Ga naar inhoud

[Derde Ronde (7)] pagina 51 vs. pagina 15


Yncke

Welke pagina vind jij de 'beste'?  

67 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke pagina vind jij de 'beste'?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 03-02-18 at 07:00

Recommended Posts

Derde ronde. 

 

Welke van deze twee pagina's vind jij de beste, leukste, mooiste, grappigste, belangrijkste, ...?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen.

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag zijn of haar pagina zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

VoorbijDeSteen.jpg.7d288c5efd5660e989a49

 

Voorbij de Steen: Het Spoor van Demer

 

De reden waarom ik voor deze pagina koos, is de manier waarop ze zo'n sfeer schept. De tocht door de ondergrondse dwergenbouwsels, de geduldige wachter, de gedaante die erachter opdoemt, de kleine cliff hanger op het einde van de pagina. Da's waarom ik zo van Broeder's fantasy hou. Dat en de manier hoe die eerste strook doorloopt.

De twee redenen waarom ik voor deze pagina koos, zijn de sfeer en de manier waarop die eerste strook doorloopt. Je oog volgt eerst Demer, en dan valt je frank dat het beeld doorloopt, en bekijk je 't opnieuw, en komt de grootsheid van omgeving pas echt over. Ik hou van dit soort doorlopende kaders. Dat en het ontwerp van de wachter.

De drie redenen waarom ik voor deze pagina koos, zijn de sfeer, de manier waarop de eerste strook doorloopt en het ontwerp van de wachter. Die is bonkig en stenig en stoïcijnse. De eeuwen druipen ervanaf, en toch heeft hij iets sympathieks. Ik hou van dit soort personages in het decor. Dat en de weergaloze tekeningen.

De vier redenen waarom ik... ok, ok, never mind. De tekeningen, dus. Ik heb het over het algemeen niet zo voor geschilderde strips. Maar de manier waarop Ken Broeders schilderijen met lijntekeningen combineert, da's gewoon een plezier voor het oog!

 

Dus: stem voor deze pagina, ze verdient het!

 

Yncke

 

 

B

 

zoo.jpg.5fc494caa3eb70b86f99eca5d4dd9a12

 

Mijn gedacht: Een banale tussenpagina in een epos vol prachtige platen. Ik heb ze er toch uitgehaald omwille van de spanning. Manon heeft zich verstopt in de kooi van het sneeuwluipaard omdat er een beeld wordt verkocht en is nukkig. Stom gegeven maar je voelt de spanning oplopen tijdens het bezoekje. Linksboven is alles nog ok. Dan beginnen de zwarte ara's wild uit te slaan, de andere dieren worden wild. De bezoeker wordt angstig. De ocelot toont zijn tanden. Het bewuste beeld kijkt alles stil (met gesloten muil ) aan.  Ze hebben de strijd gewonnen want de bezoekers gaan weg. Rechtsonder zie je de schaduw van Manon als exponent van de pagina als woedende heerseres van de Zoo. Zij is de baas en niet het sneeuwluipaard. Heel leuk is dat de pagina linksboven begint met het sneeuwluipaard en rechtsonder eindigt met Manon in luipaardpositie. Een prachtpagina. Frank grijpt geregeld terug naar deze kaderopbouw waar er in een smal paginabreed kader een non-event alle aandacht krijgt. Zijn handtekening.     

 

 

Kool Thing

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...