Ga naar inhoud

Ergernissen - Laat Hier De Vitriool Uit Uw Pen Vloeien.


Gast Kameraad Mauser

Recommended Posts

Bovendien staat in het contract dat ik geen contact mag hebben met de klanten buiten of na het project. Dat wil zeggen dat mocht de klant, of afgeleiden van die klant, mij persoonlijk willen inhuren na het project, ik een boete zal moeten betalen. 't Is allemaal erg fishy.

 

Ik denk dat ik het aan me ga laten passeren. Erg bedankt voor je input, Retep.

Zo'n contract mag je nooit tekenen, vroeg of laat gaat je dat erg zuur opbreken. Als je als zelfstandige moet werken dan is dat zonder contract en schrijf je telkens een factuur uit die zij dan moeten voldoen. 12,5 euro is natuurlijk een lachertje als zelfstandige, dan draag je beter de kranten rond.

Link naar reactie

Zo'n contract mag je nooit tekenen, vroeg of laat gaat je dat erg zuur opbreken. Als je als zelfstandige moet werken dan is dat zonder contract en schrijf je telkens een factuur uit die zij dan moeten voldoen. 12,5 euro is natuurlijk een lachertje als zelfstandige, dan draag je beter de kranten rond.

 

En als je eerst een advocaat naar zo'n contract moet laten kijken, moet je aardig wat uurtjes werken voor je break-even bent.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Een bedrag transferreren tussen 2 eigen rekeningen bij dezelfde bank, tijdens de kantooruren, op een vrijdag, meer bepaald in de vroege namiddag. Resultaat: geen transfer.

Dat kan toch niet meer anno 2014.

Link naar reactie

Dan heb jij waarschijnlijk iets verkeerds gedaan, want als het binnen dezelfde bank blijft, dan gebeurt die overboeking direct. 

Zelfs als je overschrijft op de rekening van iemand anders binnen dezelfde bank. 

 

Dat is in NL ook zo, overboekingen internet staan hatseflats direct op een andere rekening. Zelfs als ik niet via internet iets overboek en de bank bel en uitleg dat iets haast heeft, pleuren ze dat geld in no time de juiste richting

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Ik heb nu nog eens dezelfde transactie uitgevoerd en nu is inderdaad direkt overgeboekt. Maar gisteren deed ik exact hetzelfde en toch vond de overboeking niet plaats.

We spreken nu natuurlijk over overboekingen tussen rekeningen van eenzelfde persoon, binnen dezelfde bank. Maar doe maar eens een transfer naar iemand anders bij een andere bank, je mag wachten tot maandag indien je wil dat de transfer plaatsvindt.

Ik vind het al niet kunnen dat je moet uitleg gaan geven aan dat tuig, waarom je wil dat je een bedrag nog dezelfde dag getransferreerd wil naar iemand.

Link naar reactie

Dan heb jij waarschijnlijk iets verkeerds gedaan, want als het binnen dezelfde bank blijft, dan gebeurt die overboeking direct. 

Zelfs als je overschrijft op de rekening van iemand anders binnen dezelfde bank. 

 

Hangt af van de bank, ik heb zo'n kleine en dan duurt dat telkens een tijdje voordat het geld van de ene naar de andere rekening is, ook bij internet bankieren.

Link naar reactie

Bij grote banken in Nederland is overboeken tussen je eigen rekening volgens mij instantaan. Ook buiten kantooruren.

 

Sterker nog, het overkomt mij regelmatig dat bij een overboeking van/naar de spaarrekening het geld al wordt weergegeven als bijgeboekt op de ene rekening en nog niet als afgeboekt op de andere rekening. Niet dat ik daar enig rentevoordeel van krijg ;-)

Link naar reactie

Om welke bank gaat het hier?

 

In mijn geval de BKCP bank, klein maar fijn. Handig omdat ze geen liggeld (beheerskosten) aanrekenen voor m'n Apple aandelen en het goedkopere tarief nemen op Amerikaanse aandelen waardoor ik 'maar' 35% belasting betaal op de dividenden.

 

Echter, een overschrijving van de ene naar een andere rekening is niet instant maar daar kan ik mee leven.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Ik sta daar dubbel in. Aan de ene kant erger ik me aan Mauserts onvermogen om de meest basale economische principes te begrijpen. Aan de andere kant zijn zijn persoonlijke confrontaties met banken, parkeerwachten, gemeenteambtenaren ed een bron van vermaak.

Correctie: ik snap ze maar al te goed. Wat ik doe, in tegenstelling tot velen is: de overheid als storend element zien in het economische speelveld. Ik hou er rekening mee, omdat dit nu eenmaal de realiteit is. Maar: in tegenstelling tot velen denk ik ook in structuren waarbij de overheid teruggedrongen kan worden. Daarvoor kijk ik naar fysieke systemen, hoe deze tot ontplooiing komen. Zoals een boom, cel, de wisselwerking tussen de verschillende organismen in een lokale biotoop,... Daaruit kun je besluiten dat wanneer er voldoende energie is, de mogelijkheid tot zelforganisatie toeneemt. Hierarchie komende van een centraal orgaan is er niet. Vb.: in een plantenstructuur is er niet iets als een centraal orgaan dat alles coördineert inzake aanmaak van diverse cellen die moeten dienen als weefsel.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Vroegah hadden we Harry Mulisch, de salon revolutionair die de rellen in Amsterdam vanuit zijn Maserati bekeek en zag dat het rellen goed was. In Engeland is er Russel Brand, de zelfbenoemde koning van de lagere, onderdrukte britse klassen. Russel protesteert tegen huurverhoging in een bepaald deel van Hoxton. Probleem in London is nl dat de huren in leuke stadsdelen omhoogschieten omdat iedere wannabee er wil wonen. Mensen die dan al jaren in een blok wonen met lage huren worden zodoende geconfronteerd met huurverdubbeling.

 

So far so good, maar als Russel Brand (zelf goed voor 15 miljoen ponden sterling) gevraagd wordt hoe hoog zijn huur is wordtie woedend. Het zou zomaar eens uitkomen dat Russel een onderdeel van het probleem is....

 

 

http://www.telegraph.co.uk/news/celebritynews/11267732/Russell-Brands-rent-rant-as-he-is-asked-about-his-own-wealth-on-protest.html

Link naar reactie

Ach het is niet zozeer verbazing maar ergenis.

 

Ergenis over het feit dat iemand zijn hele leven een fervent jager is geweest (inclusief drijfjacht) en tegelijkertijd erevoorzitter van het Wereld Natuur Fonds.

Daar zit toch op zijn minst een tegenstrijdigheid.

 

Het wordt toch tijd om je cynisme-spier wat te gaan trainen. 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Uit ondervinding weet ik ook dat jagers vaak grote dierenliefhebbers zijn. Ze hebben dan ook een superieure kennis van dat rijk en moeten (inderdaad) een bestand in evenwicht houden.

 

Omdat ze het eerst om zeep geholpen hebben.

Mochten er geen regels en wetten zijn, ze zouden jaar in jaar uit, dag in dag uit, heel het bestand om zeep schieten.

Link naar reactie

Rolls is geen merk om er acht van te bestellen. Acht verschillende Ferraris, Porsches of Landrovers kan ik begrijpen. Maar acht Rolls gaat er bij mij niet in. Dat zijn karren om door een chauffeur in rondgereden te worden.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Rolls is geen merk om er acht van te bestellen. Acht verschillende Ferraris, Porsches of Landrovers kan ik begrijpen. Maar acht Rolls gaat er bij mij niet in. Dat zijn karren om door een chauffeur in rondgereden te worden.

 

Ze vroegen het aan een gast (ik schat een jonge dertiger, type The City bankier) die een nieuw model aan het testen was:

'Hebt U al met een Rolls gereden?'.

Antwoord: 'Ik heb er al zeven'....

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...