Ga naar inhoud

8 zinnen uit strips van dit jaar: raden maar!


cinco

Recommended Posts

1. Het is niet makkelijk om iemands naam te dragen... ik weet het.

2. Maar hij vond me niet alleen knap... er lag iets 'onbestemds' in mijn blik.

3. Ik heb je geschreven, weet je... tientallen brieven.

4. Ik zou zo graag één klein ding beheersen... maar ik kan zelf niks beslissen.

5. Maar liefde is net als de zon. En wat heb je aan de zon, als hij achter de wolken moet blijven?

6. En als ik hier een stekje heb, laat ik 'n bericht met m'n adres voor je achter in 't hoofdpostkantoor. Oké?

7. Hoe ze je ook noemen, ik weet wie je bent. Je bent zoveel meer dan dat!

8. We waren op de top van onze kunst, van onze glorie. Het was alsof de dood ons had vergeten.

_________________________________________________________________________________________________________________

 

1. Dagen van Zand (geraden door @Ptrck)

2. Juffrouw Baudelaire (niet geraden)

3. Ondanks Alles (geraden door @kbellon)

4. Pacific Palace (geraden door @Waldorf)

5. Mooie Zomers 6 (geraden door @Daan)

6. Het Venijn 3 (niet geraden)

7. Louisiana 2 (niet geraden)

8. UCC Dolores 2 (niet geraden)

 

Link naar reactie
Op 26/11/2021 om 17:27, sanderg zei:

Als je het zo leest zijn het net teksten uit hele slechte romans 😁

Stripdialogen zijn bijna altijd een beetje knullig. Echte spreektaal kan je amper gebruiken (iets wat ook in romans moeilijk ligt). En veel te vaak komt er expositie aan te pas. En als het dan ook nog eens om vertalingen gaat krijg je regelmatig teksten die ingekort of verlengd worden om in de tekstballonnen te passen.

Link naar reactie
17 minuten geleden, TDPB zei:

Stripdialogen zijn bijna altijd een beetje knullig. Echte spreektaal kan je amper gebruiken (iets wat ook in romans moeilijk ligt). En veel te vaak komt er expositie aan te pas. En als het dan ook nog eens om vertalingen gaat krijg je regelmatig teksten die ingekort of verlengd worden om in de tekstballonnen te passen.

Klopt allemaal...

Ik ben dan ook groot voorstander van niet te hoogdravende quasi intellectuele teksten in strips (zoals Dufaux te vaak placht te doen). 

Een strip is geen literatuur.. en moet dat naar mijn idee vooral ook niet (proberen te) worden.. strips lees ik voor mijn plezier en veel literatuur doet me helaas terugdenken aan de in mijn ogen vaak belabberde Nederlandse literatuur die ik destijds verplicht voor mijn boekenlijst moest lezen (o.a. De Vierde man van Reve en het Woeden der gehele wereld van Maarten 't Hart.. Vreselijk..).

De strips van Van Hamme doen dit naar mijn idee een stuk beter. Daar zijn de teksten eigenlijk altijd wel behoorlijk 'to the point' en staan ze in dienst van het verhaal zonder (idiote) opsmuk..
 

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...