JJL Posted June 22, 2016 Share Posted June 22, 2016 Twee jaar geleden kocht ik op een CW veiling onderstaande tekening, die de verkoper aan Willy Maltaite (Will) toeschreef. Uit de stempel kan worden opgemaakt dat de tekening is gepubliceerd in het weekblad Kuifje/Tintin (nr. 43?), waarschijnlijk in 1958. Weet iemand of dit inderdaad het geval is, en of de tekening van de hand van Will is? Dank voor de reacties! Quote Link to comment
PanzerOfTheApes Posted June 22, 2016 Share Posted June 22, 2016 Geen idee, maar dit is wel een leuk topic om te volgen! :-) Quote Link to comment
De Wortel Posted June 22, 2016 Share Posted June 22, 2016 Volgens BDoubliees stond er in Tintin 522 (nr. 43 van 1958) een aankondiging voor 'Trentième étage' van Step en Will. En gezien de hoogte van het bergje zou deze dertigste verdieping weleens van toepassing kunnen zijn op dat kasteeltje! Quote Link to comment
Bonte Posted June 23, 2016 Share Posted June 23, 2016 Ik heb een half jaar 1958 doorbladerd maar niet te vinden, het staat wel vol dergelijke tekeningen van Will maar niet deze. Quote Link to comment
JJL Posted June 23, 2016 Author Share Posted June 23, 2016 Dank voor de reacties! Kan wel de conclusie getrokken worden dat de tekening van de hand van Will is (dat zou het zoeken naar het bijbehorende verhaal in ieder geval vergemakkelijken)? Quote Link to comment
shakeitupguy Posted June 23, 2016 Share Posted June 23, 2016 Twee jaar geleden kocht ik op een CW veiling onderstaande tekening, die de verkoper aan Willy Maltaite (Will) toeschreef. Uit de stempel kan worden opgemaakt dat de tekening is gepubliceerd in het weekblad Kuifje/Tintin (nr. 43?), waarschijnlijk in 1958. Weet iemand of dit inderdaad het geval is, en of de tekening van de hand van Will is? Dank voor de reacties! Hoe weet je dat het 1958 is? Quote Link to comment
Bonte Posted June 23, 2016 Share Posted June 23, 2016 Dank voor de reacties! Kan wel de conclusie getrokken worden dat de tekening van de hand van Will is (dat zou het zoeken naar het bijbehorende verhaal in ieder geval vergemakkelijken)? Het lijkt me wel duidelijk Will al heb je nog enkele Kuifje tekenaars die een gelijkaardige stijl hebben, volgens mij is het een Will. Quote Link to comment
Tuizentfloot Posted June 24, 2016 Share Posted June 24, 2016 Gevonden in mijn Kuifje-verzameling. De tekening werd gepubliceerd in Kuifje n. 43 uit 1961 (24.10.1961) en diende als illustratie bij een artikel over Spaanse kastelen. De tekening is niet gesigneerd en ook het artikel zelf vermeldt geen naam van een illustrator. Op de website BDoubliées staan vraagtekens vermeld bij de illustrator van deze tekening.Geen zekerheid dus of ze toe te schrijven is aan Will. Wel is het zo dat Will in de periode 1957 - 1964 tal van tekeningen maakte voor Kuifje. Quote Link to comment
Tuizentfloot Posted June 24, 2016 Share Posted June 24, 2016 En zo ziet het er uit in het Kuifje-weekblad: Quote Link to comment
Bonte Posted June 24, 2016 Share Posted June 24, 2016 Mooi, de tekening is gevonden en met scans. Will heeft erg veel geïllustreerd in Kuifje die jaren, alsook de stijl dus dat zit wel goed. Waarschijnlijk komt het uit een lot gelijkaardige tekeningen van Will maar dan moet je de voorgeschiedenis van de tekening beter kennen. Quote Link to comment
Hamirubi Posted June 24, 2016 Share Posted June 24, 2016 Tuizentfloot moet nogal wat afgezocht hebben. Top! Quote I'am a locksmith. And I'm a locksmith. Link to comment
Olsimar Posted June 24, 2016 Share Posted June 24, 2016 Erg leuk 43/61 staat er dus gewoon hè Quote Link to comment
JJL Posted June 24, 2016 Author Share Posted June 24, 2016 Nice, veel dank voor het zoeken/vinden! Die 61 in de stempel was voor mij overigens onleesbaar. Quote Link to comment
Tuizentfloot Posted June 24, 2016 Share Posted June 24, 2016 Nice, veel dank voor het zoeken/vinden! Die 61 in de stempel was voor mij overigens onleesbaar. Ach, 't mag geen naam hebben, ik heb maar vijf jaargangen moeten overlopen Quote Link to comment
Olsimar Posted June 24, 2016 Share Posted June 24, 2016 Die 61 las ik ook pas nadat Tuizentfloot antwoord gaf Quote Link to comment
Yncke Posted June 24, 2016 Share Posted June 24, 2016 Tuizentfloot stelt nooit teleur! *thumbs up* Quote yncke.be Link to comment
TDPB Posted June 25, 2016 Share Posted June 25, 2016 Erg leuk 43/61 staat er dus gewoon hè In dat geval staat die 'will' er dus ook gewoon hè Quote Link to comment
Recommended Posts