Ga naar inhoud

Rw Uitgeverij


Recommended Posts

  • 2 months later...

moeten we al bang zijn voor RW?

 

bij te verschiijnen op de site van de SSZ is er al een tijd niets meer nieuws aangekondigd, transmetropolitan blijft aangekondigd maar moest al lang verschienen zijn, ook hun website is  niet meer ge-update sinds de lancering

 

of maak ik me veel te vroeg ongerust?

Link naar reactie

RW geniet momenteel van een welverdiende vakantie na zoveel uitgaven op korte termijn:

 

Volgende strips staan aangekondigd voor het najaar:

flash 1

Aquaman 1

Before Watchmen (comidian, silk spectre, minutemen)

Fables (1 & 2)

100 bullets (6-10)

Batman  WHATEVER HAPPENED TO THE CAPED CRUSADER

Black orchid

preacher 2

wonder woman

en nog enkele batmans en supermans

Link naar reactie

Ik ben er niet echt gerust in , de strips verschijnen in razende vaart en zijn ook niet echt goedkoop.

Wel zeer mooi uitgegeven , en ik wil wel bepaalde series kopen (zoals Preacher en Sandman )maar pas als ze compleet zijn .

Ik scheur mijn broek hier niet aan.

Echt groot risico is het toch niet?

Je kunt ze altijd nog afmaken in het Engels, mocht het niet compleet worden.

Link naar reactie

RW geniet momenteel van een welverdiende vakantie na zoveel uitgaven op korte termijn:

 

 

Fables (1 & 2)

 

 

Jammer, want ik heb de eerste 6 fables deluxe al gekocht in het Engels. Over een maand komt deluxe 7 uit in het Engels. Dat zou het perfecte moment zijn om over te stappen in het Nederlands, dus misschien moet RW gelijk mee inpikken in het Nederlands met deel 7 en dan met terugwerkende kracht de delen 1 t/e/m 6 uitbrengen? Mja, je kan ze online kopen voor een kleine 20 euro. Geen idee of RW die prijs ook kan benaderen met alle kosten die ze hebben.

 

Als ze nu anderhalf jaar geleden begonnen waren met die in het Nederlands uit te geven, had ik misschien mee ingestapt. Nu ja, so be it. Niks aan te doen.

 

Maar wie de reeks nog niet heeft,  koop met een gerust hart fables, dat is echt héél goed.

Link naar reactie

Sandman wordt bij RW ook in 10 delen voorzien , dacht ik.

Preacher eveneens in 6 delen bij RW

 

De eerste bundeling van Preacher kan mi perfect gelezen worden als one-shot.

 

Preacher 1 behoort tot het beste wat ik dit jaar al gelezen heb.

En bovendien heel mooi uitgegeven. Een dikke pluim voor RW.

Link naar reactie

Updateje mijnerzijds...

- Fables 1 moet deze week in de winkel liggen, evenals Superman Kidz en Transmetropolitan 1 en 2

- Fables gaan we netjes in numerieke volgorde afwerken, ik begin binnenkort aan de vertaling van deel 2

- momenteel ben ik bezig met een nieuwe vertaling van Black Orchid... inderdaad hetzelfde verhaal als dat in de Baldakijn-boeken van weleer stond, zij het dat we nu de Deluxe Edition als format hebben gekozen. Wie de BB's al heeft, zal natuurlijk minder snel geneigd zijn de nieuwe vertaling te kopen. Ieder zjn voorkeur, nietwaar?

- RW is still going strong... de welverdiende vakantie gold alleen voor ondertekende, zij het dat deze tijdens die vakantie gewoon bleef vertalen (o, deadlinestress!)

- updaten van de website en uitgeven van gedetailleerd foldermateriaal is een gevoelig onderwerp... dit ligt bij het hoofdkantoor in Italië en het blijft helaas een wat ondergeschoven kindje. Vervelend, maar het is even niet anders

- wat mag van RW worden verwacht, de komende maanden? Heel veel. In vogelvlucht: nieuwe delen van Transmet, Preacher, Fables en 100 Bullets... Death Deluxe, Sandman Deluxe 1, diverse boeken van Before Watchmen (eerste vertaling is af, betreft Minutemen), diverse boeken uit de New 52 categorie en diverse one-shots, waaronder Batman: Whatever happened to the Caped Crusader, Batman: Man-Bat, Justice (Alex Ross) en A God Somewhere.

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

En RW uitgeverij zal ook aanwezig zijn op FACTS.

Zo zal de eindelijk in het Nederlands te verschijnen Man-Bat er liggen en de tekenaar John Bolton zal ook aanwezig zijn.

Zijn laatste bezoek in de lage landen was in Breda in 1994. Sinds dan doet hij bijna geen enkele signeersessie meer . Zijn aanwezigheid op de FACTS is dus een niet te missen kans om deze grootmeester te kunnen ontmoeten..

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Ik kijk elke keer als ik ergens een bruna of dergelijke winkel binnenstap naar een rw uitgave, maar ben ze werkelijk waar nog nooit ergens tegengekomen. Nu is de stripsortering (de wat?) daar natuurlijk al niks, maar het lijkt iets teveel zoeken naar deze strips. Natuurlijk weet ik ze wel elders te vinden als ik zou willen kopen, maar het zou leuk zijn als er wat groter publiek voor te vinden is.

Link naar reactie

Helemaal mee eens. Het zou mooi zijn als de winkels ze zouden bestellen. Van Ditmar is met Bruna een samenwerkingsverband aangegaan om de strips weer terug te brengen naar de boekhandels. In eerste instantie is een pakket van 40 titels samengesteld, maar het is niet gezegd dat daar meteen al RW-titels bij zitten.

Link naar reactie

Er zit ook best veel onderling verschil in die winkels. Ik pikte de eerste 2 Game of thrones gewoon mee bij een Bruna in mijn woonplaats, maar op een veel drukker punt waar ik elke dag doorheen wandel, Amsterdam cs, daar liggen ze weer niet.

 

Er zijn nog boekhandelaren waar je duidelijk kunt zien dat er een stripliefhebber in rondwandelt. In Amsterdam Noord, Buikslotermeerplein zit zo'n zaak. Daar is nog een klein wandje met strips en verrassende dingen ook nog, dingen die je niet zou verwachten.

Link naar reactie

Ja, ik ga ook altijd even neuzen als ik er eens ben....het is bijna hartverwarmend als je nog eens zoiets tegenkomt. Ook in Zaandam zag ik nog eens een soort striphoekje in een zaak. En ik loop dan ook altijd wel met een strip weg.

 

Leuk is ook altijd als ik op het cs bv. de laatste Rode ridder koop en dan steevast de vraag of het een cadeau is. Nou nee dus, gewoon voor mezelf.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...