Ga naar inhoud

[Tweede Ronde (3)] landschap 3 vs. landschap 8


Yncke

Welke van deze landschappen vind jij het bekoorlijkste, het indrukwekkendste, het aangrijpendste, ...?  

64 leden hebben gestemd

  1. 1. Welke van deze landschappen vind jij het bekoorlijkste, het indrukwekkendste, het aangrijpendste, ...?


Deze poll is gesloten voor nieuwe stemmen

  • Log in of registreer om te stemmen op deze poll.
  • Poll closed on 02-01-21 at 08:00

Recommended Posts

Tweede ronde.

 

Welke van deze landschappen vind jij het bekoorlijkste, het indrukwekkendste, het aangrijpendste, ...?

Kortom, welke van deze twee landschappen verdient het voor jou om dit duel te winnen?

 

Stemmen kan 7 dagen lang, daarna gaat de poll dicht.

 

Je stem is publiek, maar dat hoeft je niet tegen te houden om je keuze uit te leggen. 

In tegendeel, de bedoeling van een toernooi is naast een winnaar kiezen, ook discussie en fun.

Dus ook de indiener mag zijn of haar landschap zoveel als nodig uitleggen en verdedigen.

 

De winnaar van dit duel gaat naar de volgende ronde. De verliezer valt af.

 

 

A

 

Jarbinet.png.1bc0b0eec83ab96b8ae41fab3dc

Noteer al maar Philippe Jarbinet. Elk plaatje  waar de Ardennen en/of Sneeuw in voorkomen zijn meesterwerkjes.

 

Ambreville

 

 

B

 

RodePrins2.jpg.e5af4fbfc9f1dd568409d42c4

De terugkeer van de Rode Prins is altijd één van mijn lievelingsstrips geweest. 

Hierbij 2 indrukwekkende plaatjes uit deze prachtige strip. 

 

pudifar

Link naar reactie
  • Yncke pinned this topic
  • Yncke unpinned this topic

B is ook maar een matig landschapje, dat er alleen maar door is geraakt omdat het geschilderd is. Ik stem er dus met enige tegenzin voor. Straks wint het nog het toernooi (ik voorspel dat het een doorsnee, geschilderd decortje zal worden. Of een maanlandschap van Hergé).

Link naar reactie
4 uren geleden, cinco zei:

Ik gok ook op het Toonderlandschap. Dat krijgt veel liefde hier.

 

1 uur geleden, TDPB zei:

Ja, dat dacht ik ook nog toen ik het in de tweede ronde zag passeren.

 

't Is een mooie tekening én een mooi landschapje. Oldschool, zwartwit, dat spreekt veel mensen wel aan. Is zowel een beetje poëtisch als humoristisch, spreekt een ruim publiek aan. Het heeft een zekere iconische meerwaarde en historisch belang bovendien.

 

Dat kan haast niet meer misgaan, daarmee dat ik het hier al wat ga 'jinxen' voor het geval het tegen één van mijn inzendingen uitkomt. Maar goed, 't is nog wel heel vroeg om al te speculeren. 

Link naar reactie
14 minuten geleden, Lük Bey zei:

 

 

't Is een mooie tekening én een mooi landschapje. Oldschool, zwartwit, dat spreekt veel mensen wel aan. Is zowel een beetje poëtisch als humoristisch, spreekt een ruim publiek aan. Het heeft een zekere iconische meerwaarde en historisch belang bovendien.

 

 

Iemand had dat allerlaatste plaatje van Calvin en Hobbes moeten selecteren en kijken hoever dat kwam.

Een bijna volledig witte achtergrond dat het uitgestrekte tapijt van de winterse sneeuw uitbeeldt maar ook de oneindige mogelijkheden van de verbeelding.

 

 

afbeelding.png

Link naar reactie
7 minuten geleden, cinco zei:

Iemand had dat allerlaatste plaatje van Calvin en Hobbes moeten selecteren en kijken hoever dat kwam.

Een bijna volledig witte achtergrond dat het uitgestrekte tapijt van de winterse sneeuw uitbeeldt maar ook de oneindige mogelijkheden van de verbeelding.

 

Winner van een eerder toernooi, was het niet? Het heeft in elk geval een paar dingen met dat Toonder-plaatje gemeen. 

Link naar reactie
1 minuut geleden, TDPB zei:

Maar als prentje op zich een beetje onevenwichtig.

 

Die laatste Calvin&Hobbes is van 31 december 1995.

Dit is wat Bill Watterson erover schreef:

 

"Dit was de laatste strip van Calvin en Hobbes. Soms kleurde ik de kaders van de plaatjes en de tekstballonnen, maar in deze strip liet ik alles wit. Alleen de figuren en de slee werden gekleurd, zodat de tekening een ruimtelijk en open karakter kreeg om de ideeën in de dialoog tot hun recht te laten komen."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...