Quote yncke.be
dirk (monsieur toupet) Posted November 15, 2015 Author Posted November 15, 2015 Dit weekend wilde ik ook een Stan & Huib afwerken, en is de Nanomango er wat bij ingeschoten. Ik heb wel al het scenario voor de volgende pagina's uitgeschreven: dit verhaal eindigt op 19 november. Daarna iets anders. Hier is alvast pag 14 Quote
Yncke Posted November 16, 2015 Posted November 16, 2015 Nu ben ik toch benieuwd waar ze naar mee moet komen. Quote yncke.be
dirk (monsieur toupet) Posted November 16, 2015 Author Posted November 16, 2015 Hierheen dus. Nog steeds een dag achterstand... Quote
Yncke Posted November 17, 2015 Posted November 17, 2015 Ik begin die Adam toch echt een bizarre kerel te vinden... Quote yncke.be
Bonte Posted November 17, 2015 Posted November 17, 2015 Voor het geval je dat vliegtuig verder nog wil gebruiken in het verhaal, tegenwoordig vliegen en landen ze zelfstandig, je moet al veel moeite doen als piloot om opzettelijk te willen neerstorten. Indrukwekkend wat jij en Yncke hier in een maand uit de mouw schudden, straf. Quote
dirk (monsieur toupet) Posted November 17, 2015 Author Posted November 17, 2015 Ik denk niet dat de automatische piloot helemaal zelfstandig zal landen. Maar soit, dat heeft geen belang voor het verhaal. pag 16 Quote
Yncke Posted November 17, 2015 Posted November 17, 2015 Mooi buitenaanzicht van de MacDonalds. Het is simpel, maar voelt wel juist aan in de schetscontext. Quote yncke.be
Kristof Berte Posted November 18, 2015 Posted November 18, 2015 Knap hoe je in elk stukje net genoeg informatie steekt om benieuwd te zijn naar het volgende. Het laatste fragment is één van de betere, echt heel mooi werk. Quote 'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook
Yncke Posted November 19, 2015 Posted November 19, 2015 Mooie dialoog in die laatste pagina. Quote yncke.be
Recommended Posts