Ga naar inhoud

[Tweede Ronde (12)] Plaatje 50 Vs. Plaatje 43


Yncke

  

50 leden hebben gestemd

  1. 1. Welk plaatje vind jij het 'beste'?

    • A
      46
    • B
      4


Recommended Posts

Tweede ronde. 

 

Welk van deze twee plaatjes vind jij het beste, leukste, belangrijkste, enz...? 

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

Zeg voor wie je stemt en waarom, of niet. De bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun. De indiener van het plaatje mag natuurlijk zoveel mogelijk uitleg geven, en zijn of haar keuze verdedigen         :)

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde.

De verliezer valt af.

 

A:

 

post-585-0-61535400-1451609790.jpg

 

Uit Arzach (Harzak/Arzak/Harzakc)

 

Aaltomuoto

 

Nota van Kuzuri. Het plaatje B staat hier groter, zoals het werd ingediend. Maar het forum verkleind het dus. Ook na verschillende pogingen om het aan te passen. Edit: blijkbaar werkt die link niet altijd. Wat een slechte site ;)

Hier werkt het wel.

 

B:

 

post-4-0-38178300-1451134803.jpg

 

En dit is dan juist het omgekeerde; een korte gebeurtenis, een paar fracties van een seconde, uitgespreid over een hele pagina. De hele dynamiek wordt gevat in stille beelden.

 

Yncke

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

En dit is dan juist het omgekeerde; een korte gebeurtenis, een paar fracties van een seconde, uitgespreid over een hele pagina. De hele dynamiek wordt gevat in stille beelden.

 

En toch werkt het niet helemaal. Volgens mij is dat te wijten aan de bewegingslijntjes. Die suggereren teveel beweging in een te korte tijdsperiode. Laat die weg en het effect zou sterker zijn.

Link naar reactie

Ik kan hier toch moeilijk zwijgen.

 

Massieve keuze voor A. Ik heb voor B gestemd alhoewel die ook een beetje van hetzelfde is.

 

Het gaat hier over verhaal vs tekening.

Het is duidelijk dat Moebius gaat voor het spectaculaire: een dubbele pagina voor het eigen ego. Ik sla zoiets direkt om en lees verder.

 

Strips worden teveel verward met kunst. Beetje spijtige evolutie van de strip.

Link naar reactie

Toen ik de bracket opstelde, had ik wel verwacht dat deze van mijn plaatjes zou sneuvelen in de tweede ronde. Moebius is een monument, en een monument word je niet per ongeluk. Maar dat 't zo'n walk over zou zijn, dat had ik niet verwacht.

 

Er werd voor dit toernooi geen definitie van 'stripplaatje' gegeven. Veel mensen lijken het dus te interpreteren als dat het een enkel kader uit een strip zou moeten zijn. Ik vind dat niet. Een strip is zoveel meer dan de som van individuele kaders. Ze staan in met elkaar in verband, interageren met elkaar, suggereren dingen tussen twee kaders in. Ik heb een 'stripplaatje' dan ook geïnterpreteerd als een coherent geheel van kaders.

 

A is een heel mooi plaatje uit een strip, maar B is naar mijn mening het beste stripplaatje van de twee. Ik stem B. :)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...