Zwendel Posted September 1, 2018 Posted September 1, 2018 Er is op die streamingdiensten een hoop rommel. Meestal zeer slechte low budget films. Maar soms zit er wel een goeie bij. Daarom dit aanbevelingstopic. Recent gezien op Play More: Radius. Niks spectaculair, wat plotholes, maar voor de rest best goed. Wat mysterie en goede plot twist. Quote
Spawn999 Posted September 3, 2018 Posted September 3, 2018 Okja en Mudbound van Netflix vond ik errug goed!! Quote Tumblr
Spawn999 Posted September 3, 2018 Posted September 3, 2018 En I Don't Feel at Home in This World Anymore was ook wel aardig, al vond ik God Bless America (wat een soortgelijkige film is) beter. Quote Tumblr
Zwendel Posted September 5, 2018 Author Posted September 5, 2018 Op 3/9/2018 om 10:08, Spawn999 zei: Okja en Mudbound van Netflix vond ik errug goed!! Okja is een goeie. ik krijg altijd wel een krop in de kel als ze zo met beestjes omgaan :( Raar trouwens dat hij maar 64% kreeg als match. Dan krijg je hem ook niet te zien in de lijstjes. Don't Breathe is ook redelijk goed. Quote
Chorasan Posted September 6, 2018 Posted September 6, 2018 Net binnen: Hostiles op Proximus. Ozark seizoen 2 op Netflix. 2 x wauw! Quote "I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves DvDkes
Zwendel Posted September 23, 2018 Author Posted September 23, 2018 Op Netflix. Premisse is dat Welp niet de eerste Belgische horrorfilm is. Is uiteraard waar, maar je moet wel nuanceren. De twee Harry Kumel's zijn zeker voor die tijd uitstekend, maar daarna is het toch meestal bagger. De Potloodmoorden was nog redelijk en Linkeroever was goed (maar dat was al later). Maar toch leuke documentaire. Quote
Spawn999 Posted September 24, 2018 Posted September 24, 2018 1922 is ook een aanrader. Niet geweldig maar leuk voor tussendoor. Die Thomas Jane had ik bijna niet herkend, ouwe kop gekregen Quote Tumblr
Zwendel Posted October 7, 2018 Author Posted October 7, 2018 Malevolent op Netflix is een goeie, klassieke, spookfilm. Quote
Zwendel Posted October 17, 2018 Author Posted October 17, 2018 Shin Gojira op Play More is een leuke. Quote
Zwendel Posted November 10, 2018 Author Posted November 10, 2018 The Package is een heel boertige en heel leuke komedie Quote
Zwendel Posted November 14, 2018 Author Posted November 14, 2018 Ontdekt dat je bij Netflix alle categoriën kan opsporen (normaal geven ze enkel een aangepaste selektie). Gewoon naar de zoekfunctie gaan en enkele trefwoorden intypen en dan vindt je onder het alfabet alle categoriën. Bijvoorbeeld '80' intypen en je kan zo alle films uit de jaren '80 vinden. Quote
Zwendel Posted November 20, 2018 Author Posted November 20, 2018 The Balad of Buster Scruggs. De nieuwe Coen Brothers op Netflix. Eigenlijk zes mini-verhalen van zeer uiteenlopende aard gesitueerd in the Wild West. Quote
Zwendel Posted January 4, 2019 Author Posted January 4, 2019 Bandersnatch...interactieve film. Het was leuk voor 1 keer, maar toch veel repetitief. Het beste vond ik eigenlijk het einde (voor zover dat uniek is). Quote
linthout Posted January 4, 2019 Posted January 4, 2019 Op 20/11/2018 om 09:44, Zwendel zei: The Balad of Buster Scruggs. De nieuwe Coen Brothers op Netflix. Eigenlijk zes mini-verhalen van zeer uiteenlopende aard gesitueerd in the Wild West. Ik vond het eerste verhaaltje VERUIT het beste. De rest was ook goed, maar niet van het superhoge niveau dat we van de Coens gewend zijn. Quote
Zwendel Posted January 8, 2019 Author Posted January 8, 2019 Gisteren gezien: Wet Hot American Summer. Had de serie al gezien, maar de film is eigenlijk nog maffer. Topfilm! Quote
Spawn999 Posted February 8, 2019 Posted February 8, 2019 Polar gezien erg tof, lekker over de top!!! Duidelijk een Jonas Ackerlund film Quote Tumblr
Chorasan Posted February 8, 2019 Posted February 8, 2019 The Sinner seizoen 1 vond ik heel genietbaar. Quote "I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves DvDkes
De gekke striplezer Posted February 9, 2019 Posted February 9, 2019 Black Lagoon! Quote -------------------------- Niets staat in de weg!
Zwendel Posted February 9, 2019 Author Posted February 9, 2019 Op 8/2/2019 om 09:00, Spawn999 zei: Polar gezien erg tof, lekker over de top!!! Duidelijk een Jonas Ackerlund film Staat gepland voor morgen. 23 uren geleden, Chorasan zei: The Sinner seizoen 1 vond ik heel genietbaar. Ja dat was een heel goeie. En ik blijf Nightflyers goed vinden. Quote
Zwendel Posted February 10, 2019 Author Posted February 10, 2019 Op 8/2/2019 om 09:00, Spawn999 zei: Polar gezien erg tof, lekker over de top!!! Duidelijk een Jonas Ackerlund film Ja dat is een goeie. Ik heb uit nieuwsgierigheid eens naar Google afbeeldingen van de comic gekeken. Dat is dus een strip die ik nooit zou kopen. Gelukkig dus dat er een film van gemaakt is. Quote
Zwendel Posted February 26, 2019 Author Posted February 26, 2019 Ik vind Truth or Dare (play more) in tegenstelling tot de imdb quoteringen wel een goeie. Quote
Jason Fly Posted February 26, 2019 Posted February 26, 2019 Onlangs nog in stripvorm bij Microbe, nu op Netflix: Quote Op De Stripspeciaalzaak staat (bijna) alles wat u moet weten over strips... ••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••• Lid van forum Bonte-II sinds 5 juli 2006 • Mijn LastDodo-shop
Zwendel Posted March 3, 2019 Author Posted March 3, 2019 Gisteren een 'horror'marathon gedaan op Netflix/Play More. Colossal: dat is een heel rare film. Moeilijk in een categorie onder te brengen. De karakters hebben ook niks diepgang en de achtergrond is op zijn minst discutabel. Maar het resultaat is een zeer goede film met een speciaal einde. Teenage Space Vampires. Dat is echt te slecht. Ik hou wel van die campy B-films, maar zelfs als spoof is dit niet goed. Heb het ook dikwijls op ffw gezet. De Poel is een degelijke lost in the wood film. Niet bijzonder, maar het is altijd leuk om een goede Nederlandstalige horrorfilm te zien. Happy Death Day was een verrassing. Heel goeie time loop film. A Quit Place tenslotte vond ik weinig aan. Beetje overroepen. Dan vond ik die met Sandra Bullock beter. Quote
esteban² Posted March 3, 2019 Posted March 3, 2019 Bird Box beter!? Are you joking? Wel leuk, een late Halloween-marathon. Deed ik vroeger ook wel eens. Terzijde: Waarom is dit eigenlijk een afzonderlijk topic? Geen van die (en vele andere hierboven) titels zijn exclusieve on demand films of dergelijke. Nut ontgaat mij volledig, kan gewoon in de film-thread, toch? 't Is niet dat de berichten daar onopgemerkt zullen blijven. Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF
Spawn999 Posted August 20, 2019 Posted August 20, 2019 El Hijo gezien wellicht een aanrader voor @Neat Stuff ? Leuke film al heeft het wel een heeeeeeul open einde.... Quote Tumblr
Neat Stuff Posted August 20, 2019 Posted August 20, 2019 48 minuten geleden, Spawn999 zei: El Hijo gezien wellicht een aanrader voor @Neat Stuff ? Leuke film al heeft het wel een heeeeeeul open einde.... Bedankt voor de tip! Ik ga 'm zien! Quote
Zwendel Posted September 14, 2019 Author Posted September 14, 2019 I still see you op Play More is een leuke low budget ghostfilm. Quote
Comicoos Posted May 27, 2021 Posted May 27, 2021 Voor wie van hilarische documentaires houdt: The movies that made us op Netflix. Het luchtige verhaal achter de totstandkoming van films als Die Hard en Ghostbusters. Quote
Comicoos Posted July 18, 2021 Posted July 18, 2021 Barbaren op Netflix. 9 na Christus: de Germanen lijden onder de aanwezigheid van de Romeinse troepen. Het ontbreekt hen echter aan samenhorigheid en ze hebben niet de aantallen om het op te te nemen tegen de legioenen. Maar er broedt iets en als een man terugkeert die als jongen door de Romeinen was meegenomen, staan de Germanen voor een kantelpunt. Het leuke aan de serie is dat de Romeinen ook effectief Latijn spreken. Niet het houterige Kerklatijn, wel het zwierige Latijn waar je andere Romaanse talen doorheen hoort klinken. Wie het allemaal wat te cliché lijkt te klinken kan overigens op Amazon Prime naar The battle against Rome kijken. Dat is een documentaire over dezelfde feiten waarin het belang van deze geschiedenis wordt toegelicht. Daaruit blijkt trouwens dat een aantal elementen in de serie helemaal niet verzonnen zijn. Quote
esteban² Posted July 19, 2021 Posted July 19, 2021 Op 27/5/2021 om 20:18, Comicoos zei: Voor wie van hilarische documentaires houdt: The movies that made us op Netflix. Het luchtige verhaal achter de totstandkoming van films als Die Hard en Ghostbusters. Best vermakelijk, dat wel. Vrijdag seizoen 2 met Jurassic Park (1993), Back to Future (1985), Pretty Woman (1990) en Forrest Gump (1994) Deze poster (Holiday Movies seizoen inbegrepen) geeft ook aan wat later nog komt ... Ik kijk het meest uit naar Aliens. Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF
Comicoos Posted July 20, 2021 Posted July 20, 2021 Ik kijk er naar uit. Over Aliens en Jurassic Park gesproken: in Lyon (ook wel bekend van de files) is er een museum waarin verschillende props uit die films te bezichtigen zijn. Zo ook een enorme bewegende alien queen en het hoofd van de triceratops uit de eerste Jurassic Park. Quote
esteban² Posted July 20, 2021 Posted July 20, 2021 Ah, wist ik niet. Tof. Quote STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF
Comicoos Posted August 7, 2021 Posted August 7, 2021 Om in de sfeer van de Olympische Spelen te blijven (wel het verkeerde seizoen): I, Tonya op Netflix met in de hoofdrollen Margot Robbie aka Harley Quinn en Sebastian Stan aka The Winter Soldier. Tonya barst van het schaatstalent. Door haar marginale achtergrond aardt ze echter nooit honderd procent in het elitaire schaatsmilieu. Voeg daar een ex aan toe met losse handjes en diens geschifte vrienden en je hebt een recept voor rampspoed. Een luchthartige tragikomedie gebaseerd op het leven van Tonya Harding. Quote
Waldorf Posted August 9, 2021 Posted August 9, 2021 Die wil ik nog altijd eens zien, een ongelooflijk verhaal, eigenlijk. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.
Comicoos Posted August 23, 2021 Posted August 23, 2021 Je eten uit een teflonpan zal nooit meer hetzelfde smaken na deze film… Dark waters op Netflix. Een advocaat die chemische bedrijven vertegenwoordigt, wordt op een dag aangesproken door een boer uit zijn geboortestreek. De boer beweert dat zijn landerijen worden vergiftigd door de chemiereus Dupont. De advocaat begint zich in te graven in het dossier en start een strijd van lange duur. De gelijkenissen met het 3M-schandaal zijn legio. Overigens is ook Dark Waters gebaseerd op ware feiten. De geschiedenis blijft zich herhalen. Quote
Comicoos Posted October 23, 2021 Posted October 23, 2021 The Expanse op Amazon Prime Met een score van 8,5/10 op IMDB verwacht je een knaller van een serie. Niet dus. Het verhaal zwalpt wat van links naar rechts en een spanningsboog ontbreekt volledig. Het hoofdpersonage is een figuur zonder ruggegraat, vertolkt door een kleurloze acteur. De nevenpersonages lijken er maar wat bij te lopen, zonder veel animo toe te voegen aan het verhaal. Daar bovenop word je ook dikwijls bestookt met scenes die teveel ruimte laten aan interpretatie door de kijker, waardoor de betekenis ervan je ontsnapt. En toch... Halverwege het tweede seizoen lijken de scenarioschrijvers wat te hebben bijgeleerd. Het verhaal begint vat op je te krijgen en de personages krijgen meer diepgang. Op dat moment begin je ook meer respect te tonen voor de wereldopbouw in de serie. 'The expanse' toont een toekomst die verdeeld wordt door drie facties. Vooreerst is er de Aarde, een overbevolkte wereld met een imperialistische kijk op de buitenwereld. Dan is er Mars, een kolonie van wetenschappers die door de omstandigheden geëvolueerd is naar een militaire samenleving. En daartussen: de 'belters' die een cruciale rol spelen voor alles dat zich in de ruimte tussen beide planeten afspeelt, maar die wel genoegen moeten nemen met de etensrestjes. Aangekomen bij het begin van het derde seizoen, moet ik IMDB gelijk geven. 'The Expanse' is effectief een goede sciencefiction serie. Beter dan sommige andere franchises die ik niet bij naam ga noemen. En eigenlijk een toekomst die best wel eens realiteit kan worden. Quote
Comicoos Posted December 5, 2021 Posted December 5, 2021 The invisible guest op Netflix. ‘I know what you did last summer’, maar dan met een intelligente plot. Een zakenman wordt in zijn hotelkamer teruggevonden met zijn vermoorde minnares. Wat volgt is een zoektocht naar wie hem er in heeft geluisd en waarom. Al snel blijkt dat niks is wat het lijkt… Quote
Bonte Posted December 11, 2021 Posted December 11, 2021 Ik ben echt wel fan van de Netflix Cowboy Bebop adaptatie, ben ik daar nu alleen in? Jammer dat ze niet verder doen. Quote
Bonte Posted December 13, 2021 Posted December 13, 2021 Net de laatste aflevering gezien en nu ben ik wel blij dat ze niet verder doen met Bebop, het verhaal werd redelijk afgerond en die nieuwe hyperkinetische figuur past echt niet in deze real-life setting. Quote
Recommended Posts