Ga naar inhoud

Cosey


sanderg

Recommended Posts

Laatst ook nog eens proberen te lezen.. zeer merkwaardige reeks.. er gebeurt weinig tot niets, de held is bijzonder atypisch en de zweverige hippiesfeer is mijns inzien behoorlijk belegen en echt niet meer van deze (meer nuchtere) tijden..

 

desalniettemin heb ik de reeks compleet (tot mijn stomme verbazing was deel 13 destijds gewoon nog op voorraad bij mijn stripwinkel in Amsterdam) en is ze toch op de een of andere manier interessant. Misschien is het idee van een compleet ander leven zonder vaste woon- of verblijfplaats en (vreemd genoeg) zonder beslommeringen waarvan het allemaal moet worden betaald (ik kan me geen album herinneren waarin Jonathan aan het werk was) en waarin reizen centraal staat gewoon een aantrekkelijk (zij het onrealistisch (voor mij dan)) idee...

Link naar reactie
Op 3/7/2023 om 16:17, Peter Motte zei:

Nochtans heb ik altijd gevonden dat Coseys visie op het Oosten veel nuchterder was dan wat je gewoonlijk tegenkomt, en zeker dan wat je bij hippy's vindt.

Mwah... Als je bijvoorbeeld Kate leest dan is ze ook op zoek naar een of andere mythische hersenschim, dol op oosterse mantra's etc.. ik vind dat toch vrij zweverig allemaal.. ook lijkt ze klaar ze te zijn met onze materialistische wereld.. dat is toch ook wel vrij hippy.. ook de muziek keuzes van Cosey zijn mijn inziens wel behoorlijk new age/ hippy..

 

Overigens is dit geen waarde oordeel en Cosey zijn muziek smaak vind ik veelal uitstekend! Ik ben zelf ook dol op Tangerine Dream en Mike oldfield. Laatst nog bij een concert geweest van Tangerine Dream en daar was ik zo ongeveer wel de jongste met mijn 42 jaar 🙂

Link naar reactie
  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...