Ga naar inhoud

De wereld verstrippen


Kristof Berte

Recommended Posts

Op 8/12/2017 om 14:07, Waakwater zei:

Chimi en ik hadden een idee. Zelf ben ik bezig met het exploreren van stripeigenschappen. Wat maakt iets een tekening, wat maakt het een striptekening? Hierbij denk ik vaak aan cameo's die opduiken in klare-lijnstrips. De cameo's zijn daar altijd een stijlbreuk, met meer lijnen, meer detail. Lelijk vind ik. Het is een kunst om de werkelijkheid op een degelijke manier te verstrippen.

Daarom dit nieuwe voorstel: 

 

Iemand plaatst een foto en de tekenaars hier proberen het te verstrippen in hun stijl. Wat volgt is dan een analyse en eventueel stemming van meest geslaagde verstripping. 

 

Is er animo of laten we dit een stille dood sterven?

Ik wil altijd wel een tekeningsken maken. Analyses en stemmingen zeggen mij minder :)

 

Is het niet toffer om te beginnen van een tekening in plaats van een foto? Waar iedereen dan in zijn eigen stijl een draai aan geeft?

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

@Ynke, Judith en haar dienstmaagd zien er goed uit.  Meer fotoreferentie doet je tekenwerk goed. Er zit meer volume in de personages.


De schouders van Holofernes moeten iets verder van de romp afstaan. Nu lijkt het alsof die mens van tussen een bankschroef komt .

Link naar reactie

Geen tijd om nu mijn eigen versie te maken van Caravaggio. Maar zulke experimentjes heb ik in het verleden ook al eens ondernomen. Eigen versies van...

 

'De Grote Golf' van Hokusai, bijvoorbeeld.

 

Diende als achtergrondprojectie bij de theatertournee van Gorki in 2010 (bij een liedje over surfende hippies). ;-)

 

Surfen.jpg

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...