Ga naar inhoud

Ergernissen - Laat Hier De Vitriool Uit Uw Pen Vloeien.


Gast Kameraad Mauser

Recommended Posts

Jongen toch. Het is toch niet omdat je niet akkoord gaat met de manier waarop snelheidsovertredingen aangepakt worden, dat je het overtreden van de snelheid goedkeurt?

 

En ik ben nog altijd op zoek naar een logische verklaring waarom er in onze straat, met links en rechts het ene huis naast het ander, waar je met moeite met twee naast mekaar kan rijden, max 70 mag rijden, en waar er nooit snelheidscontrolers zijn, terwijl er enkele straten verder een driebaansweg is, met links en rechts weiden waar je maar 50 mag rijden en er wel snelheidscontroles zijn.

 

En dat heeft niets te maken met een "in mijn achtertuin" houding. Ik geef nu als voorbeeld onze straat, maar ik kan me niet indenken dat wij de enige zijn.

 

Mask, ik maakte een algemeen punt en daarna gaf ik een voorbeeld dat, toegegeven, naar jou verwees (maar duidelijk niet alleen op jou van toepassing was).

In deze discussies kan ik me nogal opwinden, dus hou dat ook in gedachten. ;)

Grr. Argh.

Link naar reactie

't Is niet omdat er een paar pipo's al gemoord hebben met een mes, dat je iedereen die een mes vastneemt ineens moet gaan monitoren met een enkelband.

Als ik jullie redenering doortrek dan is de reactie "waarom niet, ik vind dat niet erg, ik heb niets te verbergen en hou me aan de regels Stop met zaniken."

Link naar reactie

Ik heb geen last van camera's op de snelwegen. Waar ik wel last van heb zijn Audis, BMWs en kut bestel busjes die je afsnijden, de weg afdrukken of op andere wijze het leven zuur maken. Wanneer camera's deze weg hooligans kunnen helpen bestraffen, hurrah for that. Dat het de staat nog een prettig kapitaaltje oplevert, hurrah fot that as well !

 

Wat het bezit van een mes en een enkelband daar mee te maken heeft weet ik even niet.

Link naar reactie

Een paar jaar geleden reden we naar huis met in de auto een nieuwe computer. Echt snel reden we niet (50 waar 50 was toegestaan), zit er toch een bestelbusje op onze achterbumper te kleven. Het was een eenbaansweg en ietwat verveeld door dat vervelende gekleef gingen we zo snel mogelijk naar rechts waarna het busje ons inhaalde en ergerlijk links van ons ging rijden. De inzittenden putten zich uit in beledigende gebaren. Gelukkig stond er een bedrijfsnaam op de bus dus Retep heeft direct de bazin van het betreffende bedrijf gebeld.......

 

Wat ik maar wil zeggen, er zitten zoveel hufters op de weg, de meesten worden niet of nooit geklist maar elke klootzak die het het verdiende loon krijgt :cheerf2:  :cheerf2:  :cheerf2:

Link naar reactie

't Is toch gewoon een feit dat wanneer je in een grootwarenhuis betaalt met een betaalkaart, er geregistreerd wordt wat de persoon achter die betaalkaart allemaal gekocht heeft?

En dat bij het akkoord gaan van vele gebruikersovereenkomsten van die apps je de toestemming geeft om de informatie die ze bijhouden aan derden te verkopen. En dat vaak de informatie die bijgehouden wordt op zich niets met de werking van de toepassing te maken heeft. ...

Omdat dat allemaal tamelijk virtueel is, heeft de meerderheid daar geen problemen mee, of is er zich niet van bewust. Maar wat er gedaan wordt is vergelijkbaar met het komen controleren van de inhoud van je koelkast, en daar zou iedereen problemen mee hebben. Waarom met het ene wel, en met het ander niet? Waarom word je bij het ene bestempeld als  paranoïde, en bij het andere niet?

Link naar reactie

Oei oei, dan weten al die bedrijven dat Mask borrelnootjes prefereert boven zoute pinda's ! En dan spelen ze die info door naar de Duyvis en die gaan dan Mask een mailtje sturen oftie interesse heeft in de nieuwe smaak borrelnootjes !

 

Bij de Appie Heijn wordt ook geregistreerd wat we daar kopen, ze stemmen hun producten daar op af. Zo kan het dus zijn dat er nu bij ons wel Chimay bier te koop is maar geen uitgebakken kaantjes. Verder heb ik geen last van het gegeven dat MEN weet dat ik de stripdagen in Gorinchem heb bezocht en om deze locatie te bereiken het openbaar vervoer heb benut. Op de terugreis heb ik meegereden in de Jaguar van Lecram, iets wat men nog niet in de bestanden heeft verwerkt.

Link naar reactie

Oei oei, dan weten al die bedrijven dat Mask borrelnootjes prefereert boven zoute pinda's ! En dan spelen ze die info door naar de Duyvis en die gaan dan Mask een mailtje sturen oftie interesse heeft in de nieuwe smaak borrelnootjes !

 

Ja, en de verzekeringsmaatschappij gaat zien dat ik veel zout eet, en gaat daarom haar premie opslaan...

Link naar reactie

Ik ben geen meerderheid, ook ben ik niet bezig met een indoctrinatieproces (daar wordt ik veels te weinig voor betaald). Lekkere schapenboutjes lopen daar trouwens, ik kan niet wachten tot die in de winkelschappen worden aangeboden. Helaas weet big brother dan wel dat ik wel eens een schapenboutje nuttig, oei !

Link naar reactie

Het ging over fuckin' trajectcontrole. Ik zie niet in wat dat met privacy te maken heeft?

Wie privacy wil moet wegblijven van facebook. Dat doe ik dan ook.

Ok. Trajectcontrole. Nummerplaten worden geregistreerd bij 't binnenrijden en 't buitenrijden van dat traject. Wat gebeurt er verder met die info als je je mooi aan de snelheid gehouden hebt? Wordt 't gewist? Ben je daar zeker van?

 

Dat is een goed begin.

Link naar reactie

Er is vandaag zoveel data (Big Data) dat ze niet meer verwerkt kan worden. Ik dacht dat Delhaize zelfs zijn gegevens niet kon verwerken...

 

Een dosis nuchterheid is wel nodig. Met de huidige Facebook-update kan je direct zien hoeveel men weet over u, en dan nog vragen ze om dit aan te vullen... Doe dit dus gewoon niet. Ik ben relatief op de hoogte van e-recipe ( alle dokterbriefjes gaan direct in de cloud, samen met medisch dossier, en dit wordt afgepunt bij apotheekbezoek. Geen papier, mutualiteitsbriefjes meer, geen overmedicatie meer,... maar enorm veel privacysleutels aangevraagd door enorm veel belangenverenigingen ).

 

Maar het is een feit: één van die verhalen van SOS Geluk komt echt wel dichtbij.

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

Geachte Heer Koen,

Wij hebben vastgesteld dat u op 23 februari op de E40 ter hoogte van Wetteren reed. Die dag zijn er oliesporen gemeld geweest op het rijvak in de richting naar waar u reed. Gelieve u zo snel mogelijk bij een van de garagisten hieronder aan te melden om uw wagen op eventuele lekken te controleren. Mochten er lekken aangetroffen worden zal er u een forfaitair bedrag aangerekend worden van 50 euro dat ons toelaat een gedeelte van de kosten te recupereren. Dit bedrag dient u te vereffenen bij het controlepunt. Bij niet aanmelden zal er een boete van 150 euro opgelegd worden.

Wij danken u voor uw medewerking.

 

 

De mogelijkheden zijn eindeloos

 

;)

Link naar reactie

Jaja, al die nummerborden, paspoorten, identificatiepapieren, camera's boven uitgaansgebieden en in winkels, weg ermee. Laat die auto's maar 190 over de vluchtstrook racen, laat de kopschoppers hun gang gaan, laat ze maar oude vrouwtjes beroven in Hoog Catharijne, of hele winkels leeghalen. Het gaat alleen om onze privacy....... 

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Wat betreft snelheid in het verkeer hou ik me meestal wel aan de voorgeschreven snelheden. Bijv. als ik Ieper Noord kom binnengereden via de autostrade dan staat er op 3 km voor de verkeerslichten een bord met einde autosnelweg. kort erna een bord met 90 km.

 

Wel, juist voor het bord met einde snelweg rij ik al 90. vanaf dat punt laat ik me uitbollen tot aan de lichten. Je moet toch nog een brug over ( stuk snelweg dat over de andere ring gaat ) dus kun je de verkeerslichten toch niet zien.

 

Nu zijn er toch al vaak lieden geweest die achter mij een signaal geven met hun lichten zodat ik sneller zou rijden of van rijvak zou wisselen. Maar ik stoor mij aan niks. :e011:

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Mijn tante is ooit bijna verkracht en gered doordat een beveiligingscamera de aanval registreerde en een alerte beveiliger adequaat optrad. Na zo'n verhaal ga je toch anders over de zaken nadenken.

Verkrachtingen en geweldpleging tegen een persoon zullen altijd blijven. Zelfs al hang je alles vol camera's. Het probleem gaat zich gewoon verleggen. Je moet het probleem weten aan te pakken zodat je de vrijheid van een ander niet hoeft in te perken.

 

Probleem is dat politici niet van de slimste zijn. Verbieden en iedereen controleren is veel gemakkelijker. Je hoeft er niet eens bij na te denken. En men kan nog wat aan het probleem verdienen. Wat aantoont dat de overheid opereert als een bedrijf met de intentie winst te maken op een burger. Fuck that.

 

Wat dat betreft blijft Nietzsches uitspraak nog steeds hout snijden: 'De staat is een koud monster dat enkel zijn eigenbelang dient.'

Link naar reactie

Sterven op je 35. Veel pijn lijden. Barre leefomstandigheden. Weinig kennis. En meer van die ongein.

Dat is relatief hoor Lord, er is ondertussen aangetoond dat in heel wat streken, waaronder de onze en zeker de Nederlandse en Deense kunstgebieden, de mensen heel wat gezonder waren dan vandaag.  Ziektes worden nauwelijks vastgesteld, de gemiddelde leeftijd was heel wat hoger dan die 35, er was voedsel in overvloed,...  In Denemarken wordt deze periode door heel wat archeologen als een "Aards Paradijs" beschouwd.  Dat pijn lijden, een gemiddelde leeftijd van 35, barre leefomstandigheden en weinig kennis wordt dus geenszins ondersteund door het recente archeologische onderzoek.  Wat die kennis betreft volstaat het voor mij al wel dat de homo sapiens zich vanaf het late paleolithicum, of dus zijn aankomst in onder meer Europa, vrij intens met kunst is gaan bezighouden.  Kunst stemt mij al erg tevreden, ;)

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie

Overigens, ik deel de mening van Koen, wat interesseert het mij dat er de komende honderd jaar ergens geregistreerd staat wanneer ik me op welke snelweg bevond.  Ik rijd haast dagelijks Mechelen in en uit, en ook dan wordt ik telkens weer geregistreerd.  Als de trajectcontroles helpen om de snelheidsovertreders te bestraffen of beter nog, hun overtredingen een volgende keer achterwege te laten, dan betaal ik daar graag de hypothetische prijs voor die Mask als voorbeeld geeft.  Voor mij weegt dat niet op tegen de voordelen.  En die afweging maak ik meestal: hier geen FB of apps, mede vanwege het hele privacyverhaal.  Betalen doe ik haast steeds contant (al heeft dat ook een andere reden), dus ook daar beslis ik zelf wel hoever ik ga in het delen van mijn leven met allerhande databases.  Maar die trajectcontroles, nee, daar kan ik toch echt niets op tegen hebben.

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie

Hoe oud werden ze dan gemiddeld, hier in Noordwest-Europa?

Ik zou het even moeten opzoeken maar heb de notities niet bij me, maar als ik het me goed herinner werd de 60 vlot gehaald door heel wat mensen.  En in alle eerlijkheid, da's een mooie leeftijd want ik stel me vaak ernstige vragen bij de hogere levensverwachtingen vandaag in relatie tot de levenskwaliteit van die "extra jaren".   Zonder de hedendaagse kunstmatige levensverlengingen mag het mesolithicum tot de periodes gerekend worden met de hoogste levensverwachting.

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Wat betreft bijna geen ziektes. Niks van artritis, hart en vaatziekten, hersenaandoeningen? Laten we aan de ongezonde levenstijlen gecorreleerde aandoeningen achterwege laten, ouderdomsaandoeningen komen ook voor bij mensen die gezond leven.

 

Alsmaar hogere leeftijden zullen gepaard gaan met meer en meer kwalitatieve jaren. Het heeft geen zin om iemand die op zijn 74 bedlederig is, half blind en nog wat andere leukigheden zo'n 30 jaar in leven te houden. Maar dat zijn dan ook uitspraken gedaan door mensen die niks van evolutie binnen de technologische wereld kennen.

Link naar reactie

Dat voor heel wat mensen een hogere levensverwachting dankzij die technologie ook effectief meer kwalitatieve jaren zal betekenen geloof ik best, maar er zijn jammer genoeg ook heel wat tegenvoorbeelden te vinden.  Hier put ik dan weer uit de eigen ervaringen van familieleden.  Er zijn jammer genoeg heel wat mensen wiens laatste jaren nog weinig kwalitatief te noemen zijn.  Mijn punt is dat deze mensen wel degelijk ook meetellen in de gemiddeld hogere levensverwachting.  En dan zwijgen we nog over het vegetatieve bestaan van sommigen.  Los van het feit of dit al dan niet een goede zaak is, moeten we het wel in beschouwing nemen wanneer we naar de huidige hoge levensverwachting kijken.  Enige correctiefactor is hier wat mij betreft wel op z'n plaats.  Maar ach, met cijfers kan een mens alles aantonen natuurlijk, ;)

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Eenmaal de hersenwerking volledig doorgrond zal zijn, zijn de mogelijkheden legio.

 

Maar je zei enkele posts geleden al dat je streeft naar een mesolitisch paradijs. Dat is een terugkeer. Je kan de evolutie toch niet stilzetten? Het is geen screenshot dat je neemt dat dan eeuwen in die toestand blijft.

 

Er zal altijd wel iemand zijn die een bepaalde situatie als een probleem ziet, hinderlijk en met een oplossing op de proppen zal komen. Ga je die mensen dan tegenhouden?

Link naar reactie

In alle eerlijkheid, ik vind de mensheid een ware pest voor deze planeet en zou niet rouwig zijn om een aarde die verder gaat zonder de mensheid.  Ooit komt het er misschien eens van, wie weet, ik geloof in elk geval in de kracht van de natuur om zelfs onze meest desastreuze impact op haar te overleven.

 

Daarnaast geloof ik wat de menselijke cultuur helemaal niet in het idee van een "evolutie", zeker niet in termen van "stilzetten", omdat onze cultuur daarvoor veel te divers en complex is geworden.  Het idee "evolutie" draagt ook veel te veel het idee in zich mee dat hetgeen "later" komt is "geëvolueerd" uit wat voorheen ging, en dus "beter" zou zijn.  Laat ons stellen dat ik me nogal stoor aan woorden als "evolutie", zeker in relatie tot "cultuur".  Ik weiger de ideeën van Darwin te projecteren op de menselijke cultuur, want dan eindig je met zijn "survival of the fittest" haast automatisch in het idee dat wat voorafging slechter was dan het heden.  Bovendien wordt dit dan vaak nog eens extra vanuit een Westers standpunt geïnterpreteerd, en wordt onze "evolutie" als richtinggevend beschouwd voor "andere culturen".  Zulke waanideeën leiden dan tot discussies over vrijheid van meningsuiting, waarbij men impliciet andere culturen als minderwaardig gaat beschouwen omdat zij niet hun Franse Revolutie hebben meegemaakt.  Moet dat dan? 

Soit, het brengt ons misschien wat te ver, maar ik zie het mesolithicum of om het even welke "periode" dus niet als een "eerdere schakel in onze evolutie" omdat ik niet geloof in dat hele concept van "culturele evolutie".

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Soit, het brengt ons misschien wat te ver,

Zeker niet. Het wordt gewoon interessanter. Ga vooral door. Straks komt er weer een met zijn gezever over hoe slecht er werd gemiddenveld in een of ander mallotige ballenactiviteit.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

In alle eerlijkheid, ik vind de mensheid een ware pest voor deze planeet en zou niet rouwig zijn om een aarde die verder gaat zonder de mensheid.  Ooit komt het er misschien eens van, wie weet, ik geloof in elk geval in de kracht van de natuur om zelfs onze meest desastreuze impact op haar te overleven.

 

Voor een deel kan ik daarin meegaan. De aarde kan gerust zonder en kan nog veel meer verdragen dan wij nu aan het uitsteken zijn. Of de aarde nu verwordt tot een dode planeet of er enkel virussen leven, dat maakt de natuur geen ene moer uit. De boel blijft verder draaien.

Maar als wij er niet meer zijn, wat maakt het voor jou dan nog uit of de aarde dan nog verder blijft bestaan?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...