nobody Posted December 22, 2017 Share Posted December 22, 2017 Welke van deze twee pagina's vind jij de beste, leukste, mooiste, grappigste, belangrijkste, ...? Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht. Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun. Dus ook de indiener mag zijn of haar pagina zoveel als nodig uitleggen en verdedigen. De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af. A Voorbij de Steen: Het Spoor van Demer De reden waarom ik voor deze pagina koos, is de manier waarop ze zo'n sfeer schept. De tocht door de ondergrondse dwergenbouwsels, de geduldige wachter, de gedaante die erachter opdoemt, de kleine cliff hanger op het einde van de pagina. Da's waarom ik zo van Broeder's fantasy hou. Dat en de manier hoe die eerste strook doorloopt. De twee redenen waarom ik voor deze pagina koos, zijn de sfeer en de manier waarop die eerste strook doorloopt. Je oog volgt eerst Demer, en dan valt je frank dat het beeld doorloopt, en bekijk je 't opnieuw, en komt de grootsheid van omgeving pas echt over. Ik hou van dit soort doorlopende kaders. Dat en het ontwerp van de wachter. De drie redenen waarom ik voor deze pagina koos, zijn de sfeer, de manier waarop de eerste strook doorloopt en het ontwerp van de wachter. Die is bonkig en stenig en stoïcijnse. De eeuwen druipen ervanaf, en toch heeft hij iets sympathieks. Ik hou van dit soort personages in het decor. Dat en de weergaloze tekeningen. De vier redenen waarom ik... ok, ok, never mind. De tekeningen, dus. Ik heb het over het algemeen niet zo voor geschilderde strips. Maar de manier waarop Ken Broeders schilderijen met lijntekeningen combineert, da's gewoon een plezier voor het oog! Dus: stem voor deze pagina, ze verdient het! Yncke B Ik heb eens voor mijn kast gestaan. Ondoenbaar om er 2 uit te zoeken. Ik lees niet omdat ik een luie lezer ben, maar vooral omdat ik heel veel tekenwerk bewonder. De Hollander Link to comment
Rik Posted December 28, 2017 Share Posted December 28, 2017 Moeilijke keuze wederom deze keer. Twee pagina's die met 1 overheersende kleur spelen en creatief met de kaders omgaan. Ik heb uiteindelijk toch voor A gekozen. Omnia mutantur nihil interit Link to comment
sanderg Posted December 28, 2017 Share Posted December 28, 2017 de eerste drie panels van a doen t m voor mij- heel erg mooi! https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg Link to comment
Bart 01 Posted December 28, 2017 Share Posted December 28, 2017 Prachtige keuze van Yncke uit deze topreeks! Zonder twijfel voor A gegaan. Ook typisch Broeders is dat er af en toe kleine zaken van een actie buiten de kader gaan in een andere. Altijd mooi gedaan om de spanning op te bouwen. Uit welke reeks komt plaat B eigenlijk? Link to comment
Kristof Berte Posted December 28, 2017 Share Posted December 28, 2017 Universal War One ? 'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook Link to comment
nobody Posted December 28, 2017 Author Share Posted December 28, 2017 1 uur terug, Kristof Berte zei: Universal War One ? Yep. B gekozen. Link to comment
Tweetie Posted December 28, 2017 Share Posted December 28, 2017 Gezien de vertaling is B in ieder geval een Daedalus reeks. Link to comment
esteban² Posted December 28, 2017 Share Posted December 28, 2017 De bovenste helft van A is bijzonder mooi en zeker evenwaardig aan B. Maar die onderste helft is voor mij wat minder, vooral omdat wat gaande niet zo duidelijk geschetst is naar mijn gevoel. Toch wel B dus, véél interessanter. Link to comment
Nesse Posted December 28, 2017 Share Posted December 28, 2017 Ook B. Prachtige kleuren, pagina indeling en perspectieven. Hoewel de bovenste kaders van A erg mooi zijn. Link to comment
Recommended Posts