Ga naar inhoud

Hermann Wint Grand Prix Van Angoulême


Recommended Posts

Jammer! Ik had graag gezien welke platen hij in de verkoop deed en wat er voor werd gevraagd. Vreemd toch dat dingen al worden verkocht voor de expo begint. Dat is ook de reden geweest dat ik reeds op voorhand mijn interesse toonde bij champaka voor n Blake en Mortimer plaat bij de laatste expo. Wat er toen op de site te koop werd aangeboden was ook n uitgeklede versie van het oorspronkelijke aanbod..

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Afschaffing van vrije wapenhandel is op zich al een zeer slecht idee.

Kijk naar Jeremiah: als hij of Kurdy de hippie uithangen dan trekken ze het niet lang. Het is niet omdat jij de pacifist wil zijn, dat de andere, die altijd middelen nodig heeft en meestal opportunistisch door het leven gaat, respect voor je zal opbrengen omdat je net als Ghandi geweld niet als werktuig wil gebruiken.

C'est la vie.

Link naar reactie

 

Afschaffing van vrije wapenhandel is op zich al een zeer slecht idee.

 

Kijk naar Jeremiah: als hij of Kurdy de hippie uithangen dan trekken ze het niet lang.

 

Jeremiah is fictief ;-) wanneer we in een post apocalyptische wereld zouden leven zoals zij is alles anders.

 

Gelukkig is daarvan geen sprake

 

Mijns inziens geeft Hermann indirect via deze door hemzelf bedachte verhalen een bepaalde visie op de wereld. Dit is een visie die naar mijn mening op enige wijze de visie van Trump weerspiegelt.De manier waarop bijvoorbeeld vrouwen daarin worden neergezet leunt dicht aan bij de geruchten rondom hoe Trump ze ook ziet.

 

Ik ben overigens bijzonder blij dat we in Nederland geen vrije wapenhandel hebben ???? in de VS wordt het er allemaal niet bepaald gezelliger op.

 

Dit alles doet er overigens niet aan af dat ik de politieke incorrectheid van Jeremiah kan smaken. Zeker de oudere delen zijn erg vermakelijk

Link naar reactie

 

Afschaffing van vrije wapenhandel is op zich al een zeer slecht idee.

 

Kijk naar Jeremiah: als hij of Kurdy de hippie uithangen dan trekken ze het niet lang.

 

Jeremiah is fictief ;-) wanneer we in een post apocalyptische wereld zouden leven zoals zij is alles anders.

 

Gelukkig is daarvan geen sprake

 

Mijns inziens geeft Hermann indirect via deze door hemzelf bedachte verhalen een bepaalde visie op de wereld. Dit is een visie die naar mijn mening op enige wijze de visie van Trump weerspiegelt.De manier waarop bijvoorbeeld vrouwen daarin worden neergezet leunt dicht aan bij de geruchten rondom hoe Trump ze ook ziet.

 

Ik ben overigens bijzonder blij dat we in Nederland geen vrije wapenhandel hebben in de VS wordt het er allemaal niet bepaald gezelliger op.

 

Dit alles doet er overigens niet aan af dat ik de politieke incorrectheid van Jeremiah kan smaken. Zeker de oudere delen zijn erg vermakelijk

Hermann zijn kijk op de wereld is vrij cynisch denk ik. Hij ziet de mens niet als goed maar meer slecht. Bij Trump gaat het om ego en geld meer niet. Ik heb niet het idee dat Hermann ook zo denkt. Dat vrouwen in zijn strips er niet altijd goed vanaf komen zal te maken hebben met de tijd waarin die strips zich afspelen zoals de Middeleeuwen en de VS ten tijde van de cowboys om het zomaar te zeggen. 

Link naar reactie

Als vrouwen bij Hermann er "niet goed vanaf komen", is dat niet omdat hij iets tegen vrouwen heeft. Het idee dat zijn kijk cynisch is, klopt volgens mij wel. Je zou kunnen zeggen dat Hermanns strips een afkeuring tonen van een wereld die wordt geschapen door mensen zoals Trump, maar niet dat ze Hermanns visie geven over hoe de wereld zou moeten zijn.

Link naar reactie

Ik denk idd dat Hermann absoluut niets tegen vrouwen heeft, integendeel ???? inderdaad is t wel zo dat de tegenstanders van Jeremiah veelal rijkelui zijn of op macht beluste mafketels. De omstandigheden nopen er toe geweld te gebruiken. Cynisch is t wel absoluut. Ik meen wel eens gelezen te hebben dat Hermann er wat gedoe mee had toen kurdy n psychiater neerknalde in 'simon is terug' ????

Link naar reactie

Inderdaad, maar ik kan mij niet meer herinneren of deze scene in De torens van Schemerwoude voorkwam.

Ik heb het bewuste fragment even vertaald.

 

"Ik ben geboren in 1938 en heb de oorlog meegemaakt. Aan het einde van de oorlog, werden sommige steden met de grond gelijk gemaakt door Amerikaanse bombardementen en we verwelkomden de mensen die geen dak meer boven hun hoofd hadden. Ik herinner me vooral een kleine jongen die aankwam met zijn grootmoeder. Hij werd de zondebok voor de kinderen van het dorp en hield er een gescheurd oor aan over. Ik moest deelnemen aan deze collectieve wreedheden uit angst om zelf de kop van jut te worden."

 

Ik denk dat we zijn 'wreedheden' niet moeten overschatten. Hij was immers maar een jaar of zes oud.

Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986

Link naar reactie

Ik vind Hermann zelf op zijn best als hij landschappen tekent. Hij is geloof ik n groot natuurliefhebber en dat blijkt ook wel. Ergens grappig trouwens dat als ik Jeremiah lees mij toch ergens t gevoel bekruipt dat Hermann, als hij in de vs zou hebben gewoond, ook Trump zou hebben gestemd

 

Niet zeker of hij zou gaan stemmen, maar als hij het al zou doen zou het zeker niet op Trump zijn. Trump moet zowat de verpersoonlijking zijn van alles waar Hermann een hekel aan heeft bij de mens.

Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen.

Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. 

 

https://www.2dgalleries.com/profile/mzee

Link naar reactie

Bedankt voor de vertaling suske! Ja, dit verhaal heeft hij in schemerwoude verwerkt. Ben even kwijt welk deel alleen.. ik voelde in de strip al plaatsvervangende schaamte.. vreselijk dat t blijkbaar op feiten berust. Ik kan er slecht tegen als mensen elkaar pesten en bij kinderen vind ik t nog erger

Inderdaad, was in het begin van William...

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...