Bonte Posted June 3, 2016 Posted June 3, 2016 Nieuwe uitgaven en allerhande info over Uitgeverij Bonte ----- Verschijnt heel binnenkort, Derek is regelmatig te zien op stripbeurzen doorheen het land. Straybots 2 De paarse monniken (Derek Wasteland) 32 blz kleur prijs 9,99 euro ISBN 9781151031617 Quote
Bonte Posted June 3, 2016 Author Posted June 3, 2016 Verschijnen eind deze maand. Anders-Man deel 1 en deel 2 (Ralph Dikmans / Peter Busschots). De anti-held "Anders-man 1 Nu even iets anders” verscheen eerder bij het Mannekesblad en wordt herdrukt ter gelegenheid van “Anders-man 2 The Siekwel”. Anders-Man 1 Nu even iets anders (Ralph Dikmans / Peter Busschots) 48 blz ongekleurd SC 9,99 euro Anders-Man 2 The Siekwel (Ralph Dikmans / Peter Busschots) 32 blz kleur SC 9,99 euro Quote
Bonte Posted June 3, 2016 Author Posted June 3, 2016 Binnen enkele weken verschijnt het eerste deel van “de avonturen van Bert” door Bernard Michiels, een dove man die regelmatig op stripbeurzen te zien is met zijn schetsboek.De avonturen van Bert 1 (Bernard Michiels)36 blz ongekleurdSCPrijs 9,99 euroVerdeling via PinceelBernard heeft zich de techniek van het striptekenen helemaal zelfstandig eigen gemaakt. Hij was amper 3 jaar toen de eerste figuurtjes op het papier verschenen. Zijn knuffels waren zijn personages. Met veel fantasie en humor kwamen korte verhaaltjes tot stand. Als dove jongen vond hij, in het tekenen, een uitweg voor zijn emoties.Na de middelbare school volgde hij diverse schilder- en tekenopleidingen, o.a. in Kapellen, Stabroek, Kontich en Brasschaat. In 2017 studeert hij af in de opleiding grafiek aan de Kunstacademie St.-Michiel te Brasschaat.Op zijn verlanglijstje staat nog een cursus striptekenen met de computer, maar dit is door zijn doofheid blijkbaar niet zo vanzelfsprekend.Het mag wel duidelijk zijn dat het leven van Bernard in het teken staat van het tekenen. U kan hem misschien eens tegenkomen op een van zijn talrijke uitstapjes met zijn schetsboek in de hand. Quote
anathema76 Posted June 3, 2016 Posted June 3, 2016 Wanneer mogen we de integrale van Hansje verwachten, Peter? Quote
Bonte Posted June 3, 2016 Author Posted June 3, 2016 Wanneer mogen we de integrale van Hansje verwachten, Peter? Een exacte datum heb ik nog niet, ik ben nu de laatste loodjes aan het afwerken en dan een uitprint ter controle naar Berck. Quote
Bonte Posted June 3, 2016 Author Posted June 3, 2016 Hansje wordt een z/w uitgave gebaseerd op de originele pagina's. Quote
linthout Posted June 3, 2016 Posted June 3, 2016 Een voor mij onbekende sf strip van Berck is Mischa. Heb je daar iets van, Peter? Quote
Madam Kito Posted June 3, 2016 Posted June 3, 2016 Een voor mij onbekende sf strip van Berck is Mischa. Heb je daar iets van, Peter? De stripspeciaalzaak plaatste daarover ooit dit weetje van de week (maar dat weet je natuurlijk al): http://www.stripspeciaalzaak.be/Weetje-vd-Week/Weetje-vd-Week-076-100.htm Quote
Guest Kontiki Posted June 3, 2016 Posted June 3, 2016 Daar bestaat dan nog niet veel info over ook. Als er al over Mischa wordt geschreven, is het als een terzijde. Online vind je ook weinig afbeeldingen. Quote
Bonte Posted June 3, 2016 Author Posted June 3, 2016 We hebben dat ook bekeken en dat is een SF reeks die in Duitsland verscheen, Berck had daar nog de tijdschriftjes van (geheel of gedeeltelijk). Als ik het goed herinner is het probleem dat die reeks gemaakt is in opdracht van die uitgever en dus niet vrij voor publicatie, ik weet ook niet of de originelen er nog zijn. Ik zal het zeker nog eens opsmijten bij m'n volgende bezoekje. Quote
Madam Kito Posted June 3, 2016 Posted June 3, 2016 Ik moet spontaan aan Archie denken. Tiens, ik zou denken dat het was omdat je de afbeelding hierboven zag. Quote
Bonte Posted June 3, 2016 Author Posted June 3, 2016 Verschillende tekenaars voor dezelfde reeks? Quote
Bonte Posted June 3, 2016 Author Posted June 3, 2016 Kaukapedia, ik vrees dat het niet makkelijk zal zijn om uit te zoeken wat Berck heeft getekend en nog minder om toestemming te krijgen dit uit te geven. http://www.kaukapedia.com/index.php/Mischa Quote
Madam Kito Posted June 3, 2016 Posted June 3, 2016 Binnen enkele weken verschijnt het eerste deel van “de avonturen van Bert” door Bernard Michiels, een dove man die regelmatig op stripbeurzen te zien is met zijn schetsboek. Bert 1 cover.jpg Bij het zien van die cover moet ik alles behalve spontaan aan een rits stripjes denken die in de jaren '80 in Kuifje stonden (genre Ed en Ad). Ziet er niet slecht uit. Quote
Bonte Posted June 3, 2016 Author Posted June 3, 2016 Bij het zien van die cover moet ik alles behalve spontaan aan een rits stripjes denken die in de jaren '80 in Kuifje stonden (genre Ed en Ad). Ziet er niet slecht uit. Het is best goed getekend, als je hem ziet op een beurs moet je ook eens z'n schetsboek met pentekeningen in kijken, hij is altijd wel iets of iemand aan het tekenen. Van z'n schetsen wil ik ook nog eens bundeltje maken, hij heeft veel standhouders vereeuwigd. Quote
Suske Posted June 3, 2016 Posted June 3, 2016 Een voor mij onbekende sf strip van Berck is Mischa. Heb je daar iets van, Peter? Speciaal voor Willy heb ik dit verhaaltje van Mischa uit 1972 gescand. De naam van Berck werd toen nog niet vermeld. Typisch voor Duitse stripboekjes uit die tijd is de lelijke getypte lettering. Quote Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986
linthout Posted June 3, 2016 Posted June 3, 2016 Dank u wel! Er gebeurt veel in zo'n verhaaltje, ziet er leuk uit! Quote
Bonte Posted June 3, 2016 Author Posted June 3, 2016 Wow, bedankt voor de scans Suske! Best leuke verhaaltjes zo te zien. Quote
Madam Kito Posted June 3, 2016 Posted June 3, 2016 Dank u wel! Er gebeurt veel in zo'n verhaaltje, ziet er leuk uit! Zo te zien een typisch Cauvin-scenario (en niet alleen omdat er 8 prentjes per pagina staan). Leuk getekend ook, maar ik vermoed dat het vooral het werk van Bercks medewerkers is. Quote
Guest Kontiki Posted June 4, 2016 Posted June 4, 2016 Cauvin schreef er in het geheim de scenario's voor zoals hij dat ook deed voor Bercks Lowietje. In ons artikel had ik dat overgenomen uit de Franse monografie die Dupuis enkele jaren geleden uitgaf. Quote
Madam Kito Posted June 4, 2016 Posted June 4, 2016 Uitgeverij Bonte kwam mooi in beeld in de documentaire over Theo van den Boogaard die de Nederlandse tv deze week uitzond. Quote
Bonte Posted June 4, 2016 Author Posted June 4, 2016 Uitgeverij Bonte kwam mooi in beeld in de documentaire over Theo van den Boogaard die de Nederlandse tv deze week uitzond. Ah? Ik heb de docu niet gezien, ben nu wel benieuwd. Quote
Madam Kito Posted June 4, 2016 Posted June 4, 2016 Ah? Ik heb de docu niet gezien, ben nu wel benieuwd. Er was een stukje gefilmd in knokke-heist. Zelf kwam je niet in beeld, of toch niet meer dan je arm, maar ik zag behoorlijk wat van je boeken passeren. Quote
Bonte Posted June 5, 2016 Author Posted June 5, 2016 Er was een stukje gefilmd in knokke-heist. Zelf kwam je niet in beeld, of toch niet meer dan je arm, maar ik zag behoorlijk wat van je boeken passeren. Mooi, dat moet vorig jaar opgenomen zijn toen Theo van den Boogaard daar was als hoofd-act met een optreden. Quote
Bonte Posted July 21, 2016 Author Posted July 21, 2016 Volgende nieuwe titels werden geleverd aan groothandel Pinceel Anders-man deel 1 Nu even iets anders, man! Auteur : Ralph Dikmans - Peter Busschots ISBN : 9781151031686 Ongekleurd 48 blz prijs 9,99 euro Anders-man deel 2 De siekwel Auteur : Ralph Dikmans - Peter Busschots ISBN : 9781151031693 Kleur 32 blz prijs 9,99 euro Team Lou 5 het geheimzinnige computerspel Auteur : Sylvia Tops ISBN : 9789491466854 Kleur 48 blz prijs 9,99 euro De onderhond 1 De tijdloze Auteur : Sybren Vercruysse ISBN : 9781151031884 Kleur 32 blz prijs 9,99 euro Quote
Bonte Posted October 20, 2016 Author Posted October 20, 2016 Vandaag de proefdruk van Hansje ingekeken en die ziet er goed uit, prachtwerk van Berck. Scaramanga's coverontwerp is opnieuw prachtig (ziet er op de foto wel iets donkerder uit dan in 't echt). Binnenkort dus naar de persen en begin December of iets vroeger in de winkels. Quote
Suske Posted October 20, 2016 Posted October 20, 2016 Ziet er goed uit. Quote Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986
156 Posted October 21, 2016 Posted October 21, 2016 Jawadde, die onderhond doet me toch wel heel sterk aan Voivod denken: Quote
Bonte Posted November 20, 2016 Author Posted November 20, 2016 De voorbestellingen van Hansje Integraal worden woensdag en donderdag uitgeleverd door groothandel Pinceel in België, later volgt Nederland via Strips in Voorraad. http://pinceel.be/index.php?task=info&lang=nl&id=74222&ls=101&l=1 € 54.95 Harde kaft 304 blz ISBN : 9789491466885 De bundeling is in z/w, er staat extra een 4-pagina verhaal in, 18 niet in album opgenomen covers en kalender-tekeningen, bij elk verhaal ook de aankondiging en hoofding uit het weekblad Quote
Guest Kontiki Posted November 21, 2016 Posted November 21, 2016 Ik koop je integrale gegarandeerd, Bonte. Maar ik heb me tegelijk ook via Sandawe ingetekend op de Franse heruitgave van de reeks: alle verhalen in negen afzonderlijke kleurenalbums, een dossier over de reeks (en over Berck uiteraard), een verzamelbox en volgens je investering ex-librissen, dédicasses, enzovoort. Ze zitten al aan 200% van het budget. http://www.sandawe.com/fr/projets-auto-finances/integrale-rataplan Quote
Jason Fly Posted November 21, 2016 Posted November 21, 2016 In te tekenen via jou, Bonte? Breng je ze dan al mee naar Gent zondag? Quote Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips... ••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••• Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop
Suske Posted November 21, 2016 Posted November 21, 2016 Het is wel grappig dat de box die de albums van BD Must bevat dezelfde tekening heeft als het album van Peter. Quote Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986
Bonte Posted November 21, 2016 Author Posted November 21, 2016 Het is wel grappig dat de box die de albums van BD Must bevat dezelfde tekening heeft als het album van Peter. Dat is uiteraard niet toevallig, Scaramanga was zo vriendelijk om z'n ontwerp ook vrij te geven voor de BD-Must uitgave. Quote
Bonte Posted November 21, 2016 Author Posted November 21, 2016 In te tekenen via jou, Bonte? Breng je ze dan al mee naar Gent zondag? Ik heb er uiteraard voldoende mee naar Gent, dat spreekt. Quote
Bonte Posted November 21, 2016 Author Posted November 21, 2016 Ik koop je integrale gegarandeerd, Bonte. Maar ik heb me tegelijk ook via Sandawe ingetekend op de Franse heruitgave van de reeks: alle verhalen in negen afzonderlijke kleurenalbums, een dossier over de reeks (en over Berck uiteraard), een verzamelbox en volgens je investering ex-librissen, dédicasses, enzovoort. Ze zitten al aan 200% van het budget. http://www.sandawe.com/fr/projets-auto-finances/integrale-rataplan Kleur was voor mij geen optie, ik haal nooit een oplage van 1000 exemplaren aan 150 euro per set (180 met box). Zelf ben ik ook meer liefhebber voor een z/w uitgave van die prachtige tekeningen. Quote
anathema76 Posted November 21, 2016 Posted November 21, 2016 Kleur was voor mij geen optie, ik haal nooit een oplage van 1000 exemplaren aan 150 euro per set (180 met box). Zelf ben ik ook meer liefhebber voor een z/w uitgave van die prachtige tekeningen. Zijn de prijsverschillen tussen z./w en kleur dan zo groot om te drukken? Ik blijf het herhalen, jongeren willen geen zw/w meer lezen, hoe jammer dat ook is. Heb jij even geluk dat ik geen jongere meer ben :-) Quote
Yan Posted November 21, 2016 Posted November 21, 2016 Zijn de prijsverschillen tussen z./w en kleur dan zo groot om te drukken? Ik blijf het herhalen, jongeren willen geen zw/w meer lezen, hoe jammer dat ook is. Heb jij even geluk dat ik geen jongere meer ben :-) Klopt niet, het publiek dat Grueson leest is hoofdzakelijk een 'jonger' publiek. Quote It could be worse, it could be raining !
Recommended Posts