Ga naar inhoud

Striptekenaar gezocht met affiniteit ww2


Stibo

Recommended Posts

Beste mensen/tekenaars,

 

Namens Stichting Behoud Oorlogsherinneringen, waarvan ik de oprichter ben, heb ik een vraag.

 

Ik zal eerst wat vertellen over wie wij zijn. Als stichting zetten wij ons in om de verhalen uit de Tweede Wereldoorlog vast te leggen en voorwerpen uit die tijd te redden van de afvalbak. Ik ben hier in 2016 met een goede vriend mee begonnen. Ons 5-jarig jubileum komt er dus aan. Voor deze gelegenheid willen wij graag een aantal verhalen die wij hebben verzameld vastleggen in een aantal korte strisps. Hiermee hopen wij de vertaalslag te maken naar de leeftijd 8-12 jaar. Dat is een van de doelstellingen van de stichting, de verhalen doorgeven aan de volgende generatie.

 

Onze vraag is of er hier iemand is die het zou zien zitten hieraan zijn/haar medewerking aan te verlenen. Het gaat om betaald werk dat medio september 2021 klaar moet zijn. 

Ben of ken je iemand? Laat het ons weten! Ik hoor graag van je. Alvast erg bedankt!

 

Gr. Pieter

Link naar reactie
Zojuist, Kristof Berte zei:

De meeste tekenaars zitten op facebook. Dergelijke vragen circuleren altijd wel snel. Hou er rekening mee dat voor kwaliteit in historische strips een stevig budget vereist is.

 

Ik zal eens kijken of ik links of rechts wat kan droppen. De vergoeding die een tekenaar als Erik Heuvel vraagt voor een strip tot 35 pagina's zitten rond de € 45.000,-. Nou heb ik die niet elke dag in m'n broekzak, dus er zal wat aan fondsenwerving gedaan moeten worden. (zijn we al mee bezig overigens). 

Link naar reactie
  • 1 month later...

Zoals beloofd hier even een update voor wat betreft de strip. Wij hebben contact gelegd met Charles Guthrie die voor ons een heel gaaf concept heeft gemaakt wat we bij het projectplan gaan voegen. Qua stijl en manier van werken sluit dit heel goed aan. Als er behoefte is om hier het vervolg te delen doe ik dat graag. Zo niet mag hier een slotje op.

Link naar reactie
Op 24/11/2020 om 13:06, TDPB zei:

 

1285 per pagina? Dat is wel héél veel.

Nadenken - referentie materiaal zoeken - thumbnailing - opzetten - lay-outen - gummen - overnieuw beginnen - schetsen - uitwerken - inkten - inkleuren - correcties...... Zit best veel werk in zo'n pagina! Dus lijkt me een hele normale prijs voor een pro.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...