Ga naar inhoud

Ergernissen - Laat Hier De Vitriool Uit Uw Pen Vloeien.


Gast Kameraad Mauser

Recommended Posts

Gast Kameraad Mauser

Wordt brullen en tieren in tekstvorm en via het internet niet gekenmerkt door veelvuldig gebruik van een plethora aan uitroepingstekens en heelder volzinnen in kapitalen?

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Tgoh...een select clubje dat decennialang koopkracht steelt en via hun vrienden in lobbys, parlementen en regeringen wetten laat stemmen om vrijheden in te perken in naam van de economie en maatschappelijk welzijn een hoop verwijten maken is toch blijk geven van een gezonde mentale ingesteldheid, zou ik zo denken... En het blijft dan nog zeer braaf...

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Een bedragje transferreren van een spaarrekening bij bank A naar een zichtrekening bij bank B is anno 2014 nog steeds niet mogelijk. Daarvoor dient men eerst van spaar naar zichtrekening bij bank A en dan pas naar zichtrekening bij bank B...

Serieus...dat kan toch niet meer...

En dan heb je nog het leuke gegeven dat men tijdens het weekend geen transacties doet.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

En als je dan een omweg doet: eerst naar zichtrekening bij dezelfde bank en dan naar de zichtrekening van de andere bank dan blijft de interest intact?

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Totaal niet logisch. Maar dat weet jij ook. Het klopt gewoon niet. 2x dezelfde operatie. Uiteindelijk gaat bij beide transacties geld van de spaarrekening. Het bedrag dus waarop de interest van kracht is.

Link naar reactie

Spaarekeningen vallen onder een speciaal regime: vrijstelling van voorheffing (tot een bepaald bedrag) en bescherming tegen faillissement. Het is dan ook logisch dat er voorwaarden moeten voldaan worden.

 

En zo erg is het toch niet. Je schrijft een bedrag online over naar je zichtrekening en alles ogenblikkelijk ok. Stel je voor 15 jaar geleden moest je overschrijvingsformulieren invullen en opsturen. Met een beetje geluk was dat geld na 3 werkdagen overgeschreven.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Jamaar: in beide gevallen gaat er een bedrag af van een hoeveelheid geld op een spaarrekening. Dus wanneer het bedrag erafgaat en naar een zichtrekening gaat bij diezelfde bank, eigen aan dezelfde persoon die ook die spaarrekening heeft, dan blijft de interest.

Wanneer hetzelfde bedrag van die spaarrekening er af gaat en naar een zichtrekening gaat bij een andere bank, dan kan die interest blijkbaar niet gegarandeerd worden.

 

What the fuck...?

 

Dus in 1995 was het onmogelijk om automatisch een bedrag over te schrijven van een spaarrekening naar een zichtrekening? Er waren nog geen computers ofzo? Technologische vooruitgang; dat moest men nog uitvinden of wat?

 

Je ziet dat banken en bij uitbreiding structuren die een monopoliepositie hebben niet geneigd zijn tot innovatie. Waarom zouden ze ook? Ze worden de hand boven het hoofd gehouden door de overheid. Hun corebusiness is winst maken op de kap van de burger die enkel maar die manier heeft om zijn geld te laten beheren.
 

Link naar reactie
Dus in 1995 was het onmogelijk om automatisch een bedrag over te schrijven van een spaarrekening naar een zichtrekening? Er waren nog geen computers ofzo? Technologische vooruitgang; dat moest men nog uitvinden of wat?

 

Ik denk dat ik in 1994-95 voor het eerst een internetaansluiting nam. Op mijn werk dacht iedereen (behalve de informatica boys and girls) dat ik een beetje gek was.

 

Google, facebook en Amazon bestonden nog lang niet. Ik dacht dat iedereen toen Yahoo gebruikte :e010:

 

Je moest toen via een modem aangesloten op je analoge telefoonlijn inbellen. Ik krijg nog altijd nachtmerries als ik die inbeltoon hoor.

 

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Ik denk dat ik in 1994-95 voor het eerst een internetaansluiting nam. Op mijn werk dacht iedereen (behalve de informatica boys and girls) dat ik een beetje gek was.

 

Je moest toen via een modem aangesloten op je analoge telefoonlijn inbellen. Ik krijg nog altijd nachtmerries als ik die inbeltoon hoor.

 

 

 

Dat is nu exact wat retep, Waldorf en nog wat andere grapjurken hier op het forum en daarbuiten aan het doen zijn wat betreft bitcoin.

 

"nepgeld",  "second life", "het is niet gewaarborgd door een overheid", "het is deflatoir, mensen zullen enkel die coins sparen en niks kopen..." "Je kunt geen brood ermee kopen, hahaha...."

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Jamaar: in beide gevallen gaat er een bedrag af van een hoeveelheid geld op een spaarrekening. Dus wanneer het bedrag erafgaat en naar een zichtrekening gaat bij diezelfde bank, eigen aan dezelfde persoon die ook die spaarrekening heeft, dan blijft de interest.

 

Wanneer hetzelfde bedrag van die spaarrekening er af gaat en naar een zichtrekening gaat bij een andere bank, dan kan die interest blijkbaar niet gegarandeerd worden.

 

What the fuck...?

 

 

Maar er zit daar niks van logica achter hé...

Link naar reactie

Maar er zit daar niks van logica achter hé...

Toch wel, als je het onderscheid tussen een spaarrekening en een zichtrekening wil bewaren. En prijs jezelf gelukkig dat het zo makkelijk kan opgelost worden, nu ik eraan denk, vroeger moest je persoonlijk naar de bank gaan om iets van je spaarrekening af te halen.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Waar zit het verschil tussen een bedrag transferreren van spaarrekening naar zichtrekening binnen een zelfde bank en hetzelfde bedrag transferreren van die spaarrekening naar een zichtrekening bij een andere bank?

Link naar reactie

Dat is nu exact wat retep, Waldorf en nog wat andere grapjurken hier op het forum en daarbuiten aan het doen zijn wat betreft bitcoin.

 

"nepgeld",  "second life", "het is niet gewaarborgd door een overheid", "het is deflatoir, mensen zullen enkel die coins sparen en niks kopen..." "Je kunt geen brood ermee kopen, hahaha...."

 

Een internetaansluiting is iets anders dan geld. Bij die internetaansluiting vroegen die collega's zich waarschijnlijk af of het sop de kool waard was: wat kon je krijgen voor de prijs die het kostte.

Ik zie echt niet in waarom ik dat beetje geld dat ik bezit zou moeten omzetten in bitcoins, een munt die mij veel minder dan de euro enige zekerheid biedt.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Een internetaansluiting is iets anders dan geld. Bij die internetaansluiting vroegen die collega's zich waarschijnlijk af of het sop de kool waard was: wat kon je krijgen voor de prijs die het kostte.

Ik zie echt niet in waarom ik dat beetje geld dat ik bezit zou moeten omzetten in bitcoins, een munt die mij veel minder dan de euro enige zekerheid biedt.

Bitcoin is deflatoir. De overheid en de bank kunnen er niet aan. Geen Gutt-operaties zoals in Cyprus. Geen Super Mario Draghi gefoefel.

 

De veiligheid van transacties, daar wordt iedere dag aan gewerkt. Je weet ook wel dat technologie, vooral het digitale, binnen ene kleine tijdspanne van een jaar of 2 snel evolueert.

 

Het is niet zo makkelijk om iemand erop te leggen door het geld in ontvangst te nemen en dan bv. de goederen niet opsturen. ( Men voorkomt zo'n oplichterij met de versleuteling die niet zomaar opent, maar wel zichtbaar is waarbij het geld uit de wallet van de koper is. Veel heeft te maken met het vertrouwen hoog te houden, hoe hoger het vertrouwen en dus ook de eerlijke werking, hoe hoger de slaagkans van het concept. Wat nogal logisch is.)  Er wordt ook gewerkt met escrows e.d.

Verder zijn er ook een boel andere currencies naast Bitcoin. Er zitten er zelf inflatoire tussen ( voor retep :e007: )

 

Je doet je eigen beheer. Geen bank meer die je geld kost. Je transferreert bedragen, hoe groot ook, in een paar seconden van de ene wallet naar de andere en de wereldbol rond. Zonder dat iemand zich kan moeien en vragen stellen.

 

Ik zou zeggen, bekijk eens wat filmpjes van Andreas Antonopoulos, hij legt het wel helder uit.

 

 

edit:

 

Je bent niet meer afhankelijk van banken voor opslag en verzending. Je betaalt dus geen kosten om een rekening open te houden.

    Transactiekosten zijn praktisch onbestaande. Of je €100 of €100 miljoen in waarde verstuurd, de kost blijft hetzelfde. Momenteel is dat omgerekend ongeveer een halve euro. Binnen het traditioneel banksysteem betaal je een percentage. Voor grote bedragen loopt die kost dus heel snel op. Geen last van met Bitcoin.

    Internationale handelaars en consumenten hoeven geen wisselkoers te betalen.

    Transacties gebeuren onmiddellijk en 24/7. Geen last van wachttijden, sluitingsuren en feestdagen.

    Je geld kan niet in beslag genomen worden door banken of overheden (denk Cyprus). Zolang jij de enige bent die de private sleutel kent, kan niemand aan je geld. Zolang jij de enige bent die je publieke sleutel kent, weet niemand anders hoeveel geld je hebt.

    Bitcoin is laagdrempelig. Het enige wat je nodig hebt is internettoegang. Het enige wat een verkoper nodig heeft is een publiek Bitcoinadres.

    De bureaucratische rompslomp van het traditioneel banksysteem sluit 6,5 miljard mensen uit, waarvan een groot deel ook in het Westen. Voor al deze mensen is Bitcoin een goedkoop, eenvoudig alternatief.

    Het Bitcoin-protocol (de blockchain) laat toe een hele hoop diensten erbovenop te bouwen. Bitcoin is voor geld wat TCP/IP voor netwerken is.

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
Gast Kameraad Mauser

Gisterenochtend 100 euro overgeschreven van mijn rekening naar een andere rekening bij een andere bank - beide binnenlandse transfers dus - en vandaag is het bedrag nog steeds niet op mijn 2e rekening terechtgekomen.

 

Dat betekent dat ik straks ( want dat teringtuig begint maar actief te zijn vanaf 9h00 ) weeral eens mag uitleg gaan vragen wanneer ze nou die miezerige 100 euro gaan transfereren.

 

Gadver...een simpel bedragje transfereren duurt gewoonweg dagen. En dat in een digitaal tijdperk. Fucking banksters. Wat haat ik dat uitschot.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

En net voordat ik dan ga vertrekken zie je het bedrag getransferreerd. 1 (één ) dag duurt het dus om een binnenlandse transfer uit te voeren.

 

Wie dat anno 2014 nog normaal vindt, mogen ze onthoofden van mij.

Link naar reactie

We zijn er toch sterk op vooruit gegaan. Vroeger moest je die papieren overschrijvingsformulieren naar de bank dragen, en dan duurde dat enkele dagen voor iets overgeschreven was. Tegenwoordig kan dat in een dag. Soms mis dat trage van vroeger. De mensen leken meer tijd te hebben. Ze moesten hun dagen natuurlijk niet vullen met het beledigen van anderen op Facebook.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Allez jong...in tijden waar we grote hoeveelheden data in enkele seconden van pakweg een gehucht aan de kust in de lage landen versturen naar Oostenrijk of Tokio, maar een bedragje...ho maar...toch een dagje geduld. Wanneer het om geld gaat is wachten plots heel normaal en komen er lieden op de proppen met nostalgie... :e009:

Het enige dat banken hebben verwezenlijkt op vlak van innovatie in ongeveer 50 jaar is: een geldautomaat en een bankkaart. :e009:  Sukkels.

 

Zij moeten niet innoveren, want ze hebben/hadden geen concurrentie. Tot voor kort kon niemand buiten een bank om, wanneer het gaat om beheer en transfer van geld.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Ik kan me ergere problemen voorstellen dan dat je geld er een dag over doet om op een andere plek te belanden. Overigens is het bij de ING afhankelijk wanneer je de overschrijving doet. Aangezien Mausert voornamelijk s'nachts leeft zal daar het "probleem" wel inzitten.

 

 

 

http://www.spaarbaak.nl/vraagbaak.php?zw=hoe+lang+duurt+digitaal+overmaken+van+ing+naar+andere+bank

Ja zeg...bankiers moeten ook slapen... :e009:

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Als Mausert denkt dat een bankier zich bezighoudt met zijn miezerige 100 piek heb je toch een vreemd beeld van deez sector...

Dat weet ik ook wel dat het niet manueel wordt overgeboekt. Maar dan zou het wel van de ene seconde op de andere overgeboekt moeten worden.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Volgens mij is Mauser teveel met zijn geld bezig. Daar word je knorrig van, altijd maar dat graaien, tellen, hertellen, rentes berekenen en vergelijken.

Ah? Nu ben ik al een graaier ook? Inderdaad, ik graai in de culturele sektor. Ik chanteer stripbladen en uitgeverijen...  Miljarden dat ik wegschep zeg...met strips... :e009:

 

Kan het zijn dat er ooit eens een Landrover op je hoofd is gevallen?

Link naar reactie

Dat weet ik ook wel dat het niet manueel wordt overgeboekt. Maar dan zou het wel van de ene seconde op de andere overgeboekt moeten worden.

 

niet zo zeuren, als je een keer wat vroeger je nest uitkomt kun je die betalingsopdracht voor 15:30 doen en dan is het dezelfde dag nog op zijn bestemming.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...