Noël Posted February 1, 2020 Share Posted February 1, 2020 https://destripdagen.nl/ Quote Link to comment
Aleksandr Posted February 2, 2020 Share Posted February 2, 2020 oei, scheiden is Leiden euh, nee, fout. Het was Utrecht, toch voor de Heroes Dutch Comic Con (op 28 en 29 maart 2020) voor de Stripdagen is er voorlopig geen nieuws hopelijk is dat (preparatoir) ook goed nieuws Quote Link to comment
eriktex Posted February 2, 2020 Share Posted February 2, 2020 Amateurisme ten top. Quote .....................................................www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl Link to comment
Nzaadr Posted February 2, 2020 Share Posted February 2, 2020 Kan er niet wakker van liggen. Het was niet best en ik zal het niet missen . Ik hoop dat eventuele partners zich goed oriënteren op dit gezelschap want ze bakken er niets van. Dat is in combinatie met arrogantie en gebrek aan inzicht wat echt leeft in stripland een fatale combi. Quote Link to comment
eriktex Posted February 4, 2020 Share Posted February 4, 2020 Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar Repers die de afgelopen twee jaar naar de combi Stripdagen / Comic con in Utrecht zijn geweest..... gaan jullie dit jaar wel of niet nu er enkel een Comic Con is en (vrijwel) geen reguliere (Europese) strips. Wij twijfelen ernstig of we in Utrecht nu nog wel een kraampje moeten boeken, vandaar. Alvast bedankt voor jullie reacties. Quote .....................................................www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl Link to comment
Campesino Posted February 4, 2020 Share Posted February 4, 2020 Als Eppo / L niet komt. ( informeer daar naar ) Dan heb je er niet echt iets te zoeken, denk ik. Quote A Veces Angel - A Veces Demonia - Pero Siempre Yo ! Link to comment
fazerco Posted February 4, 2020 Share Posted February 4, 2020 Ik ga niet meer naar de DCC. Quote Link to comment
Noël Posted February 4, 2020 Author Share Posted February 4, 2020 Ik ben de afgelopen 2 jaar niet geweest. Ook nu ga ik niet. De Stripdagen hielden twee jaar geleden al op te bestaan. Dus eriktex, ik denk dat je niet aan een dood paard moet gaan trekken. Pak maar grootser uit in Eindhoven, Kampen en Breda. Quote Link to comment
Nzaadr Posted February 4, 2020 Share Posted February 4, 2020 Nee, is verder niet interessant. Quote Link to comment
Tweetie Posted February 4, 2020 Share Posted February 4, 2020 9 uren geleden, eriktex zei: Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar Repers die de afgelopen twee jaar naar de combi Stripdagen / Comic con in Utrecht zijn geweest..... gaan jullie dit jaar wel of niet nu er enkel een Comic Con is en (vrijwel) geen reguliere (Europese) strips. Wij twijfelen ernstig of we in Utrecht nu nog wel een kraampje moeten boeken, vandaar. Alvast bedankt voor jullie reacties. Ik ben vorig jaar naar zowel DCC/Stripdagen als de Winter DCC geweest. Als je geinteresserd bent in comics, zou ik als bezoeker gaan. Een uitgeverij zoals die van jullie zal op de DCC geen publiek vinden. Quote Link to comment
tuinmantvkijken Posted February 4, 2020 Share Posted February 4, 2020 ga niet naar DCC ook niet als bezoeker vind het niet interessant genoeg ben meer van de klassieke verhalen Quote Link to comment
AHMO Posted February 4, 2020 Share Posted February 4, 2020 Zonder de Stripdagen is het voor mij niet interessant. De aanbod, alleen comics, is dan voor mij te klein. en het zijn vaak alleen de nieuwe comics die ze dan in de verkoop hebben en die zoek ik niet. Dan wacht ik liever een maand en dan naar Deventer. Dat is dan voor mij een zeer leuke (intieme) beurs Quote Link to comment
tuinmantvkijken Posted February 4, 2020 Share Posted February 4, 2020 daar ben dan weer wel in deventer kerk 1 kraampje vol leuke dingen Quote Link to comment
Lecram Posted February 7, 2020 Share Posted February 7, 2020 Ik denk dat ik wel 1 dagje meepak, prima te doen als bezoeker. Voor Hum zal het misschien geen storm lopen, maar aan de andere kant ben je een van de weinige met strips en zou er wat nieuw publiek kunnen bijkomen, iets wat in Deventer of Eindhoven waarschijnlijk niet het geval zal zijn. Geen lange rij voor je tekenaar en dus de kans voor nieuwe klanten om ook eens een krabbel te kunnen krijgen. Voor Silvester en DDB is de HDCC ook interessant(er). Quote Link to comment
Sssneraul Posted February 7, 2020 Share Posted February 7, 2020 ik kom alleen als er een programma is met voor mij aantrekkelijke tekenaars. Mijn verwachtingen daarover zijn voorlopig erg laag. Maar komt Uitgeverij L ... met als gast Guarnido... dan reis ik wel af hoor. Quote Link to comment
tuinmantvkijken Posted February 8, 2020 Share Posted February 8, 2020 https://stripjournaal.com/2020/02/08/prijswinnaars-en-een-scheiding/?fbclid=IwAR1TSm74op5hi0zdtHXbO1LtoAKfB7yy3ZknddJDMpovlj-loF2pTiC58Bs interview met Meerten Welleman mijn persoonlijke mening ze hadden in juli zelf een streep er onder moeten zetten de comiccon / heeft de stripdagen niet nodig ,als beginnende beurs in nl dachten ze dat er extra bezoekers kwamen door samen werking met de stripdagen en de stripdagen zag het als een mooie kans/vangnet immers de kas was leeg van af dag 1 was € het onderwerp . Wil nog toevoegen dat Meerten uitermate beleefd blijft richting de Dcc en weigerd met modder gooien/ te zwartepieten . Je zou natuurlijk ook kunnen zeggen de stripdagen zijn gebruikt/ misbruik ten bate van Dcc Maar dat is misschien wel doemdenken , Quote Link to comment
Tweetie Posted February 8, 2020 Share Posted February 8, 2020 2 uren geleden, tuinmantvkijken zei: https://stripjournaal.com/2020/02/08/prijswinnaars-en-een-scheiding/?fbclid=IwAR1TSm74op5hi0zdtHXbO1LtoAKfB7yy3ZknddJDMpovlj-loF2pTiC58Bs interview met Meerten Welleman mijn persoonlijke mening ze hadden in juli zelf een streep er onder moeten zetten de comiccon / heeft de stripdagen niet nodig Lijkt me ook. Ook zonder Stripdagen raakt de Dutch Comic Con wel uiverkocht. Als de Stripdagen voor DCC geen extra waarde bieden, kunnen ze ook niets eisen. Quote Link to comment
Ambreville Posted February 8, 2020 Share Posted February 8, 2020 22 uren geleden, Sssneraul zei: ik kom alleen als er een programma is met voor mij aantrekkelijke tekenaars. Mijn verwachtingen daarover zijn voorlopig erg laag. Maar komt Uitgeverij L ... met als gast Guarnido... dan reis ik wel af hoor. Die ging voorlopig stoppen met dedis na Angouleme vertelde hij in BXL Quote Link to comment
Sssneraul Posted February 8, 2020 Share Posted February 8, 2020 1 uur geleden, Ambreville zei: Die ging voorlopig stoppen met dedis na Angouleme vertelde hij in BXL Zijn komend tweeluik van Blacksad slokt veel tijd op Quote Link to comment
Ambreville Posted February 8, 2020 Share Posted February 8, 2020 11 minuten geleden, Sssneraul zei: Zijn komend tweeluik van Blacksad slokt veel tijd op Dat was zijn excuus Quote Link to comment
Kobus Posted February 9, 2020 Share Posted February 9, 2020 Pfff.. net die podcast geluisterd. Vermoeiend. Quote Link to comment
tuinmantvkijken Posted February 9, 2020 Share Posted February 9, 2020 wat ga jij aan de stripdagen bijdragen kobus? Quote Link to comment
Kobus Posted February 10, 2020 Share Posted February 10, 2020 Als je mijn commentaar een beetje leest, begrijp je dat ik die hele stripdagen niet levensvatbaar vind. Ik werk dus niet mee om een lijk in leven te houden of een dood paard te trekken. Ik zal eerder mijn medewerking verlenen aan Haarlem dat is meer mijn ding. Breda en Brabant ook erg leuk omdat het wat traditionelere beurzen zijn en prima voldoet aan de behoefte die de stripdagen niet meer beantwoord. Sorry als ik je beledig, maar dat is mijn mening. Quote Link to comment
tuinmantvkijken Posted February 10, 2020 Share Posted February 10, 2020 Je hebt mij niet beledigd Quote Link to comment
AHMO Posted February 10, 2020 Share Posted February 10, 2020 1 uur geleden, Kobus zei: Ik zal eerder mijn medewerking verlenen aan Haarlem dat is meer mijn ding. Breda en Brabant ook erg leuk omdat het wat traditionelere beurzen zijn en prima voldoet aan de behoefte die de stripdagen niet meer beantwoord. Wanneer ga je eigen opgeven als vrijwilliger? Quote Link to comment
Kobus Posted February 10, 2020 Share Posted February 10, 2020 Wie zegt dat dat niet gebeurd is?? En is het zo, als je kritisch bent je dan maar vrijwillig bij een organisatie moet aanmelden? Dus we hebben kritiek op de regering, dus worden we vrijwilliger van de VVD of een ander politieke partij?? Quote Link to comment
AHMO Posted February 10, 2020 Share Posted February 10, 2020 Eerste bij jou is NEE (Gaf in je vorige item al aan) Tweede en derde JA en JA en weet je waarom ik het vroeg Ik ben voor elk strip gerelateerde initiatief. Goed of slecht. Maak me niet uit! het probleem in de stripwereld is dat het alleen door hardwerkende vrijwilligers gedaan wordt. ook de niet gesubsidieerde beurzen wordt alleen maar door hardwerkende vrijwilligers gedaan. en je mag je mening hebben op alles en iedereen Maar hou er rekening mee dat het door vrijwilligers wordt gedaan. Dus ja! wordt vrijwilliger! en dan ben je niet meer één van die stuurlui dan aan wal staat Quote Link to comment
Timothy van Damme Posted February 10, 2020 Share Posted February 10, 2020 Als ik overal vrijwilliger moest zijn waar ik kritiek op had, zou ik mijn vaste baan moeten opgeven Quote Link to comment
Noël Posted February 11, 2020 Author Share Posted February 11, 2020 De festivaldirecteur van de Stripdagen was niet zo'n echte vrijwilliger, die moest gewoon betaald worden. Of vergis ik me? Quote Link to comment
AHMO Posted February 11, 2020 Share Posted February 11, 2020 Bij de laatste twee edities was het de bestuur van de Stripschap die alles regelde. en twee van de bestuursleden zijn nu al een tijdje bezig voor alternatieven. Van DCC speelde al een tijdje. Quote Link to comment
Noël Posted February 11, 2020 Author Share Posted February 11, 2020 Ik ben zelf ook vrijwilliger op een ander gebied. Vrijwillig is niet vrijblijvend. Je gaat ervoor. En zo niet, stop dan. Het Stripschap is al enkele jaren geleden gestopt. Prima, maar meldt het dan en blijf niet doormodderen. Quote Link to comment
AHMO Posted February 11, 2020 Share Posted February 11, 2020 Wat jij nou verteld had ik nou met Suske en Wiske. Voor mij was het al jaren geleden gestopt en ik had ook zoiets blijft nou niet aanmodderen.... Stop er mee! Maar toen kwam Amoras. Verfrissend en past ook bij deze tijd. en dat is ook waarom ik de Stripschap blijft steunen ik hoop op De Stripdagen 2.0 Niet in de vorm van de oude Stripdagen maar in een nieuwe verfrissende vorm. Quote Link to comment
Lecram Posted February 11, 2020 Share Posted February 11, 2020 Als je de podcast beluistert, dan hoor je dat men geen idee heeft wat ze gaan doen. Steeds schieten de antwoorden van links naar rechts (en komt men er een minuut later weer op terug) en vaak wordt de tactiek van ontkenning of anderen de schuld geven gebruikt. Veel loze kreten zonder plan of richting. Ik blijf ook steeds een zekere arrogantie voelen en waar die op gebaseerd is....dat is een compleet raadsel, want het stripschap is nu niet bepaald een succesverhaal. Het leven is simpel, de huidige ploeg gaat niks nieuws brengen, er is ook geen stuiver te besteden. Ik ben en blijf lid en hoop ook op mooie stripdagen, maar eerlijk gezegd geloof ik er niet in. Vergelijking met Suswis houdt geen stand, dat zijn compleet andere auteurs met een verfrissende blik, niet dezelfde makers als de aloude reeks....we hebben op de vorige twee HDCC gezien dat er geen evolutie in het stripgedeelte zat (ik denk ook dat de wil en de mindset er niet is), er was geen aansluiting bij het comic con gedeelte. Dat blijf ik het meest jammer vinden, echt een gemiste kans. Quote Link to comment
Kobus Posted February 11, 2020 Share Posted February 11, 2020 Je kan beter die drie tientjes aan iets anders besteden. Een mooie hardcover of zo. Zo hou je de huidige ploeg in het zadel. En ik begrijp dat je daar niet op zit te wachten. Wees eerlijk en reeel: Het gaat daar echt niet veranderen. Het moddert gewoon door. Misschien als er een hele nieuwe ploeg gaat zitten. Maar ook dat is een utopie. Quote Link to comment
fazerco Posted February 11, 2020 Share Posted February 11, 2020 Het is ook makkelijker om te zeuren dan plaats te nemen in het bestuur. Niemand die dat wil, including me. Quote Link to comment
Tweetie Posted February 12, 2020 Share Posted February 12, 2020 6 uren geleden, Kobus zei: Wees eerlijk en reeel: Het gaat daar echt niet veranderen. Het moddert gewoon door. Misschien als er een hele nieuwe ploeg gaat zitten. Maar ook dat is een utopie. Meld je aan om met revolutionait elan het bestuur over te nemen. Viva la revolución! Viva Kobus! Quote Link to comment
AHMO Posted February 12, 2020 Share Posted February 12, 2020 Wie ik nog bij deze discussie nog mis is Statler en Waldorf Quote Link to comment
Verskarton Posted February 12, 2020 Share Posted February 12, 2020 Ik vrees dat revolutie nu echt weinig zin heeft. Er zit net een vers set voorzitters die nog moeten beginnen. Of het Stripschap volledig is afgeschreven durf ik moeilijk te zeggen. Maar ik geloof wel het Stripschap een paar kerndoelen moet opstellen, kijken wat daar in haalbaar is en daar echt op richten. Een Stripdagen kun je in veel vormen doen. Laten we afwachten wat er nog geregeld kan worden. Quote Link to comment
Ambreville Posted February 12, 2020 Share Posted February 12, 2020 3 uren geleden, AHMO zei: Wie ik nog bij deze discussie nog mis is Statler en Waldorf Sorry, Haarlem interesseert me geen hol. Quote Link to comment
Recommended Posts