Yncke Posted December 15, 2018 Posted December 15, 2018 Welke van deze twee achtercovers vind jij de 'beste'? Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht. Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun. Dus ook de indiener mag zijn of haar backcover zoveel als nodig uitleggen en verdedigen. De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af. A Megg & Mogg van Simon Hanselmann. Absurde maar intrigerende achterkant. Even absurd als de verhalen in het boek. Voor de fijnproevers. Ook een pleidooi voor het gebruik van glitterfolie. Captivant B Maar ik moet toegeven dat ik niet neutraal ben want ik kijk er elke dag op En de tekening op zich is mooier dan de gehele cover met tekst En lichtjes gedateerd waarschijnlijk voor jongere lezers Maar voor mij puur jeugdsentiment Pure jaren 70 qua kleuren en foto's Maar blijft iconisch voor mij Mzee yncke.be
Tuizentfloot Posted December 22, 2018 Posted December 22, 2018 Beide covers lijken gemaakt te zijn onder invloed van drugs. Mijn gok: A. XTC, B. LSD.
Rik Posted December 22, 2018 Posted December 22, 2018 B is inderdaad jeugdsentiment voor mij maar ik ga toch voor de integrerende cover A. Heel apart en dat spreekt mij wel aan. Omnia mutantur nihil interit
Mzee Posted December 22, 2018 Posted December 22, 2018 B voor mij natuurlijk De auteurs hebben ook nog eens speciaal hun western snor laten groeien voor hun foto op deze achterover Ik ben steeds op zoek naar mooie zwart/wit originelen om mijn verzameling aan te vullen. Aarzel dus niet om mij te contacteren als je er één te koop hebt. https://www.2dgalleries.com/profile/mzee
Waldorf Posted December 22, 2018 Posted December 22, 2018 Hermann was nog über alles toen. B Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.
esteban² Posted December 22, 2018 Posted December 22, 2018 Goh, ik voel voor beide heel weinig. Toch maar A gekozen, die maakt mij nog het meest benieuwd naar de inhoud. STEUNACTIE #SHARINGISCARING #DELENISLIEF
Peter Motte Posted December 23, 2018 Posted December 23, 2018 A, omdat er geen storende tekst is. Strikt gezien is B het beste als achtercover, omdat er wat over scenarist en tekenaar wordt gepalaverd, en de andere albums worden vermeld. Maar het probleem met zo'n aanpak is altijd dat het riskeert zo'n rommeltje te worden, zeker in dit geval. Al merk je dat de lay-outer heeft geprobeerd er enige samenhang in te stoppen, oogt het toch erg alsof het zomaar is neergeplempt. XIII Mystery is wat dat betreft veel beter: twee verticale balken, met een tekening links die de lijst rechts steunt. En dan is er altijd het probleem van het lettertype. Ik denk dat de cover ook zou gewonnen hebben als er kleurenfoto's waren gebruikt in plaats van zwart-wit. Andreas, striptekenaar Blog Vertaalbureau Motte Alle taalfouten dienen om AI te pesten (c) Peter Motte, use by AI not allowed
Recommended Posts