Ga naar inhoud

Ergernissen - Laat Hier De Vitriool Uit Uw Pen Vloeien.


Gast Kameraad Mauser

Recommended Posts

Gast Kameraad Mauser

Klopt retep. Maar je moet natuurlijk wel weten in wat. Techbedrijven lijken me nog veilig en interessant naar rendement toe. En voor de rest bitcoin. Het is natuurlijk wel weer uitkijken wanneer je omwisselt naar euro, want dan is het weer traceerbaar. Net nu die smeerlappen van de N-VA, CD&V en VLD staan te springen om de vermogenstax in te voeren...

Link naar reactie

Klopt retep. Maar je moet natuurlijk wel weten in wat. Techbedrijven lijken me nog veilig en interessant naar rendement toe. En voor de rest bitcoin. Het is natuurlijk wel weer uitkijken wanneer je omwisselt naar euro, want dan is het weer traceerbaar. Net nu die smeerlappen van de N-VA, CD&V en VLD staan te springen om de vermogenstax in te voeren...

 

Wat loop je nu toch te zeuren Mausert. 2 oplossingen:

 

-loop naar je bank toe en laat je informeren over de versxhillende belggingsmogelijkheden: groen beleggen, europese fondsen, durffondsjes in opkomende BRIC landen, solide investeren in obligaties.

-zoek op internet op wat er mogelijk is: nigeriaanse oplichters, bitcoins, amerikaanse fondsjes of gewoon een goed aangeschreven binnen- of buitenlands algemeen aandelen fonds.

 

Gezien het gegeven dat je agressief wordt wanneer je binnen een straal van 50 meter van een bank komt lijkt me de tweede mogelijkheid het beste alternatief. En dan stort je je hele kapitaal in bitcoins, mij zal het niet verontrusten.....

Link naar reactie

Apple gaat eens serieus crashen. Alle hypes gaan voorbij...

 

als je dan koopt aan 100 en de aandelen stijgen naar 300. Apple crasht naar 105 en je verkoopt. Heb je nog steeds een goede zaak gedaan.

 

En het is maar de vraag wat je een hype vindt. Door telkens nieuwe producten op de markt te brengen die een doelgroep aanspreken, ben je een stabiel bedrijf. Of vind je coca cola, GE, BASF etc ... ook een hype? Computers gaan niet meer weg gaan, electronica gaat een constante blijven. Een bedrijf dat producten aanbrengt die een doelgroep koopt, maakt winst. Als je denkt dat al die consumenten enkel maar het product kopen omdat het een hype is, dan beleg je inderdaad best nooit in aandelen.

Link naar reactie

Als ze crashen naar Nokia niet.

 

goed voorbeeld. Je had bij Nokia zeer ruim de tijd (ongeveer een jaar afhankelijk van het moment van inkopen) om je aandelen te verkopen zonder verlies. Ik zie nu een opwaartse spiraal voor Nokia sinds ze zich verbonden hebben aan Microsoft. Dus misschien is het wel weer terug het moment om te investeren in Nokia.

 

http://www.iex.nl/Aandeel-Koers/16441/Nokia.aspx

 

Bij Microsoft is het belletje gaan rinkelen dat ze beter een stabiel bedrijf worden dan te teren op drie producten. Ik denk dat MS terug een grote speler wordt in de toekomst.

 

Als je aandelen ziet als een set and forget belegging. Forget it dan maar. Dan geef je je geld beter ineens weg. Dan is een spaarboekje of een beleggingsfonds of een tak 21 de beste optie voor jou.

Link naar reactie
Als je aandelen ziet als een set and forget belegging. Forget it dan maar. Dan geef je je geld beter ineens weg. Dan is een spaarboekje of een beleggingsfonds of een tak 21 de beste optie voor jou.

 

Doe ik ook en ik heb 10% in aandelen zitten. Bij de bank hebben ze mij zitten pushen om meer risicovolle produkten te kopen. Ik heb hen gezegd: 'Als mensen met aandelen winst maken is dat goed voor hen, als ze verlies maken is dat  goed voor mij'.

Link naar reactie

Doe ik ook en ik heb 10% in aandelen zitten. Bij de bank hebben ze mij zitten pushen om meer risicovolle produkten te kopen. Ik heb hen gezegd: 'Als mensen met aandelen winst maken is dat goed voor hen, als ze verlies maken is dat  goed voor mij'.

 

nou, wat zeur je dan? je hebt het toch goed voor elkaar dan?

Link naar reactie

nou, wat zeur je dan? je hebt het toch goed voor elkaar dan?

Ik zeur niet, ik heb juist aan Modan gezegd dat spaarboekjes evenveel opbrengen als anders:

 

De rente op spaarboekjes is gekoppeld aan de inflatie, dus of dat nu 0% of 10% is maakt geen bal uit.

Waarop retep zei dat ik aandelen Apple moest kopen :D

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

De standaard: Belgen verklikken massaal hun buren

 

Ben ik de enigste die vindt dat als er slechts 2600 aangiftes zijn op 10.500.000 belgen er juist niet massaal geklikt wordt?

2600 betekent 2600 laffe klootzakken teveel.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Wat loop je nu toch te zeuren Mausert. 2 oplossingen:

 

-loop naar je bank toe en laat je informeren over de versxhillende belggingsmogelijkheden: groen beleggen, europese fondsen, durffondsjes in opkomende BRIC landen, solide investeren in obligaties.

-zoek op internet op wat er mogelijk is: nigeriaanse oplichters, bitcoins, amerikaanse fondsjes of gewoon een goed aangeschreven binnen- of buitenlands algemeen aandelen fonds.

 

Gezien het gegeven dat je agressief wordt wanneer je binnen een straal van 50 meter van een bank komt lijkt me de tweede mogelijkheid het beste alternatief. En dan stort je je hele kapitaal in bitcoins, mij zal het niet verontrusten.....

Arco, zilverfonds, Electrawinds... :e007:   Gone with the wind...

Link naar reactie

Oude huizen.

 

Zaterdag komen ze kijken om de voorgevel te behandelen, die slorpt blijkbaar water en nu hebben we zwarte muurschimmel achter een kader in de slaapkamer. Rotzakkerij en ongezond. :(

 

We hebben in ons huis ook eens een "natte" voorgevel gehad. Er groeide wat mos op de muur. Het bleek dat een schilder twee jaar geleden het zinken afwatergootje had verbogen waardoor een deel van het hemelwater de spouwmuur inliep. De reden hoeft dus niet in de muur te zitten. Ik zou er een vakman naar laten kijken die alle mogelijke oorzaken bekijkt, voordat je zomaar de muur laat impregneren.

Link naar reactie

Dat bedrijfje zorgt dus voor: contacten leggen met klanten, de werklocatie, de facturering. Ze nemen je niet in dienst maar vergoeden je (bruto) op uurbasis. Ik zou me verder afvragen hoe het zit met reiskostenvergoeding, voorbereidingsuren, afdracht voor pensioen, werkgeversverzekeringen etc.

 

De afhandeling richting de fiscus moet je zelf doen gelijk een zzp-er Een uurloon van 12,50 is trouwens zeer laag. Een uurloon voor een academisch geschoolde zzp-er ligt in Nederland minimaal op 30-40 euro met uitschieters boven de 100 euro (afhankelijk van de aard vh werk). wat betreft die BTW afdracht, ik zou dat heel secuur uitzoeken. Als ik et zo lees zou ik het niet doen.....

Link naar reactie

Ik weet niet of jullie die term in Belgie kennen maar we hadden jaren geleden in Nederland "koppelbazen" in de bouw. Dat waren maffia-achtige constructies waar de vakbonden terecht fel tegen ageerden.

De overheid trad daar toen ook streng tegen op.

 

Tegenwoordig is het schering en inslag in ongelofelijk veel sectoren en worden dit soort malafide bedrijfjes op handen gedragen door b.v. het UWV (uitkeringsinstelling). Alles onder het mom van werkgelegenheid creëren.

 

Tijden veranderen..... :e001:

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Ik weet niet of jullie die term in Belgie kennen maar we hadden jaren geleden in Nederland "koppelbazen" in de bouw. Dat waren maffia-achtige constructies waar de vakbonden terecht fel tegen ageerden.

De overheid trad daar toen ook streng tegen op.

 

Tegenwoordig is het schering en inslag in ongelofelijk veel sectoren en worden dit soort malafide bedrijfjes op handen gedragen door b.v. het UWV (uitkeringsinstelling). Alles onder het mom van werkgelegenheid creëren.

 

Tijden veranderen..... :e001:

Ja hoor. Zelfstandigen opdrachten laten uitvoeren, dus hun zogezegd werk aanbieden maar zelf wel eerst de facturen in ontvangst nemen alvorens ze naar de eigenlijke klant doorsturen waardoor ze tijd hebben om hier en daar extra zaken aan te rekenen en zo het totale factuurbedrag de hoogte injagen. De klant betaald dan die factuur aan de koppelbaas en die betaalt dan vervolgens het factuurbedrag van de zelfstandige uit. De rest is pure winst in zijn zak.

 

Hetgeen ik lees in Stuvio zijn verhaal, klinkt als iets in die aard.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...