Ga naar inhoud

Ergernissen - Laat Hier De Vitriool Uit Uw Pen Vloeien.


Gast Kameraad Mauser

Recommended Posts

Op het nieuws weet iemand te beweren "zich in de mate van het mogelijke aan de snelheidsbeperking te houden". Hoezo, "in de mate van het mogelijk", denk ik dan. Wat is er onmogelijk aan gewoon niet harder rijden dan 90 km/u? Ik begrijp de wereld niet helemaal denk ik.

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie

Je moet je altijd aan de regels houden, en je moet ze ook kennen. Op een weg waar je 70 mag moet je geen 50 rijden, dat is niet vlot. Maar als alle anderen te snel rijden is dat geen reden om zelf ook te snel te rijden. Ik ben daar nogal anaal in. In 17 jaar autorijden ben ik nog nooit geflitst.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Mag je op een weg waar je maar 50 mag rijden 60 of 70 rijden tijdens het voorbijsteken?

 

Natuurlijk niet. Een gebrek aan kennis van Mask! Als de politie je betrapt bij zo'n manoeuvre en je kan China niet aantonen op een blinde kaart heb je een flinke boete aan je been.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Je moet je altijd aan de regels houden, en je moet ze ook kennen. Op een weg waar je 70 mag moet je geen 50 rijden, dat is niet vlot. Maar als alle anderen te snel rijden is dat geen reden om zelf ook te snel te rijden. Ik ben daar nogal anaal in. In 17 jaar autorijden ben ik nog nooit geflitst.

Zo hoor ik het graag, idem hier (al is het enkele jaartjes minder). Ik blijf 50 rijden, al rijdt al de rest 80. Betalen zij mijn boetes misschien, ik dacht het niet. Ik laat de kudde gewoon haar zin doen, maar ze moeten niet van mij verwachten dat ik ze vervoeg.

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie

Hummmm, de vijf Turnhoutse hoofdschopperts in België zijn vrijgelaten. De rechter: ze kunnen gewoon naar school. In Nederland zijn de drie hoofdschopperts opgesloten, men gaat wsl poging tot doodslag eisen. Is het nu echt zo dat je in Belgie eerst drie mensen moet hebben vermoord voordat je langer dan een dagje in de cel moet brommen ??

 

http://www.elsevier.nl/Nederland/nieuws/2013/1/Groepsmishandeling-in-Eindhoven-poging-tot-doodslag-1157421W/

Link naar reactie

Hummmm, de vijf Turnhoutse hoofdschopperts in België zijn vrijgelaten. De rechter: ze kunnen gewoon naar school. In Nederland zijn de drie hoofdschopperts opgesloten, men gaat wsl poging tot doodslag eisen. Is het nu echt zo dat je in Belgie eerst drie mensen moet hebben vermoord voordat je langer dan een dagje in de cel moet brommen ??

 

http://www.elsevier.nl/Nederland/nieuws/2013/1/Groepsmishandeling-in-Eindhoven-poging-tot-doodslag-1157421W/

 

Voorlopig zijn die jongens nog niet voor een rechtbank gekomen, en dus nog niet veroordeeld. In vrijheid zijn is dan de norm.

 

Enkel in bepaalde gevallen mag men verdachten voorwaardelijk aanhouden. Men zal hier geoordeeld hebben dat aan deze voorwaarden niet voldaan is, en behoort men de verdachten vrij te laten. Eigenlijk is deze vrijlating dus ook voorwaardelijk. Wanneer de Nederlandse rechter uiteindelijk de veroordeling uitspreekt, zullen deze eikels alsnog naar de gevangenis gaan.

 

Ik vind het eigenlijk jammer dat media niet meer uitleg geven bij zoiets.

Link naar reactie

Xeno, ik begrijp natuurlijk ook wel dat ze niet off the hook zijn en dat er nog een rechtszaak gaat komen. In Nederland worden verdachten van lichte misdrijven vrijgelaten tot het proces. Bij zwaardere misdrijven en wanneer men vluchtgedrag vermoedt beslist men bijna altijd tot een verlengde inhechtenisneming. Het geeft een heel vreemd signaal af dat verdachten van poging tot doodslag na een nachtje cel naar huis worden gestuurd en de rechter aangeeft dat ze "normaal" naar school kunnen gaan. Hier in NL weten we ook dat Belgen met een veroordeling tot 3 jaar cel niet eens naar de gevangenis hoeven. Wanneer deze lieverdjes in Belgie worden berecht is de kans groot dat ze nooit in het gevang moeten.....

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Volwassenen wisten me als kind te vertellen dat negers zwart zien omdat die bij geboorte op handen en voeten worden gezet om vervolgens in't zwart gespoten te worden. Vandaar dat handen en voeten wit zijn. Waarom die blanken per sé zwart gemaakt moesten worden, vertelden ze er nooit bij, maar ik gok omdat die dan goedkoper zijn.

 

Aanvullend: waarom hebben zwarten nogal brede neusgaten? Omdat men ze met de neus aan haken hangt om te drogen nadat ze gespoten zijn. Racistische humor is vaak heel goedkoop.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Wiki(pedia) heeft zonet nog maar eens bewezen onbetrouwbaar en onvolledig te zijn... en ik had ze nochtans een nieuwe kans gegund. Helaas. :(

 

Waarschijnlijk leerkrachten met onvoldoende algemene kennis die zitten te prutsen aan Wikipedia.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Wiki(pedia) heeft zonet nog maar eens bewezen onbetrouwbaar en onvolledig te zijn... en ik had ze nochtans een nieuwe kans gegund. Helaas. :(

 

Geef eens een voorbeeld?

Link naar reactie

Is het zo moeilijk om muziek te verwachten wanneer je de radio opzet? Waarom moeten presentatoren zo vaak de tijd vullen met onintressante praat? Tijdens Hammertime (Stu Bru) ging het over het feit dat koniging Beatrix om 7 uur (het was toen iets na 6) iets zou aankondigen en daarom moet de presentator een heel uur vol lullen, nog meer oninteressante mensen opbellen om hun mening te vragen wat niemand iets kan schelen, en heeeeeeeel af en toe, als we geluk hebben eens een interessant plaatje opzetten.

Meer muziek minder gezever! Op school luister ik al een geluk meestal naar Zen fm (en heel soms Urgent fm) waar ik me niet aan die zever moet ergeren maar die krijg ik niet op de radio van mijn wagen

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...