Ga naar inhoud

Ergernissen - Laat Hier De Vitriool Uit Uw Pen Vloeien.


Gast Kameraad Mauser

Recommended Posts

Gast Kameraad Mauser

Ik voerde dus net een transactie uit tussen 2 eigen rekeningen bij dezelfde bank. Dat bedrag gaat er dus niet af. Het wordt dus weer wachten tot maandag. Dat kan toch niet meer, anno 2014...

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Serieus? Ik heb het altijd zo geweten. Bij de bank die ik nu heb en andere.

Onlangs vroeg ik het nog eens ( alhoewel ik perfect weet wat voor antwoord ze uit hun mouw schudden, maar ik wou het horen uit hun mond met hun eigen woorden ), het antwoord was: tijdens het weekend geen transacties.

Link naar reactie

Gisterenavond ben ik een vriendin gaan halen van de avondles. Ze heeft geen rijbewijs en er rijden zo laat geen bussen of treinen meer.

Dat heeft me 1u30min gekost, want het is twee keer 35km rijden en je moet op tijd zijn wil je het gebouw vinden, de vriend niet laten wachten.

Ze vroeg me al vaker om haar te komen halen, maar ik kon nooit. Dus vroeg ik gisteren hoe ze dat anders doet. (Ze zei me een keer dat

ze de vraag op internet gepost had en dat een oude, vreemde man haar was komen ophalen) Ze vermeldde de oude man niet, maar noemde

haar zus en 3 vrienden op (waaronder ik). 4 mensen die beurtelings 70km moeten rijden om haar van de avondles op te pikken. Ik zei langs

mijn neus weg dat ze een paria is, een autoparia. Ze wil haar rijbewijs niet halen en speelt in op vriendschappelijke gevoelens om een taxi te

verkrijgen. Ze wilde betalen, maar had enkel een briefje van 50 euro waarop ik zou moeten teruggeven. Ik weigerde het geld natuurlijk.

Het geheel verliep op de grollende manier waarop vrienden met elkaar praten.

Vandaag krijg ik een resem sms'en van haar waarin ze mij verwijt haar schuldgevoelens aan te praten, speelt ze in op de vriendschap (doe je

zo ook tegen anderen als je ze bij de luchthaven oppikt), je wilde mijn geld niet aanvaarden zodat je een stok had om mee te slaan, ...

 

Ik vind nog steeds dat ik gelijk heb, maar de sms'jes die me een schuldgevoel moeten geven (wat ik niet krijg) ergeren me wel danig.

 

Er zijn nog vrij veel mensen die weigeren om een rijbewijs te halen, hun volste recht natuurlijk maar jammer genoeg zijn ook vrij veel mensen daarvan ook mensen die wel verwachten dat ze zomaar iemand kunnen optrommelen om hun chauffeur te spelen. Het feit dat ze zo op haar tenen getrapt is vanwege het schuldgevoel dat jij haar zogezegd wou inpraten zegt al veel over haar zelfinzicht (nuja, ergens is het natuurlijk ook wel hypocriet om over mensen die je zelf niet kent te beweren dat ze weinig zelfkennis of inzicht hebben maar bon)

Link naar reactie

Het vragen om gunsten zit niet in me. Ik zou nog eerder de afstand wandelen dan iemand bellen voor hulp. Dat is, jammer genoeg, geen grapje.

 

Het is alleen een gunst als je van plan bent zelf nooit iets terug te doen. 

 

Als je zelf voor een ander iets doet, kun je ook af en toe iets vragen en anderen de kans geven om "de inter-persoon-schuld" weer af te betalen en het saldo weer wat meer gelijk te trekken. 

Link naar reactie

UberBLACK
Een ritje met een taxi uit de categorie UberBLACK heeft een basistarief van €5 en kost €0,40 per minuut of €1,90 per kilometer. Het minimumtarief is €10 en ook bij annulering betaal je €10.

Om het naar Stuvios termen te vertalen: een stuk meer dan vijftig Euro dus.

 

Reactie: neem de vijftig Euro aan, zeg "ik vind Uber veel te duur, ik doe het wel voor veel minder, laat de rest maar zitten", steek het geld in je zak en kijk wat er gebeurt.... :e002:   

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Het feit is dat met fraudebestrijding op deze manier ook diegene getroffen worden die niet frauderen. Als ik een huis wil kopen of verkopen dan mag ik niet cash betalen. Men wil zoveel mogelijk cash verbannen zodat men via de bank kan weten wat je allemaal aan vermogen hebt. Gemakkelijk om eens een gutt-operatie door te voeren. Diegene die frauderen kunnen nog steeds naar off shore paradijzen vluchten en diegene die op een eerlijke manier zijn klein vermogen bij elkaar heeft geschraapt die blijft natuurlijk over en die wordt kaalgeplukt. De gewone burger mag het gelag betalen voor diegene die kunnen frauderen en omdat de overheid liever belastinggeld aan de banken geeft dan ze laten failliet gaan.

Nochthans is dat vrije markt hé: waneer je sjoemelt en uw boekhouding klopt niet meer en je staat op punt om over kop te gaan dan is er geen overheid die je een zak centen naar uw hoofd komt mikken. In onze maatschappijen worden gewoon miljarden gegeven aan banken. En gaat men de tekorten nodig om een begroting weer min of meer in evenwicht brengen gewoon halen bij de burger. Totdat er systemen ontstaan zoals bitcoin en men vlucht met zijn verdiende waarde naar andere monetaire systemen. Je kunt zo blijven werken tot je erbij neer valt omdat de bankaire sektor miljarden vergokt, de corporatistische top geen zak belastingen betaald en dan nog eens riante subsidies binnenhaalt.

Dat die marginalen van de N-VA maar eens gauw gaan werken. Nog nooit hebben ze een klop uitgetoken in heel hun leven. Rechten volgen en broek verslijten op de unief en dan onmiddelijk de politiek binnenrollen. Via de papa of een vriendje uit het old boys network. Nochthans hebben ze sympathie voor "arbeit macht frei"...

Link naar reactie

Haha, Mausert gaat een huis betalen met 10.000 biljetjes van  euro ! In war voor droomwereld verkeert hij toch de laatste tijd.... En al dat gescheld op de banken ? Als je toch zo begaan met een pure bank, ga dan je centjes naar de Triodos bank brengen, de voorzitter verdient er weinig maar je krijgt dan ook beduidend minder rente/dividend van je spaarcentjes.aandelen..

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Ik zou niet weten waarom er een derde partij moet zijn bij de aankoop/verkoop van een huis. Gesteld dat ik mijn huis verkoop en er daagt een koper op dan sluit ik de deal als we overeenkomen qua prijs.

Als jij nu je Cannondale-fiets verkoopt aan een kennis wegens de aankoop van een nieuwe, dan komt daar toch ook geen derde partij bij te kijken?

 

Ik heb niks tegen digitaal geld. Integendeel, wat denk je dat bitcoin is?. Dat laat jij nu weer uitschijnen: "Mausert gaat een huis betalen met 10.000 biljetjes van  euro ! In war voor droomwereld verkeert hij toch de laatste tijd.... "

 

Maar wel als er derden aan te pas komen. Bij cash is dat moeilijker traceerbaar.

Je kunt gewoon niet ontkennen dat de overheid gewoonweg zoveel mogelijk data en info wil hebben van de burger om zoveel mogelijk controle uit te oefenen. wanner ze dan samen met de banken nog eens een crisis veroorzaken kunnen ze op die manier heel gemakkelijk de burger aanspreken: men heeft direkt toegang tot alle bankgegevens.

 

Als jij denkt dat je bij een bank moet zijn om je spaargeld te laten renderen, dan ben je toch aan het verkeerde adres...

Link naar reactie

Ik ben een sociaal democraat en bovendien planoloog, dat zijn lieden die juist veel belang aan de centrale staat en de (ruimtelijke) ordening hechten. Dus wat hoop je te bereiken met je boe geroep. Wat staat er je precies tegen bij het verkopen/kopen van een huis,wie is die derde partij ? Het kadaster die een en ander registreert, de notaris die je bezit omschrijft in een perkamenten papier met een lintje eromheen ? En wat heeft mijn Cannondale daar nu mee te maken (jij gaat dan weer heel eigenwijs een ander merk fiets kopen, dat is dan weer wel stupide van je).

Link naar reactie

 

Haha, Mausert gaat een huis betalen met 10.000 biljetjes van  euro ! In war voor droomwereld verkeert hij toch de laatste tijd.... En al dat gescheld op de banken ? Als je toch zo begaan met een pure bank, ga dan je centjes naar de Triodos bank brengen, de voorzitter verdient er weinig maar je krijgt dan ook beduidend minder rente/dividend van je spaarcentjes.aandelen..

 

of ga naar een forum over banken? :D

(òÓ,)_\,,/

 

Schoonheid bestaat slechts bij de gratie van lelijkheid.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Ik ben een sociaal democraat en bovendien planoloog, dat zijn lieden die juist veel belang aan de centrale staat en de (ruimtelijke) ordening hechten. Dus wat hoop je te bereiken met je boe geroep. Wat staat er je precies tegen bij het verkopen/kopen van een huis,wie is die derde partij ? Het kadaster die een en ander registreert, de notaris die je bezit omschrijft in een perkamenten papier met een lintje eromheen ? En wat heeft mijn Cannondale daar nu mee te maken (jij gaat dan weer heel eigenwijs een ander merk fiets kopen, dat is dan weer wel stupide van je).

Inderdaad. Die lui, ja.

 

 

 En wat heeft mijn Cannondale daar nu mee te maken (jij gaat dan weer heel eigenwijs een ander merk fiets kopen, dat is dan weer wel stupide van je).

Ik maak gewoon de vergelijking met een fiets. Als jij nou een nieuwe Cannondale gaat aanschaffen en de huidige niet meer zal gebruiken, waarbij je deze verkoopt aan een kennis, komt daar dan een derde partij bij te pas, zoals de gemeente ofzo, bij wie je eerst gaat registreren dat je reeds een Cannondale ter waarde van X euro hebt en je deze zal verkopen aan kennis A met zijn gegevens zoals adres e.d. en de richtprijs? Ik dacht het niet... Dus waarom moet zoiets wel bij de verkoop van een huis?

 

Kijk, jij kunt niet buiten het kader denken dat een centrale planning bevat. Al het alternatieve is chaos, miserie en 1 groot drama met conflict, oorlog en maatschappelijke ineenstorting volgens jou. Je komt dat aanzetten met grapjes als Somalië en andere bananrepublieken waar warlords enzo de regio terroriseren.

 

Nochthans is er iets in de natuur zoals zelfregulatie en zelforganisatie. Zie complex systeem.

Link naar reactie

http://www.demorgen.be/wetenschap/jongeren-moeten-sporten-om-job-te-vinden-a2098805/

 

Dit artikel... Dat de Vlaamse regering hoger onderwijs duurder maakt, daar zal hij het wel niet over hebben. Dat de jongeren niet over juiste diploma's beschikken, dat is natuurlijk wel het punt van de dag. Daarbij beschikken ze niet over de juiste attitude, dus laten we ze wat sporten... Waarvoor worden die mensen eigenlijk betaald? Zo'n onzin vertel ik wekelijks op café!

 

Wel, als je bij iedere sollicitatie hoort dat er nog pakweg 20 à 30 andere kandidaten zijn voor de job dan weet je wel beter hoe de wereld in elkaar steekt. Ik ben ondertussen wel 26, maar ik voel me even geraakt als een schoolverlater want ik heb enorm veel moeite moeten doen voor m'n eerste job.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

"Unser Körper gehört uns nicht selbst, sondern unserem Volk"

 

bild_146_1973_060_72.jpg

 

 

Muyters...tijd dat we die kerel eens zijn muilwerk aan barrels slaan. Dat zijn van die types die rechten hebben gedaan of zitten vegeteren bij Vlerick en zich dan reetlikkend binnenwerken via kabinetten in parlementen en regeringen. Het woord "werken" kennen ze enkel vanuit een woordenboek.

En de politica's maken carriere op hun rug.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Truttenbaum kwekt in de media dat we deze winter minder moeten douchen en baden om het energieverbruik niet de hoogte in te jagen. Eergisteren was dan weer te lezen dat ze - truttenbaum alweer - investeren in zonnepanelen aanmoedigt. Terwijl in het regeerakkoord staat dat men de subsidies voor alternatieve energie stopzet.

Op alle mogelijke manieren tracht men het spaargeld van de burger af te luizen.

Link naar reactie

Ik doe mijn (voor buitenstaanders zeer saai) werk nog altijd zo graag maar de manier waarop... it's no more fun. :(

 

Alles half en rap, een directie zonder liefde of inzicht in technische materie en juniors die denken dat ze het zijn maar bij wijze van spreken niet recht kunnen k*kken.

 

't Is niet meer leuk. Ik word sch( r) ijnwerker, één van de twee!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...