Ga naar inhoud

Stinkende boeken


Recommended Posts

Je kunt naar rook ruikende boeken in een luchtdicht afsluitbare plastic zak doen en daarbij een schep droge gemalen koffie. Laat het boek voor een dag in de plastic zak en als het goed is, heb je daarna geen of veel minder last van de rook.

 

Om te voorkomen dat je boek helemaal onder de koffie zit, kun je de koffie ook in een enveloppe doen die je niet sluit maar met de open kant naar boven houd :)

Meer op onze Facebook pagina.

Link naar reactie

Koffie en kattengrit zijn volgens mij inderdaad al goede oplossingen, je kan ook sodakristallen gebruiken, dat trekt nare geurtjes uit allerlei zaken (koelkasten, ovens...). Buiten laten luchten kàn helpen, maar als het erg stinkt zal het weinig verschil maken, met een beetje pech houd je bleke boekjes over.

"Real stupidity beats artificial intelligence every time."

-- (Terry Pratchett, Hogfather)

Link naar reactie

Koffiedrasch lijkt me ook geen goed plan, maar droge gemalen koffie wel. Dat schijnt ook ingezet te worden in de betere parfumzaken. Wanneer je te vaak na elkaar verschillende geuren probeert te ruiken kan je ze bijna niet meer onderscheiden, tussendoor even aan gemalen koffie ruiken "reset" de neus weer. Zegt men. (ik weet dat niet, gebruik geen parfum dus koop het ook niet).

"Real stupidity beats artificial intelligence every time."

-- (Terry Pratchett, Hogfather)

Link naar reactie
  • 2 months later...
  • 2 months later...

Momenteel probeer ik de truc met koffiedik.

Ik heb een plastic zak platgelegd, en een bakje met koffiedik tot tegen het gesloten einde geduwde. Daarna heb ik er een open liggende boek ingestopt. Het einde heb ik nog wat extra afgesloten met een plastic zak die ik er heb overglegd, omdat ik pech heb: de plastic zak met het bakje en het boek erinis eigenlijk te klein, het boek steekt er wat uit.

Ik heb de indruk dat het truc wel werkt, maar dat je verplicht bent regelmatig een blad om te slaan om ervoor te zorgen dat de sigarettenrook overal verdwijnt. En bij een stripbundel van 146 p's kan dat dus nog een tijd duren.

 

En een verkoudheid werkt bij mij niet, want dat heb ik bijna altijd, en nog ruik ik het.

Link naar reactie
17 minutes ago, linthout said:

Er is een veel gemakkelijker oplossing.

Het wordt al wat kouder, dus het kan reeds.

Je gaat een paar uur naakt buiten zitten.

Daarna heb je gegarandeerd een dichtslibbende neus.

En ziezo!!! Je ruikt de stinkende boeken niet meer!

Zonder dank! :e005:

 

Geniaal!

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...