cinco Posted November 26, 2021 Share Posted November 26, 2021 1. Het is niet makkelijk om iemands naam te dragen... ik weet het. 2. Maar hij vond me niet alleen knap... er lag iets 'onbestemds' in mijn blik. 3. Ik heb je geschreven, weet je... tientallen brieven. 4. Ik zou zo graag één klein ding beheersen... maar ik kan zelf niks beslissen. 5. Maar liefde is net als de zon. En wat heb je aan de zon, als hij achter de wolken moet blijven? 6. En als ik hier een stekje heb, laat ik 'n bericht met m'n adres voor je achter in 't hoofdpostkantoor. Oké? 7. Hoe ze je ook noemen, ik weet wie je bent. Je bent zoveel meer dan dat! 8. We waren op de top van onze kunst, van onze glorie. Het was alsof de dood ons had vergeten. _________________________________________________________________________________________________________________ 1. Dagen van Zand (geraden door @Ptrck) 2. Juffrouw Baudelaire (niet geraden) 3. Ondanks Alles (geraden door @kbellon) 4. Pacific Palace (geraden door @Waldorf) 5. Mooie Zomers 6 (geraden door @Daan) 6. Het Venijn 3 (niet geraden) 7. Louisiana 2 (niet geraden) 8. UCC Dolores 2 (niet geraden) Quote Link to comment
sanderg Posted November 26, 2021 Share Posted November 26, 2021 Als je het zo leest zijn het net teksten uit hele slechte romans Quote https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg Link to comment
kbellon Posted November 26, 2021 Share Posted November 26, 2021 Is 3 uit ondanks alles? Quote Link to comment
cinco Posted November 26, 2021 Author Share Posted November 26, 2021 37 minuten geleden, kbellon zei: Is 3 uit ondanks alles? Yep. Quote Link to comment
Tom MDP Posted November 26, 2021 Share Posted November 26, 2021 1 uur terug, sanderg zei: Als je het zo leest zijn het net teksten uit hele slechte romans hoezo "net"? Zeg maar gewoon voluit. Nederlands is een kaktaal om oprechte emotie in te tonen. Het klinkt altijd knullig en geforceerd. Quote Link to comment
sanderg Posted November 26, 2021 Share Posted November 26, 2021 19 minuten geleden, Tom MDP zei: hoezo "net"? Zeg maar gewoon voluit. Nederlands is een kaktaal om oprechte emotie in te tonen. Het klinkt altijd knullig en geforceerd. Mwah.. sommige schrijvers tonen aan dat dit niet altijd zo is. Toonder was zo iemand Quote https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg Link to comment
kbellon Posted November 27, 2021 Share Posted November 27, 2021 Ik meen 1, 7 en 8 te herkennen, maar geen idee van waar. Quote Link to comment
cinco Posted November 27, 2021 Author Share Posted November 27, 2021 1 zouden er velen moeten herkennen. Heel wat zinnen komen trouwens uit albums die al in top 10-lijsten zijn opgedoken. Quote Link to comment
cinco Posted November 28, 2021 Author Share Posted November 28, 2021 Moet toch te doen zijn. (blijkbaar niet) Quote Link to comment
Daan Posted November 29, 2021 Share Posted November 29, 2021 5 is uit Mooie Zomers 6, pag 39. Quote Link to comment
cinco Posted November 29, 2021 Author Share Posted November 29, 2021 5 minuten geleden, Daan zei: 5 is uit Mooie Zomers 6, pag 39. 4de strook als we grondig willen zijn Quote Link to comment
Waldorf Posted November 29, 2021 Share Posted November 29, 2021 Ik zou Mademoiselle J, Palace Hotel en Atom Agency moeten herlezen. Ik ben bijna zeker dat ik zo drie punten kan halen. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
Kool Thing Posted November 29, 2021 Share Posted November 29, 2021 En Dagen van Zand Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
Kool Thing Posted November 29, 2021 Share Posted November 29, 2021 1. is Palace Hotel Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
Kool Thing Posted November 29, 2021 Share Posted November 29, 2021 2. Dagen van Zand? Quote Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be ! Link to comment
cinco Posted November 29, 2021 Author Share Posted November 29, 2021 7 minuten geleden, Kool Thing zei: 1. is Palace Hotel 7 minuten geleden, Kool Thing zei: 2. Dagen van Zand? Nee en nee. Quote Link to comment
cinco Posted November 29, 2021 Author Share Posted November 29, 2021 12 minuten geleden, Waldorf zei: Ik zou Mademoiselle J, Palace Hotel en Atom Agency moeten herlezen. Ik ben bijna zeker dat ik zo drie punten kan halen. Je gaat wel een punt rapen dan, maar geen drie. Quote Link to comment
Ptrck Posted November 29, 2021 Share Posted November 29, 2021 Nummer 1: Dat is ook gelijk album nummer 1 van 2021. Dagen van Zand. Quote Link to comment
Waldorf Posted November 29, 2021 Share Posted November 29, 2021 7. is Palace Hotel Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
cinco Posted November 29, 2021 Author Share Posted November 29, 2021 1 minuut geleden, Waldorf zei: 7. is Palace Hotel nope Quote Link to comment
TDPB Posted November 29, 2021 Share Posted November 29, 2021 Op 26/11/2021 om 17:27, sanderg zei: Als je het zo leest zijn het net teksten uit hele slechte romans Stripdialogen zijn bijna altijd een beetje knullig. Echte spreektaal kan je amper gebruiken (iets wat ook in romans moeilijk ligt). En veel te vaak komt er expositie aan te pas. En als het dan ook nog eens om vertalingen gaat krijg je regelmatig teksten die ingekort of verlengd worden om in de tekstballonnen te passen. Quote Link to comment
sanderg Posted November 29, 2021 Share Posted November 29, 2021 17 minuten geleden, TDPB zei: Stripdialogen zijn bijna altijd een beetje knullig. Echte spreektaal kan je amper gebruiken (iets wat ook in romans moeilijk ligt). En veel te vaak komt er expositie aan te pas. En als het dan ook nog eens om vertalingen gaat krijg je regelmatig teksten die ingekort of verlengd worden om in de tekstballonnen te passen. Klopt allemaal... Ik ben dan ook groot voorstander van niet te hoogdravende quasi intellectuele teksten in strips (zoals Dufaux te vaak placht te doen). Een strip is geen literatuur.. en moet dat naar mijn idee vooral ook niet (proberen te) worden.. strips lees ik voor mijn plezier en veel literatuur doet me helaas terugdenken aan de in mijn ogen vaak belabberde Nederlandse literatuur die ik destijds verplicht voor mijn boekenlijst moest lezen (o.a. De Vierde man van Reve en het Woeden der gehele wereld van Maarten 't Hart.. Vreselijk..). De strips van Van Hamme doen dit naar mijn idee een stuk beter. Daar zijn de teksten eigenlijk altijd wel behoorlijk 'to the point' en staan ze in dienst van het verhaal zonder (idiote) opsmuk.. Quote https://www.2dgalleries.com/profile/sanderg Link to comment
Lestat Posted December 1, 2021 Share Posted December 1, 2021 Nummer 7 uit Nottingham 1? Quote Link to comment
cinco Posted December 1, 2021 Author Share Posted December 1, 2021 17 minuten geleden, Lestat zei: Nummer 7 uit Nottingham 1? Njet. Quote Link to comment
cinco Posted December 1, 2021 Author Share Posted December 1, 2021 27 minuten geleden, Daan zei: Monsters? Ook niet. Quote Link to comment
cinco Posted December 1, 2021 Author Share Posted December 1, 2021 Ik had toch verwacht dat de vierde zin al geraden zou zijn. 4. Ik zou zo graag één klein ding beheersen... maar ik kan zelf niks beslissen. Dit is eigenlijk de kern van het probleem van de persoon die de protagonist van deze strip in vertrouwen neemt. Quote Link to comment
cinco Posted December 1, 2021 Author Share Posted December 1, 2021 Het zijn ook allemaal strips waar ik nogal fel voor ben. (mocht dat helpen in het achterhalen van de titels) Quote Link to comment
TDPB Posted December 1, 2021 Share Posted December 1, 2021 1 uur terug, cinco zei: Het zijn ook allemaal strips waar ik nogal fel voor ben. (mocht dat helpen in het achterhalen van de titels) In dat geval denk ik dat 8 uit Pol, Pel en Pingo komt. Quote Link to comment
cinco Posted December 1, 2021 Author Share Posted December 1, 2021 31 minuten geleden, TDPB zei: In dat geval denk ik dat 8 uit Pol, Pel en Pingo komt. CORRECT! Quote Link to comment
Waldorf Posted December 17, 2021 Share Posted December 17, 2021 Kuch kuch, 4 is Pacific Palace. Quote Remember that the life of this world is but a sport and a passtime. Link to comment
cinco Posted December 17, 2021 Author Share Posted December 17, 2021 13 minuten geleden, Waldorf zei: Kuch kuch, 4 is Pacific Palace. Yessssss! Wist je het nu doordat ik die zin recent letterlijk in een topic over dat album heb gebruikt? Quote Link to comment
cinco Posted December 28, 2021 Author Share Posted December 28, 2021 Zo, ik heb de antwoorden voor de niet-geraden zinnen prijsgegeven. Quote Link to comment
Daan Posted December 28, 2021 Share Posted December 28, 2021 De niet geraden zinnen komen alle uit boeken die ik (nog) niet gelezen heb... Niet vreemd dus, dat ik ze niet herkende. Quote Link to comment
Recommended Posts