Ga naar inhoud

Herkomst Tekening - Hulp Gezocht


JJL

Recommended Posts

Twee jaar geleden kocht ik op een CW veiling onderstaande tekening, die de verkoper aan Willy Maltaite (Will) toeschreef.

Uit de stempel kan worden opgemaakt dat de tekening is gepubliceerd in het weekblad Kuifje/Tintin (nr. 43?), waarschijnlijk in 1958.

Weet iemand of dit inderdaad het geval is, en of de tekening van de hand van Will is?

Dank voor de reacties!

 

post-829-0-19097900-1466596729_thumb.jpg

post-829-0-73634700-1466596744_thumb.jpg

Link naar reactie

Twee jaar geleden kocht ik op een CW veiling onderstaande tekening, die de verkoper aan Willy Maltaite (Will) toeschreef.

Uit de stempel kan worden opgemaakt dat de tekening is gepubliceerd in het weekblad Kuifje/Tintin (nr. 43?), waarschijnlijk in 1958.

Weet iemand of dit inderdaad het geval is, en of de tekening van de hand van Will is?

Dank voor de reacties!

Hoe weet je dat het 1958 is?

Link naar reactie

Dank voor de reacties!

Kan wel de conclusie getrokken worden dat de tekening van de hand van Will is (dat zou het zoeken naar het bijbehorende verhaal in ieder geval vergemakkelijken)?

Het lijkt me wel duidelijk Will al heb je nog enkele Kuifje tekenaars die een gelijkaardige stijl hebben, volgens mij is het een Will.

Link naar reactie

Gevonden in mijn Kuifje-verzameling. De tekening werd gepubliceerd in Kuifje n. 43 uit 1961 (24.10.1961) en diende als illustratie bij een artikel over Spaanse kastelen. De tekening is niet gesigneerd en ook het artikel zelf vermeldt geen naam van een illustrator. Op de website BDoubliées staan vraagtekens vermeld bij de illustrator van deze tekening.Geen zekerheid dus of ze toe te schrijven is aan Will. Wel is het zo dat Will in de periode 1957 - 1964 tal van tekeningen maakte voor Kuifje.

Link naar reactie

Mooi, de tekening is gevonden en met scans. :)

 

Will heeft erg veel geïllustreerd in Kuifje die jaren, alsook de stijl dus dat zit wel goed. Waarschijnlijk komt het uit een lot gelijkaardige tekeningen van Will maar dan moet je de voorgeschiedenis van de tekening beter kennen.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...