Ga naar inhoud

šŸŽ¬ PIXAR ā€¢ Jouw 5 Favorieten (Poll)


PIXAR ā€¢ Jouw 5 Favorieten  

27 leden hebben gestemd

  1. 1. To infinity and beyond! (enfin, maximum 5 dus)

    • Toy Story (1995)
    • A Bug's Life (1998)
    • Toy Story 2 (1999)
    • Monsters, Inc. (2001)
    • Finding Nemo (2003)
    • The Incredibles (2004)
    • Cars (2006)
    • Ratatouille (2007)
    • WALLā€¢E (2008)
    • UP (2009)
    • Toy Story 3 (2010)
    • Cars 2 (2011)
      0
    • Brave (2012)
    • Monsters University (2013)
      0
    • Inside Out (2015)
    • The Good Dinosaur (2015)
    • Finding Dory (2016)
      0
    • Cars 3 (2017)
      0
    • Coco (2017)
    • The Incredibles 2 (2018)
    • Toy Story 4 (2019)
    • Onward (2020)
    • Soul (2020)
    • Luca (2021)
      0
    • Turning Red (2022)
    • Lightyear (2022)
      0
    • Elemental (2023)
      0


Recommended Posts

  • estebanĀ² changed the title to PIXAR ā€¢ Jouw 5 Favorieten (Poll)

Mijn jeugd dateert van voor het begin van Pixar, maar dankzij mijn kinderen heb ik daar toch Ć©Ć©n en ander van gezien. Up is een persoonlijke favoriet, naast Wall-E en Ratatouille. OokĀ Incredibles vind ik erg goed.

Ā 

n5inq6tvgd231.jpg

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

The Incredibles is -zonder zeveren- Ć©Ć©n van de best geregisseerde en strakke actiefilms die ik ooit gezien heb.Ā  Simpsons-veteraan Brad Bird (The Iron Giant, Ratatouille) moet je natuurlijk niet leren hoe hij zo'n wervelende scĆØnes op het scherm moet toveren.Ā  Iets wat hem beter lukt bij animatie dan bij live-action.Ā  De opvolger vond ik Ć³Ć³k zeer goed, maar dan meer in losse momenten.Ā  (Jack-Jack!)Ā  Als geheel vond ik deze wat minder vlot in elkaar gezet.

STEUNACTIE šŸ€ #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Pete Docter vind ik zowat de sterkste regisseur van Pixar.

Hij slaagt er altijd in om in zijn films momenten te steken die door merg en been gaan.

Het tekstloze Married Life in Up is zo goed maar voelt ook elke keer als een dolksteek.

Of het afscheid van Boo in Monsters Inc.

En Inside Out barst ook van die scĆØnes.

Ā 

Ā 

Link naar reactie

Klopt, daar is Pete Docter goed in, die momentjes.Ā Soul heb ik helaas nog steeds niet kunnen zien.Ā  Maar voor mij is Brad Bird de topfavoriet.Ā  Als het om het geheel gaat, vind ik zijn werk erbovenuit steken op verscheidene vlakken.Ā  De eerder klassieke John Lasseter visie kan ik ook wel waarderen, evenals die van Andrew Stanton.Ā  Enfin, ook de rest.

Maar het meest ben ik nu benieuwd naar de nieuwe generatie.Ā  BovenalĀ Enrico Casarosa z'n Luca,Ā wiens La Luna mij 10 jaar geleden aangenaam wist te verrassen.Ā  Helemaal verkocht aan die teaser.

STEUNACTIE šŸ€ #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
4 minuten geleden, estebanĀ² zei:


Maar het meest ben ik nu benieuwd naar de nieuwe generatie.Ā  BovenalĀ Enrico Casarosa z'n Luca,Ā wiens La Luna mij 10 jaar geleden aangenaam wist te verrassen.Ā  Helemaal verkocht aan die teaser.

Ā 

Ook nog een thread om de beste shorts te kiezen misschien? :P

Ā 

Bao van Domee Shi is Ć©Ć©n van de recentere die ik kan blijven herbekijken.

Ā 

afbeelding.thumb.png.f86773cd00b4c896ce8b03e3e190112e.png

Link naar reactie
19 uren geleden, cinco zei:

Pete Docter vind ik zowat de sterkste regisseur van Pixar.

Hij slaagt er altijd in om in zijn films momenten te steken die door merg en been gaan.

Het tekstloze Married Life in Up is zo goed maar voelt ook elke keer als een dolksteek.

Of het afscheid van Boo in Monsters Inc.

En Inside Out barst ook van die scĆØnes.

Zeer zeker waar!

Link naar reactie

Verschillende titels niet gezien. Van films als Cars krullen mijn tenen maar Brave vond ik wel goed. Ik ben die met de dochter gaan zien in de cinema indertijd, en heb me vooral geamuseerd met het Schotse accent en het feit dat dit de eerste Disney-prinses was die uit het rolletje van damsell-in-distress stapte.

Link naar reactie
Op 15/3/2021 om 21:13, cinco zei:

Ā 

Ook nog een thread om de beste shorts te kiezen misschien? :P

Ā 

Bao van Domee Shi is Ć©Ć©n van de recentere die ik kan blijven herbekijken.

Ā 

afbeelding.thumb.png.f86773cd00b4c896ce8b03e3e190112e.png


Dat heb ik overwogen, maar dat is ondertussen zo'n soep geworden en stevig in aantal, dat ik het zo gelaten heb.

Ā 

Bao is nu niet echt een favoriet alhier, maar dat noodle-figuurtje vond ik onweerstaanbaar charmant!Ā :)Ā 

STEUNACTIE šŸ€ #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
2 uren geleden, Tanuki zei:

Van films als Cars krullen mijn tenen ...


Is dat dan een vooroordeel?Ā  (niet slecht bedoeld)Ā  Of is het gewoon moeilijk om je daarin te kunnen verplaatsen?Ā  De eerste Cars had namelijk een zĆ©Ć©r klassiek maar solide uitgewerkt verhaal boordevol spitsvondige details.Ā  Ik had nooit helemaal het gevoel dat ik naar een film zat te kijken die uitgesproken op de kleinsten was gericht.

STEUNACTIE šŸ€ #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Ā 

11 uren geleden, cartoonesk zei:

Ik dacht dat je de Planes-films was vergeten maar blijkbaar niet door Pixar geproduceerd...


Logisch dat je dat zou denken.Ā  Beide spelen zich in dezelfde wereld af.Ā  Planes is gebaseerd op ongebruikt Cars-artwork van John Lasseter (ex-Pixar-baas) himself.Ā  De spin-off is gemaakt door DisneyToon, de gevreesde straight-to-video sequelfabriek van Disney.Ā  Toen Lasseter de plak bij DisneyĀ kwam zwaaien, wou hij absoluut geen sequels op de Disney klassiekers meer zien.Ā  (good call)Ā  Enkel kwalitatieve spin-offs die op zichzelf konden staan.Ā  Planes zou oorspronkelijk enkel in Europa in de bioscoop uitgebracht worden, maar dat werd alsnog aangepast naar wereldwijd.Ā  Planes heeft het dan ook goed gedaan aan de kassa in vergelijking met het budget.Ā  Toen Lasseter aan de kant gezet werd (ongewenste intimiteiten), werd DisneyToon snel opgedoekt.Ā  Zo is ook Planes 3, wat eigenlijk een ruimte-spin-off zou worden,Ā stopgezet.

STEUNACTIE šŸ€ #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Monsters, Inc. haalt voorlopig met gemak de meeste stemmen binnen.Ā  Had je 't mij op voorhand gevraagd, ik zou gedacht hebben dat een Toy Story titel met die eer zou gaan lopen.Ā  De prequel Monsters University kreeg tot nu toe geen enkele stem.Ā  Fans kunnen uitkijken (of net niet) naar de sequel-serie Monsters at Work, het rechtstreekse vervolg op Monsters, Inc.Ā  Enfin, althans in de tijdlijn, de focus ligt op enkele andere / nieuwe personages uit de monsterwereld.Ā  Mike en Sully zullen wel nog langskomen en de originele stemacteurs zijn van de partij.Ā  Vanaf juli te bekijken via Disney+.

Ā 

Ā 

image.thumb.png.03f9ecfac845d54de134bf0134747475.pngimage.thumb.png.0a028bb3a5faa2d96f4368d91bfd0377.png
Ā 

STEUNACTIE šŸ€ #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
24 minuten geleden, estebanĀ² zei:

Ā 

Je kan haar nog een paar keer spotten / terugzien in Toy Story 4. :)Ā She got bigger.

Ā 

Ā 

Ā 

Er is ook die theorie dat ze dit meisje in TS3 is dat dialoog uit Monsters Inc. repliceert, maar die theorie botst met de TS4 cameo.

Ā 

Ā 

afbeelding.thumb.png.821cfdeaae5805b8d734c62bee15cec6.png

Ā 

En dan die wilde theorie dat ze uiteindelijk de heks van Brave wordt.

Ā 

afbeelding.thumb.png.59355c5fd14fb01052227cb646b0c6dd.png

Ā 

Ā 

Link naar reactie
  • 1 month later...
4 minuten geleden, estebanĀ² zei:

Jammer dat het rechtstreeks naar Disney+ gaat, deze beelden vragen een groot scherm.

Ā 

Dat gevoel heb ik al een jaar. Ik ging ruw geschat 20 keer in een jaar naar de cinema.

Nu moet ik die leegte overcompenseren met strips. :P

Ā 

Gelukkig was Toy Story 4 nog in 2019 gevallen.

Ā 

maxresdefault.jpg

Ā 

*slik*

Ā 

Link naar reactie

Eens de bioscopen weer open gaan, is de kans niet onbestaande dat ze deze alsnog gaan draaien, vermoed ik. ;)Ā 

Ā 

Ahhhh, de bioscoop.Ā  *zucht*Ā  Ik zat aan een gemiddelde van 75 bezoekjes per jaar tot een bepaald punt.Ā  Toch wel wat ik het meest van al mis.Ā  Ik sta ondertussen ook wel enkele Pixar-titels achter trouwens.Ā  Dat was vroeger ondenkbaar, vaak zelfs de AP gezien.Ā  Waar is de tijd van de Wilkinson American Movie Day?Ā  5 landelijke premieres na elkaar.Ā  Zalig!Ā  En het FF van Gent.Ā šŸ’œ

STEUNACTIE šŸ€ #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
Op 4/5/2021 om 00:42, estebanĀ² zei:

Waar is de tijd van de Wilkinson American Movie Day?Ā  5 landelijke premieres na elkaar.Ā  Zalig!Ā  En het FF van Gent.Ā šŸ’œ

Was ik altijd vaste klant van! Toen waren er zelfs nog films die nog mƔƔnden op zich lieten wachten voor een reguliere release. Later is dat window tussen de US-release en de Europese release kleiner geworden, met dat iedereen de dvd's uit de States begon te importeren of de minder legale alternatieven opzocht.

Link naar reactie
2 uren geleden, Werner zei:

Was ik altijd vaste klant van! Toen waren er zelfs nog films die nog mƔƔnden op zich lieten wachten voor een reguliere release.Ā 


Same here.Ā  Soms had ik wel al eens een titel gezien via persvisie, maar de keuze was groot genoeg en meestal gevarieerd.Ā  Meestal koosĀ ik de films waarop we nog 't langst moesten wachten. :)Ā  Al gingen we altijd met een groepje filmliefhebbers, dus het was ook een beetje onderhandelen.Ā  Ik nam hier zelfs congĆ© voor, indien nodig.Ā  En volgens de traditie werd het steeds Metropolis Antwerpen.Ā 

STEUNACTIE šŸ€ #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
  • estebanĀ² changed the title to šŸŽ¬ PIXAR ā€¢ Jouw 5 Favorieten (Poll)
  • 3 weeks later...

Die beginscĆØne van Up en de strip Ondanks Alles hebben eigenlijk veel met elkaar gemeen en snijden in de diepste existeniĆ«le feels, dan bedoel ik dat het leven als water door je vingers kan glippen, dat uitstel leidt tot afstel, dat het allemaal sneller voorbij kan zijn dan dat je zelf realiseert...

Ā 

afbeelding.thumb.png.23c87cfa3d34fc07a2778bb3afb74dd0.png

Ā 

afbeelding.thumb.png.03b65ccfbf45f3f097f48a9dc087fce8.png

Ā 

Link naar reactie

Dat zijn ze, die drie.

Onward heeft (eerder beperkt) gedraaid, inderdaad.Ā  Dat Luca niet in de bioscopen komt, werd door verscheidene bioscoopketens niet goed onthaald, want de perfecte zomerfilm die 't nodige publiek kan terughalen.Ā  Net nu ze terug meer volk mogen ontvangen of zelfs voor 't eerst terug mogen openen.Ā  En ook de crew van Luca heeft hun ongenoegen geuit, omdat ze vinden dat deze film om een bioscoopscherm schreeuwt.Ā  "5 jaar met hart en ziel aan gewerkt, samen met een fanatische ploeg de tijd van mijn leven gehad, en dan zie je ons kindje op Disney+ gedumpt worden." las ik bij Ć©Ć©n van de verontwaardigde medewerkers. (Twitter)

Ā 

Je hebt nog alle tijd hoor, want op de eerstvolgende is het nog wachten tot de lente (Turning Red) en zomer (Lightyear) van 2022.

STEUNACTIE šŸ€ #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Coco scoort ook goed zo te zien. Eerlijk gezegd kon het middenstuk van die film me niet zo boeien, maar dan komen ze weer met zo een emotionele mokerslag op het einde. Er zou een rating moeten bestaan voor Pixar-films om weer te geven hoe emotioneel gehavend je er aan toe gaat zijn tegen dat de film gedaan is.

Ā 

Ā 

Zie ook Toy Story 4.

Ā 

Nee Pixar. Dat doe je niet. Je gaat die zin na 25 jaar niet gebruiken op zo een ontwrichtende manier.

Je gaat je twee protagonisten niet social distancen in 2019. Je weet niet wat er allemaal nog gaat komen.

Ā 

original.gif

Ā 

tumblr_pz86k1BHMh1ywe09qo1_500.gifv

Ā 

Ā 

Ā 

Ā 

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

Yup.Ā  Vooral blij dat het opnieuw eenĀ afwijkende tekenstijl is, wat de langspeelfilms betreft.Ā  Je ziet duidelijk de invloed van de nieuwe Pixar-generatie, ik vind dat niet slecht. Pakken interessant dan wat ze op dat vlak bij WDAS aan 't doen zijn, dat begint visuele eenheidsworst te worden wat de look van de personages betreft.

STEUNACTIE šŸ€ #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Het zelfbewust worden van Buzz.

In hun eerste animatiefilm zette Pixar al meteen de toon met de existentiƫle crisissen die hun personages vaak doorlopen. Daar lag de kracht. Niet alleen kreeg je een volledig nieuwe vorm van animatie op het witte doek, je kreeg ook meteen een ijzersterk verhaal.

Ā 

Ā 

Link naar reactie

En zeggen dat ik Onward, Soul en Luca ook nog niet gezien heb en de trailer voor de volgende is al uit.

Pixar koos wel het moment om plots in sneltreinvaart films uit te brengen. :o (al zijn ze er intern ook niet happy mee dat hun huidige films amper bioscoopreleases kennen en rechtstreeks naar Disney+ gaan)

Ā 

afbeelding.png.d6cf898840fc38cecbb1527e126f32d8.png

Ā 

Ter vergelijking qua release-tempo... Raya was pas de eerste film van de Walt Disney Animation Studios line-up sinds Frozen 2 in 2019.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...