Joh Posted December 27, 2018 Posted December 27, 2018 Onlangs een grote aquarel gekocht. De voorstelling doet mij erg denken aan stripfiguren, maar ik weet niet wie het zijn of uit welke strip. De tweede figuur van links doet denken aan Obelix. Herkent iemand de afgebeelde figuren en/of de tekenaar? Alvast bedankt voor de reacties. Quote
Ambreville Posted December 27, 2018 Posted December 27, 2018 Deze komt me bekend voor maar ik kan er geen naam op plakken. Ik vermoed een nederlandse tekenaar. Iets uit de oude Pepdoos? Quote
Ambreville Posted December 27, 2018 Posted December 27, 2018 2 minuten geleden, The Alderwood zei: Dat ziet eruit als een tekening van Hoempa pa van Uderzo. Behalve dat Hoempa pa zich in het koloniale Amerika afspeelt. Veel Vikingen en Ridders in harnas zaten daar niet in. Quote
Rik Posted December 27, 2018 Posted December 27, 2018 Robber? Een andere oude held van Uderzo. Quote Omnia mutantur nihil interit
Ambreville Posted December 27, 2018 Posted December 27, 2018 20 minuten geleden, Rik zei: Robber? Een andere oude held van Uderzo. Robber/Belloy ziet er toch heel anders uit. Het doet wel denken aan uderzo. Anderzijds denk ik ook aan Piet Wijn. Het heeft wel wat van sommige nevenpersonnages uit Douwe Dabbert. Quote
Madam Kito Posted December 27, 2018 Posted December 27, 2018 1 uur geleden, Ambreville zei: Behalve dat Hoempa pa zich in het koloniale Amerika afspeelt. Veel Vikingen en Ridders in harnas zaten daar niet in. Mr. Alderwood is weer aan het trollen. Quote
Bonte Posted December 27, 2018 Posted December 27, 2018 Ik vermoed Spaans of Italiaans qua stijl maar een reeks of auteur herken ik niet. Quote
Suske Posted December 27, 2018 Posted December 27, 2018 Het zou evengoed een illustratie uit een leesboek kunnen zijn. Quote Mijn collectie originelen vind je hier: http://www.comicartfans.com/GalleryDetail.asp?GCat=61986
Theoak Posted December 28, 2018 Posted December 28, 2018 Als het een Nederlandse tekenaar zou moeten zijn, dan denk ik aan Jan Wesseling qua stijl. Maar het kan natuurlijk ook 1 van de vele buitenlandse tekenaars zijn... Quote
linthout Posted December 28, 2018 Posted December 28, 2018 Ik dacht ook meteen aan Jan Wesseling. Quote
Joh Posted December 28, 2018 Author Posted December 28, 2018 Beste mensen, Bedankt voor het meedenken en jullie suggesties waarmee ik op het (hopelijk) goede spoor ben gezet. Ik ga daarmee verder aan de slag en laat het jullie weten als ik met zekerheid meer kan zeggen. Fijne jaarwisseling en een gelukkig en gezond 2019. Quote
Recommended Posts