linthout Posted December 25, 2017 Share Posted December 25, 2017 Ik ben deze week een aantal dagen in Rotterdam. Welke winkels zijn de moeite om te bezoeken? Is er nog iets te zien dat met strips te maken heeft? Met dank! Quote Link to comment
JPAR Posted December 25, 2017 Share Posted December 25, 2017 Qua strips heb je daar Yendor. Verder ben ik niet bekend in Rotterdam. Quote Link to comment
Guest Kontiki Posted December 25, 2017 Share Posted December 25, 2017 Aan de bibliotheek staat een standbeeld van Bommel en Tom Poes. En probeer desgewenst af te spreken met Martin Lodewijk die er woont. Hec Leemans heeft vaak contact met hem. Quote Link to comment
tuinmantvkijken Posted December 25, 2017 Share Posted December 25, 2017 Ff naar dickbos Quote Link to comment
sanderg Posted December 25, 2017 Share Posted December 25, 2017 woont hanco kolk ook niet in Rotterdam? Quote https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg Link to comment
Mario Posted December 25, 2017 Share Posted December 25, 2017 Hier moet je zeker ook een keertje passeren: https://www.markthal.nl Quote Link to comment
Theoak Posted December 25, 2017 Share Posted December 25, 2017 Vlakbij / tegen Rotterdam ligt Dordrecht met stripwinkel Sjors en naast Dordrecht ligt 's Gravendeel met stripwinkel Prof. Barabas. Quote Link to comment
AHMO Posted December 25, 2017 Share Posted December 25, 2017 9 uren geleden, sanderg zei: woont hanco kolk ook niet in Rotterdam? klopt! Ergens bij Schouwburgplein Maar voor R'dam moet je bij Robert van der Kroft zijn, die woont namelijk al jaren (ook) in het centrum van R'dam Bij hem moet je zijn voor de leuke restaurants en/of Voor stripwinkels & cafés Stripwinkels Yendor (Centrum) of Dick Bos in Overschie (niet centrum) maar ze hebben ook de strip- en jazzroute http://www.bkor.nl/agenda/nieuwe-jazzportretten-en-albumpresentatie-jazz-rjam/ Ook een zeer aardige stripcollectie heeft boekenwinkel Donner (Lijnbaan vlakbij Yendor). Het is nu een beetje rommelig. Ze zijn namelijk aan het verbouwen Quote Link to comment
AHMO Posted December 25, 2017 Share Posted December 25, 2017 Ja kan ook nog op zoek naar de handafdrukken van Urbanus en Marten Toonder (Schiedamsedijk) Quote Link to comment
Lecram Posted December 25, 2017 Share Posted December 25, 2017 Yendor is een mooie grote stripwinkel, zeker de markthal bezoeken, ga eens met watertaxi naar Hotel New York, eet een appeltaart bij Dudok, uurtje koopgoot erbij, bezoekje Bijenkorf, neem een kijkje in Delfshaven en een diner ‘s-avonds in de witte de withstraat is gezellig, bezoekje kunsthal ook leuk.....of de mooie diergaarde Blijdorp Quote Link to comment
linthout Posted December 25, 2017 Author Share Posted December 25, 2017 Heel veel dank voor jullie reacties! Er is daar blijkbaar veel meer te zien dan ik gedacht had! Quote Link to comment
De Hollander Posted December 25, 2017 Share Posted December 25, 2017 Er is zat te zien en te doen in Rotterdam. Dat kan ik als Rotterdamer beamen. Doch op het gebied van strips is het best karig. Rotterdam heeft 2 stripwinkels, maar dat is al benoemd. Waar ik je nog op wil wijzen is het volgende. De bibliotheek van Rotterdam heeft op de 4e verdieping een stripdocumentatiecentrum. Zelf ben ik er al jaren niet meer geweest, maar ik herinner mij veel documentatie over de historie van strips, naslagwerken, maar ook krantenknipsels en blijkbaar hebben zij in een afgesloten deel allerlei bijzondere strips, die je mag inzien als je er naar vraagt. Een liefhebber kan hier al gauw een middag doorbrengen. Op de 2e verdieping staan trouwens de strips die je kan lenen van de bibilotheek, maar je kan dus gerust even een boekje lezen op 1 van de vele stoelen die her en der staan. Hieronder wat erop de website van de bibilotheek staat. Het Stripdocumentatiecentrum in de Centrale Bibliotheek geeft een overzicht van de geschiedenis van de strip. Naast een grote verzameling werken van Nederlandse schrijvers en tekenaars hebben we ook buitenlandse strips in originele uitgave of Nederlandse vertaling. Voor meer informatie over specifieke strips kun je naslagwerken, striptijdschriften, catalogi en boeken inzien. Specifieke titels vind je in onze catalogus. De meeste strips kun je lenen, maar we hebben ook een bewaarcollectie. Wil je deze strips bekijken? Vraag het aan bij de balie op de vierde etage. Quote Link to comment
linthout Posted December 25, 2017 Author Share Posted December 25, 2017 2 uren geleden, AHMO zei: klopt! Ergens bij Schouwburgplein Maar voor R'dam moet je bij Robert van der Kroft zijn, die woont namelijk al jaren (ook) in het centrum van R'dam Bij hem moet je zijn voor de leuke restaurants en/of Voor stripwinkels: cafés Stripwinkels Yendor (Centrum) of Dick Bos in Overschie (niet centrum) maar ze hebben ook de strip- en jazzroute http://www.bkor.nl/agenda/nieuwe-jazzportretten-en-albumpresentatie-jazz-rjam/ Ook een zeer aardige stripcollectie heeft boekenwinkel Donne (Lijnbaan vlakbij Yendor). Het is nu een beetje rommelig. Ze zijn namelijk aan het verbouwen Ik zie Donner en De Slegte samen, lijnbaan 150. Bedoel je die? Quote Link to comment
AHMO Posted December 25, 2017 Share Posted December 25, 2017 klopt Donner en Slegte zijn samen gegaan. Maar het is niet meer de Slegte wat het vroeger was Het is een niet meer zo groot (lees heel klein) Donner is tegenover de Bijenkorf (Het gebouw waar nu gedeeltelijk bouwhekken omheen staan) Het is nu even zoeken naar de ingang Quote Link to comment
Johan de Neef Posted May 20, 2018 Share Posted May 20, 2018 En naast de genoemde stripwinkels Yendor en Dick Bos zijn er ook nog comicwinkels House of M. en Rotterdam Comics. En is de ingang van Donner niet aan de Coolsingel? En de Slegte in de Hoogstraat. Quote www.windmill-comics.com Link to comment
tuinmantvkijken Posted May 21, 2018 Share Posted May 21, 2018 De Slegte bestaat toch niet meer? Quote Link to comment
dutch lines Posted May 21, 2018 Share Posted May 21, 2018 33 minuten geleden, tuinmantvkijken zei: De Slegte bestaat toch niet meer? Zeker wel: https://www.deslegte.nl/ Quote Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars. Link to comment
dutch lines Posted May 21, 2018 Share Posted May 21, 2018 1 minuut geleden, Paul_NL zei: House of M. is al een tijdje failliet. Nee hoor, meest recente post op Facebook, 19 mei: "House of M Comics is beide Pinksterdagen gewoon geopend!" Quote Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars. Link to comment
dutch lines Posted May 21, 2018 Share Posted May 21, 2018 Zojuist, Paul_NL zei: Dan zijn ze verhuisd want op hun oude locatie is alles leeg?? Ze zitten tegenwoordig aan de Slinge. Quote Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars. Link to comment
Lecram Posted May 24, 2018 Share Posted May 24, 2018 Willy is volgens mij al half jaar geleden weer vertrokken uit Rotterdam Quote Link to comment
Hamirubi Posted September 1, 2018 Share Posted September 1, 2018 In Mechelen: Quote I'am a locksmith. And I'm a locksmith. Link to comment
Hamirubi Posted February 21, 2019 Share Posted February 21, 2019 https://faro.be/kalender/wat-met-het-striperfgoed-bis?fbclid=IwAR0wPgt1MVXFb6bGBcnJ33ZU1pAIGiqlxHu7FyDo3RD_zQy6R9IiGmm6SoI Wat met het striperfgoed (bis)? Quote I'am a locksmith. And I'm a locksmith. Link to comment
Recommended Posts