Ga naar inhoud

Auto Gezocht


Recommended Posts

Onze jongste dochter wil een auto kopen. 

Ik vind het belangrijk dat de verkoper zoveel mogelijk betrouwbaar is. Misschien iemand van jullie of in jullie kennissenkring?

 

Een model van ongeveer de grootte VW Polo - Opel Corsa - Rover 25.

Benzine en handgeschakeld.

Prijs tussen 1000€ en 2500€ naargalang de staat en ouderdom en kilometers.

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie

De eerste die ik op 2dehands.be vind voor -2500 euro is een mini voor 1850!  :hartje:  Ben je handig, Martin?

 

http://www.2dehands.be/autos/mini/1000/mini-1000-286904949.html

Iemand in mijn familie heeft ooit zoiets gekocht. Zag er leuk uit maar achteraf bleek dat zowat niks nog origineel was. Er stak zelfs een andere motor in :e007:

 

ps 2500 euro is wel erg weinig. Dan val je in de categorie 20 jaar oud of 200,000 km gereden. Dan koop je best niet bij een autohandelaar.

Link naar reactie

Je mag ook niet afgaan op het keuringsbewijs van de keuring voor verkoop. Ik ken een vent die een Land Rover Discovery kocht. Volgens de keurder waren alleen de ophangingsrubbers versleten, maar toen een kenner er ging onderliggen bleek het chassis gescheurd.  :e010:

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Ok, we zijn erover uit. Papa Martin moet niet zo krenterig zijn en zijn dochter 4,5 k meegeven om een keurige occasie aan te schaffen. Ze doet dat bij een erkende dealer. het mag geen saaie Dacia worden (wie wil er ook in dezelfde wagen rijden als Zwendel). Dan kun je kiezen uit een solide jap (Toyota), een Corsa met een brede uitlaat en een spoilertje of een leuke spannende alfa romeo.

Link naar reactie

Niet echt iets voor mijn dochter. Bovendien is het in Nederland en dat betekent dat die auto moet ingevoerd worden.

 

Een auto invoeren uit Nederland is peanuts, en het kost geen geld (je moet een formulier kopen van 4 cent, of zo).

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
Gast Kameraad Mauser

Al 's aan een Abarth Spider gedacht? Dat is het nieuwste leuke ding waar ik van heb gehoord: pittige motoren, lederen interieurs, een hoop accessoires voor muziek en navigatie, veiligheidsuitrusting ... Vanaf 25.000 euro of zo.

Mooi. Kun je meteen een afspraak regelen bij een bank voor een consumentenlening.

Link naar reactie

Er zijn ook goedkopere Fiat Abarthen hoor

 

abarth-595.JPG

 

Als papa Martin niet zo'n krent zou zijn en zijn lieve dochter een paar ruggen zou geven was dit probleem allang opgelost zijn. Ik bedoel maar een jaar geen strips kopen en je hebt al zo'n Abarth bij elkaar gespaard.....

Link naar reactie

Het lijkt me sterk dat zo'n oude Abarth het predicaat 'betaalbaar' zou krijgen. De prijzen van oldtimers swingen de pan uit tegenwoordig.

 

Dat hangt ervanaf.

Het probleem met oude auto's is vooral het onderhoud en de reparaties: het zijn er veel, en het is niet altijd eenvoudig.

Link naar reactie

De meeste oldtimers die op de markt zijn, waren ook al bij hun verschijnen duurdere auto's, of ze werden erg populair. Onpopulaire auto's zul je zelden als oldtimer vinden.

Een oude auto is ook niet per se een oldtimer. Een auto van 10 jaar is geen oldtimer. 15 jaar ook niet.

Ik betwijfel wel of je goedkope oude Abarths vindt, omdat het altijd een merk geweest is dat opgepimpte auto's leverde. Ze vallen dus in de categorie "nooit goedkoop geweest".

Oude Fiats daarentegen... En oude Citroëns zijn ook goedkoop.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...