Kristof Berte Posted December 8, 2017 Share Posted December 8, 2017 Op 8/12/2017 om 14:07, Waakwater zei: Chimi en ik hadden een idee. Zelf ben ik bezig met het exploreren van stripeigenschappen. Wat maakt iets een tekening, wat maakt het een striptekening? Hierbij denk ik vaak aan cameo's die opduiken in klare-lijnstrips. De cameo's zijn daar altijd een stijlbreuk, met meer lijnen, meer detail. Lelijk vind ik. Het is een kunst om de werkelijkheid op een degelijke manier te verstrippen. Daarom dit nieuwe voorstel: Iemand plaatst een foto en de tekenaars hier proberen het te verstrippen in hun stijl. Wat volgt is dan een analyse en eventueel stemming van meest geslaagde verstripping. Is er animo of laten we dit een stille dood sterven? Ik wil altijd wel een tekeningsken maken. Analyses en stemmingen zeggen mij minder Is het niet toffer om te beginnen van een tekening in plaats van een foto? Waar iedereen dan in zijn eigen stijl een draai aan geeft? Quote 'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook Link to comment
dirk (monsieur toupet) Posted December 9, 2017 Share Posted December 9, 2017 Ik wil ook wel meedoen. Foto of tekening... Een foto is ergens al een interpretatie van de werkelijkheid, een tekening is dat des te meer. Dus een lichte voorkeur voor de optie van een foto. Quote Link to comment
Hamirubi Posted December 9, 2017 Share Posted December 9, 2017 Ik wil ook wel meedoen. Quote I'am a locksmith. And I'm a locksmith. Link to comment
Yncke Posted December 9, 2017 Share Posted December 9, 2017 Ik ga zien of ik er tijd voor heb. Het idee op zich vind ik tof, mijn voorkeur zou naar een tekening gaan. Quote yncke.be Link to comment
Hamirubi Posted December 9, 2017 Share Posted December 9, 2017 Doen we dan een iconische tekening, genre schilderij of stripcover? Lijkt me wel leuk. (ik weet ook niet of ik genoeg tijd vind: in de kerstperiode kan ik wel wat forceren) Quote I'am a locksmith. And I'm a locksmith. Link to comment
Yncke Posted December 9, 2017 Share Posted December 9, 2017 Laat de Alderwood ons maar verrassen. Quote yncke.be Link to comment
Kristof Berte Posted December 9, 2017 Author Share Posted December 9, 2017 Ik zou voor de eerste niet te zot doen Quote 'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook Link to comment
Kristof Berte Posted December 10, 2017 Author Share Posted December 10, 2017 Caravaggio dan toch maar? Ik heb dit altijd onbedoeld hilarisch gevonden: Voor wie zich echt wil inleven: https://nl.wikipedia.org/wiki/Judith_onthoofdt_Holofernes_(Caravaggio) Quote 'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook Link to comment
dirk (monsieur toupet) Posted December 11, 2017 Share Posted December 11, 2017 Een heftige plaat om mee te beginnen. Maar ok, ik doe mee. Quote Link to comment
Yncke Posted December 11, 2017 Share Posted December 11, 2017 Goede keuze, want het geeft me zin om 't eens te proberen. Quote yncke.be Link to comment
Kristof Berte Posted December 11, 2017 Author Share Posted December 11, 2017 Iedereen maakt ervan wat hij wil he, het hoeft niet per se iets heftigs te zijn. Je kan de kop ook vervangen door een watermeloen ofzo Quote 'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook Link to comment
Yncke Posted December 11, 2017 Share Posted December 11, 2017 Zalig, Dirk, vooral de expressie van dat rechtse personage! Geen kleur en een beetje letterlijker van mij: Quote yncke.be Link to comment
dirk (monsieur toupet) Posted December 11, 2017 Share Posted December 11, 2017 Mooi, Yncke. Meer getrouw aan het origineel, maar duidelijk jouw hand erin. Ik blijf het een delicaat thema vinden, met de link naar de actualiteit (die ik dus in mijn verstripping stopte). Quote Link to comment
Kristof Berte Posted December 12, 2017 Author Share Posted December 12, 2017 Ik probeerde een experimentje, maar baardmans wou niet echt meewerken. Tot wanneer loopt het? Als ik tijd heb, probeer ik morgen opnieuw met een fris hoofd... Quote 'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook Link to comment
Guest Kameraad Mauser Posted December 12, 2017 Share Posted December 12, 2017 @Ynke, Judith en haar dienstmaagd zien er goed uit. Meer fotoreferentie doet je tekenwerk goed. Er zit meer volume in de personages. De schouders van Holofernes moeten iets verder van de romp afstaan. Nu lijkt het alsof die mens van tussen een bankschroef komt . Quote Link to comment
Guest Kameraad Mauser Posted December 12, 2017 Share Posted December 12, 2017 8 hours ago, Yncke said: Zalig, Dirk, vooral de expressie van dat rechtse personage! Tiens...Moeder Teresa... Quote Link to comment
cartoonesk Posted December 12, 2017 Share Posted December 12, 2017 Een zeer vrije interpretatie en snelle schets : Quote Link to comment
Kristof Berte Posted December 12, 2017 Author Share Posted December 12, 2017 18 minuten geleden, cartoonesk zei: Een zeer vrije interpretatie en snelle schets : Zalig Quote 'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook Link to comment
cartoonesk Posted December 12, 2017 Share Posted December 12, 2017 Dank je. Zomaar een alternatief dat ik ineens bedacht. Het origneel is me iets te gruwelijk om letterlijk na te tekenen. Quote Link to comment
Yncke Posted December 12, 2017 Share Posted December 12, 2017 Heel mooi, cartoonesk! XD Quote yncke.be Link to comment
cartoonesk Posted December 12, 2017 Share Posted December 12, 2017 dank, Yncke, jouw versie en die van dirk zijn geweldig! Quote Link to comment
dirk (monsieur toupet) Posted December 12, 2017 Share Posted December 12, 2017 grappige versies, die het gruwelijke origineel ontkrachten. mooi gedaan! Quote Link to comment
Yncke Posted December 12, 2017 Share Posted December 12, 2017 Heheh, ook een leuke interpretatie. Quote yncke.be Link to comment
Kristof Berte Posted December 12, 2017 Author Share Posted December 12, 2017 Zéér vrije interpretatie: Quote 'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook Link to comment
dirk (monsieur toupet) Posted December 12, 2017 Share Posted December 12, 2017 Ik zou zeggen, als Sidonie haar bril niet ophad zou het nog kunnen eindigen zoals bij Caravaggio... Mooie tekening. Quote Link to comment
Yncke Posted December 13, 2017 Share Posted December 13, 2017 Da's echt een heel mooie interpretatie, Kristof. Quote yncke.be Link to comment
Bart Proost Posted December 13, 2017 Share Posted December 13, 2017 Geen tijd om nu mijn eigen versie te maken van Caravaggio. Maar zulke experimentjes heb ik in het verleden ook al eens ondernomen. Eigen versies van... 'De Grote Golf' van Hokusai, bijvoorbeeld. Diende als achtergrondprojectie bij de theatertournee van Gorki in 2010 (bij een liedje over surfende hippies). ;-) Quote www.alexanderdegrote.com https://www.facebook.com/alexanderdegrotestrip http://bartproost.blogspot.be/ Link to comment
Kristof Berte Posted December 13, 2017 Author Share Posted December 13, 2017 Wreed wijs Bart Quote 'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook Link to comment
Bart Proost Posted December 13, 2017 Share Posted December 13, 2017 Of... 'De wandelaar boven de nevelen' van Friedrich. Als inspiratie voor de back cover van het album 'Alleen op de Wereld: Chavanon'. Quote www.alexanderdegrote.com https://www.facebook.com/alexanderdegrotestrip http://bartproost.blogspot.be/ Link to comment
Bart Proost Posted December 13, 2017 Share Posted December 13, 2017 En nog ene gevonden... 'De Vrijheid leidt het volk' van Delacroix. Als illustratie voor de affiche van het plaatselijke 'Levend Beelden'-festival. Quote www.alexanderdegrote.com https://www.facebook.com/alexanderdegrotestrip http://bartproost.blogspot.be/ Link to comment
Kristof Berte Posted December 24, 2017 Author Share Posted December 24, 2017 Volgende opgave? Quote 'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook Link to comment
Kool Thing Posted December 26, 2017 Share Posted December 26, 2017 Toffe topic! Mag ik een voorstel doen? Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
Yncke Posted December 26, 2017 Share Posted December 26, 2017 Interessant voorstel. Thanks, Kool Thing! Quote yncke.be Link to comment
Kristof Berte Posted December 27, 2017 Author Share Posted December 27, 2017 Toffe opgave! Ik heb niet veel tijd tegenwoordig, dus heb ik em rap onder de middag gedaan. Het is er wel aan te zien Maar ik ben wel in hetzelfde thema gebleven! Quote 'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook Link to comment
Kool Thing Posted December 27, 2017 Share Posted December 27, 2017 Goed gelukt! Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
Kristof Berte Posted December 27, 2017 Author Share Posted December 27, 2017 Brrrr... hij is toch wel heel erg slecht geïnkt. Als ik tijd heb vanavond eens herdoen Quote 'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook Link to comment
feli Posted December 27, 2017 Share Posted December 27, 2017 vlug tussendoortje: Quote Survivor of the big PC crash of 2014http://davidfelizardareal.tumblr.com/http://www.hallovaarwel.be/ Link to comment
dirk (monsieur toupet) Posted December 27, 2017 Share Posted December 27, 2017 Mooi, Feli! Ik heb pas tijd na het weekend. Maar ik wil me er zeker wel aan wagen. Quote Link to comment
Recommended Posts