Ga naar inhoud

Rw Uitgeverij


Recommended Posts

Degenen die dit weekend de RW-stand hebben bezocht, zullen hebben gemerkt dat als gevolg van een logistieke glitch een deel van de recente releases niet op de tafels is beland. Zo ontbraken paradepaardjes als Batman: Man-Bat (!), Fables 1 en Sandman 1. Een heel vervelend geval van domme pech dat komend weekend in Breda hopelijk is rechtgezet.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

 

Onder het motto 'binnenkort in dit theater' mogen we binnen twee weken weer een update van de distributeur verwachten waarin een aantal prachtige boeken wordt aangekondigd... dan mag je denken aan Sandman 1, 100 Bullets 8, Wonder Woman 1 en Justice League 1. Ook de eerste Before Watchen uitgaven verschijnen als alles meezit nog deze maand en hetzelfde geldt voor (helaas niet meer op tijd voor FACTS, maar beter laat dan nooit) Batman: Man-Bat.

 

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

en toen werd het stil?

of niet?

 

 100 Bullets 8 (Eduardo Risso + Brian Azzarello) > oktober 2013
• 100 Bullets 9 (Eduardo Risso + Brian Azzarello) > november 2013
• 100 Bullets 10 (Eduardo Risso + Brian Azzarello) > december 2013
• Batman (The New 52) 1 (Greg Capullo + Scott Snyder) (HC) > december 2013 [OpStapel]
• Batman: Detective Comics (The New 52) 1: Vele Gezichten van de Dood (Tony S. Daniel) (HC) > november 2013 [OpStapel]
• Batman: Man-Bat (John Bolton + Jamie Delano) (HC) > september 2013 [OpStapel]
• Batman: Noel (Lee Bermejo) (HC) > november 2013 [OpStapel]
• Before Watchmen: Comedian (J.G. Jones + Brian Azzarello) (HC) > november 2013 [OpStapel]
• Before Watchmen: Minutemen (Darwyn Cooke) (HC) > oktober 2013 [OpStapel]
• Before Watchmen: Rorschach (Lee Bermejo + Brian Azzarello) (HC) > december 2013 [OpStapel]
• Before Watchmen: Silk Spectre (Amanda Conner + Darwyn Cooke) (HC) > november 2013 [OpStapel]
• Black Orchid (Dave McKean + Neil Gaiman) (HC) > december 2013
• Death Deluxe (Chris Bachalo / Mark Buckingham / Dave McKean + Neil Gaiman) (HC) > oktober 2013 [OpStapel]
• Fables Deluxe 2 (Mark Buckingham + Bill Willingham) (HC) > december 2013
• Justice Absolute Edition (Doug Braithwaite / Alex Ross + Jim Krueger) (HC) > november 2013
• Mad vs. Maffia > september 2013
• Preacher Deluxe 2 (Steve Dillon + Garth Ennis) (HC) > oktober 2013
• Superman: Action Comics (The New 52) 1 (Rag Morales / Andy Kubert + Grant Morrison) (HC) > december 2013 [OpStapel]
• Superman: Kryptonite (Tim Sale + Darwyn Cooke) (HC) > november 2013 [OpStapel]
• Transmetropolitan 4 (Darick Robertson + Warren Ellis) > oktober 2013
• Transmetropolitan 5: Eenzame Stad (Darick Robertson + Warren Ellis) > november 2013
• Transmetropolitan 6: In de Aanval (Darick Robertson + Warren Ellis) > december 2013

Link naar reactie

Van de Nederlandse distributeur kreeg ik een paar uur toevallig de onderstaande info en elders beloofden ze om werk te maken van hun achterstand. Het is uitstel, geen afstel.

 

Van RW zijn de eerstvolgende titels die eraan komen de volgende:

- DEATH

- MAD VS MOB

- BEFORE WATCHMEN COMEDIAN

- SUPERMAN KRYPTONITE

Link naar reactie

Het lijstje van Alexjodo is toch vrij lang. Dat is al wel wat achterstand newaar?

 

Black orchid heb ik de vorige Nederlandstalige uitgave. Best goed. McKean is hier goed op dreef.

100 Bullets en Fables blijven aanraders.

 

Before watchmen ken ik niet, maar als ik azzarello en Cooke zie staan als scenaristen, dan denk ik toch om die misschien toch te kopen.

 

De andere uitgaves zeggen me niet zo veel, maar hier en daar zal ik er nog wel eens eentje meenemen (een sup of bat is soms nog wel eens leuk om te lezen). Preacher en transmetropolitan heb ik gelezen en konden me niet echt bekoren. Maar goed, zo veel mensen, zo veel smaken.

 

Is de uitgestelde release nog steeds het gevolg van het foutje in oktober of zijn er andere problemen die aan de basis liggen (yeah, right, aap, alsof een uitgeverij dat zou zeggen :D )

Link naar reactie

Ik begon mij eerlijk gezegd ook al wat ongerust te maken. Er zijn het afgelopen jaar behoorlijk wat titels gelanceerd, maar de vervolgdelen laten op zich wachten. Op hun Facebook-pagina stond echter dit:

 

 

2013 is afgesloten en daar mogen we als RW Uitgeverij best tevreden gevoelens over hebben. Veertig uitgaves hebben het licht gezien en verscheidene liggen klaar om uit te brengen. Het zet het gemiddelde op ongeveer 1 uitgave per week.

Wat is het goede voornemen voor 2014? Wel, eerst zullen we de uitgaves uitbrengen die we eigenlijk in 2013 gepland hadden. Wat zal er nog meer komen? Fables, 100 Bullets en Transmetropolitan zullen uiteraard doorgaan, daarnaast hebben jullie hier al kunnen lezen dat er gewerkt wordt aan Brother Lobo, Dark Knight Strikes Again en Batman/Judge Dredd 2. Wat nog meer? Verscheidene New52 uitgaves en nog wat pareltjes uit het rijke DC en Vertigo verleden. Welke precies zal ik jullie nog even schuldig moeten blijven.

Voor deze maand liggen Death, MAD vs Maffia, Before Watchmen: Comedian en Superman: Kryptonite klaar. Wat nog meer? Geduld, en hou deze pagina in de gaten!

 

Positieve geluiden dus. En recent werd daar ook al een deel 11 van Transmetropolitan aangekondigd, dus ze werken nog steeds met een langetermijnvisie. (Al lijkt het mij aangewezen om eerst de delen 4 tot 10 eens concreet uit te geven i.p.v. weer een nieuwe aankondiging te maken...) Verder mis ik Preacher in die lijst, de eerste bundel is ondertussen al ruim een half jaar verschenen. Enig nieuws daaromtrent?

 

Voor de rest zijn hun uitgaven zeer verzorgd en prettig geprijsd, dus ik hoop ten zeerste dat het een succesverhaal wordt.

Link naar reactie

Preacher 2 heeft wat vertraging opgelopen... maar wordt op zeer korte termijn vertaald. Ter indicatie: ik ben momenteel al bijna klaar met het vertalen van Fables 3 en begin eerdaags aan de vertaling van 100 Bullets 14. Kortom, de molen draait onverminderd voort... alleen de productie en distributie loopt op een aantal vlakken nog wat achter... soms een klein beetje erg. De vertaling van Man-Bat heb ik bijvoorbeeld in augustus afgerond, ik durf niet te zeggen waar dit boek is gebleven. Maar... wat in het Bat zit, verzuurt niet. ;)

Link naar reactie

berichtje van de webmaster:

 

Vanavond contact gehad met Andrea en de plannen zijn voor het eerste kwartaal uitgestippeld en binnenkort mag ik dat bekend maken. Zoals het er naar uitziet zal de beurs in Gorinchem een grotere plek moeten regelen wanneer Andrea van alle uitgaves een voorraadje meeneemt.... om maar te zwijgen van FACTS of Breda want in minstens hetzelfde tempo zal RW verder gaan.

Jawel, heb medelijden met de heren vertalers want Andrea zou aan het einde graag over de 60 uitgaves willen afleveren. Daarvan zijn in ieder geval 26 al min of meer bekend gemaakt en samen met het lopende werk als 100 Bullets en Transmetropolitan kunnen we eigenlijk al over de 40 benoemen. Een twintigtal of meer zullen dus verrassingen worden - persoonlijk denk ik dat Brother Lono daar nog niet bij zal zitten en dat deze geprint en wel wachten op 2015 want dan loopt 100 Bullets af.

 

 en hier staan de titels voor 2014

https://www.facebook.com/vanditmar.strips/media_set?set=a.373109092833085.1073741870.100004019932839&type=1

 

Even klikken en dan zie je wat leuke plaatjes. Tekstueel is het niet :)

 

HELLBOY is wel erg gaaf en die Talent Caldwell serie van Superman is enorm gaaf en Harley Quinn liijkt me interessant (al weet ik niet hoe het binnenwerk is) !!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Ter indicatie: ik ben momenteel al bijna klaar met het vertalen van Fables 3

Fables 3 was toch al vertaald bij De Vliegende Hollander? :-p?

 

De vertaling van Man-Bat heb ik bijvoorbeeld in augustus afgerond, ik durf niet te zeggen waar dit boek is gebleven. Maar... wat in het Bat zit, verzuurt niet. ;)

Moest idd beschikbaar zijn op FACTS en gepromoot worden met de komst van John Bolton. Maar blijkbaar was er iets mis met de printplaten.

 

 

HELLBOY is wel erg gaaf en die Talent Caldwell serie van Superman is enorm gaaf en Harley Quinn liijkt me interessant (al weet ik niet hoe het binnenwerk is) !!

 

Idd mooie titels die verschijnen. Ik kijk vooral uit naar de Before Watchmen en her verder relaas van The Preacher.

Link naar reactie

Die twee delen van de Vliegende Hollander komen overeen met de eerste bundeling van RW, dacht ik.

 

 

berichtje van de webmaster:

 

 en hier staan de titels voor 2014

https://www.facebook.com/vanditmar.strips/media_set?set=a.373109092833085.1073741870.100004019932839&type=1

 

Even klikken en dan zie je wat leuke plaatjes. Tekstueel is het niet :)

 

HELLBOY is wel erg gaaf en die Talent Caldwell serie van Superman is enorm gaaf en Harley Quinn liijkt me interessant (al weet ik niet hoe het binnenwerk is) !!

 

Klinkt goed. Maar het enige dat ik te weten kom via die link, is dat Van Ditmar fan is van Kate Bush en Disney Pixar... niet iedereen heeft een facebook-account. :e012:

Link naar reactie

Dan moet je even geduld hebben :)

Er zijn enkel plaatjes en geen txt beschikbaar.

En ik heb nu ook weer niet zoveel tijd om alles even neer te pennen :)

Komt goed... als de info er nu is in beeld, dan zal het vast ook snel anders beschikbaar zijn!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

En een mooi lijstje van de webmaster van RW

 

100 Bullets 9 Januari 2014
100 Bullets 10 Februari 2014
100 Bullets 11 Maart 2014
100 Bullets 12 April 2014
100 Bullets 13 Mei 2014
100 Bullets: Brother Lono April 2014
Action Comics 1 (New52) 2014
Aquaman 1 (New52) Februari 2014
Batman 1 (New52) 2014
Batman & Robin 1 (New52) April 2014
Batman Arkham Asylum April 2014
Batman Harley Quinn Maart 2014
Batman Jekyll & Hyde Mei 2014
Batman Joker's Asylum uitgesteld
Batman Kidz 2014
Batman Noel 2014
Batman The dark knight 1 (New52) Mei 2014
Batman Under the red hood 1 April 2014
Batwoman 1 Februari 2014
Before Watchmen: Minutemen 2014
Before Watchmen: The Comedian 2014
Before Watchmen: Silk Spectre 2014
Before Watchmen: Rorschach 2014
Before Watchmen: Dr Manhattan Maart 2014
Before Watchmen: Nite Owl April 2014
Before Watchmen: Ozymandias Mei 2014
Black Orchid  2014
Death Januari 2014
Detective Comics 1 (New 52) 2014
Fables Deluxe 2 2014
Green Arrow Year One Februari 2014
Hellboy 1 Maart 2014
Hellboy 4 Mei 2014
Justice 2014
MAD vs Maffia Januari 2014
Man Bat 2014
Preacher Deluxe 2 2014
Superman 1 (New52) Mei 2014
Superman: For All Seasons uitgesteld
Superman Godfall Maart 2014
Superman Kidz 2 Maart 2014
Superman: Kryptonite Januari 2014
Transmetropolitan 4 Februari 2014
Transmetropolitan 5 Maart 2014
Transmetropolitan 6 April 2014
Transmetropolitan 7 Mei 2014
Transmetropolitan 8 Juni 2014

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Ik zie dat Richard me hier voor geweest is ;) dankjewel

 

Kan ik er nog iets aan toevoegen? Laat ik de opmerking van Wollodrin beantwoorden. Datums zullen we wat maanden aangaat niet stoppen. Daar ligt ons streefpunt. Helaas zijn we in bijna alle gevallen afhankelijk van onze Italiaanse grote broer en wanneer daar besloten wordt de Italiaanse editie op te schuiven, zij het qua distributie, drukken of lettering, dan zijn wij mede de pineut. Dat is helaas vaker voorgekomen dan ons lief is.

 

Momenteel werken wij (of eigenlijk de enkeling die in Italie zit, want het overgrote deel van het RW NL personeel zit in Nederland) keihard eraan om de distributeurs fikse bestellingen te laten maken om zo de achterstand weg te werken. Wat er ook gebeurt, het materiaal zal er komen er is géén sprake van afstel, enkel uitstel.

 

Het moge duidelijk zijn wat ons goede voornemen van het nieuwe jaar is ;)

Link naar reactie

Verdikke, ik ben gisteren 5 uur bezig geweest de rubriek Te Verschijnen bij te werken (staat morgen online). Voor jullie mag ik het weer aanpassen ;-)

 

Het spijt me ;) Ik ben zelf ook vrij lang bezig geweest om dit allemaal te verwerken op onze in aanbouw zijnde site. Het erge is dat ik weet dat ik alles daarvan zal moeten gaan aanpassen omdat bepaalde dingen nog niet bekend zijn... Lang leve Belgische sites als stripweb.be die dit direct overnemen want ik verwijs graag naar een online aankooppunt bij onze producten. Nu een Nederlandse site nog die zich daar voor inzet...

Link naar reactie

Eindelijk heeft de provider gereageerd en dat betekent dat we de verhuizing van de testserver naar de officiele locatie in gang kunnen zetten. Komende dagen staan gereserveerd voor uploads, installaties en tests en dan verwacht ik dat we Februari ingaan met de nieuwe site.

 

Of nou ja... nieuwe site... een site, want de pagina die er stond was niet bepaald iets bijzonders ;)

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...