WVlieg Posted March 24, 2019 Share Posted March 24, 2019 In juni vorig jaar na een reisje naar Ijsland (2de keer dat ik er was) ontstond er bij mij een idee. Een strip over vikings. Tijdens de reis begonnen de personages zich te vormen in mijn hoofd en begonnen de verhalen te komen. Bij thuiskomst begon ik al snel met het tekenen van wat ik in mijn hoofd had. Ik begon voornamelijk voorstudies van de personages te maken die een rol gingen spelen. Ik maakte ook al enkele pagina's. Toen ik ongeveer op de helft van het 1ste album zat verschenen de Tovenaars ten tonele. Het verhaal van de vikings werd even aan de kant gezet en ik concentreerde mij dus verder op de Tovenaars. Afgelopen week kwam ik in mijn schuif de afgewerkte paginas van de vikings terug tegen en besefte ik dat ik het eigenlijk wel leuk vond om deze te tekenen. Ik heb dus besloten om dit album verder af te werken (en ook te proberen om het eerste album van de Tovenaars af te werken). De reeks zal Velkomin heten. Het eerste album is getiteld Kleine Gesprekken. Hierbij alvast de eerste twee stroken: Quote Link to comment
WVlieg Posted March 26, 2019 Author Share Posted March 26, 2019 En de volgende 2 stroken zijn klaar. Quote Link to comment
WVlieg Posted April 6, 2019 Author Share Posted April 6, 2019 Het heeft hier eventjes stil gelegen (door gezinsuitbreiding- ben vorige week papa geworden van mijn 1ste kindje, schattig en knap dochtertje Marie), vanaf komende week wil ik de draad weer oppikken en verder gaan waar ik gebleven was. Deze twee stroken waren al klaar, maar had ik door de drukte die een nieuw kindje met zich mee brengt nog niet geplaatst. Strook 7 en 8: Quote Link to comment
dirk (monsieur toupet) Posted April 6, 2019 Share Posted April 6, 2019 Een grote proficiat ! Quote Link to comment
sjaakie Posted April 7, 2019 Share Posted April 7, 2019 Hartelijk gefeliciteerd. Quote Link to comment
WVlieg Posted April 8, 2019 Author Share Posted April 8, 2019 Bedankt allemaal. T is een schatje hoor! En nu ik nog een weekje vaderschapsverlof heb moet ik er van profiteren om nog wat Velkomin-tekeningen in te inkten en af te werken. Hier alvast de volgende strook: Quote Link to comment
sporoi Posted April 8, 2019 Share Posted April 8, 2019 Op 6/4/2019 om 08:49, WVlieg zei: door gezinsuitbreiding- ben vorige week papa geworden van mijn 1ste kindje, schattig en knap dochtertje Marie een wat latere proficiat!! Quote Link to comment
Kristof Berte Posted April 9, 2019 Share Posted April 9, 2019 verdedigT toebehoorT Gefeliciteerd Wim! Quote 'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook Link to comment
Hamirubi Posted April 9, 2019 Share Posted April 9, 2019 Hanee, Noha spreekt gewoon in dt-fouten. Ik zou 'Vikings' wel in 'Vikingen' veranderen. Enneuh, gefeliciteerd hoor Vlieg! Altijd leuk trouwens om jouw instagram te volgen. Quote I'am a locksmith. And I'm a locksmith. Link to comment
WVlieg Posted April 9, 2019 Author Share Posted April 9, 2019 Bedankt voor de felicitaties! En voor de spellingscontrole Heb intussen de nodige aanpassingen gedaan! Merci @Hamirubi: Ik wist niet dat je mijn instagram volgde! Daar heb je dus al wat Vikingdingetjes zien passeren... maar hier dus een nieuwe afgewerkte strook, hopelijk zonder tik of spellingsfouten Quote Link to comment
WVlieg Posted April 10, 2019 Author Share Posted April 10, 2019 En de volgende strook: Quote Link to comment
dirk (monsieur toupet) Posted April 11, 2019 Share Posted April 11, 2019 "...die van jou andere dorpen platneukt..." en konijntjes aan het mes rijgen. Haha. Velkomin is niet geschikt voor jonge kinderen! Quote Link to comment
Kristof Berte Posted April 12, 2019 Share Posted April 12, 2019 Tis precies "Thuis"... Quote 'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook Link to comment
WVlieg Posted April 12, 2019 Author Share Posted April 12, 2019 4 uren geleden, Kristof Berte zei: Tis precies "Thuis"... Hihi... dan bedoel je hopelijk de tv-soap. T is hier dan wel een iets jongere versie van Rosa en Madam Marianne Quote Link to comment
WVlieg Posted April 17, 2019 Author Share Posted April 17, 2019 Het vervolg en tevens ook 2 nieuwe personages die hun intrede doen: Quote Link to comment
WVlieg Posted April 28, 2019 Author Share Posted April 28, 2019 Nog eens tijd voor een nieuwe strook! Quote Link to comment
WVlieg Posted July 18, 2019 Author Share Posted July 18, 2019 Na een lange afwezigheid zijn we terug met het vervolg. Veel plezier! Quote Link to comment
WVlieg Posted July 18, 2019 Author Share Posted July 18, 2019 En nog eentje vandaag! Quote Link to comment
dirk (monsieur toupet) Posted July 27, 2019 Share Posted July 27, 2019 Enkele mooie gezichten Staan 2 paarden wat te grazen? er staat geen gras en ze staan er dus gewoon wat. Algemeen: in zo'n tussentekstjes moet je vooral de getekende actie niet beschrijven. Enkel gebruiken voor info die je niet ziet in de tekening. Quote Link to comment
WVlieg Posted July 30, 2019 Author Share Posted July 30, 2019 @dirk: Bedankt voor het complimentje en bedankt voor de tip. Voor de album-versie heb ik het tussentekstje aangepast. Is idd zo dat je niet hoeft te beschrijven wat de lezers zien, maar is soms sneller gebeurd dan je denkt Hier het vervolg: Quote Link to comment
WVlieg Posted July 31, 2019 Author Share Posted July 31, 2019 En een volgende strook: Quote Link to comment
Hamirubi Posted August 3, 2019 Share Posted August 3, 2019 Nou, nou! Quote I'am a locksmith. And I'm a locksmith. Link to comment
Kristof Berte Posted August 5, 2019 Share Posted August 5, 2019 You know nothing John Snow! Quote 'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook Link to comment
WVlieg Posted August 5, 2019 Author Share Posted August 5, 2019 12 uren geleden, Kristof Berte zei: You know nothing John Snow! Goed gezien, Milo is beetje geinspireerd op Jon Snow (qua uiterlijk dan toch) Het vervolg! Opgepast: BLOOT ! Quote Link to comment
WVlieg Posted August 5, 2019 Author Share Posted August 5, 2019 En het vervolg: (Opgepast: BLOOT! ) Quote Link to comment
WVlieg Posted August 8, 2019 Author Share Posted August 8, 2019 Met enige trots kan ik jullie de cover tonen van het 1ste Velkomin-album. De titel is Kleine Gesprekken Premiere van het album is op 8 september in Aalst op AalstStript! (als alles goed gaat en dat hopen we toch ) Prijs van het album (niet onbelangrijk) zal 5euro zijn. Het album zal 30 paginas tellen (26 paginas verhaal en 4 paginas extra/dossiertje) Kom dus met zijn allen een gesigneerd exemplaartje halen! Lukt dit niet en wil je het album graag hebben dan kunnen we elkaar vast wel in de toekomst op andere beurzen treffen. De week na Aalst ben ik in Breda te vinden aan de StripSter-stand (samen met Ralph Dikmans, Karin Burm en Nico Schuurman) (alleen op zaterdag!) Lukt het je niet om naar een beurs te komen en wil je toch een album? Contacteer mij dan maar en dan kunnen we zeker iets regelen! Quote Link to comment
WVlieg Posted August 19, 2019 Author Share Posted August 19, 2019 Nieuwe strook: Quote Link to comment
WVlieg Posted August 27, 2019 Author Share Posted August 27, 2019 Deadlines deadlines deadlines...maar we tellen af naar de premiere van het album op AalstStript. Nog effe doortekenen en hier alvast een nieuwe strook: Quote Link to comment
Ambreville Posted August 28, 2019 Share Posted August 28, 2019 Al aan Strips4life gedacht van @Hollywood? Quote Link to comment
WVlieg Posted August 28, 2019 Author Share Posted August 28, 2019 7 uren geleden, Ambreville zei: Al aan Strips4life gedacht van @Hollywood? Ja... ik ga sowieso mijn bijdrage leveren aan Strips4life. Denk dat @Hollywood naar AalstStript komt waar ik aanwezig ben en normaal gezien kan ik hem daar mijn bijdrage overhandigen. Zal hoogstwaarschijnlijk een gesigneerd album zijn met een bijbehorende originele A4pagina uit album 1 die in de veiling zal gaan. Quote Link to comment
Recommended Posts