Ga naar inhoud

Uit welke stripverhalen komen deze 10 openingszinnen? (nu ook de tweede zin toegevoegd bij de nog niet geraden albums)


Recommended Posts

9 uren geleden, Hamirubi zei:

Citaat 8.

Dankzij de laatste hint (al was het album al... door m'n hoofd geschoten): De Hoofdzaak in de reeks De Kiekeboes!

 

 

Mijn stripverzameling ligt nog in het ouderlijke huis, maar via Izneo kun je previews bekijken.

 

Yep!

 

 

Nog één zin te gaan.

Link naar reactie
Op 30/5/2021 om 20:14, esteban² zei:

8 - De Grotten van Ann?  (Kiekeboe)

 

Ik herken de conversatie wel, zie ook het prentje voor mij.  Het is volgens mij Marcel die Leon wat uitlacht.  Maar ik kan het niet thuisbrengen / controleren.  Of is het de opener van De Hoofdzaak?  Argh, ik wil mijn verhuisdozen gaan openscheuren. 😛 

 

 

Ahja, dan had @esteban² 'm al!

Link naar reactie
1 minuut geleden, Hamirubi zei:

Mochten er nu vier, vijf gokken zijn, dan liet ik esteban zeker herkansen. Maar dit was een goeie (en uiteindelijk juiste) tweede antwoord.

Als je dat zelf goed vindt, cinco, geef je het punt best aan esteban.

 

(voor wat het waard is)

 

Ok, bij deze aangepast.

@esteban² haalt uiteindelijk het winnende antwoord voor 8 dan toch nog binnen.

 

 

 

Link naar reactie

Goh, zo belangrijk is dat toch allemaal niet? :) Het plezier zit hem in 't zoeken.

 

Heel vriendelijk van Hamirubi, zo kennen we hem, maar hoewel mijn gevoel mij steeds in de richting van De Hoofdzaak bleef duwen, was De Grotten van Ann inderdaad mijn definitieve antwoord. ;)  Omdat daar totaal niet op ingegaan werd, had ik ook De Hoofdzaak uitgesloten en niet opnieuw gepost.  Achteraf was ik vooral verbaasd over hoe je eigen brein gekke dingen kan doen wat het koppelen van plaatjes en tekst betreft.

 

Van mij mag dat punt (verdiend) bij Hamirubi blijven. 👍

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
33 minuten geleden, esteban² zei:

Omdat daar totaal niet op ingegaan werd, had ik ook De Hoofdzaak uitgesloten en niet opnieuw gepost.

 

Ik wist niet dadelijk hoe erop te reageren. :ph34r:

 

35 minuten geleden, esteban² zei:

Van mij mag dat punt (verdiend) bij Hamirubi blijven. 👍

 

Pfoeh... probeer onderling tot een definitief akkoord te komen wie het punt hiervoor binnenhaalt. :P

 

En het laatste te zoeken antwoord ligt ook binnen handbereik met alle info die voorhanden is.

Link naar reactie

 

Ok, ik zal zeggen wat de laatste zin was en hoe je het kon vinden.

 

Op 29/5/2021 om 21:52, cinco zei:

Voor @Hamirubi en @kbellon geldt een uitdrukking over een klepel en een klok. Elk zitten ze op een spoor, maar elk op een andere manier in de verkeerde richting.

 

De suggestie van kbellon was Mooie Zomers. (echter niet voor de correcte zin)

Het album van Dargaud was nog niet gevonden.

En de titel van de nog te zoeken zin begon met 'De K.'

 

Dus de derde zin kwam uit... De Kreek. (album 2 van Mooie Zomers)

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...