Ga naar inhoud

Rw Uitgeverij


Recommended Posts

Daar heb ik nog wat twijfels over.

 

ARKHAM ASYLUM DELUXE

door Grant Morrison en Dave McKean

18x27,6, hardcover, 288 pag., kleur (de anniversary editie dus)

€ 23,95

ISBN 9788868732066

 

Dit is dus het format van bijvoorbeeld Fables, maar de Italiaanse tegenhanger is wél in album format - 21,2x32,0. Dat moet ik nog even navragen

 

(evenals de reden waarom de RW variant ruim 70 pagina's meer kent...)

Link naar reactie

Hoe gaat het trouwens met Prins Valiant (blijkbaar beter dan met Kobijn, want er zijn er al meer van verschenen :e005: ) en met Peanuts bij Silvester? Zijn dat ook geen boeken "die iedereen al heeft"?

 

Niet elke strip komt even ongeschonden uit de vertaling. Bij Peanuts is dit probleem accuraat, Schulz speelt soms zodanig met taal dat bepaalde grappen onvertaalbaar zijn. Anderzijds vind ik het rot dat Y: The Last Man niet verder vertaald is vanaf deel 4.

Link naar reactie

Hopelijk is de aankondiging dan onjuist en ligt er straks een strip op formaatje 32cm in de winkel. Dan pak ik die zeker mee :)

 

Nope, het is dus 18x27,6. De reden waarom onze uitgave 70 pagina's meer telt kon me niet vermeld worden, maar het is dus een uitbreiding van de Anniversary edition. Dat naast waarschijnlijk beter papier en betere binding maakt het misschien alsnog interessant voor je ;)  (plugplug :D )

Link naar reactie

Anderzijds vind ik het rot dat Y: The Last Man niet verder vertaald is vanaf deel 4.

 

Ik zeg hier niks toe, maar Y is wel een project die op onze verlanglijst staat. Die is echter lang... In alle eerlijkheid, ik was zélf niet echt verguld met de vertaling van Van Oudheusden. Destijds het volgende hierover gepost:

 

"Ik ben eerlijk gezegd bijzonder teleurgesteld in Van Oudheusden. Niet enkel 'ontsnappingskunstenaar' (hallo, boeienkoning misschien??) geeft mij het idee dat hij dit op automatische piloot doet maar ook de diverse engelse termen die in zinnen worden geplaatst. Zoals 'killers' en 'plenty'. Wat??? Is het Nederlands zo arm aan het worden dat we geen vertaling daarvoor hebben?

 

Natuurlijk wel!

 

"Ja, maar dat is aanvaarde spreektaal."

 

Dat kan wel zijn, maar het is populistisch én wanneer we zoiets accepteren dan kunnen we net zo goed het origineel gaan lezen.

 

Dan is er ook nog een medische term: postconcussiesyndroom? Indien het woord zou bestaan, dan in ieder geval niet aan elkaar. Maar nee, er ís een normale, Nederlandse term voor: na hersenschudding syndroom. Ieder woord op zichzelf (post, concussie en syndroom) worden wel gebruikt, maar níét als één medische term."

Link naar reactie

Met die laatste opmerking ga ik niet akkoord. Ik zou het ook als één woord schrijven. Hij volgde gewoon de geldende regels om zoveel mogelijk aan elkaar te schrijven. Het is eerder vreemd dat je je eerst weert tegen Engelse woorden, maar voor een Angelsaksisch misbruik van losse woordverzamelingen hanteer je dan een andere opinie.

Link naar reactie

Met die laatste opmerking ga ik niet akkoord. Ik zou het ook als één woord schrijven. Hij volgde gewoon de geldende regels om zoveel mogelijk aan elkaar te schrijven. Het is eerder vreemd dat je je eerst weert tegen Engelse woorden, maar voor een Angelsaksisch misbruik van losse woordverzamelingen hanteer je dan een andere opinie.

 

Het gebruik van post wordt voor zover ik weet altijd opgevolgd met een koppelstreepje en zou dus post-concussiesyndroom zijn. Maar zoals ik al stel, er is een Nederlandse term hiervoor.

Link naar reactie
nope, rage mode mag uit. Er is nog niks verstuurd, enkel klaargezet. Vijf stuks dit keer, wat ook moet want we moeten inhalen...

 

(en ja, je leest het hier als eerste! :D )

 

100 Bullets 15

Batman Arkham Asylum

Batman Under the Red Hood 1

BW: Ozymandias

Superman 1 (New 52)

 

Rage mode weer aan... klaargezet, verzonden én inmiddels aan diverse winkels geleverd. Check vooraleerst even met je SSZ. Verzenden gaat in eens prima, communicatie is eventjes verstoord..

 

zal jullie worst zijn, als de boeken maar komen :D

Link naar reactie

Om nog even op die breinschokkers terug te komen... deze medische pagina (http://pdg.elobot.nl/post-hersenschudding-syndroom) noemt het een 'post-hersenschudding syndroom' (twee woorden), maar dat zou ik zelf nooit doen. Ik vermoed dat men gezien de hoeveelheid letters bang is er één woord van te maken, maar op deze manier lijkt het wel als iemand een envelop gevuld met hersenen heeft staan schudden en er van schrik het woord ´syndroom´ achteraan smijt.

Link naar reactie

Daarbij zou ik 'Facebooklozen' ook weer aan elkaar schrijven, voor het geval de fanatieke Facebookers bang zijn dat ze hun account eerst moeten opzeggen om te mogen meedoen ;):P

 

Facebooklozen zijn alleen mensen die nooit Facebook hebben gehad. Facebook is erger dan de Mafia, daar ben je tenminste van af als je doodgaat. 

Link naar reactie

Ik ken het niet, maar het ziet er interessant uit. Maar ja, wat deze materie betreft leven we toch in een boeiende tijd van transitie, met vanzelfsprekend veel verzet tegen bepaalde ontwikkelingen die later toch altijd gewoon doorgaan.

 

Het boek werd gepubliceerd in 2013 - recent in de krant las ik nog (enthousiaste) artikels over bepaalde van de 'gruwelen' die erin beschreven worden...

 

Je kan makkelijk op de juiste plaats 'De Cirkel' vervangen door 'Apple', 'Facebook', 'Google' of 'Twitter'... 

Bij het lezen viel me ook op dat het me onmiddellijk enorm enerveerde hoe enthousiast alle personages (afein, de meeste toch) zijn over de 'Cirkel', terwijl de kwade bedoelingen toch wel erg duidelijk zijn... Denk dat Eggers dit ook heel bewust zo heeft geschreven - kon veel compacter, maar dan irriteert het minder...

In realiteit zijn die 'kwade' bedoelingen soms minder duidelijk voor velen... ;)

 

Soit: laten we stoppen met de draad van de sympathieke lui van RW Lion te vervuilen - misschien moet een MOD dit even onder het boekentopic verplaatsen?

(òÓ,)_\,,/

 

Schoonheid bestaat slechts bij de gratie van lelijkheid.

Link naar reactie

De Nederlandse editie van Arkham Asylum valt me zwaar tegen.

Een deel van de letters is gewoon te klein. Ik wil geen moeite moeten doen om teksten te ontcijferen!

Als de Joker spreekt is het al helemaal onleesbaar. Bah!

Die 66 pagina's met het scenario achteraan hoefden voor mij ook niet.

Dat maakt het boek alleen maar onnodig duurder. Wat mij betreft een zware misser.

En het zag er nog zo'n mooi boek uit toen ik in de winkel mijn 23,95 euro betaalde!

Ik heb de oorspronkelijke versie even opgezocht op het net.

En zelfs daar zie je meteen dat die teksten veel leesbaarder zijn.

Link naar reactie

Voorbeeldje. :)

 

Ik krijg het steeds zwaarder om comics te lezen, ik kan de tekst ballonnen niet gewoon raken.

 

batman%20plaat%201.jpg

 

http://www.cuttingedge.nl/boekenstrips/tony-s-daniel-%E2%80%98batman-detective-comics-boek-1-vele-gezichten-van-de-dood%E2%80%99

 

 

Ik vind dat wel prima hoor. Stoor me eerder aan het feit dat er staat "Hij moet om zijn campagne denken" terwijl je m.i. toch echt ergens aan denkt.

Link naar reactie

De Nederlandse editie van Arkham Asylum valt me zwaar tegen.

Een deel van de letters is gewoon te klein. Ik wil geen moeite moeten doen om teksten te ontcijferen!

Als de Joker spreekt is het al helemaal onleesbaar. Bah!

Die 66 pagina's met het scenario achteraan hoefden voor mij ook niet.

Dat maakt het boek alleen maar onnodig duurder. Wat mij betreft een zware misser.

En het zag er nog zo'n mooi boek uit toen ik in de winkel mijn 23,95 euro betaalde!

Ik heb de oorspronkelijke versie even opgezocht op het net.

En zelfs daar zie je meteen dat die teksten veel leesbaarder zijn.

 

 

Spijtig. Ik heb het bewuste deel zelf nog niet in handen gehad maar dan betreur ik des te meer dat we niet voor 'album formaat' zijn gegaan. En dan kan ik heel makkelijk pareren dat hier mensen het prima vinden, maar ik ga toch liever voor een 100% tevredenheid...

 

Wat de scenario pagina's aangaat, dat is een discutabel punt. De één vind dat leuk, de ander niet. Maar laat ik voorop stellen dat dit de prijs niet heel erg opgevijzeld heeft. Sterker nog, dankzij het feit dat we deze versie kant en klaar hadden liggen is de prijs van 29.95 naar 23.95 gezakt. Je zal het extra gewicht dan maar voor lief moeten nemen ;)

 

Link naar reactie

Dat kan ook, ja. Maar lees dit dan eens:

 

http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/200/denken_aan_over/

 

Kunnen jullie een indruk krijgen wat er gebeurt wanneer ik beide vertaalheren (Beemer en De Bruin) in mijn buurt heb... die weten zelfs uit mijn uitspraken de 'dt' fouten te halen....  :e010:

 

(geintje natuurlijk, ik vermaak me altijd prima met die twee :e005: )

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Eindelijk een single issue serie..........maar dan hoop ik wel op een verkoopprijs die daar recht aan doet en niet zoals bij  Romano's Detective Comics Annual €9,95. Dat was veel te duur voor een comic van 48 pagina's en zeker ten opzichte van de rest wat RW uitgeeft.

 

Tja, de Annual was een typisch voorbeeld wat er gebeurt als het enkel voor het Nederlands gedrukt wordt. Ik heb nog geen idee hoeveel Multiversity gaat kosten. Kom ik op terug.

Link naar reactie

Tja, de Annual was een typisch voorbeeld wat er gebeurt als het enkel voor het Nederlands gedrukt wordt. Ik heb nog geen idee hoeveel Multiversity gaat kosten. Kom ik op terug.

 

Iets met nietjes erin mag naar mijn smaak niet al te duur zijn.

 

Waarom is dit geen normaal album formaat? Het aantal pagina's (48) zou daar wel goed bij passen.

Link naar reactie

Hij is één van mijn eerste "Facebook-vrienden" geworden rond de periode dat Obama kans maakte om president te worden.  Ben toen persoonlijk in een discussie met hem terecht gekomen, waarbij hij werd aangemoedigd door zijn rechtse vriendjes.  Blijkbaar is hij een hardcore republikein.  Hij is nog steeds een FB-vriend maar ik negeer zijn prikbord want het staat vol met anti-Obama-propaganda.  

Begrijp me niet verkeerd, ik heb vrienden en kameraden die een rechts gedachtengoed koesteren, maar die hangen daarom niet de "asshole" uit zoals Ethan dat wel af en toe doet.  

Ik vind zijn tekenwerk zeer gepast voor superhelden-comics à la 'Green Lantern'.  

Van Doug TenNapel was ik ook Facebookvriend maar die heb ik zo goed als meteen gedefriend want de rechtse propaganda die door hem gespuid wordt is er zwaar over en staat vol leugens, echt krankzinnig.  Ik heb zo vlug mogelijk al zijn boeken verkocht, al die TenNapel-boeken voelden ineens zo vies...

 

zalig :D

Link naar reactie

Hij is één van mijn eerste "Facebook-vrienden" geworden rond de periode dat Obama kans maakte om president te worden.  Ben toen persoonlijk in een discussie met hem terecht gekomen, waarbij hij werd aangemoedigd door zijn rechtse vriendjes.  Blijkbaar is hij een hardcore republikein.  Hij is nog steeds een FB-vriend maar ik negeer zijn prikbord want het staat vol met anti-Obama-propaganda.  

Begrijp me niet verkeerd, ik heb vrienden en kameraden die een rechts gedachtengoed koesteren, maar die hangen daarom niet de "asshole" uit zoals Ethan dat wel af en toe doet.  

Ik vind zijn tekenwerk zeer gepast voor superhelden-comics à la 'Green Lantern'.  

Van Doug TenNapel was ik ook Facebookvriend maar die heb ik zo goed als meteen gedefriend want de rechtse propaganda die door hem gespuid wordt is er zwaar over en staat vol leugens, echt krankzinnig.  Ik heb zo vlug mogelijk al zijn boeken verkocht, al die TenNapel-boeken voelden ineens zo vies...

 

Ha wat een vintage Koen rant, Die vrienden van je met een rechts gedachtengoed, mogen die wel wat zeggen ? Of is de kennis dat ze rechts zijn het maximale dat je kan verdragen. Verder wat Boom post.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...