Yncke Posted January 26, 2018 Share Posted January 26, 2018 Derde ronde. Welke van deze twee pagina's vind jij de beste, leukste, mooiste, grappigste, belangrijkste, ...? Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht. Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun. Dus ook de indiener mag zijn of haar pagina zoveel als nodig uitleggen en verdedigen. De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af. A Voorbij de Steen: Het Spoor van Demer De reden waarom ik voor deze pagina koos, is de manier waarop ze zo'n sfeer schept. De tocht door de ondergrondse dwergenbouwsels, de geduldige wachter, de gedaante die erachter opdoemt, de kleine cliff hanger op het einde van de pagina. Da's waarom ik zo van Broeder's fantasy hou. Dat en de manier hoe die eerste strook doorloopt. De twee redenen waarom ik voor deze pagina koos, zijn de sfeer en de manier waarop die eerste strook doorloopt. Je oog volgt eerst Demer, en dan valt je frank dat het beeld doorloopt, en bekijk je 't opnieuw, en komt de grootsheid van omgeving pas echt over. Ik hou van dit soort doorlopende kaders. Dat en het ontwerp van de wachter. De drie redenen waarom ik voor deze pagina koos, zijn de sfeer, de manier waarop de eerste strook doorloopt en het ontwerp van de wachter. Die is bonkig en stenig en stoïcijnse. De eeuwen druipen ervanaf, en toch heeft hij iets sympathieks. Ik hou van dit soort personages in het decor. Dat en de weergaloze tekeningen. De vier redenen waarom ik... ok, ok, never mind. De tekeningen, dus. Ik heb het over het algemeen niet zo voor geschilderde strips. Maar de manier waarop Ken Broeders schilderijen met lijntekeningen combineert, da's gewoon een plezier voor het oog! Dus: stem voor deze pagina, ze verdient het! Yncke B Mijn gedacht: Een banale tussenpagina in een epos vol prachtige platen. Ik heb ze er toch uitgehaald omwille van de spanning. Manon heeft zich verstopt in de kooi van het sneeuwluipaard omdat er een beeld wordt verkocht en is nukkig. Stom gegeven maar je voelt de spanning oplopen tijdens het bezoekje. Linksboven is alles nog ok. Dan beginnen de zwarte ara's wild uit te slaan, de andere dieren worden wild. De bezoeker wordt angstig. De ocelot toont zijn tanden. Het bewuste beeld kijkt alles stil (met gesloten muil ) aan. Ze hebben de strijd gewonnen want de bezoekers gaan weg. Rechtsonder zie je de schaduw van Manon als exponent van de pagina als woedende heerseres van de Zoo. Zij is de baas en niet het sneeuwluipaard. Heel leuk is dat de pagina linksboven begint met het sneeuwluipaard en rechtsonder eindigt met Manon in luipaardpositie. Een prachtpagina. Frank grijpt geregeld terug naar deze kaderopbouw waar er in een smal paginabreed kader een non-event alle aandacht krijgt. Zijn handtekening. Kool Thing yncke.be Link to comment
JJL Posted January 27, 2018 Share Posted January 27, 2018 Beide geen toppers voor mij. Frank Pé dan maar.... vooral omdat ik de onderste helft van de pagina van Voorbij de Steen heel matig vind (amper te zien wat daar nou eigenlijk gebeurt). Link to comment
Dr. Benway Posted January 27, 2018 Share Posted January 27, 2018 B want van A zijn inderdaad alleen de eerste 3 plaatjes mooi. Erg mooi weliswaar maar dat is niet voldoende. marcelherms.nl Link to comment
SPeeDy Posted January 27, 2018 Share Posted January 27, 2018 Ken Broeders, maar de Zoo-plaat is hier toch de betere. B dus. Link to comment
Guest Kameraad Mauser Posted January 27, 2018 Share Posted January 27, 2018 GGGGGGGGGGGGhhhruuuuuuuuuuuuuuullllllllllll! Stemmen...Demer.... Link to comment
nobody Posted January 27, 2018 Share Posted January 27, 2018 Ook even getwijfeld, maar B. Link to comment
Kool Thing Posted January 27, 2018 Share Posted January 27, 2018 Ff gewoon focussen op de inkleuring Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
Tweetie Posted January 27, 2018 Share Posted January 27, 2018 5 uren geleden, JJL zei: Beide geen toppers voor mij. Frank Pé dan maar.... vooral omdat ik de onderste helft van de pagina van Voorbij de Steen heel matig vind (amper te zien wat daar nou eigenlijk gebeurt). Ook mijn gevoel. In de derde ronde had ik meer verwacht. Link to comment
TDPB Posted January 27, 2018 Share Posted January 27, 2018 2 uren geleden, Kool Thing zei: Ff gewoon focussen op de inkleuring Ha, nu zie ik voor het eerst wat die vlek moet voorstellen! Link to comment
esteban² Posted January 27, 2018 Share Posted January 27, 2018 Ik ga dan tóch voor de bovenste helft van A. Link to comment
TDPB Posted January 27, 2018 Share Posted January 27, 2018 1 uur geleden, Tweetie zei: Ook mijn gevoel. In de derde ronde had ik meer verwacht. Bij dit systeem van stemmen is de grootste gemene deler favoriet. Link to comment
Tweetie Posted January 27, 2018 Share Posted January 27, 2018 3 uren geleden, Tom B zei: Bij dit systeem van stemmen is de grootste gemene deler favoriet. Het is ook vaak een kwestie van toeval in de loting. De Mickey uit ronde 1-12 vond ik beter dan deze twee, maar die lag er al in ronde 1 uit. Link to comment
Nesse Posted January 29, 2018 Share Posted January 29, 2018 De stijl van broeders bij deze 2 pagina's beklijft meer dan die van Pé... Link to comment
Recommended Posts