Ga naar inhoud

32e Brabants Stripspektakel 2-3 september 2017 Veldhoven


BSS

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

We zijn weer druk bezig met de organisatie van de 32e editie. Dit jaar staat in het teken van Superhelden en superschurken. Onze flyer zijn jullie ongetwijfeld al tegengekomen ;-) ....

 

5960850d8cd94_BSSflyer2017.thumb.jpg.25721718ff0242c084f363814c458a1b.jpg 596085085006d_BSSflyer2017achter.thumb.jpg.2bca7a2f9c5ea1a062387d2a339719f3.jpg

 

Vorig jaar hebben we wat zaken omgegooid, waaronder de loop op de beurs wat aangepast op basis van verbeterpunten en wat meer de uitgevers bij elkaar gezet. Ook de pinautomaat werd positief ontvangen. 

Dit jaar gaan we nog meer letten op de aankleding van de beurs, binnen en buiten, maar ook van de kramen zelf. 

 

Veel kramen zijn inmiddels verhuurd (we zitten weer zo goed als VOL), aanmelden kan nog wel, ook voor particuliere tafels: 

59608980448cc_flyertafelsv4.thumb.jpg.37c6fdf92e32c85eff335a50b750ce88.jpg

 

Individuele stripmakers komen meer bij elkaar te zitten in "artist area's", dus niet meer zo verspreid over de beursvloer. 

 

Ondanks dat we nog wachten op namen bij enkele uitgevers zitten we qua stripmakers al weer boven de 75 auteurs uit binnen- & buitenland.

 

Arcadia bestaat dit jaar 20 jaar en pakt flink uit en komt met minimaal 5 stripmakers, waaronder Clarke, Andre Benn en Martin Jamar. Clarke heeft nog nooit in Nederland gesigneerd !

Arboris komt met vier auteurs met o.a. Michel Condosta en Jan Vervoort.

Ook Daedalus komt weer met mooie namen: Bernard Köllé en Philippe Larbier.

Uiteraard komt Saga met diverse leuke auteurs, waaronder Charel Cambré, Jan Bosschaert (onder voorbehoud), Claus en Jean-Pol.

Ook onze vaste standhouders / uitgeverijen Eppo Stripblad, Windmill comics, Stripschap, Stripster, Hauwaerts en Syndikaat komen met diverse tekenaars, waarvan nog niet alle namen zijn doorgegeven. Hou dus de website in de gaten !!

 

En natuurlijk gaan er weer de nodige speciale edities & items verschijnen, waaronder diverse integrale uitgaven. 

 

Ook de flipperkasten en videogames met de bijbehordende beelden zijn er weer.... en in grotere aantallen.

 

Hou de website in de gaten voor de laatste updates. En dan ook meteen de Getekende Reep hier updaten ...;O)

Link naar reactie
1 uur terug, Johan zei:

Verleden jaar was er een handige kaart waar iedere uitgeverij/tekenaar zat... ook gepland dit jaar ??

 

Uiteraard, Johan. Maar niet eerder dan dat we de standindeling gereed hebben .... en dat blijft elk jaar een hele puzzel ....

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

De A0-posters voor langs de weg zijn ook al klaar (hieronder enkele voorbeelden), binnenkort ook de festivalposter.

 

Ook de website is weer geupdated met de beursuitgaven en aanwezige stripmakers, waaronder die van Hauwaerts, die met o.a. een oude bekende, namelijk Ersel en Lars Jakobsen (Mortensen's Fashionable Escapades, zie hieronder) op de stand komt te zitten. 

Saga heeft Criva en Verhast weer weten te strikken voor mooie tekeningen en heeft ook Lounis Chabane (L'Erection is in het Nederlands vertaald) op de stand om te signeren.

Voor de Suske en Wiske fans zijn Eric de Rop, Eugeen Goossens en Marc Verhaegen weer van de partij.  

 

Voor meer namen: houd de website en De Getekende Reep in de gaten ;-) ......

 

A0 poster Lucky Luke resized.jpg

A0 poster S&W resized.jpg

A0 poster Spiderman resized.jpg

image.png

Link naar reactie
  • 5 weeks later...

Een echte "last minute primeur" op ons festival: 

In Veldhoven verschijnt de portfolio Marie van Jim (Nacht in Rome). De portfolio is gelimiteerd tot 100 genummerde exemplaren en bevat naast de genummerde en gesigneerde verantwoordingspagina 13 prenten in zowel zwart-wit als in kleur, dus in totaal 26 prenten. Het formaat van de prenten is 22 x 30 cm. De prijs van deze portfolio is 125 euro. De portfolio is te verkrijgen bij Stripwereld, standnummer 3. Reserveren is mogelijk via info@stripwereld.nl

Op = op.

 

2017 Stripwereld - Jim Marie Prenten kleur.jpg

Link naar reactie

wederom een erg slechte site!!

bij de stripmakers staan alleen foto's, geen namen???..wat heb ik daar nou aan?????

 

..nou ik sla dit soort beurzen maar over, als de organisatie t al niet nodig vind om een overzichtelijke site te maken, zal de beurs ook wel n zooitje zijn..

 geen duidelijke info/ geen beurs...

heel erh jammer hoor!!!!

de laatste jaren zijn er meer beurzen, maar niks is erop verbeterd: geef mij maar Breda beurs in het Turfschip (of iig de aandacht en kwaliteit van die beurs)!

Link naar reactie
26 minuten geleden, Gast Rever zei:

wederom een erg slechte site!!

bij de stripmakers staan alleen foto's, geen namen???..wat heb ik daar nou aan?????

 

..nou ik sla dit soort beurzen maar over, als de organisatie t al niet nodig vind om een overzichtelijke site te maken, zal de beurs ook wel n zooitje zijn..

 geen duidelijke info/ geen beurs...

heel erh jammer hoor!!!!

de laatste jaren zijn er meer beurzen, maar niks is erop verbeterd: geef mij maar Breda beurs in het Turfschip (of iig de aandacht en kwaliteit van die beurs)!

Geachte Gast Rever,

Als je de moeite neemt om iets verder te kijken..... dan krijg je als je over de foto's gaat de namen te zien .... en als je op de foto klikt je meer informatie krijgt over de stripmaker zelf .....

Fijn dat je ook zo hebt verdiept in "dit soort beurzen ..." en hun ontwikkeling de laatste jaren ..... heel erg jammer ....

Link naar reactie
1 uur terug, Gast Rever zei:

wederom een erg slechte site!!

bij de stripmakers staan alleen foto's, geen namen???..wat heb ik daar nou aan?????

 

..nou ik sla dit soort beurzen maar over, als de organisatie t al niet nodig vind om een overzichtelijke site te maken, zal de beurs ook wel n zooitje zijn..

 geen duidelijke info/ geen beurs...

heel erh jammer hoor!!!!

de laatste jaren zijn er meer beurzen, maar niks is erop verbeterd: geef mij maar Breda beurs in het Turfschip (of iig de aandacht en kwaliteit van die beurs)!

Persoonlijk vind ik de pagina met de tekenaars niet echt handig , met name ware het beter geweest als men bij de naam had kunnen doorklikken (nu eerst foto en zoek maar wie het is).... MAAR verder is de site oke.
Los daarvan: de beurs is prima georganiseerd en dat had je kunnen weten als je in plaats van te (ver)oordelen vanachter een beeldscherm je eens een poging doet je sociale vaardigheden in te zetten in de echte wereld.

 

In Haarlem (wel leuk buitenactiviteiten)& Rijswijk kan men er al lang niet meer aan tippen en de enige beurs die vergelijkbaar is qua omvang en mogelijkheden is Breda.

Link naar reactie
5 uren geleden, Gast Rebar zei:

Los daarvan: de beurs is prima georganiseerd en dat had je kunnen weten als je in plaats van te (ver)oordelen vanachter een beeldscherm je eens een poging doet je sociale vaardigheden in te zetten in de echte wereld.

 

In Haarlem (wel leuk buitenactiviteiten)& Rijswijk kan men er al lang niet meer aan tippen en de enige beurs die vergelijkbaar is qua omvang en mogelijkheden is Breda.

Helemaal mee eens

Link naar reactie
4 uren geleden, BSS zei:

De stripmakerslijst, zoals deze in ons programmaboekje (en bij de infobalie op de beurs) komt te staan. En zoals altijd: wijzigingen voorbehouden ;-) ....

Stripmakers 2017 programmaboek.jpg

Nieuw (N) of wijziging (W) tov de stripmakerslijst tot vandaag (28-08-2017, reeds bijgewerkt op website)

W Wouter van Ghysegem alleen zondag

N Roland Moonen beide dagen

W Martin van der Schuijt alleen zondag

W Eric Hebben beide dagen

N Dinie de Zeeuw op zondag

W nDurlie alleen op zaterdag

 

Link naar reactie
6 uren geleden, BSS zei:

Nieuw (N) of wijziging (W) tov de stripmakerslijst tot vandaag (28-08-2017, reeds bijgewerkt op website)

W Wouter van Ghysegem alleen zondag

N Roland Moonen beide dagen

W Martin van der Schuijt alleen zondag

W Eric Hebben beide dagen

N Dinie de Zeeuw op zondag

W nDurlie alleen op zaterdag

 

Ik had er één aangeduid die ik niet in de lijst van het programmaboekje vond : Baron Ben Verstoten

Link naar reactie

Beste stripliefhebber,

 

Voor wie het nog niet duidelijk is: Arcadia viert dit jaar zijn 20-jarig jubileum!

 

We hebben je enkele weken geleden al laten weten dat je ons op het Brabants Stripspektaktel mag verwachten met 2 beursuitgaven.

Ter herinnering: een portfolio met 7 prenten met als onderwerp 20 jaar Arcadia (met werk van Hachel, Malik, Berck, Jamar, Bosschaert, Mazel & Benn  - oplage 100 ex. - kostprijs 35 euro) en een Archie Cash schetsboek van de hand van Malik (oplage 100 ex. - kostprijs 19,95 euro). 

Beiden exclusief verkrijgbaar in Veldhoven tijdens de beurs, reservering is niet mogelijk!

 

Maar da's uiteraard niet alles, want verder mag je ook nog verwachten:

- De nieuwste telg in de Arcadia Archiefreeks - 

En meteen ook een nieuwe auteur in ons fonds met Clarke.

Hij brengt ons een album uit de reeks met het schattige heksje Melisande: "Het tovertoernooi"

 

- prijsuitreiking wedstrijd Stripspeciaalzaak -

Voor de winnaars van de "20 jaar Arcadia" wedstrijd ism de Stripspeciaalzaak is er een prijsuitreiking voorzien op zaterdag tussen 13u en 14u zodat de Arcadia prijzenpakketten overhandigd kunnen worden!

 

- signeersessies! -

Met naast Clarke (zaterdag 14u-17u) ook Jamar (zondag 14u-17u), Benn en Malik (beide dagen 14u-17u) en Hachel (beide dagen 1u op de stand van Arcadia, verder op de stand van Hauwaerts uitgeverij).

Wie alle Arcadia albums van de signerende auteurs reeds in zijn boekenkast heeft staan en zich een portfolio heeft aangeschaft, kan deze gebruiken als signeerticket om een zelf meegebracht album te laten signeren.

 

Redenen genoeg dus om dit weekend eens langs te komen in Veldhoven.

Hopelijk zien we je daar!

Het Arcadia-team

Aracdia portfolio 20 jaar.jpg

Malik schetsboek.jpg

Link naar reactie
12 uren geleden, AHMO zei:

Vandaag een leuke dag gehad.

leuke foto's van tekenaars gemaakt

En zelfs ook de kuiten van een vrouw. :e005:

Ze zei dat de figuren uit de strip Rode Ridder kwam

2016-09-02 32ste Brabants Stripspektakel foto (C) Alex Odijk 032.jpg

2016-09-02 32ste Brabants Stripspektakel foto (C) Alex Odijk 081.jpg

2016-09-02 32ste Brabants Stripspektakel foto (C) Alex Odijk 140.jpg

2016-09-02 32ste Brabants Stripspektakel foto (C) Alex Odijk 188.jpg

2016-09-02 32ste Brabants Stripspektakel foto (C) Alex Odijk 262.jpg

De mevrouw zag er ook boven die kuiten heel mooi uit! Ik heb zoals altijd weer meer uitgegeven dan ik eigenlijk van plan was... maar dat levert weer veel leesplezier op in de komende weken....

Wat zien die albums bij Daedalus er toch ontzettend mooi uit. Ook de tasjes zelfs in eigen sjieke stijl!

Link naar reactie

ja, ik ben ook blij dat ik NIET naar Amsterdam ben gereden maar toch maar naar Veldhoven!

Altijd geweldig om iedereen weer te zien en te spreken, al heb ik er ditmaal geen overvolle dag van gemaakt. Voornamelijk om het thuisfront in balans te houden eigenlijk :)
Maar heerlijke heoveelheid comics gekocht, strips voor mijn jongens (die thuis waren) en Boy Akkerman heeft zich urenlang (hoop ik) vermaakt met mijn middelste zoon, die babbelde en babbelde :)

Ik heb daardoor gezellig kunnen babbelen met vele tekenaars en standhouders. Ja, het was echt tof!
 

2 mooie tekeningen rijker en 63 comics erbij!!!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Ik heb mijn debuut gemaakt in Veldhoven, wel vaker Valkenswaard gedaan, maar nog nooit Veldhoven.

Het is mij heel goed bevallen en wat was het druk zaterdag.

Prima locatie, makkelijk parkeren, prima sfeer en doordat ik een prijsvraag had gewonnen van Arcadia nog gratis entree ook...hahaha

Het was goed georganiseerd, veel standhouders en best aardig wat leuke tekenaars. Ik was zeer verbaasd dat er zoveel Vlamingen aanwezig waren, terwijl in Brussel een geweldige line up van tekenaars zat (als liefhebber van dedicaces was daar meer voor mij, maar ik koos voor de gezelligheid deze keer'.

Zeer veel repers en bekenden gesproken, dedicaces gekregen van Chabane, Romano, Larbier, Kolle, De Decker, Clarke en Bosschaert (dat is en blijft een absolute topper). En onder druk van Devilcreator weer eens lid geworden van BSM...haha

Mijn prijs bij Arcadia was een Jan Bosschaert pakket, dus dat kwam goed uit, helaas ben ik een koker (nr 25 erop) met een poster VAN Bosschaert kwijtgeraakt op de beurs, dus mocht iemand die hebben gezien of gevonden.....haha

 

 

 

 

  

  

Link naar reactie
31 minuten geleden, Lecram zei:

Ik heb mijn debuut gemaakt in Veldhoven, wel vaker Valkenswaard gedaan, maar nog nooit Veldhoven.

Het is mij heel goed bevallen en wat was het druk zaterdag.

Prima locatie, makkelijk parkeren, prima sfeer en doordat ik een prijsvraag had gewonnen van Arcadia nog gratis entree ook...hahaha

Het was goed georganiseerd, veel standhouders en best aardig wat leuke tekenaars. Ik was zeer verbaasd dat er zoveel Vlamingen aanwezig waren, terwijl in Brussel een geweldige line up van tekenaars zat (als liefhebber van dedicaces was daar meer voor mij, maar ik koos voor de gezelligheid deze keer'.  

Voor mij geldt ongeveer hetzelfde. Ik ben zaterdag geweest. 

Leuke beurs, goede sfeer, prima georganiseerd en je kunt gratis dicht bij de zaal parkeren. 

Een mooi aanbod van strips en wat daarmee verband houdt plus ook nog een aantal leuke uitgeverijen met tekenaars. 

 

Zelfs dedicaces gekregen van Kolle, Dirk, Benn, Clarke, Adriaenssen, Vervoort, Mailk en Chabane. 

 

Mij verbaasde het inderdaad ook dat er zoveel Vlaamse dedi-jagers waren, terwijl er in Brussel een stripfeest aan de gang was met veel meer tekenaars en ook grotere namen.

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...