Ga naar inhoud

Rw Uitgeverij


Recommended Posts

In de lezersrubriek van Eppo woedt momenteel ook een reeks afwijzingen van lezers tegen de zelfverklaarde koppigheid van de redactie om het op z'n Angelsaksisch te doen en geen samengestelde woorden te schrijven omdat ze dat "niet mooi vinden". In feite zijn de strips die ze publiceren doorgaans correcter in taalgebruik wat sowieso een inconsequent taalgebruik doorheen het hele blad oplevert.

 

Consequent zijn is voor ons dan ook van groot belang. Er is een soort 'huisstijl' ontwikkeld waar de vertalers zich aan houden - en anders wordt het wel opgepakt door de redactie om daarna dit weer met de vertaler te bespreken. Want je weet maar nooit of er een intentie achter zat.

Link naar reactie

@ RW,

nu we het toch over spelling en dergelijke hebben:

Wat is het probleem met de "ë" ( zoals in Californië) in Transmetropolitan? op de plek waar deze letter moet staan staat er consequent niets...nada..blanco.

Drukkerij probleem?

Best wel een beetje irritant voor deze verder zo mooi uitgegeven reeks...

 

Hostia!

"Wenn ich das Wort Kultur höre, entsichere ich den Revolver"

Link naar reactie

@ RW,

nu we het toch over spelling en dergelijke hebben:

Wat is het probleem met de "ë" ( zoals in Californië) in Transmetropolitan? op de plek waar deze letter moet staan staat er consequent niets...nada..blanco.

Drukkerij probleem?

Best wel een beetje irritant voor deze verder zo mooi uitgegeven reeks...

 

Hostia!

 

Dat blijkt inderdaad een drukkerij probleem te wezen. Ik geloof dat Peter (die deze reeks vertaald) daar ooit eens zijn enorme ergernis over heeft geuit, maar kan me vergissen...

Link naar reactie

Die Peter 'vertaalt', bedoel je? ;) Dat is niet het geval, maar ik kan wel bevestigen dat de letters met trema's vaak misgaan bij het drukken en al vissen we er een heleboel uit de proefdrukken, helaas glippen er wel eens wat door de mazen van ons net. Overigens is de kans relatief klein dat wij ons van on juis te spa ties bedienen... in het Nederlands geldt gelukkig: bijtwijfelallesaanelkaar, in tegenstelling tot in het Engels.

Link naar reactie

Zeg, wat ik me afvroeg. Jullie hebben al Catwoman : Rome zien en sterven uitgebracht van Tim Sale & Jeff Loeb.

Het jammer was dat er veel naar Dark Victory werd verwezen.

 

Gaan jullie nog Dark Victory alsook ook Haunted Knight en The long Halloween  uitbrengen van dit superduo?

 

Laat ik het zo zeggen, er komt méér aan van de heren Loeb en Sale. Méér mag ik momenteel niet zeggen, al heel lang niet.... naar verwachting is dat ik na de vakantie (zomervakantie in deze) een boekje mag open doen wat er op de agenda staat voor het laatste kwartaal.

 

pompiedompiedom.... ssssssshhhh

Link naar reactie
Gast Kontiki

Zeg, wat ik me afvroeg. Jullie hebben al Catwoman : Rome zien en sterven uitgebracht van Tim Sale & Jeff Loeb.

Het jammer was dat er veel naar Dark Victory werd verwezen.

 

Gaan jullie nog Dark Victory alsook ook Haunted Knight en The long Halloween  uitbrengen van dit superduo?

Ik hoop dit ook!

Link naar reactie

Laat ik het zo zeggen, er komt méér aan van de heren Loeb en Sale. Méér mag ik momenteel niet zeggen, al heel lang niet.... naar verwachting is dat ik na de vakantie (zomervakantie in deze) een boekje mag open doen wat er op de agenda staat voor het laatste kwartaal.

 

pompiedompiedom.... ssssssshhhh

 

 

Ik was schijnbaar te cryptisch hiermee, of iedereen dacht, laat ik dat maar geheim houden ;) Lang - Long, vakantie - Holiday, agenda - Calendar???

 

Maar we gaan dus The Long Halloween uitgeven. Onder de titel De Lange Halloween, in Deluxe format zoals Justice. Jawel, dat worden weer gebroken polsen dus zorg maar dat je braaf aan tafel dit meesterwerk leest.

 

Even wat andere pareltjes: Neverwhere en Books of Magic van Neil Gaiman. Sandman 2 moet klaar zijn. Batman: Black Mirror (Zwarte spiegel). Of wat te denken van Superman For All Seasons die weer op de lijsten staat? En ach, Batman Jaar Twee of Superman Last god of Krypton zijn ook niet verkeerd dunkt me.

 

New52 materiaal: Superman 2, Action Comics 2, Batman 2, Batman & Robin 2, Batman Inc 2 en Batman The Dark Knight 2.

 

We ronden Transmetropolitan af mét een elfde deel waar de oneshots in komen. Uiteraard gaan we verder met 100 Bullets en het tweede deel van Brother Lono hebben we ook in de planning.

 

Vergeet ik nog wat? Jazeker. Wat te denken van Ronin van Frank Miller???

 

En om de lachspieren in deze zware tijden wat oefening te geven gooien we nog een tweede MAD op de markt.

 

 

Met al dit goede nieuws echter een belangrijke mits en maar... we weten niet of we het gaan redden om dit allemaal dit jaar nog uit te brengen. We doen ons best uiteraard maar met bijna nog 60 geplande boeken te gaan zal het krap worden. Ik zal daar heel eerlijk in zijn, ik denk niet dat we het allemaal gaan redden. Ik hoop, denk ik met jullie, het beste, maar ja... ik houd jullie op de hoogte!

Link naar reactie

Ik ging ze morgen ook al aankondigen, maar ik ontbrak nog wat info die je hierbij hebt verstrekt. Bedankt!

 

Graag gedaan, inmiddels is de site (ondanks het warme weer) ook volledig bijgewerkt. Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust, je kan me ook mailen op het info@rwuitgeverij.nl adres. Wat overigens voor iedereen geldt - niet al te triviale vragen natuurlijk ;)

Link naar reactie

Ik vind het altijd een beetje grappig, dit soort prijsvragen. Ofwel heb je 't al, en hoef je 't niet te winnen, ofwel heb je 't nog niet, en moet je het risico op spoilers lopen om 't te winnen. :) Wel leuk dat lid zijn van gezichtenboek geen vereiste is. 

 

Speciaal zo opgezet :) Maar uiteraard hoop ik zo de 200 likes snel te zien halen :D

 

Helaas kan ik geen materialen aanbieden die nog niet uit zijn... domweg een te groot risico dat het enorm lang gaat duren voor ik de winnaar dan kan leveren. Maar misschien hét moment om alvast in te slaan voor de kerst en iemand anders te verrassen?

Link naar reactie

Wanneer verschijnen Ozmandias en Silk Spectre?(beiden Before Watchmen)

Ik vind die boeken prachtig uitgegeven in het Nederlands. Veel mooier dan de Amerikaanse.

Of hebben jullie totaal geen zicht op wanneer een boek komt en is dat volledig afhankelijk van de Italianen?

Mijn vraag is hier misschien wel al een keer beantwoord...

Link naar reactie

Wanneer verschijnen Ozmandias en Silk Spectre?(beiden Before Watchmen)

Ik vind die boeken prachtig uitgegeven in het Nederlands. Veel mooier dan de Amerikaanse.

Of hebben jullie totaal geen zicht op wanneer een boek komt en is dat volledig afhankelijk van de Italianen?

Mijn vraag is hier misschien wel al een keer beantwoord...

 

Ik val hierin idd in herhaling ;) Maar dat geeft niet. Distributie van uitgaves weer ik doorgaan slechts 2 weken van te voren. Momenteel dankzij vakanties aldaar vergeet de vervanger van mijn contactpersoon mij nog wel eens te informeren... Ik weet nu net dat er iets onderweg is, maar meer helaas niet :(

 

Jawel, rage mode gaat zo nog eens in ;)

 

nope, rage mode mag uit. Er is nog niks verstuurd, enkel klaargezet. Vijf stuks dit keer, wat ook moet want we moeten inhalen...

 

(en ja, je leest het hier als eerste! :D )

 

100 Bullets 15

Batman Arkham Asylum

Batman Under the Red Hood 1

BW: Ozymandias

Superman 1 (New 52)

Link naar reactie

Ik val ook in herhaling...Maar ik wil het toch nog een keer gezegd hebben...

Die Nederlandstalige Before Watchmen boeken zien er wondermooi uit!!!! :e005: :e005: :e005:

 

En het mag ook zeker gezegd worden ;)

 

Misschien tijd dat we op de cover uitspraken zetten:

 

Linthout: (Jaar van de Olifant)

"Die Nederlandstalige Before Watchmen boeken zien er wondermooi uit!!!!"

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...