Ga naar inhoud

Rw Uitgeverij


Recommended Posts

Ik zou graag de hele nieuwsbrief weg willen halen, maar dat valt weer onder ander beheer. Kost tijd, we concentreren we ons op relevante zaken. Nieuwsbrief is ook zoooo vorige eeuw... :)

 

Ik vind één overzicht (bijvoorbeeld met de aankomende titels) veel handiger dan tien statusupdates waarin telkens iets gewijzigd wordt - maar misschien ben ik zelf ook wel "zoooo vorige eeuw..."  :e005:

 

Volgens mij zijn nieuwsbrieven voor bedrijven in het algemeen en stripuitgeverijen, -infosites en -handelszaken alllesbehalve overbodig. Ik ben heel content dat Stripspeciaalzaak.be me elke zaterdagvoormiddag op de hoogte brengt van wat er die week gebeurd is op hun website.

Link naar reactie

Volgens mij zijn nieuwsbrieven voor bedrijven in het algemeen en stripuitgeverijen, -infosites en -handelszaken alllesbehalve overbodig. Ik ben heel content dat Stripspeciaalzaak.be me elke zaterdagvoormiddag op de hoogte brengt van wat er die week gebeurd is op hun website.

Let's face it: we werken voor een publiek van vorige eeuw. Onze bezoekerscijfers op zaterdag, wanneer we onze wekelijkse nieuwsbrief versturen, scheelt letterlijk een paar duizend bezoekjes in vergelijking met weekdagen. Op zondag profiteren we ook nog mee, maar dat is meer afhankelijk van het weer of bepaalde evenementen. I kid you not dat het festival van Werchter of de Ronde van Vlaanderen ons telkens opvallend veel lezers kosten. Die paar keer van de 52 weken dat het me om een of andere reden niet lukt om op zaterdag een nieuwsbrief te versturen, krijgen we effectief mails binnen met de vraag of we ziek zijn of zo.Volgens mij wordt de nieuwsbrief niet eens gelezen (er staan dan ook enkel titeltjes in zonder meer), maar als signaalwaarde om verder te klikken naar de website is de waarde ervan priceless.

En nu heb ik wel genoeg Engelse uitdrukkingen ge-used.

Link naar reactie

Ik vind één overzicht (bijvoorbeeld met de aankomende titels) veel handiger dan tien statusupdates waarin telkens iets gewijzigd wordt - maar misschien ben ik zelf ook wel "zoooo vorige eeuw..."  :e005:

 

Volgens mij zijn nieuwsbrieven voor bedrijven in het algemeen en stripuitgeverijen, -infosites en -handelszaken alllesbehalve overbodig. Ik ben heel content dat Stripspeciaalzaak.be me elke zaterdagvoormiddag op de hoogte brengt van wat er die week gebeurd is op hun website.

 

 

aankomende titels zijn vrij eenvoudig aan te klikken op onze site. Zoveel verschillend nieuws is er op onze site niet. Maar mocht het op zeker moment mogelijk zijn om de site database te splitsen van onze zuster site (de Italiaanse) dan zal ik alsnog een nieuwsbrief overwegen. Voor nu is het al een beste buts werk wat ik slechts part time doe ;)

Link naar reactie

Let's face it: we werken voor een publiek van vorige eeuw. Onze bezoekerscijfers op zaterdag, wanneer we onze wekelijkse nieuwsbrief versturen, scheelt letterlijk een paar duizend bezoekjes in vergelijking met weekdagen.

 

Niet geheel een eerlijke vergelijking overigens - van oudsher hadden jullie de meeste updates van de site op zaterdag staan. Ik ga eigenlijk nog steeds uit automatisme zaterdag ochtend jullie site langs ;)

Link naar reactie

Zaterdagochtend gebeurt er nochtans niets op de site. Pas rond de middag zetten we inderdaad de grootste zwik van de week online. Dat komt vooral door wat extra rubrieken die we updaten en uiteraard het overzicht van alle afgelopen week verschenen nieuwe strips.

Link naar reactie

 I kid you not dat het festival van Werchter ... ons telkens opvallend veel lezers kosten. 

 

Dat zal dan toch wel Werchter Classic zijn. We zagen toch altijd dat de jeugd geen strips meer leest?

Link naar reactie

Back on topic ;)

 

Vampire Diaries dus. Dit wordt sowieso uniek daar wij dit gebundeld uit gaan geven. Momenteel ga ik nog uit van een Hardcover, maar dit blijkt nog niet 100% vast te liggen. Uniek omdat DC zelf nog niks hiervan in trade of in HC heeft uitgegeven.

 

De uitgaves zullen 144 pagina's of meer worden. Nader bericht volgt!

Link naar reactie

Nieuwsbrief is ook zoooo vorige eeuw... :)

Ik ben zelf ook zoooo vorige eeuw... :e001:

 

Toch jammer dat jullie er zo over denken. Ik vind het heel jammer dat nogal wat stripuitgevers zo denken. Ik mis echt heel veel maar zal van mijn leven geen profiel aanmaken op al die asociale mediasites... Ik merk dan ook dat ik meer koop van kleine uitgevers die wel de moeite nemen om af en toe een overzichtje toe te zenden, het hoeft niet heel bewerkelijk te zijn, toch?

Link naar reactie

Ik ben zelf ook zoooo vorige eeuw...

Same here :)

 

Ik vind an sich de nieuwsbrieven toch echt toegevoegde waarde hebben.

Het is een vorm van Direct Mail, die direct bij belanghebbenden (potentiele kopers) terecht komen.

 

Onderschat die kracht van nieuws brieven niet! Denk eraan dat Wehkamp, Zalando etc daar een HELE grote ROI op ontvangen , maar Outlet-zaken als Ralph Lauren in Roermond bijvoorbeeld ook!!

Gooi er eens een waardebon in van 5 of 10 euro en 'the crowd goes nuts!!'

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Ik weet niet of het een fout is door een cover die via Van Ditmar werd verspreid, maar geven jullie 100 Bullets vanaf 2015 ook uit als hardcover-deluxebundelingen?

 

Dat is dus één van de dingen die niet kunnen kloppen. Dit moeten de aankondigingen voor 100 Bullets 18 en 19 zijn. Maar ik moet nog een boel kortsluiten en het irritante is dat momenteel Luca Comics bezig - zo'n beetje de grootste beurs van Italie. Contact verloopt dus even traag.

 

Vergeet dus alles wat Van Ditmar heeft staan. Wat tot nu toe 100% klopt zijn de aangekondigde New 52 uitgaves. Vampire Diaries weet ik dus dat dit bundels worden maar nog niet meer dan dat.

Link naar reactie

Ik ben zelf ook zoooo vorige eeuw... :e001:

 

Toch jammer dat jullie er zo over denken. Ik vind het heel jammer dat nogal wat stripuitgevers zo denken. Ik mis echt heel veel maar zal van mijn leven geen profiel aanmaken op al die asociale mediasites... Ik merk dan ook dat ik meer koop van kleine uitgevers die wel de moeite nemen om af en toe een overzichtje toe te zenden, het hoeft niet heel bewerkelijk te zijn, toch?

 

Ik snap de roep erom maar technisch kan ik het sowieso momenteel niet realiseren. Maar wat er ook gebeurd, alles wát relevant is vermeld ik op onze website. Tussenliggende communicatie mis je dan (of lees je hier zoals nu) maar wat belangrijk is komt aan.

 

Er is iets zoals tmi.... ;)

 

Gaat het technisch echter lukken dan ga ik mijn best voor 2015 doen.

Link naar reactie
Onderschat die kracht van nieuws brieven niet! Denk eraan dat Wehkamp, Zalando etc daar een HELE grote ROI op ontvangen , maar Outlet-zaken als Ralph Lauren in Roermond bijvoorbeeld ook!!

Gooi er eens een waardebon in van 5 of 10 euro en 'the crowd goes nuts!!'

 

een stukje realisme - wij zijn uitgever en geen verkooppunt. Zouden we het voor elkaar krijgen om álle boekhandels en SSZ'en op één lijn te krijgen om dergelijke waardebonnen te realiseren dan hangt bij mij het hele jaar de vlag uit.

Link naar reactie

een stukje realisme - wij zijn uitgever en geen verkooppunt. Zouden we het voor elkaar krijgen om álle boekhandels en SSZ'en op één lijn te krijgen om dergelijke waardebonnen te realiseren dan hangt bij mij het hele jaar de vlag uit.

 

je moet het niet omdraaien hé. Als jij een waardebon wil geven, dan moet jij die waardebon geven en niet de boekhandel. Doe het zoals elk merk dat een korting geeft.

keuze uit:

- bonnetje invullen en terug sturen

- directe korting in de winkel, merk betaalt winkelier het verschil

- korting op je volgende aankoop, merk betaalt winkelier terug.

- andere opties ...

Link naar reactie

je moet het niet omdraaien hé. Als jij een waardebon wil geven, dan moet jij die waardebon geven en niet de boekhandel. Doe het zoals elk merk dat een korting geeft.

keuze uit:

- bonnetje invullen en terug sturen

- directe korting in de winkel, merk betaalt winkelier het verschil

- korting op je volgende aankoop, merk betaalt winkelier terug.

- andere opties ...

 

Dat is ook wat ik bedoel. Maar om boekhandels en SSZ-en zover te krijgen dat ze aan die administratieve rompslomp beginnen is een hele kluif. Want daar zadel ík ze dan mee op.

 

En omdat het voor mij geen optie is om maar enkelen hieraan mee te laten doen zijn er andere en bétere akties om onze energie in te steken. Ik wil akties waarbij niemand van onze lezers buiten de boot dreigen te vallen en zolang me dat niet gegarandeerd kan worden met een dergelijke bonnetjes aktie...

 

Maar dit is een discussie die nergens toe zal leiden want ten eerste ís er nog geen nieuwsbrief en ten tweede wat ik hierboven vermeld.

 

Terug naar de wezenlijke zaken.

 

Vampire Diaries wordt een TPB - je zou kunnen zeggen de vervanger van Transmetropolitan maar zoveel delen zijn er niet.

 

Ter verduidelijking, de comic is eerst als webcomic verschenen, wordt nu als 'gewone' comic gebundeld door DC. Díé comics bundelen wij weer in 144 pagina's. Het aankondigen van een tweede deel is denk ik dan ook iets te rap. Voor de rekenkundigen onder ons, we bundelen 6 gewone comics welke elk 3 webcomics bevatten. Dáárvan zijn er nu 38 verschenen. Van de gewone nu 6 of inmiddels 7 (hou me dat te goede ;) na Buffy kijk of lees ik geen vampieren verhalen meer, om over zombies maar te zwijgen...)

 

Prijs hoor ik vragen?  €14.95

Link naar reactie

Lucca Comics (grote Italiaanse conventie) is voorbij, dus de communicatie loopt weer ;)
 
Op één onderdeel na is nu alles duidelijk en we willen de volgende uitgaves in het eerste kwartaal klaar hebben liggen - ik zeg dit expres zo omdat ik de release data niet kan garanderen omdat we in alles teveel afhankelijk blijven van onze Italiaanse grote broer:
 
Januari:
Batman The Cult Deluxe 18x27,6, hardcover, 208 pag., € 23,95 ISBN 9788868736224

100 Bullets 18 16,5x25,2, softcover, 96 pag., € 13,95 ISBN 9788868736231

New 52 Justice League 3 16,8x25,6, hardcover, 192 pag., € 19,95 ISBN 9788868736248

New 52 Green Lantern 3 16,8x25,6, hardcover, 256 pag., € 24,95 ISBN 9788868736255

 

Februari:
Multiversity 1 16,8x25,6, softcover, 48 pag., € 5,95 ISBN 9788868736262

Vampire Diaries 1 16,8x25,6, softcover, 144 pag., € 14,95 ISBN 9788868736279

New 52 Justice League America 1 16,8x25,6, hardcover, 224 pag., € 21,95 ISBN 9788866918042

New 52 Wonder Woman 3 16,8x25,6, hardcover, 176 pag., € 19,95 ISBN 9788868736286

Sandman Deluxe 3 18x27,6, hardcover, 176 pag., € 21,95 ISBN 9788868736293

 

Maart:
Multiversity 2 16,8x25,6, softcover, 48 pag., € 5,95 ISBN9788868736309

100 Bullets 19 16,5x25,2, softcover, 96 pag., € 13,95 ISBN 9788868736316

Absolute Batman Haunted Knight - onder voorbehoud

 

De laatste wordt echter een twijfelgeval. Van deze uitgave klopt iets niet en daar wil ik eerst wat meer duidelijkheid over hebben.

 

In alle gevallen zijn de prijzen nog met een klein beetje voorbehoud. Laat ik zeggen 90% zeker, maar je weet maar nooit.

Link naar reactie

voor zover ik nu weet willen we voor 2015 2 delen uitgaven van Saga. Ik snap dat jullie meer zouden willen weten maar dat zit er nu nog niet in ;) Ik kan allerlei dingen gaan roepen, maar de kans dat ik het moet herroepen is te groot en dat wil ik niet doen.

 

dat begrijp ik en respecteer ik.

Link naar reactie

Lucca Comics (grote Italiaanse conventie) is voorbij, dus de communicatie loopt weer ;)

 

Op één onderdeel na is nu alles duidelijk en we willen de volgende uitgaves in het eerste kwartaal klaar hebben liggen - ik zeg dit expres zo omdat ik de release data niet kan garanderen omdat we in alles teveel afhankelijk blijven van onze Italiaanse grote broer:

 

Januari:

Batman The Cult Deluxe 18x27,6, hardcover, 208 pag., € 23,95 ISBN 9788868736224

100 Bullets 18 16,5x25,2, softcover, 96 pag., € 13,95 ISBN 9788868736231

New 52 Justice League 3 16,8x25,6, hardcover, 192 pag., € 19,95 ISBN 9788868736248

New 52 Green Lantern 3 16,8x25,6, hardcover, 256 pag., € 24,95 ISBN 9788868736255

 

Februari:

Multiversity 1 16,8x25,6, softcover, 48 pag., € 5,95 ISBN 9788868736262

Vampire Diaries 1 16,8x25,6, softcover, 144 pag., € 14,95 ISBN 9788868736279

New 52 Justice League America 1 16,8x25,6, hardcover, 224 pag., € 21,95 ISBN 9788866918042

New 52 Wonder Woman 3 16,8x25,6, hardcover, 176 pag., € 19,95 ISBN 9788868736286

Sandman Deluxe 3 18x27,6, hardcover, 176 pag., € 21,95 ISBN 9788868736293

 

Maart:

Multiversity 2 16,8x25,6, softcover, 48 pag., € 5,95 ISBN9788868736309

100 Bullets 19 16,5x25,2, softcover, 96 pag., € 13,95 ISBN 9788868736316

Absolute Batman Haunted Knight - onder voorbehoud

 

De laatste wordt echter een twijfelgeval. Van deze uitgave klopt iets niet en daar wil ik eerst wat meer duidelijkheid over hebben.

 

In alle gevallen zijn de prijzen nog met een klein beetje voorbehoud. Laat ik zeggen 90% zeker, maar je weet maar nooit.

 

 

Preacher 2 ??????

Link naar reactie

Preacher 2 ??????

 

Ik dacht net al, die vraag zal vast komen. Deze lijst vertelt enkel de nieuwe delen die we gaan uitgeven. Uitgaves die gepland waren voor 2014 gaan we een inhaalslag voor doen. Minimaal willen we de delen 2 & 3 van Preacher uit gaan geven in 2015, delen 4 en 5 kan ik nog geen zekerheid over geven. De eerste uiteraard waarschijnlijker dan de tweede :)

 

De inhaalslag geldt overigens voor alle uitgaves die we dit jaar niet redden, exacte aankondigen van releases zullen als altijd zo'n twee weken van tevoren bekend gemaakt worden op Facebook.

Link naar reactie

Een vraagje, los van de exacte data van uitlevering (ik begrijp dat jullie deze ook pas 2 weken van te voren kunnen geven) hebben jullie een globaal overzicht wanner jullie welke uiitgave dit jaar nog verwachten (conform de eeder genoemde lijst voor het eerste kwartaal)?

Dit omdat de data genoemd bij de aangekondigde uitgaven op jullie website zijn in veel gevallen reeds lang zijn verlopen. Met de info kan ik ook een inschatting maken hoeveel pijn mij portemonee moet lijden de komende tijd. 

 

Dan een tweede vraag die al eerder was gesteld maar ik kon er geen antwoord op vinden. Wat is de gemiddelde oplage van een exemplaar. Ik ben vooral nieuwsgierig hierna gezien het feit dat De Killing joke en de Joker inmiddels uitverkocht zijn. 

Link naar reactie

Een vraagje, los van de exacte data van uitlevering (ik begrijp dat jullie deze ook pas 2 weken van te voren kunnen geven) hebben jullie een globaal overzicht wanner jullie welke uiitgave dit jaar nog verwachten (conform de eeder genoemde lijst voor het eerste kwartaal)?

Dit omdat de data genoemd bij de aangekondigde uitgaven op jullie website zijn in veel gevallen reeds lang zijn verlopen. Met de info kan ik ook een inschatting maken hoeveel pijn mij portemonee moet lijden de komende tijd. 

 

Voor het einde van dit jaar staat ons nog een buts werk te wachten. Ik ben druk in gesprek hierover omdat we met datgene wát al verschoven is naar 2015 het domweg niet redden. Persoonlijk wil ik nog een 20tal uitgaves de deur uit hebben. Zodra ik hier duidelijkheid over kan verschaffen dan zal ik dat doen. Het wordt tijd dat ik naar Italie verhuis... ;) Degenen die de catalogus op de beurzen hebben meegenomen of inmiddels bij een winkel hebben opgepikt weten wat er allemaal nog komt - ik zal zsm een pdf versie online zetten.

 

 

Dan een tweede vraag die al eerder was gesteld maar ik kon er geen antwoord op vinden. Wat is de gemiddelde oplage van een exemplaar. Ik ben vooral nieuwsgierig hierna gezien het feit dat De Killing joke en de Joker inmiddels uitverkocht zijn.

 

Kan kloppen dat je daar geen antwoord op kon vinden ;) het was geen antwoord die ik kon geven omdat ik dat niet wist. Inmiddels weet ik dat de standaard uitgaves - Kidz en MAD uitgezonderd - op 1000 stuks zitten.

Link naar reactie

verschijnt deze enkel in HC?

 

100 Bullets: Brother Lono

 

en is dit een one shot of het begin van een vervolg :e005:

 

Deze verschijnt inderdaad enkel in hardcover. De markt is (nog?) niet groot genoeg om met varianten te komen. Dit is geen one-shot, maar een mini serie en zal 2 delen kennen.

 

En net als iedere andere Bullets fan hopen we dat Azzarello/Rizzo méér van deze series gaan maken ;)

Link naar reactie

Ik vind die 'beperking' nochtans een aangenaam aantal. Er is nu al een algemene overproductie.

 

Daar heb je wel gelijk in, al zou ik het zeker niet erg vinden dat daar nu een paar keer van afgeweken wordt om de opgelopen achterstand weg te werken. Maar in principe is 5 per maand een mooi verschijningsritme.

Link naar reactie

Daar heb je wel gelijk in, al zou ik het zeker niet erg vinden dat daar nu een paar keer van afgeweken wordt om de opgelopen achterstand weg te werken. Maar in principe is 5 per maand een mooi verschijningsritme.

 

Mijn persoonlijke visie is ook dat we het daar bij moeten houden tot we een stabiele markt hebben gerealiseerd. Dan eens kijken of uitbreiding mogelijk is. Nogmaals, persoonlijke visie, maar ik zie een uitbreiding pas mogelijk wanneer het goed gaat in 2017.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...