Rataplan Posted September 7, 2021 Share Posted September 7, 2021 Hallo allen op dit forum, ik ben rataplan ( om praktische redenen ga ik in het echte leven door als Karel ). Onlangs vertelde een kennis en medestripliefhebber me over dit forum. "Waarom stel je daar je werk niet tentoon?" Dus dat zal ik dan maar doen. Momenteel werk ik aan een queesteverhaaltje. Maar ik maak ook wel losse tekeningen die mogelijks ooit eens kunnen dienen voor iets. Quote Link to comment
sjaakie Posted September 7, 2021 Share Posted September 7, 2021 Vooral de laatste spreekt mij erg aan. Leuk. Quote Link to comment
Yncke Posted September 8, 2021 Share Posted September 8, 2021 Toffe stijl. Die scene achter de kleurloze prins boeit me. Is er al ergens iets te zien van dat queesteverhaaltje? Quote yncke.be Link to comment
Daan Posted September 8, 2021 Share Posted September 8, 2021 Heel leuke stijl! Heeft hier en daar wel iets van Dulieu. Zie dat maar als compliment. En natuurlijk WELKOM hier, dat je nog maar veel meer mag posten! Quote Link to comment
Rataplan Posted September 8, 2021 Author Share Posted September 8, 2021 Bedankt voor de reacties. @Yncke, momenteel nog nergens iets te zien. Ik ben nog maar pas met het verhaaltje begonnen. Enkele plotwendingen zullen nog bedacht moeten worden, maar het begin en einde liggen wel al vast. Niet alle personages zijn al gekend. Jullie zijn feitelijk de eersten die er iets van te zien krijgen. Er zijn blijkbaar ook enkele nieuwe initiatieven qua publiceren, heb ik vernomen, zoals de stripbladen Maxix en Bonte Magazine, wellicht kan er daar wel eens iets in verschijnen. Quote Link to comment
Hamirubi Posted September 8, 2021 Share Posted September 8, 2021 De tekeningen hebben iets Kameraad Mausers. Mooi, mooi. Quote I'am a locksmith. And I'm a locksmith. Link to comment
Waldorf Posted September 8, 2021 Share Posted September 8, 2021 42 minuten geleden, Hamirubi zei: De tekeningen hebben iets Kameraad Mausers. Mooi, mooi. Ik dacht net hetzelfde. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
Rataplan Posted September 9, 2021 Author Share Posted September 9, 2021 Enkele nevenfiguren: Quote Link to comment
Rataplan Posted September 9, 2021 Author Share Posted September 9, 2021 Even van onze koffiepauze gebruik maken om nog wat schetsen te posten... Quote Link to comment
Yncke Posted September 9, 2021 Share Posted September 9, 2021 Heel plezante character designs. Ik ben echt heel benieuwd hoe je dat gaat vertalen naar een strip, zowel visueel als qua verhaal. Quote yncke.be Link to comment
Timothy van Damme Posted September 9, 2021 Share Posted September 9, 2021 4 hours ago, Rataplan said: En je bent echt niet Kameraad Mauser? Deze zou zo uit zijn schetsboek kunnen komen! Mooi werk sowieso. Het ontwerp van de "kleurloze" personages staat me heel erg aan. Quote Link to comment
Rataplan Posted September 10, 2021 Author Share Posted September 10, 2021 Kameraad Mauser...ken ik niet. Nog nooit van gehoord. Is dat iets of iemand die/dat met strips te maken heeft? Een hoofdpersonage: De naam is dus Andreas. Quote Link to comment
Daan Posted September 10, 2021 Share Posted September 10, 2021 Mauser is een beruchte Reper die af en toe wat briljante tekeningetjes dropt in zijn eigen draadje: Quote Link to comment
Hamirubi Posted September 10, 2021 Share Posted September 10, 2021 Quote I'am a locksmith. And I'm a locksmith. Link to comment
Rataplan Posted September 11, 2021 Author Share Posted September 11, 2021 Aha vandaar. Ja, nee dat ben ik dus niet. Er staat wel wat mooi schetswerk tussen. Quote Link to comment
Rataplan Posted September 11, 2021 Author Share Posted September 11, 2021 Op 8/9/2021 om 15:16, Daan zei: Heel leuke stijl! Heeft hier en daar wel iets van Dulieu. Zie dat maar als compliment. En natuurlijk WELKOM hier, dat je nog maar veel meer mag posten! Dulieu heeft een mooie stijl. Het fenomeen Paulus de boskabouter kende ik al van vroeger, maar ik wist niet dat dit van de hand van Dulieu was. Quote Link to comment
Daan Posted September 13, 2021 Share Posted September 13, 2021 Meer, meer, meer! Wij willen meer! Quote Link to comment
Rataplan Posted September 24, 2021 Author Share Posted September 24, 2021 Tijdens het zoeken naar een gezicht dat bij het personage Spectra past, had ik dan dit op mijn papier staan. Zelf vind ik het niet slecht maar ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat het een reeds bestaand personage is. Maar ik weet niet welk, of van wie. Quote Link to comment
fantasiooo Posted September 24, 2021 Share Posted September 24, 2021 Alix van Mauser. Quote Link to comment
Yncke Posted September 24, 2021 Share Posted September 24, 2021 Van de Onnoembaren, bedoel je? Ah, niet mee inzitten. Elk goed idee is al eens door iemand anders gehad. 't Is wat je ermee doet dat belangrijk is. Quote yncke.be Link to comment
kbellon Posted September 24, 2021 Share Posted September 24, 2021 2 uren geleden, Yncke zei: Van de Onnoembaren, bedoel je? Ah, niet mee inzitten. Elk goed idee is al eens door iemand anders gehad. 't Is wat je ermee doet dat belangrijk is. Exact wat ik ook meteen dacht Quote Link to comment
Daan Posted September 24, 2021 Share Posted September 24, 2021 Die kreeg later zelfs nog haar eigen reeks: Witte tijgerin Quote Link to comment
Rataplan Posted September 29, 2021 Author Share Posted September 29, 2021 Ha, nu je het zegt. Vroeger nog eens enkele albums meegenomen uit de plaatselijke bib. Ik vond het niet slecht, maar zoals veel andere zaken dan toch wat vergeten. Misschien moet ik de reeks nog eens een kans geven. Het tekenwerk vond ik zeker niet slecht. Vlug schetsje tussendoor: Quote Link to comment
Rataplan Posted October 7, 2021 Author Share Posted October 7, 2021 Voor de verjaardag van iemand uit de vriendenkring vroeg men of ik niet eens een iets gewaagder tekeningetje kon maken. Ik ben dan maar eens gaan snuisteren op het net om zo van die typische schoonheden te vinden op illustratievlak. En dus kwam ik uit bij Luis Rojo. En dit maakte ik er dan van. Mooie gelegenheid om mijn aquarelpotloden nog eens te gebruiken. Quote Link to comment
Hamirubi Posted December 4, 2021 Share Posted December 4, 2021 Zelfs de foto- en scankwaliteiten: 100% Mausert! Dat terzijde: hoe vlot het queesteverhaal, @Rataplan? Quote I'am a locksmith. And I'm a locksmith. Link to comment
Rataplan Posted January 6, 2022 Author Share Posted January 6, 2022 Nieuwe 12B potloden. Ideaal om schaduwrijk tekenwerk mee te maken. Quote Link to comment
Rataplan Posted April 16, 2022 Author Share Posted April 16, 2022 Eindelijk weer wat schetsen naar model... Quote Link to comment
Hamirubi Posted April 19, 2022 Share Posted April 19, 2022 Zelfs 200% Mausert, nu. En ik doe er nog 300% Rataplan bovenop. Quote I'am a locksmith. And I'm a locksmith. Link to comment
Rataplan Posted July 7 Author Share Posted July 7 Mijn beste apekop tot nu toe: Quote Link to comment
Recommended Posts