Ga naar inhoud

Mijn voornaam is...


Aleksandr

Recommended Posts

Qweenimeer   :unsure:

ik ben inspecteur bij de politie en daar noemde men mij altijd Spek (in het Nederlands althans) maar wat was nu ook weer de voornaam?

 

foto4736971

met een plaatje erbij valt misschien je frank/gulden/euro/roebel sneller,

de Rosse Snor dus

en als iemand het merk (& model) van de oldtimer kent, ook altijd welcom!  

 

 

Link naar reactie
Op 18/10/2020 om 20:19, Aleksandr zei:

tja, toen ik die verhalen nog elke week in Robbedoes las (jaaa, ik ben al zooo oud) stoorde ik me vooral aan de naam <De Vries>, de vrienden Appelaar en Strooker, professor Hondegger, juffrouw Velijn, piloot Bommers...

BaH, zo hollands!

 

Grappig! Alleen de Vries vind ik, Nederlander, een typisch Nederlandse naam. Appelaar en Strooker, professor Hondegger, juffrouw Velijn, piloot Bommers... vond ik altijd:

BaH, zo Vlaams!

 

Dat heeft die vertaler dan toch nog best aardig gedaan...

Link naar reactie

Nou moe!

<Ellendam bij Ravertem> klinkt toch niet echt Vlaams in mijn oortjes 

Appelaar (Lapoutre) = ook zonder voornaam?

 

Juffrouw Velijn (velijn = Middelnederlands – is strikt genomen perkament vervaardigd van kalfshuid) is een oud kalf met een perkamenten huid?

toch jammer dat de naam van de toenmalige vertaler niet vermeld werd in die oudere strips

 

de docteur Hondegger schijnt Joachim genoemd te worden, Mijnheer De Vries zijn Franse tweelingbroer = Régis Renaud, er blijkt ook nog een Cédille rond te lopen & de zwarte Dimanche (misschien een knipoogje naar Daniel Defoe die een zwarte Vrijdag verzon)

Of ze daar vandaag dan nog met zouden wegkomen, in die BlackLivesMatter tijden?

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...