Ga naar inhoud

Goeie Netflix, Play More, Proximus films.


Zwendel

Recommended Posts

Op 3/9/2018 om 10:08, Spawn999 zei:

Okja en Mudbound van Netflix vond ik errug goed!!

Okja is een goeie. ik krijg altijd wel een krop in de kel als ze zo met beestjes omgaan :(

Raar trouwens dat hij maar 64% kreeg als match. Dan krijg je hem ook niet te zien in de lijstjes.

 

Don't Breathe is ook redelijk goed.

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Op Netflix. Premisse is dat Welp niet de eerste Belgische horrorfilm is. Is uiteraard waar, maar je moet wel nuanceren. De twee Harry Kumel's zijn zeker voor die tijd uitstekend, maar daarna is het toch meestal bagger. De Potloodmoorden was nog redelijk en Linkeroever was goed (maar dat was al later).

Maar toch leuke documentaire.

 

forgotten-scares-an-in-depth-look-at-fle

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 1 month later...
Op 20/11/2018 om 09:44, Zwendel zei:

The Balad of Buster Scruggs. De nieuwe Coen Brothers op Netflix. Eigenlijk zes mini-verhalen van zeer uiteenlopende aard gesitueerd in the Wild West.

Ik vond het eerste verhaaltje VERUIT het beste. De rest was ook goed, maar niet van het superhoge niveau dat we van de Coens gewend zijn.

Link naar reactie
  • 5 weeks later...
Op 8/2/2019 om 09:00, Spawn999 zei:

Polar gezien erg tof, lekker over de top!!! Duidelijk een Jonas Ackerlund film :)

 

Polar-trailer.thumb.jpg.11af5078d695f5a90d2a1dbcd6a1c3ce.jpg

Ja dat is een goeie. Ik heb uit nieuwsgierigheid eens naar Google afbeeldingen van de comic gekeken. Dat is dus een strip die ik nooit zou kopen. Gelukkig dus dat er een film van gemaakt is. 😀

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Onlangs nog in stripvorm bij Microbe, nu op Netflix: 

 

Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips...

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop

Link naar reactie

Gisteren een 'horror'marathon gedaan op Netflix/Play More. 😈

 

Colossal: dat is een heel rare film. Moeilijk in een categorie onder te brengen. De karakters hebben ook niks diepgang en de achtergrond is op zijn minst discutabel. Maar het resultaat is een zeer goede film met een speciaal einde.

 

Teenage Space Vampires. Dat is echt te slecht. Ik hou wel van die campy B-films, maar zelfs als spoof is dit niet goed. Heb het ook dikwijls op ffw gezet.

 

De Poel is een degelijke lost in the wood film. Niet bijzonder, maar het is altijd leuk om een goede Nederlandstalige horrorfilm te zien.

 

Happy Death Day was een verrassing. Heel goeie time loop film.

 

A Quit Place tenslotte vond ik weinig aan. Beetje overroepen. Dan vond ik die met Sandra Bullock beter.

Link naar reactie

Bird Box beter!? Are you joking? ;) Wel leuk, een late Halloween-marathon. Deed ik vroeger ook wel eens.

 

Terzijde: Waarom is dit eigenlijk een afzonderlijk topic? Geen van die (en vele andere hierboven) titels zijn exclusieve on demand films of dergelijke. Nut ontgaat mij volledig, kan gewoon in de film-thread, toch? 't Is niet dat de berichten daar onopgemerkt zullen blijven. :)

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
  • 5 months later...
  • 4 weeks later...
  • 1 year later...
  • 1 month later...

Barbaren op Netflix.

 

9 na Christus: de Germanen lijden onder de aanwezigheid van de Romeinse troepen. Het ontbreekt hen echter aan samenhorigheid en ze hebben niet de aantallen om het op te te nemen tegen de legioenen. Maar er broedt iets en als een man terugkeert die als jongen door de Romeinen was meegenomen, staan de Germanen voor een kantelpunt.

 

Het leuke aan de serie is dat de Romeinen ook effectief Latijn spreken. Niet het houterige Kerklatijn, wel het zwierige Latijn waar je andere Romaanse talen doorheen hoort klinken. 


Wie het allemaal wat te cliché lijkt te klinken kan overigens op Amazon Prime naar The battle against Rome kijken. Dat is een documentaire over dezelfde feiten waarin het belang van deze geschiedenis wordt toegelicht. 

Daaruit blijkt trouwens dat een aantal elementen in de serie helemaal niet verzonnen zijn.

 

C385D915-5AA7-4B52-AC3B-37B91028AB0F.jpeg

72FF206F-14F2-429D-881E-B8C8FB5CCE8D.jpeg

Link naar reactie
Op 27/5/2021 om 20:18, Comicoos zei:

Voor wie van hilarische documentaires houdt: The movies that made us op Netflix. Het luchtige verhaal achter de totstandkoming van films als Die Hard en Ghostbusters.

 

A516C2E5-AC2F-47DA-AF3A-B6CE325B707F.jpeg


Best vermakelijk, dat wel.  Vrijdag seizoen 2 met Jurassic Park (1993), Back to Future (1985), Pretty Woman (1990) en Forrest Gump (1994)

Deze poster (Holiday Movies seizoen inbegrepen) geeft ook aan wat later nog komt ...  Ik kijk het meest uit naar Aliens.

image.thumb.png.885d7a15dcc48ced7ea40bc78e71194a.png

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Om in de sfeer van de Olympische Spelen te blijven (wel het verkeerde seizoen): I, Tonya op Netflix met in de hoofdrollen Margot Robbie aka Harley Quinn en Sebastian Stan aka The Winter Soldier.

 

Tonya barst van het schaatstalent. Door haar marginale achtergrond aardt ze echter nooit honderd procent in het elitaire schaatsmilieu. Voeg daar een ex aan toe met losse handjes en diens geschifte vrienden en je hebt een recept voor rampspoed.

 

Een luchthartige tragikomedie gebaseerd op het leven van Tonya Harding.

33AA48FA-A620-4EEF-BD58-3A04BA9684C4.jpeg

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Je eten uit een teflonpan zal nooit meer hetzelfde smaken na deze film…

 

Dark waters op Netflix.


Een advocaat die chemische bedrijven vertegenwoordigt, wordt op een dag aangesproken door een boer uit zijn geboortestreek. De boer beweert dat zijn landerijen worden vergiftigd door de chemiereus Dupont. De advocaat begint zich in te graven in het dossier en start een strijd van lange duur.

 

De gelijkenissen met het 3M-schandaal zijn legio. Overigens is ook Dark Waters gebaseerd op ware feiten. De geschiedenis blijft zich herhalen.

099875B0-83F7-4965-96FC-76A25E7208F9.jpeg

Link naar reactie
  • 1 month later...

The Expanse op Amazon Prime

 

Met een score van 8,5/10 op IMDB verwacht je een knaller van een serie. Niet dus. Het verhaal zwalpt wat van links naar rechts en een spanningsboog ontbreekt volledig. Het hoofdpersonage is een figuur zonder ruggegraat, vertolkt door een kleurloze acteur. De nevenpersonages lijken er maar wat bij te lopen, zonder veel animo toe te voegen aan het verhaal. Daar bovenop word je ook dikwijls bestookt met scenes die teveel ruimte laten aan interpretatie door de kijker, waardoor de betekenis ervan je ontsnapt.

 

En toch... Halverwege het tweede seizoen lijken de scenarioschrijvers wat te hebben bijgeleerd. Het verhaal begint vat op je te krijgen en de personages krijgen meer diepgang. Op dat moment begin je ook meer respect te tonen voor de wereldopbouw in de serie.


'The expanse' toont een toekomst die verdeeld wordt door drie facties. Vooreerst is er de Aarde, een overbevolkte wereld met een imperialistische kijk op de buitenwereld. Dan is er Mars, een kolonie van wetenschappers die door de omstandigheden geëvolueerd is naar een militaire samenleving. En daartussen: de 'belters' die een cruciale rol spelen voor alles dat zich in de ruimte tussen beide planeten afspeelt, maar die wel genoegen moeten nemen met de etensrestjes.

 

Aangekomen bij het begin van het derde seizoen, moet ik IMDB gelijk geven. 'The Expanse' is effectief een goede sciencefiction serie. Beter dan sommige andere franchises die ik niet bij naam ga noemen. En eigenlijk een toekomst die best wel eens realiteit kan worden.

81dwFAS1aPL._AC_SL1500_.jpg

Link naar reactie
  • 1 month later...

The invisible guest op Netflix.


‘I know what you did last summer’, maar dan met een intelligente plot.

 

Een zakenman wordt in zijn hotelkamer teruggevonden met zijn vermoorde minnares. Wat volgt is een zoektocht naar wie hem er in heeft geluisd en waarom. Al snel blijkt dat niks is wat het lijkt…

 

3CB61C78-C5CC-4004-B76B-54FF518A761E.jpeg.f587a27cf841a1bc8261e6cb601c4c31.jpeg

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...