Ga naar inhoud

Crowdfunding! Over God Z'n Broer En Andere Fijne Vleeswaren


Bries

Recommended Posts

Zijn naam is Jan Truyens.

Jan is striptekenaar, illustrator, vormgever én kok. Het koken doet hij om den brode, de rest omdat hij het heel erg

graag doet. Zijn korte stripverhalen verschenen o.a. in Hic Sunt Leones 1 & 2 (Bries), Stripgids en Zone 5300.

Hij ontwierp cd-hoezen voor 't Hof van Commerce, Wallace Vanborn, Waldorf, Les Mecs Du Nord e.a.

 

Jan begon enkele jaren geleden te werken aan 'Over God z'n broer en andere fijne vleeswaren'. Het werd een strip over

de oude Anton die sterft en in het hiernamaals terechtkomt. Anton komt er Guido tegen, die Gods broer blijkt te zijn,

en daar beleeft hij een wild avontuur mee.

Met de strippagina's in een kaft onder de arm klopte Jan bij Bries aan. Onmiddellijk overtuigd van dit project, besloot Bries

Jan te helpen om dit project tot een goed einde te brengen.

 


We zoeken nu met de crowdfundingcampagne geld bij elkaar om de strip te kunnen laten drukken. Het boek krijgt een

ongewoon formaat en de productie is daarom - zelfs naar Briesnormen - een dure zaak.

 


Je vindt meer uitleg over het boek en alle info over de campagne op voordekunst.

Jan maakte een prrrachtig filmpje voor de campagne. (De soundtrack is van Kris Ecken.)

We haalden in minder dan 8 uur tijd al 25 % van het vooropgestelde bedrag op. Geef ook jij Jan een duwtje in de rug?



 

 

post-792-0-03641900-1458577805_thumb.jpg

Link naar reactie

Dank voor de complimenten, fenip en Kameraud Mauser! Ondertussen hebben we de kaap van 60 % gerond, de teller staat op 62 %.

 

Laat je overtuigen door het prachtige filmpje en het verhaal achter Jans project, en doneer!

Steunen kan al vanaf 10 euro. Heb je een iets groter budget, dan kan je kiezen voor het album, al dan niet gesigneerd of voor het album met extra's zoals exclusieve vierkleurenprint (A3-formaat), of met een originele zwartwit-tekening of zelfs met een originele full colour tekening uit het verhaal. Op voordekunst.nl vind je dus alle informatie over dit project.

Link naar reactie

Dank voor de complimenten, fenip en Kameraud Mauser! Ondertussen hebben we de kaap van 60 % gerond, de teller staat op 62 %.

 

Laat je overtuigen door het prachtige filmpje en het verhaal achter Jans project, en doneer!

Steunen kan al vanaf 10 euro. Heb je een iets groter budget, dan kan je kiezen voor het album, al dan niet gesigneerd of voor het album met extra's zoals exclusieve vierkleurenprint (A3-formaat), of met een originele zwartwit-tekening of zelfs met een originele full colour tekening uit het verhaal. Op voordekunst.nl vind je dus alle informatie over dit project.

 

Dag Ria,

 

Zo komen we elkaar nog eens - al weze het digitaal - tegen...

 

groetjes

dries

 

ps is er een mogelijkheid om de zwart-wit tekening te kiezen?

Link naar reactie

Dag Ria,

 

Zo komen we elkaar nog eens - al weze het digitaal - tegen...

 

groetjes

dries

 

ps is er een mogelijkheid om de zwart-wit tekening te kiezen?

Hey Dries, 'k wist niet dat jij achter dit pseudoniem zat ;-)       Jan heeft maar een beperkt aantal z-w tekeningen gemaakt - de meeste originelen zijn in kleur - en ze zijn alle gereserveerd voor de crowdfunding.   Laten kiezen wordt moeilijk, want ik kan me voorstellen dat een aantal mensen dezelfde tekening wil. Ik overleg eens met Jan hierover. Keep you posted (via privé-mail).  Groetjes, Ria

Link naar reactie

We haalden inmiddels 70 % van het beoogde bedrag bij elkaar.

Als je de geschiedenis in wilt gaan als donateur van het eerste 100 % Vlaamse crowdfundingproject voor een strip, stap nu mee in de boot!  ;-)

 

Goed zo, proficiat! Ik kijk er al naar uit het hele boek te kunnen lezen. heb dit weekend mijn oude Hic Sunt Leones-albums nog eens uit de kast gehaald voor de gelegenheid.  :e002:

Link naar reactie

Ook besteld!

 

Het filmpje heeft mij helemaal overtuigd. Wat een prachtige tekeningen. 

 

Jan heeft inderdaad een prachtig filmpje gemaakt, helemaal in de sfeer van het verhaal.  Kris Ecken heeft er nadien de soundtrack voor gemaakt.

Dank je voor je donatie.

 

Inmiddels staat de teller op 76 %!

Link naar reactie

Voordekunst, het crowdfundingplatform dat we gebruiken voor 'Over God z'n broer en andere fijne vleeswaren', blijkt een boontje te hebben voor ons project en plugde het daarom op hun Facebookpagina:

"'Over God z'n broer e.a. fijne vleeswaren' is een stripverhaal dat zeker niet traditioneel is. Tekenaar Jan Truyens' Sjarcuterie brak de klare lijn open en combineerde verschillende technieken en stijlen. Dit resultaat wil hij bundelen met maar liefst 72 pagina's! Bekijk de video hier om een indruk te krijgen van deze kleurrijke fantasiewereld."

Nice!

Link naar reactie

Het komt nu echt wel dichterbij. Ik hoop spoedig een exemplaar te kunnen lezen.  :e002:

:e002:

Nog 20 % te gaan. (En we hopen stiekem op meer, zodat we nog wat xtra kunnen aanbieden!)

 

Zaterdag wijdde Het Belang van Limburg een stukje aan de crowdfunding van Jans strip:

 

post-792-0-09928800-1459772029_thumb.jpg

Link naar reactie

Ik weet niet of veel mensen de voorwaarden lezen, maar op eenvoudig verzoek kopie van mijn identiteitskaart? Duh???

Als ik in een stripwinkel een strip koop of op een beurs een dédi laat zetten dan vraagt men toch ook niet naar mijn volledige naam, adres en rijksregisternummer?

 

Ben zeker niet tegen dit initiatief en alles succes, maar hier ben ik niet mee akkoord.

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...